abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221058466
Veel van ons zullen een huisdier hebben.
Voor ons wordt het komende dagen pittig met die hoge temperaturen voor de boeg, maar voor beestjes helemaal.
Zeker voor de beestjes die je niet in huis kunt nemen en komende dagen dus ook net als altijd buiten zullen zijn.

Doe jij als baasje iets speciaals?
Deel hier je tips en misschien heeft een ander baasje er nog iets aan.
pi_221058479
Onder het motto TS begint:

Ik heb thuis twee konijnen.
Een stel wat altijd buiten in de tuin is en je niet binnen krijgt. Komende hete dagen zullen ze dus ook in hun eigen omgeving buiten blijven, want pushen om naar binnen te gaan en hier opsluiten brengt dusdanig veel stress met zich mee dat ze het daar nog warmer en onaangenamer van krijgen. Het zijn al jaren echte buitenkonijnen.
Uiteindelijk geloof ik erin dat hun veilige omgeving de beste plek is om te zijn bij deze hoge temperaturen.
Uiteraard krijgen ze wel twee keer per dag vers water, wat groente waar veel vocht in zit zoals witlof, koelstenen en koelschijven die je in de diepvries legt en dan paar uur kou afgeven (speciaal voor konijnen).

Hun verblijf staat NIET in de zon, als deze het sterkst is.
Maar neemt niet weg dat het toch warm is in hun verblijf. Een ventilator neerzetten schijnt niet goed te zijn las ik en blijkbaar hebben ze daar ook weinig aan omdat ze niet kunnen zweten of hijgen zoals honden dat wel kunnen.
pi_221058594
De airco aanzetten en de hond vroeg en laat fors uitlaten, de tussendoor rondjes kort houden en niet te veel op het warme asfalt
pi_221058688
Helaas geen hond meer, maar toen ik die van mij nog had ververste ik het water 2x per dag, als ik haar uitliet op het gras lopen en het hete asfalt vermijden. 's morgens voor de hitte aan. In de middag lag het beestje in de schaduw in de achtertuin en in de avond was het voldoende afgekoeld en ging het ommetje prima.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221058697
Gewoon een kinderbadje met water in. Daarin willen ze wel erin duikje nemen. En of onder schaduw chillen.
Daarvoor heb je geen airco nodig.

Vermijd activiteiten in moment waar de warmste van dag zijn. Lekker samen niets doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 16 juni 2026 @ 10:28:54 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221059197
Geen reet, daar zijn ze wel aan gewend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221059299
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 09:15 schreef Moonversion het volgende:
De airco aanzetten en de hond vroeg en laat fors uitlaten, de tussendoor rondjes kort houden en niet te veel op het warme asfalt
Dit behalve dan dat van die airco, want zo'n luxe hebben wij niet hier. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221060194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 09:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Gewoon een kinderbadje met water in. Daarin willen ze wel erin duikje nemen. En of onder schaduw chillen.
Daarvoor heb je geen airco nodig.

Vermijd activiteiten in moment waar de warmste van dag zijn. Lekker samen niets doen.
Konijnen springen niet in een badje :)
pi_221060362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 12:53 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Konijnen springen niet in een badje :)
dat mag jij het doen. Of bouw je een helling.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221061710
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit behalve dan dat van die airco, want zo'n luxe hebben wij niet hier. :)
Midea portasplit als je geen airco aan de muur kan/mag hangen, in ieder geval veel beter dan een monoblok :)
pi_221061731
Onze katten liggen lekker onder de struiken in de schaduw, en de kippen ook. Verder genoeg vers drinkwater.
pi_221061861
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:35 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Midea portasplit als je geen airco aan de muur kan/mag hangen, in ieder geval veel beter dan een monoblok :)
Ik moet nog een nieuwe sportdemper voor mijn cabrio kopen en mijn pc nog upgraden. Die airco komt ooit nog wel een keertje. Of niet. :)
vosss is de naam,
pi_221061864
Nu in elk geval geen prioriteit :)
vosss is de naam,
pi_221070449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:40 schreef Seeburg54 het volgende:
Onze katten liggen lekker onder de struiken in de schaduw, en de kippen ook. Verder genoeg vers drinkwater.
Wat dat betreft zijn beestjes wel slim. En maken zich er misschien ook minder druk om.
Ik heb een tuin waar volop de zon schijnt maar ook wel bomen en struiken die schaduw geven.

De overkapping staat helemaal niet in de (middag)zon.
Daar lopen de konijnen dan ook naar toe. Je zou denken adt onder een overkapping warm is. Maar blijkbaar is het toch beter dan in de tuin bij de struiken, want anders zouden ze er ook niet gaan liggen.
pi_221070475
Als het onder de 25 graden is heb ik mijn balkondeur de hele dag los als ik thuis ben, ze hebben meerdere zachte plekken op het balkon en vers water binnen en buiten. Meestal zijn ze dan de hele dag buiten en komen ze af en toe binnen

Boven de 25 graden doe ik de balkondeur alleen sochtends en savonds open, en liggen ze meestal overdag de dag weg te slapen binnen tot het wat afkoelt.
Twiddel
pi_221070902
Niks, mijn siamezen kunnen prima tegen de hitte, in de winter juist met geen stok naar buiten te krijgen.
pi_221157646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:41 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Wat dat betreft zijn beestjes wel slim. En maken zich er misschien ook minder druk om.
Ik heb een tuin waar volop de zon schijnt maar ook wel bomen en struiken die schaduw geven.

De overkapping staat helemaal niet in de (middag)zon.
Daar lopen de konijnen dan ook naar toe. Je zou denken adt onder een overkapping warm is. Maar blijkbaar is het toch beter dan in de tuin bij de struiken, want anders zouden ze er ook niet gaan liggen.
Toch er voor gekozen om ze binnen te zetten, en ze genieten van de aandacht en een stuk koelere woonomgeving ;)

Hoe gaat het met jullie dieren?
pi_221157737
De hele beestenbende(kippen en katten) ligt buiten onder de struiken. Schaduw genoeg, en overal staat water. Die redden zich wel.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:57:22 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221157920
De 3 katten die ik al jaren heb zoeken het zelf uit, eentje heeft door dat in de achtertuin weinig zon komt, dus die ligt het grootste deel van de dag daar. De andere 2 liggen aan de voorkant in de struiken. Die komen vanavond, als de zon weg is en de straattegels afgekoeld tevoorschijn en liggen dan de hele nacht op straat.

Het beestje dat ik net 2 weken heb en probeer te overtuigen dat het leven en ik OK zijn heb ik meer ruimte gegeven. Ze zat eerst in mijn slaapkamer opgesloten, ze heeft nu het trappenhuis met een extra kamer op de 1e verdieping en de zolder ter beschikking. De zolder zal ze wel mijden, daar is het nu 36 graden, zelfs een ventilator helpt weinig als de aangeblazen lucht in de buurt van je lichaamstemperatuur komt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')