Dit is sowieso duidelijker dan 'beste nummers drie', daar gaat Margriet natuurlijk helemaal niks van snappen. In dit geval kun je het vrij simpel zeggen: zo lang je 1e of 2e bent in je groep, ga je verder.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:16 schreef GGMM het volgende:
Hier moet ik gepost hebben
Opzich een goed idee, maar ik denk niet dat deze opzet voor Margriet die zich vergist bij het koken van de bietjes waardoor ze er net iets te slap zijn uitgekomen ook duidelijk is.
WK/EK moet ook leuk zijn voor het vlaggetjesvolk.
Het filtert zich wel een beetje uit de eerste groepsfase. Tweede groepsfase heb je al betere affiches dan in de eerste groepsfase. En ook niet onbelangrijk: een mispeer hoeft voor topteams niet meteen fataal te zijn. In een groepsfase kun je je nog wel herstellen van een nederlaag.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:08 schreef Loohcs het volgende:
Ik denk idd dat het (te) moeilijk wordt voor simpele fan en mss nog belangrijker voor geldwolven van fifa: kwantiteit verkoopt beter/makkelijker dan kwaliteit. Je kan immers wel garanderen dat je extra wedstrijden hebt, je kan niet 100% garanderen dat je topwedstrijden hebt.
hoop dat 't kaartenhuis 'n keer instort: alleen maar meer wedstrijden en driekwart v/d nummers 3 die nog doorgaan; absurde ticket/OV prijzen...Je ziet ook nog ticket/hospitality reclame op borden langs 't veld, dus er zijn nog kaartjes.[/offtopic]
Daar geloof ik niet zo in. Het is wel zo dat ploegen vrijwel altijd nog wel ergens om spelen als een groot deel van de nummers drie uit de poule doorgaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:41 schreef Fred_B het volgende:
Mensen willen vooral knock-out wedstrijden en al het drama dat daarbij hoort. Wat dat betreft zou het me niets verbazen als we komend WK 64 landen hebben in 16 poules, waarvan de nummers 2 en 3 nog een tussenronde spelen wie er doorgaat naar de volgende ronde.
Het principe is niet zo heel anders dan de tussenronde in de nieuwe opzet van de Champions League toch?quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet zo in. Het is wel zo dat ploegen vrijwel altijd nog wel ergens om spelen als een groot deel van de nummers drie uit de poule doorgaan.
Maar iets waarbij je met 7 punten tweede wordt in een groep en er dan uitvliegt tegen een ploeg die een punt heeft gehaald, vind ik een beetje gaar.
Ik denk dat de groepsfase met 4 teams waarvan 2 door kunnen al spannender is dan nuquote:Op woensdag 17 juni 2026 19:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het principe is niet zo heel anders dan de tussenronde in de nieuwe opzet van de Champions League toch?
Ik vind het ook niet ideaal verder, maar mochten ze echt naar 64 landen gaan, dan moeten ze toch iets gaan bedenken om die groepsfase spannender te maken voor alle deelnemers, anders is daar voor de kijker niet doorheen te komen.
Denk je? Denk juist dat geld de drijffeer is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het idee van meer teams is dat meer bonden tevreden zijn met deelname, dat ze meer wedstrijden kunnen verkopen is mooi meegenomen maar ondergeschikt.
Er is 1 ding nog belangrijker dan geld en dat is de populariteit van de FIFA bij kleinere bonden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Denk je? Denk juist dat geld de drijffeer is.
Waarom zal de populariteit ze wat uitmaken? Nouja Infantino dan, omdat hij stemmen wil natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is 1 ding nog belangrijker dan geld en dat is de populariteit van de FIFA bij kleinere bonden.
Daar geef je zelf al het antwoord.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:33 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom zal de populariteit ze wat uitmaken? Nouja Infantino dan, omdat hij stemmen wil natuurlijk.
Twee groepsfases. Dan is de eerste groepsfase even doorbijten en zit je daarna op 32 teams.quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het principe is niet zo heel anders dan de tussenronde in de nieuwe opzet van de Champions League toch?
Ik vind het ook niet ideaal verder, maar mochten ze echt naar 64 landen gaan, dan moeten ze toch iets gaan bedenken om die groepsfase spannender te maken voor alle deelnemers, anders is daar voor de kijker niet doorheen te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |