quote:Levensgevaarlijke capriolen in Overvecht: jongeren op rijdende auto's en stuntende scooters
Utrecht - Na berichtgeving over straatraces en nachtelijke overlast rond winkelcentrum Overvecht zijn bij de RTV Utrecht-redactie veel reacties van bewoners binnengekomen. In grote delen van de wijk wordt toenemende overlast ervaren. Bewoners spreken van gevaarlijke verkeerssituaties, hardrijders, wheelies met scooters en jongeren die op of uit rijdende auto's hangen.
Een van hen stuurde een foto mee waarop meerdere jongeren te zien zijn op het dak van een rijdende auto. Volgens de melder werden zo meerdere rondjes gereden op de Theemsdreef. "Tijdens het eerste rondje zat er iemand op de voorruit met de benen op de motorkap", laat de bewoner weten.
De man, wiens naam bekend is bij de redactie, maakt zich grote zorgen over de verkeersveiligheid. "Eén keer verkeerd gas geven of remmen en die jongetjes rollen over de weg. Ik wens andere automobilisten niet toe dat ze een trauma oplopen omdat zo'n jongetje onder hun wielen belandt."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.rtvutrecht.nl(...)n-stuntende-scooters
Bedreigde boa's, straatraces en wanhopige bewoners: zo escaleerde het bij winkelcentrum Overvecht
Utrecht - Terwijl omwonenden van winkelcentrum Overvecht maandenlang alarm sloegen over straatraces en nachtelijke overlast, trokken boa's zich vorig jaar tijdelijk terug vanwege aanhoudende agressie. Camerabeelden rond het winkelcentrum werden bovendien niet altijd uitgekeken. Dat blijkt uit documenten die via de Wet open overheid openbaar zijn gemaakt op verzoek van een bewoner.Deze jongeren zullen uiteindelijk goed terechtkomen. Toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redders van onze economie, dankbare billenwassers van de toekomst. Zonder deze jongeren overleeft Europa niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Deze jongeren zullen uiteindelijk goed terechtkomen. Toch?
Spijker op zijn kop. Wat mij betreft maken we meer geld vrij voor stageplekken, buurthuizen, rapclinics met buurtvaders die een oogje in het zeil houden. Daarnaast de gezinnen meer financiele slagkracht te geven door meer toeslagen. Dat moet gaan helpen.quote:Als orthopedagoog vraagt hij zich af waar dat gedrag vandaan komt. "Ik heb de indruk dat veel van deze jongeren nauwelijks buiten hun eigen leefwereld komen. Overvecht is hun wereld." Marco ziet verveling, gebrek aan perspectief en een hang naar sensatie. "Hard rijden, stunten en vuurwerk afsteken zijn manieren om spanning op te zoeken."
Marco's analyse klinkt deels door in rapportages van jongerenwerkers en andere professionals in de wijk. Zij wijzen al langer op een gebrek aan perspectief en schooluitval. Ook signaleren ze een groeiend wantrouwen richting overheden en de politie.
Meldingsmoe. Het woord van 2026?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:29 schreef Regilio_ het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Deze feestcultuur bestaat dus al minimaal 17 jaar.
Maar blijven melden mensen!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:28 schreef knoopie het volgende:
[..]
Overvecht een Ghetto? Stel je aan. Als kinderen de avondvierdaagse lopen in Utrecht, dan wandelen ze gewoon door Overvecht.
Present?quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]niks mis met Overvecht en al helemaal niet met Almelo. Krijg lekker de schurft.
In een ander topic stelde ik de ondiepmethode voor, dan is het gauw afgelopen.quote:
Voor "jongeren" met een IQ van rond de 80 zijn die mogelijkheden wellicht wat minder ruim.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Verveling en een gebrek aan perspectief'
Ik vraag me altijd af hoe zoiets kan in Nederland, waar je als jong mens gewoon zoveel mogelijkheden tot je beschikking hebt om iets van je leven te maken.
