Ik heb ook nog een bakje in de auto voor als ik zaterdag onderweg gaquote:Op woensdag 17 juni 2026 16:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat is het mooie van de verpakte haring. Die blijven lang goed.
Ik had er nog nooit van gehoord. Zo leer je nog eens wat in een topic over vis.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:16 schreef Gunner het volgende:
Er is ook maar een keer per jaar dat ik het woord “gamellen” lees of hoor en dat is altijd in het nieuwe haringen topic
En ook door dezelfden trouwens
Het 'grappige' is dat het geen gamellen zijn (dat zijn metalen containers waarin voedsel warm gehouden wordt of de eetbakken die militairen gebruiken).quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:16 schreef Gunner het volgende:
Er is ook maar een keer per jaar dat ik het woord “gamellen” lees of hoor en dat is altijd in het nieuwe haringen topic
En ook door dezelfden trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet wel wat er bedoeld wordt, die vierkante metalen verhoogde schalen/plateaus met daarin een uitlekrooster met gaten er in.
Om eerlijk te zijn, hoe die precies heten, weet ik echter niet…
Edit: Toch gevonden, omschreven als '(vlees)lekbak met rooster':
[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 17-06-2026 22:53:26 ]
Smaakt niet anders hè, die haring die ze de rest van het jaar verkopen is in dezelfde tijd gevangen en gewoon die hele tijd ingevroren geweest.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:12 schreef MadMaster het volgende:
en/of niet iedereen een nieuwe haring lekker vindt.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het 'grappige' is dat het geen gamellen zijn (dat zijn metalen containers waarin voedsel warm gehouden wordt of de eetbakken die militairen gebruiken).Gamel is ook gewoon een metalen bak voor levensmiddelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet wel wat er bedoeld wordt, die vierkante metalen verhoogde schalen/plateaus met daarin een uitlekrooster met gaten er in.
[ afbeelding ]
“Verse” haring (die niet lang ingevroren is geweest is roze van binnen, haring die al een tijd ingevroren is geweest wordt bruinig van binnen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Smaakt niet anders hè, die haring die ze de rest van het jaar verkopen is in dezelfde tijd gevangen en gewoon die hele tijd ingevroren geweest.
Dat is ook lang de garantie nietquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
“Verse” haring (die niet lang ingevroren is geweest is roze van binnen, haring die al een tijd ingevroren is geweest wordt bruinig van binnen.
Ligt een beetje aan de temperatuur van de vriescel. -18 zet niet alle chemie stil (oxidatie, enzym werking) maar -28 welquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:32 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is ook lang de garantie niet
Moet je nagaan wat voor mega marge ze rekenen bij de ''ambachtelijke'' visboer! De Jumbo verkoopt die dingen echt niet met verlies ofzo.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:26 schreef Hallojo het volgende:
Zojuist drie van deze nieuwe jongens aangeschaft bij de Jumbo voor 1,64 euro
quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het 'grappige' is dat het geen gamellen zijn (dat zijn metalen containers waarin voedsel warm gehouden wordt of de eetbakken die militairen gebruiken).Als ik die plaatjes van de ''echte'' gamellen zie (ik kende het woord ook niet, wel een mooi woord, bedankt!). Moet ik gelijk denken aan dat totaal crazy systeem in India om de lunch te bezorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet wel wat er bedoeld wordt, die vierkante metalen verhoogde schalen/plateaus met daarin een uitlekrooster met gaten er in.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 0% gewijzigd door borbit op 18-06-2026 22:27:30 ]
Je bedoelt 'woord'?quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:45 schreef borbit het volgende:
Als ik die plaatjes van de ''echte'' gamellen zie (ik kende het word ook niet, wel een mooi word, bedankt!).
Haha ja inderdaad. Ik zit op m'n telefoon, autocorrect enzo. Ik bedoelde inderdaad niet het MS programma maar gewoon het Nederlandse word woord.quote:
Haha, nu doe je het weer.quote:Op donderdag 18 juni 2026 22:30 schreef borbit het volgende:
..maar gewoon het Nederlandse word woord.
Ik moet die vishandel nog tegen komen…quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De 'Hollandse Nieuwe' is nu al (bevroren) aanwezig in Nederland en is deels al verhandeld aan de tussenliggende distributiepartijen en via hen weer aan de viswinkels e.d.
Vannacht wordt deze gedistribueerd, zodat de nieuwe haringen morgen verkrijgbaar zijn.
Ik ken visverkopers die na morgen ook nog de vangst van 2025 verkopen, omdat ze er vanaf moeten en/of niet iedereen een nieuwe haring lekker vindt.
Vaak tegen lagere prijzen en onder vermelding dat het geen nieuwe haring is...
Je legt altijd de nadruk op 'vers van het mes'quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:38 schreef golfer het volgende:
Intussen alweer de afgelopen 2 dagen 4 vers-van-het-mes opgepeuzeld. Prima kwaliteit.
Heb er net 5 voor 7 euro gehaald, ter plekke schoongemaakt en nog lekker ook.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:41 schreef golfer het volgende:
Overigens betalen wij hier in de buurt bij beide viswinkels 3,25 per haring.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:49 schreef Gunner het volgende:
Je legt altijd de nadruk op 'vers van het mes'
Wil je hiermee zeggen dat als je ze niet vers van het mes krijgt ze niet goed zijn?
Waar was dat?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Heb er net 5 voor 7 euro gehaald, ter plekke schoongemaakt en nog lekker ook.
Bij Het Graatje in Vlaardingen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |