SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik woon nu tijdelijk in Texas overigens vanwege een werkproject. Over een paar weken ga ik weer terug naar Mexico.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is slechts een feitelijke constatering? Kan er weinig aan doen dat jij dat op jezelf betrekt.
[..]
lol.
Jij staat zeker aan de goede kant?quote:Op maandag 15 juni 2026 21:14 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Donderstraal een end op met je neutraal. Natuurlijk zijn wij niet neutraal - we zien namelijk duidelijk aan welke kant we moeten staan.
We staan allemaal aan goede kant. Natuurlijk.quote:
De goede kant is onze kant. De Europese kant. Er is geen enkele toekomst waarin rusland zich wegcijfert voor ons.quote:
Poetin blijft maar duiken en Trump aan het lijntje houden. Het is wel duidelijk dat hij langdurig oorlog wil blijven voeren.quote:Zelensky: We have suggested to Putin that we meet anywhere where real decisions can be made to end the war. He does not want that.
We have discussed with the 🇺🇸US and 🇫🇷France the possibility of meeting with Russia on the sidelines of the G7 with the participation of all democratic states. Putin does not want that.
Yesterday we discussed with President Trump that such a meeting could be organized in the US in a format in which it would be much more difficult for Putin to refuse, at least to President Trump.
We will see what comes of it. If Russia refuses this chance as well, additional pressure will be needed.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2066592663600504864
Dat lijkt me een cirkelredenatie, maar goed. Ik zie het belang van Oekraïne voor Europa niet zo, zeker niet als het honderden miljarden moet kosten. Zonde van het geld.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
De goede kant is onze kant. De Europese kant. Er is geen enkele toekomst waarin rusland zich wegcijfert voor ons.
Ze hebben daar alle grondstoffen en al het land wat je maar kan verzinnen en het is nog niet genoeg en met al die kansen die ze binnen hun landsgrenzen hebben is het grotendeels nog een gigantische shithole.
Geen enkele aanleiding of indicatie dat zij buiten hun grondstoffen om ons kunnen of willen verrijken. Dat staat los van dat Europa ook een grondige hervorming nodig heeft. Alleen dat rusland dat van buiten benoemt om ons te verdelen betekent niet dat zij daarin een rol van betekenis gaan of willen spelen buiten die verdeling om.
Mss dat geografische nabijheid je perspectief kan veranderen.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me een cirkelredenatie, maar goed. Ik zie het belang van Oekraïne voor Europa niet zo, zeker niet als het honderden miljarden moet kosten. Zonde van het geld.
Dat levert meestal ook meer problemen op dan het waard is.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:32 schreef ExTec het volgende:
Ikzelf zie het belang van de kartels in mexico aanpakken niet zo. Allemaal maar zonde van het geld.
Interessant verhaal vanuit de Oekraïense staat!quote:Op maandag 15 juni 2026 19:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hier het bewijs. Rusland was dus weer aan het liegen.
[ x ]
Dat laat Rusland niet toe.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Interessant verhaal vanuit de Oekraïense staat!
Ben benieuwd of er onafhankelijk onderzoek komt.
Kijk uit met je onafhankelijk, je moet hier wel voor de goede kant zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat levert meestal ook meer problemen op dan het waard is.
Het is ruim 29 uur rijden naar de frontlinie, daar hoeven we toch niet al te dramatisch over te doen?quote:Op maandag 15 juni 2026 21:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss dat geografische nabijheid je perspectief kan veranderen.
Mijn politieke meningen baseer ik niet op andermans etniciteit.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:25 schreef TwenteFC het volgende:
De goede kant is onze kant. De Europese kant.
Tsja. Onderzoek afwachten voordat er claims worden gemaakt is wel gepast.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kijk uit met je onafhankelijk, je moet hier wel voor de goede kant zijn.
Oekraïne heeft met bewijsvoering een vrij betrouwbaar trackrecord. In tegenstelling tot het Kremlin dat alles bij elkaar liegt.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij niet nee. Voor jou is het allemaal de ver van je bedshow.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is ruim 29 uur rijden naar de frontlinie, daar hoeven we toch niet al te dramatisch over te doen?
Ik denk dat er twee opties zijn grofweg; gedogen of gruwelijk hard aanpakken a la El Salvador. De middenweg lijkt het meest voor problemen te zorgen.quote:
Tenzij het kremlin uitkraamt dat er een universiteit is geraakt. Dan moet er keihard teruggeslagen worden, niks "onderzoek".quote:Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tsja. Onderzoek afwachten voordat er claims worden gemaakt is wel gepast.