Leg de schuld buiten jezelf. Dan hoef je er zelf niks aan te doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe zoiets kan in Nederland, waar je als jong mens gewoon zoveel mogelijkheden tot je beschikking hebt om iets van je leven te maken. Dan heeft het gewoon echt met jezelf en je eigen kutinstelling te maken, hoor.
Dooddoener.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe zoiets kan in Nederland, waar je als jong mens gewoon zoveel mogelijkheden tot je beschikking hebt om iets van je leven te maken. Dan heeft het gewoon echt met jezelf en je eigen kutinstelling te maken, hoor.
Dit inderdaad. Rellen en alles kapot.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ik wens andere automobilisten niet toe dat ze een trauma oplopen omdat zo'n jongetje onder hun wielen belandt."
Haha je weet nu al dat zodra je zo'n kerel raakt de hele buurt op je af komt rennen. Een trauma omdat je hem raakt is waarschijnlijk je laatste zorg.
Ik heb het zelf meegemaakt. Het gevolg was moeten verhuizen en een jaar EMDR.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:48 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Rellen en alles kapot.
Als iedereen nou met regelmaat zo een onder de wielen krijgt dan lost het probleem zichzelf wel op.
"De tafel heeft mij gestoten, de trein heeft mij verlaten"quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Leg de schuld buiten jezelf. Dan hoef je er zelf niks aan te doen.
Heb je helemaal niks aan, zo'n mentaliteit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"De tafel heeft mij gestoten, de trein heeft mij verlaten"
Het wordt er gewoon met de paplepel ingegoten, het is altijd de schuld van een ander.
Het zijn ook best triestige mannetjes eigenlijk. Zo'n Sweet uit SA die niets anders kent en ook niets anders wil kennen dan "the hood".quote:Overvecht is hun wereld
Beperkte wereld, beperkte mindset. Dat is met alles zo.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zijn ook best triestige mannetjes eigenlijk. Zo'n Sweet uit SA die niets anders kent en ook niets anders wil kennen dan "the hood".
Of een Bodie uit The Wire, nooit Baltimore uit geweest.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zijn ook best triestige mannetjes eigenlijk. Zo'n Sweet uit SA die niets anders kent en ook niets anders wil kennen dan "the hood".
Enormoe toevoeging aan Europa inderdaad. Dit hebben we nodig.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Redders van onze economie, dankbare billenwassers van de toekomst. Zonder deze jongeren overleeft Europa niet.
Oh, dat mag je niet zeggen, racist!😏quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten natuurlijk dat dit nagenoeg allemaal allochtonen zal betreffen. Het zoveelste voorbeeld dat er een gigantisch probleem is met deze groep dat veel harder aangepakt zou moeten worden.
Hoho, dit is Kanaleneiland, dat is natuurlijk heel iets anders.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:29 schreef Regilio_ het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Deze feestcultuur bestaat dus al minimaal 17 jaar.
Maar blijven melden mensen!!!!!!!!!
Klopt. Kanaleneiland is veel kleiner dan Overvecht.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoho, dit is Kanaleneiland, dat is natuurlijk heel iets anders.
Dat wantrouwen is de politie is wel terecht, je zou namelijk verwachten dat de politie hier tegen optreed.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Wat mij betreft maken we meer geld vrij voor stageplekken, buurthuizen, rapclinics met buurtvaders die een oogje in het zeil houden. Daarnaast de gezinnen meer financiele slagkracht te geven door meer toeslagen. Dat moet gaan helpen.
Er zijn minutenlange compilaties van smakkers met fatbikes.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:38 schreef Haags het volgende:
Als ik dan iemand tof zie doen op een scootertje dan hoop ik altijd dat ze keihard een smakker maken of ergens tegen een betonnen muur aan knallen of zo. Helaas zie je dat nou net nooit gebeuren
Ja maar ik wil er live getuige van zijn. De pijn zien, horen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn minutenlange compilaties van smakkers met fatbikes.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn minutenlange compilaties van smakkers met fatbikes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |