abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221078887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:49 schreef fietsie het volgende:
Wellicht omdat ie zo is opgevoed?
Ja schop onder je hol en poetsen met die handel.
Ik ben ook anders opgevoed dan hoe ik leef. Vrees dat ik dan ook jeugdzorg voor mn deur heb staan als ik het zo zou doen als mn ouders
pi_221078914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha zoiets :7 _O-.

Maar echt. Vriend dacht oprecht dat hij heel behulpzaam was, want hij deed toch dingen als ik het vroeg? En ergens was ik het wel met hem eens, want wat is het probleem om even om hulp te vragen? Maar icm kinderen en al van alles moeten regelen, kwam er steeds meer irritatie dat ik ook nog vriend steeds moest vragen om dingen te doen. Toen ik dus doorkreeg dat ik alsnog verantwoordelijk was voor alles, snapte ik die irritatie ook beter en lukte het me om bij vriend uit te leggen waarom het wringt. Het gaat heus niet altijd goed, maar ik schrijf nu alles wat gedaan moet op de kalender en dan is het niet mijn schuld meer als hij iets mist :+.
Nou wat je zegt als er kinderen komen moet je dat ook allemaal onthouden.
Dat is dus het probleem dat alle verantwoordelijkheid bij 1 persoon komt. Dat 1 persoon moet denken oh die is jarig dus cadeautje moet komen, ze moeten naar sport maar de voeten zijn gegroeid dus hebben nieuwe schoenen of kleding nodig, ze moeten weggebracht en opgehaald worden etc het is voor mij ook een enorme valkuil

Nu ik er met een burnout uit geklapt ben moest mijn man het wel overnemen en moest ik dingen los laten. Ik kon het niet meer.
Het is niet altijd het fysiek het moeten uitvoeren maar ook het onthouden van alles, mensen herinneren etc
En mijn reden van uitval was werk gebonden
pi_221078916
Ik zit inmiddels aan mijn derde perenijsje, anders trek ik het niet. Ben al anderhalf uur bezig met een scriptie, nu halverwege. Student had er zelf al 30+ comments bij gezet met vragen aan mij :'( . Tweede helft neem ik nog een half uur voor, dan is t mooi geweest. Grootste probleem zit denk ik ook in inleiding. Daarna moet ik echt verder met de overige 4..

Zit ik straks toch nog in tijdnood :+
pi_221078950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijne heeft hele rare bollen, ik ben zo benieuwd hoe dat zich ontwikkelt O+

Doe eens foto?
Bollen?

Mijne had langwerpige bloemknoppen en daarna deze bloemen (hoop dat de foto werkt)
Je ziet ook een bloemknop op de foto, boven de bloem.

donderdag 18 juni 2026 @ 13:26:26 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221079138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha zoiets :7 _O-.

Maar echt. Vriend dacht oprecht dat hij heel behulpzaam was, want hij deed toch dingen als ik het vroeg? En ergens was ik het wel met hem eens, want wat is het probleem om even om hulp te vragen? Maar icm kinderen en al van alles moeten regelen, kwam er steeds meer irritatie dat ik ook nog vriend steeds moest vragen om dingen te doen. Toen ik dus doorkreeg dat ik alsnog verantwoordelijk was voor alles, snapte ik die irritatie ook beter en lukte het me om bij vriend uit te leggen waarom het wringt. Het gaat heus niet altijd goed, maar ik schrijf nu alles wat gedaan moet op de kalender en dan is het niet mijn schuld meer als hij iets mist :+.
Mijn vent, wanneer ik iets niet gedaan heb. Had je me dat gevraagd?
Nee, ik dacht…
Ben ik Uri Geller?
Echt…
pi_221079189
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Bollen?

Mijne had langwerpige bloemknoppen en daarna deze bloemen (hoop dat de foto werkt)
Je ziet ook een bloemknop op de foto, boven de bloem.