Mijn ouders wonen nog in Nederland. Gelukkig hebben ze residentie in Mexico dus kunnen ze altijd weg als er iets gebeurt.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij niet nee. Voor jou is het allemaal de ver van je bedshow.
Oekraïne heeft ook veel grondstoffen in de grond, veel kennis op onder andere militair gebied wat wij missen, het is een land waar veel opnieuw opgebouwd moet worden, wat een buitenkans is voor Europese bedrijven.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me een cirkelredenatie, maar goed. Ik zie het belang van Oekraïne voor Europa niet zo, zeker niet als het honderden miljarden moet kosten. Zonde van het geld.
Kan een boel leveren wat rusland levert, maar dan goedkoper. Daarnaast is deze oorlog zo zwart/wit als wat met rusland als de duidelijke agressor. Dat poetin vertelde in het gesprek met tucker carlson precies wat de drijfveren waren achter deze oorlog en wat ze allemaal als russisch beschouwen en dat houdt niet op bij Oekraïne en is de federatie nog lang uitgebouwd.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik wel met je eens, echter, het heeft niet bijzonder veel zin als je die wederopbouw zelf moet financieren en op de tweede plaats, zoals ik al eerder heb opgemerkt: het zou verstandig zijn om rechten en plichten op te nemen in de steunpakketten die beschikbaar gesteld worden aan Oekraïne.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne heeft ook veel grondstoffen in de grond, veel kennis op onder andere militair gebied wat wij missen, het is een land waar veel opnieuw opgebouwd moet worden, wat een buitenkans is voor Europese bedrijven.
Had jij dat maar gedaan voordat jij verkondigde dat jij kanker had.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tsja. Onderzoek afwachten voordat er claims worden gemaakt is wel gepast.
Er zit echt een wereld van verschil in de hoeveelheden grondstoffen. Oekraïne kan bijvoorbeeld slechts een fractie van het gas leveren wat Rusland kan leveren. Dat is ook logisch, Rusland is 28x groter dan Oekraïne.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Kan een boel leveren wat rusland levert, maar dan goedkoper. Daarnaast is deze oorlog zo zwart/wit als wat met rusland als de duidelijke agressor. Dat poetin vertelde in het gesprek met tucker carlson precies wat de drijfveren waren achter deze oorlog en wat ze allemaal als russisch beschouwen en dat houdt niet op bij Oekraïne en is de federatie nog lang uitgebouwd.
Dus Oekraïne hoeft niet zozeer meer te leveren dan rusland doet. Zolang we er op de lange termijn maar minder aan verliezen dan met de russen en wanneer we die downside meenemen dan kunnen er nog een boel honderdenmiljarden bij aan steun voor Oekraïne.
Nee, als je iets uit je duim zuigt hoef je geen onderzoek te doen. Dan weet je dat het BS is.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Had jij dat maar gedaan voordat jij verkondigde dat jij kanker had.
Het zou toch wat wezen als je het uit je duim zuigt en het dan toch blijkt te hebben.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, als je iets uit je duim zuigt hoef je geen onderzoek te doen. Dan weet je dat het BS is.
Je slaat expres een boel over.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zit echt een wereld van verschil in de hoeveelheden grondstoffen. Oekraïne kan bijvoorbeeld slechts een fractie van het gas leveren wat Rusland kan leveren. Dat is ook logisch, Rusland is 28x groter dan Oekraïne.
Oekraïne is met name interessant qua zeldzame aardmetalen, het is echter de vraag in hoeverre de VS zich daar mee gaat bemoeien.
Wij moeten die wederopbouw niet zelf financieren.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik wel met je eens, echter, het heeft niet bijzonder veel zin als je die wederopbouw zelf moet financieren en op de tweede plaats, zoals ik al eerder heb opgemerkt: het zou verstandig zijn om rechten en plichten op te nemen in de steunpakketten die beschikbaar gesteld worden aan Oekraïne.
Juist, maar ik denk niet dat die voorwaarden voldoende zijn. Zoals ik al eens eerder opgemerkt heb, ook al stort al het geconfisqueerde Russische geld, het is verre van voldoende om Oekraïne erop te helpen.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij moeten die wederopbouw niet zelf financieren.
Verder zijn de steunpakketten die Oekraïne nu krijgt behouden aan een pakket aan voorwaarden.
We maken niet zomaar blind geld over of zo.