[ afbeelding ]
Mijne zijn nog veel kleiner, iets kleiner dan het buitenste blaadje van jouw bloemknop denk ik en dan dik en vrij rond. Maar die gaan komende dagen vast groeien. Hij staat er pas een paar weekjes.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221079219
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijne zijn nog veel kleiner, iets kleiner dan het buitenste blaadje van jouw bloemknop denk ik en dan dik en vrij rond. Maar die gaan komende dagen vast groeien. Hij staat er pas een paar weekjes.
Wij hadden wel een aantal knopjes die zo klein en rond bleven, en die (na voorzichtig voelen) leeg bleken.
Mijn passiebloem is nu denk ik 4 jaar oud sinds ik hem als stekje kreeg en dit zijn z'n eerste bloemen. Maar volgens mij was hij op mijn oude balkon (op het noordwesten) ook niet zo happy.
pi_221079245
Voor wat betreft klusjes doen zonder reminders, plan/hoop is om er een soort gewoonte van te maken net zoals het water geven van de planten. Over een app of reminders in de agenda zei B dat het dan voelt als "werk"/"moeten" en dat hij dan z'n motivatie kwijt raakt... tja
pi_221079313
Nu liefste weer sabbatical heeft en van plan is dat te houden, doe ik nog maar heel beperkt dingen in het huishouden. Ik doe: Voorraadbeheer, boodschappen, koken. De rest doet liefste. Die kookt tegenwoordig ook wel eens maar heeft er de schurft aan dus dat proberen we te vermijden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221079354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Voor wat betreft klusjes doen zonder reminders, plan/hoop is om er een soort gewoonte van te maken net zoals het water geven van de planten. Over een app of reminders in de agenda zei B dat het dan voelt als "werk"/"moeten" en dat hij dan z'n motivatie kwijt raakt... tja
Ja, dat is lekker zijn probleem dan. Mag hij zelf mee dealen. Het is toch van de zotte dat jij hem moet gaan herinneren omdat het voelt als moeten als hij zijn eigen reminders regelt? Waarom voelt het dan niet zo als jij die reminder geeft?

Sorry, wat hard misschien. Maar ik vind het echt niet oké om nu de verantwoordelijkheid voor het herinneren bij jou te leggen, omdat als hij zijn eigen herinneringen regelt, hij niet gemotiveerd meer is.

Ik ben nooit gemotiveerd om schoon te maken. Maar niet doen is ook geen optie. Dus doe ik het ongemotiveerd. Ook prima, als het maar gebeurt. Als hij het per se gemotiveerd wil doen, dan verzint ie zelf maar een motiverend systeem met beloningen voor het afvinken van taken.
pi_221079840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Zonder gekheid is het natuurlijk verre van simpel om al je valuilen als jong volwassene (in je eerste samenwoonjaar ook nog) ineens op te lossen en verder te leven als een heilige, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voor jezelf opkomen en te werken aan gelijkwaardigheid in je relatie.

Disclaimer: dezez boodschap is niet gericht aan tradwives etc
*plof* O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:32:46 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221079850
Groeten vanuit een drukke en bloedverziekend hete Efteling. We zijn er pas net een kwartier. Vanochtend moesten we eerst naar de metaalbandel, Ikea en Van Cranenbroek.
Spoilers!
pi_221079867
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groeten vanuit een drukke en bloedverziekend hete Efteling. We zijn er pas net een kwartier. Vanochtend moesten we eerst naar de metaalbandel, Ikea en Van Cranenbroek.
Waarom?
pi_221079876
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dat is lekker zijn probleem dan. Mag hij zelf mee dealen. Het is toch van de zotte dat jij hem moet gaan herinneren omdat het voelt als moeten als hij zijn eigen reminders regelt? Waarom voelt het dan niet zo als jij die reminder geeft?

Sorry, wat hard misschien. Maar ik vind het echt niet oké om nu de verantwoordelijkheid voor het herinneren bij jou te leggen, omdat als hij zijn eigen herinneringen regelt, hij niet gemotiveerd meer is.

Ik ben nooit gemotiveerd om schoon te maken. Maar niet doen is ook geen optie. Dus doe ik het ongemotiveerd. Ook prima, als het maar gebeurt. Als hij het per se gemotiveerd wil doen, dan verzint ie zelf maar een motiverend systeem met beloningen voor het afvinken van taken.
Ja dan voelt het alsof hij mij een plezier doet ipv als moeten :')

Weet je, hij heeft me al door zo veel hersenkronkels heen geholpen. Ik vind het nog best ok om de eerste paar keer even te zeggen, ik ga de planten water geven en stofzuig jij dan?
En dan moet het maar een gewoonte worden.
pi_221079879
quote:
Omdraaien en naar huis of ‘iets’ met water 😇
En veel waterijsjes.

@Barreltje heb je een update over PuP? past ie in jullie huishoudschema?
Rondjes uitlaten enzo. En gaan jullie ook puppietrainen doen?

Auto staat nog steeds in de schaduw w/ Dat moet toch iets schelen i.p.v.
al die uren in de brandende zon.
Tuurlijk is er niks meer aan de hand in mijn mond. 8)7 Toch maar naar de tandarts.
pi_221079900
Vanmorgen het lijf gescrubd met zo’n handschoen en bodylotion overall.
Dat had ik eerder moeten doen. Het voelt heerlijk glad en jeugdig😎
pi_221079920
quote:
Maja... ik vind huishouden ook wel een moetje hoor. Tuin helemaal :r
Maar dat hoort bij het grotemensenleven. Tis niet alsof hij nu bloedgemotiveerd is :7

En, in jullie geval, als ik wist dat ik mijn partner er gelukkig(er) mee maak door daarin mijn bijdrage te leveren, dat zou mij wel motiveren.

(Verkapte 'help deze slons aan een partner' _O- )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:48:52 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221079943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waarom?
We hebben de andere dingen die we op deze vrije dag hebben gedaan op andere momenten gedaan zodat we vandaag hier ook naartoe zouden kunnen. En het was nog maar een kwartier rijden ook dus tja.

Er is wel een watertap in de rij bij Symbolica en hier binnen is het heerlijk koel.

Ik ben wel blij dat we niet hoefden te winkelen voor kleding vandaag. Dat was helemaal verschrikkelijk geweest.
Spoilers!
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:50:31 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221079955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Weet je, hij heeft me al door zo veel hersenkronkels heen geholpen. Ik vind het nog best ok om de eerste paar keer even te zeggen, ik ga de planten water geven en stofzuig jij dan?
Dit vind ik wel een heel goed punt :Y
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2026 @ 14:53:43 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221079969
Inmiddels op het appartement.
Rangsdorf om het meer gewandeld. Op half uurtje treinen van Berlijn CS. Bleek daarnaast ook nog een Kraanvogelgebied te zijn.

Even rusten en zo bekijken waar ik heen ga. ook voor het eten. Na twee dagen Duitse kost ga ik vandaag voor wrs Aziatisch.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221079972
quote:
Waarom?
We have far more in common than that which devides us..
pi_221079996
Ik vraag me af hoe B dat deed voordat jullie samenwoonden? Toe maakte hij (hoop ik) schoon en kregen de planten water? Die klusjes blijven noodzakelijk dus wanneer je ze ziet doe je ze. Smerig fornuis, schoonmaken, badkamer al even niet goed gedaan, even boosmaken en het is klaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_221080032
quote:
Ja dan moet hij maar zorgen dat hij het zelf onthoudt.

https://share.google/T27Zi6tNnH0FFcCaC
pi_221080082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is ook niet per se erg om het de eerste paar keer te zeggen. En tuurlijk, je mag hem ook best wat tegemoet komen in dingen die hij lastig vindt, zoals hij eerder ook bij jou gedaan heeft. Maar ik denk wel dat de verantwoordelijkheid ervoor niet bij jou moet liggen. Dus dat de verantwoordelijkheid bij hem ligt, en hij iets gaat uitzoeken wat voor hem werkt, en dat jij hem in aanvulling daarop wat helpt door mee te denken daarin, of hem af en toe wel te herinneren in het begin is ^O^ . Maar als hij het alleen wil doen als jij hem herinnert en daarmee de volledige verantwoordelijkheid alsnog bij jou ligt, vind ik een ander verhaal. Maar: dat vind ik. En zelfs al vindt de hele sc dat, waar het om gaat is wat jij daarvan vindt, en als jij het oke vindt als de verantwoordelijkheid bij jou ligt maar hij het wel doet als je het vraagt, en je hebt daar ook geen last van op welke manier dan ook, dan is dat het belangrijkste.

En wat betreft plezier.. hij doet je toch een nog groter plezier met het uit zichzelf doen van die dingen ;) . Maar dat voelt voor hem vast dan minder 'direct bevredigend' ofzo. Wat ik snap wel hoor, overigens.
pi_221080086
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vraag me af hoe B dat deed voordat jullie samenwoonden? Toe maakte hij (hoop ik) schoon en kregen de planten water? Die klusjes blijven noodzakelijk dus wanneer je ze ziet doe je ze. Smerig fornuis, schoonmaken, badkamer al even niet goed gedaan, even boosmaken en het is klaar
Hij liep de kantjes eraf.

Planten bleven leven maar dat was het wel.
De planten gaan nu echt keigoed, hebben zo veel nieuwe bladeren, het begint echt een oerwoud te worden in de kamer _O_

Hij deed aan paniekpoetsen als er bezoek zou komen.

Dingen niet opruimen maar op nette stapeltjes leggen.

Met z'n tweeën worden dingen sneller vies, en mijn tolerantie voor dingen-in-stapeltjes is beduidend lager. En ik kan niet zo heel goed negeren dat achter de deur van de logeerkamer een stapel dingen ligt waar we eigenlijk wat mee moeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')