Hoeft niet hoor.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Juist, maar ik denk niet dat die voorwaarden voldoende zijn. Zoals ik al eens eerder opgemerkt heb, ook al stort al het geconfisqueerde Russische geld, het is verre van voldoende om Oekraïne erop te helpen.
Daar moeten echt nog honderden miljarden heen voordat het iets kan worden.
Ja, ik ben niet bepaald solidair met de Oekraïners. Dat heb je goed gezien.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor.
Doelstelling hoeft niet te zijn om het e.e.a. instant op niveau west-europa te brengen.
En dat het begrip solidariteit je volslagen vreemd is, was al eerder duidelijk.
Klopt. Daarom woon je in een gated community.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:50 schreef BlaZ het volgende:
Ja, ik ben niet bepaald solidair met de Oekraïners. Dat heb je goed gezien.
Nee, dat is onzin.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Juist, maar ik denk niet dat die voorwaarden voldoende zijn. Zoals ik al eens eerder opgemerkt heb, ook al stort al het geconfisqueerde Russische geld, het is verre van voldoende om Oekraïne erop te helpen.
Daar moeten echt nog honderden miljarden heen voordat het iets kan worden.
Mwa, dat valt wel mee. Ommuurde wijken zijn hier niet enkel toebehouden aan de meerderbedeelden.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Daarom woon je in een gated community.
Armoede, boeie, als het maar buiten de poort is.
Klopt, en dat kleurt je mening over de hulp wat Oekraïne.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet bepaald solidair met de Oekraïners. Dat heb je goed gezien.
.
Met het eeuwige risico dat de havenots ooit gaan halen wat ze niet hebben. Want de muren zijn er niks voor niks.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mwa, dat valt wel mee. Ommuurde wijken zijn hier niet enkel toebehouden aan de meerderbedeelden.
Kijk dit soort wijken zijn ommuurd en bestaan uit huizen van ~100m2-150m2. Ongeveer 100.000-150.000 euro qua huisprijs.
Ik zou het graag met je eens zijn, maar ik denk dat er nog zeer ingrijpende hervorming in Oekraïne nodig zijn voordat ik dermate grote hoeveelheden geld in zou steken. Ook bij dit soort steunpakketten blijft corruptie een megaprobleem. Oekraïne is dan wel op de goede weg qua corruptie maar heeft nog een bijzonder lange weg te gaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.
Je denkt alleen in problemen.
Je moet in mogelijkheden denken.
Zoals investeren in Oekraïne om daar vervolgens rendement uit te halen.
Kijk naar hoe de VS in Europa heeft geïnvesteerd na de tweede wereldoorlog.
Dat was niet uit barmhartigheid, maar uit puur eigenbelang van de VS.
Het heeft ze geen windeieren gelegd.
Kijk naar Oost Europa, dat zonder Marshall plan geheel op eigen kracht is hersteld, waarbij de landen daarnaast ook nog eens leeg gezogen werden door Rusland.
Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat het financieren van de wederopbouw per se volledig met extern geld moet gebeuren, en dat in een bodemloze out verdwijnt.
Denk in mogelijkheden. Kijk naar hoe het wederopbouw en van Oekraïne de EU economisch sterker maakt.
Dat valt wel mee, ook de onderklasse is tegenwoordig niet zo arm meer. De laatste 8 jaar is het minimumloon met gemiddeld 17,3% per jaar omhoog gegaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met het eeuwige risico dat de havenots ooit gaan halen wat ze niet hebben. Want de muren zijn er niks voor niks.
Ga er maar prat op.
Waarom staan die muren er dan.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ook de onderklasse is tegenwoordig niet zo arm meer. De laatste 8 jaar is het minimumloon met gemiddeld 17,3% per jaar omhoog gegaan.
Dubbele muren hé. Er is een ingang voor 42 subwijken en dan heeft elke subwijk een eigen muur. Zo ben je zeker dat er geen inbraken zijn.quote:
Klinkt allemaal helemaal geweldig.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dubbele muren hé. Er is een ingang voor 42 subwijken en dan heeft elke subwijk een eigen muur. Zo ben je zeker dat er geen inbraken zijn.
Maar het was daar toch zo veilig en ook geen buitenlanders? Waar heb je die muren voor nodig dan?quote:Op maandag 15 juni 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dubbele muren hé. Er is een ingang voor 42 subwijken en dan heeft elke subwijk een eigen muur. Zo ben je zeker dat er geen inbraken zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |