abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2026 @ 21:19:34 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221055104
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is slechts een feitelijke constatering? Kan er weinig aan doen dat jij dat op jezelf betrekt.
[..]
lol.
Ik woon nu tijdelijk in Texas overigens vanwege een werkproject. Over een paar weken ga ik weer terug naar Mexico.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:21:41 #3
56749 BlaZ
pi_221055193
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Donderstraal een end op met je neutraal. Natuurlijk zijn wij niet neutraal - we zien namelijk duidelijk aan welke kant we moeten staan.
Jij staat zeker aan de goede kant?
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 21:22:17 #4
236264 crew  capricia
pi_221055204
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We staan allemaal aan goede kant. Natuurlijk. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221055255
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De goede kant is onze kant. De Europese kant. Er is geen enkele toekomst waarin rusland zich wegcijfert voor ons.
Ze hebben daar alle grondstoffen en al het land wat je maar kan verzinnen en het is nog niet genoeg en met al die kansen die ze binnen hun landsgrenzen hebben is het grotendeels nog een gigantische shithole.

Geen enkele aanleiding of indicatie dat zij buiten hun grondstoffen om ons kunnen of willen verrijken. Dat staat los van dat Europa ook een grondige hervorming nodig heeft. Alleen dat rusland dat van buiten benoemt om ons te verdelen betekent niet dat zij daarin een rol van betekenis gaan of willen spelen buiten die verdeling om.
pi_221055258
quote:
Zelensky: We have suggested to Putin that we meet anywhere where real decisions can be made to end the war. He does not want that.

We have discussed with the 🇺🇸US and 🇫🇷France the possibility of meeting with Russia on the sidelines of the G7 with the participation of all democratic states. Putin does not want that.

Yesterday we discussed with President Trump that such a meeting could be organized in the US in a format in which it would be much more difficult for Putin to refuse, at least to President Trump.

We will see what comes of it. If Russia refuses this chance as well, additional pressure will be needed.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2066592663600504864
Poetin blijft maar duiken en Trump aan het lijntje houden. Het is wel duidelijk dat hij langdurig oorlog wil blijven voeren.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:28:01 #7
56749 BlaZ
pi_221055303
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:25 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
De goede kant is onze kant. De Europese kant. Er is geen enkele toekomst waarin rusland zich wegcijfert voor ons.
Ze hebben daar alle grondstoffen en al het land wat je maar kan verzinnen en het is nog niet genoeg en met al die kansen die ze binnen hun landsgrenzen hebben is het grotendeels nog een gigantische shithole.

Geen enkele aanleiding of indicatie dat zij buiten hun grondstoffen om ons kunnen of willen verrijken. Dat staat los van dat Europa ook een grondige hervorming nodig heeft. Alleen dat rusland dat van buiten benoemt om ons te verdelen betekent niet dat zij daarin een rol van betekenis gaan of willen spelen buiten die verdeling om.
Dat lijkt me een cirkelredenatie, maar goed. Ik zie het belang van Oekraïne voor Europa niet zo, zeker niet als het honderden miljarden moet kosten. Zonde van het geld.
pi_221055344
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt me een cirkelredenatie, maar goed. Ik zie het belang van Oekraïne voor Europa niet zo, zeker niet als het honderden miljarden moet kosten. Zonde van het geld.
Mss dat geografische nabijheid je perspectief kan veranderen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221055376
Ikzelf zie het belang van de kartels in mexico aanpakken niet zo. Allemaal maar zonde van het geld.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:33:13 #10
56749 BlaZ
pi_221055389
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:32 schreef ExTec het volgende:
Ikzelf zie het belang van de kartels in mexico aanpakken niet zo. Allemaal maar zonde van het geld.
Dat levert meestal ook meer problemen op dan het waard is.
pi_221055390
Hele mooie. Je ziet ook nog een rus met brandend hoofd wegrennen.

twitter
pi_221055392
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hier het bewijs. Rusland was dus weer aan het liegen.

[ x ]
Interessant verhaal vanuit de Oekraïense staat!
Ben benieuwd of er onafhankelijk onderzoek komt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221055420
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat laat Rusland niet toe.

Die ervaring hebben we inmiddels met de Russen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 15 juni 2026 @ 21:34:23 #14
56749 BlaZ
pi_221055422
quote:

[..]
Kijk uit met je onafhankelijk, je moet hier wel voor de goede kant zijn.
pi_221055431
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat levert meestal ook meer problemen op dan het waard is.
_O-
  maandag 15 juni 2026 @ 21:35:51 #16
56749 BlaZ
pi_221055462
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss dat geografische nabijheid je perspectief kan veranderen.
Het is ruim 29 uur rijden naar de frontlinie, daar hoeven we toch niet al te dramatisch over te doen?
pi_221055470
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:25 schreef TwenteFC het volgende:
De goede kant is onze kant. De Europese kant.
Mijn politieke meningen baseer ik niet op andermans etniciteit.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221055486
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kijk uit met je onafhankelijk, je moet hier wel voor de goede kant zijn.
Tsja. Onderzoek afwachten voordat er claims worden gemaakt is wel gepast.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221055488
quote:

[..]
Oekraïne heeft met bewijsvoering een vrij betrouwbaar trackrecord. In tegenstelling tot het Kremlin dat alles bij elkaar liegt.
pi_221055493
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is ruim 29 uur rijden naar de frontlinie, daar hoeven we toch niet al te dramatisch over te doen?
Jij niet nee. Voor jou is het allemaal de ver van je bedshow.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:37:18 #21
56749 BlaZ
pi_221055502
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
_O-
Ik denk dat er twee opties zijn grofweg; gedogen of gruwelijk hard aanpakken a la El Salvador. De middenweg lijkt het meest voor problemen te zorgen.
pi_221055519
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Tenzij het kremlin uitkraamt dat er een universiteit is geraakt. Dan moet er keihard teruggeslagen worden, niks "onderzoek".
  maandag 15 juni 2026 @ 21:38:24 #23
56749 BlaZ
pi_221055531
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij niet nee. Voor jou is het allemaal de ver van je bedshow.
Mijn ouders wonen nog in Nederland. Gelukkig hebben ze residentie in Mexico dus kunnen ze altijd weg als er iets gebeurt.
pi_221055537
quote:

[..]
Oekraïne heeft ook veel grondstoffen in de grond, veel kennis op onder andere militair gebied wat wij missen, het is een land waar veel opnieuw opgebouwd moet worden, wat een buitenkans is voor Europese bedrijven.
pi_221055543
quote:

[..]
Kan een boel leveren wat rusland levert, maar dan goedkoper. Daarnaast is deze oorlog zo zwart/wit als wat met rusland als de duidelijke agressor. Dat poetin vertelde in het gesprek met tucker carlson precies wat de drijfveren waren achter deze oorlog en wat ze allemaal als russisch beschouwen en dat houdt niet op bij Oekraïne en is de federatie nog lang uitgebouwd.

Dus Oekraïne hoeft niet zozeer meer te leveren dan rusland doet. Zolang we er op de lange termijn maar minder aan verliezen dan met de russen en wanneer we die downside meenemen dan kunnen er nog een boel honderdenmiljarden bij aan steun voor Oekraïne.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:40:32 #26
56749 BlaZ
pi_221055572
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne heeft ook veel grondstoffen in de grond, veel kennis op onder andere militair gebied wat wij missen, het is een land waar veel opnieuw opgebouwd moet worden, wat een buitenkans is voor Europese bedrijven.
Ja, dat ben ik wel met je eens, echter, het heeft niet bijzonder veel zin als je die wederopbouw zelf moet financieren en op de tweede plaats, zoals ik al eerder heb opgemerkt: het zou verstandig zijn om rechten en plichten op te nemen in de steunpakketten die beschikbaar gesteld worden aan Oekraïne.
pi_221055575
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Had jij dat maar gedaan voordat jij verkondigde dat jij kanker had.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:42:08 #28
56749 BlaZ
pi_221055605
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:39 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Kan een boel leveren wat rusland levert, maar dan goedkoper. Daarnaast is deze oorlog zo zwart/wit als wat met rusland als de duidelijke agressor. Dat poetin vertelde in het gesprek met tucker carlson precies wat de drijfveren waren achter deze oorlog en wat ze allemaal als russisch beschouwen en dat houdt niet op bij Oekraïne en is de federatie nog lang uitgebouwd.

Dus Oekraïne hoeft niet zozeer meer te leveren dan rusland doet. Zolang we er op de lange termijn maar minder aan verliezen dan met de russen en wanneer we die downside meenemen dan kunnen er nog een boel honderdenmiljarden bij aan steun voor Oekraïne.
Er zit echt een wereld van verschil in de hoeveelheden grondstoffen. Oekraïne kan bijvoorbeeld slechts een fractie van het gas leveren wat Rusland kan leveren. Dat is ook logisch, Rusland is 28x groter dan Oekraïne.

Oekraïne is met name interessant qua zeldzame aardmetalen, het is echter de vraag in hoeverre de VS zich daar mee gaat bemoeien.
pi_221055614
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Had jij dat maar gedaan voordat jij verkondigde dat jij kanker had.
Nee, als je iets uit je duim zuigt hoef je geen onderzoek te doen. Dan weet je dat het BS is.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:43:19 #30
56749 BlaZ
pi_221055624
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, als je iets uit je duim zuigt hoef je geen onderzoek te doen. Dan weet je dat het BS is.
Het zou toch wat wezen als je het uit je duim zuigt en het dan toch blijkt te hebben.
pi_221055626
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zit echt een wereld van verschil in de hoeveelheden grondstoffen. Oekraïne kan bijvoorbeeld slechts een fractie van het gas leveren wat Rusland kan leveren. Dat is ook logisch, Rusland is 28x groter dan Oekraïne.

Oekraïne is met name interessant qua zeldzame aardmetalen, het is echter de vraag in hoeverre de VS zich daar mee gaat bemoeien.
Je slaat expres een boel over.
pi_221055631
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat ben ik wel met je eens, echter, het heeft niet bijzonder veel zin als je die wederopbouw zelf moet financieren en op de tweede plaats, zoals ik al eerder heb opgemerkt: het zou verstandig zijn om rechten en plichten op te nemen in de steunpakketten die beschikbaar gesteld worden aan Oekraïne.
Wij moeten die wederopbouw niet zelf financieren.

Verder zijn de steunpakketten die Oekraïne nu krijgt behouden aan een pakket aan voorwaarden.

We maken niet zomaar blind geld over of zo.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:44:06 #33
56749 BlaZ
pi_221055635
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:43 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Je slaat expres een boel over.
Op de overige punten ben ik het wel met je eens.
pi_221055653

lol
  maandag 15 juni 2026 @ 21:45:10 #35
56749 BlaZ
pi_221055657
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wij moeten die wederopbouw niet zelf financieren.

Verder zijn de steunpakketten die Oekraïne nu krijgt behouden aan een pakket aan voorwaarden.

We maken niet zomaar blind geld over of zo.
Juist, maar ik denk niet dat die voorwaarden voldoende zijn. Zoals ik al eens eerder opgemerkt heb, ook al stort al het geconfisqueerde Russische geld, het is verre van voldoende om Oekraïne erop te helpen.
Daar moeten echt nog honderden miljarden heen voordat het iets kan worden.
pi_221055700
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Juist, maar ik denk niet dat die voorwaarden voldoende zijn. Zoals ik al eens eerder opgemerkt heb, ook al stort al het geconfisqueerde Russische geld, het is verre van voldoende om Oekraïne erop te helpen.
Hoeft niet hoor.

Doelstelling hoeft niet te zijn om het e.e.a. instant op niveau west-europa te brengen.

En dat het begrip solidariteit je volslagen vreemd is, was al eerder duidelijk.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:50:58 #37
56749 BlaZ
pi_221055773
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoeft niet hoor.

Doelstelling hoeft niet te zijn om het e.e.a. instant op niveau west-europa te brengen.

En dat het begrip solidariteit je volslagen vreemd is, was al eerder duidelijk.
Ja, ik ben niet bepaald solidair met de Oekraïners. Dat heb je goed gezien.
Ik doel op de verwachte wederopbouwkosten. Wat wel mee kan spelen is dat er veel minder huizen nodig zijn door de afnemende bevolking.
pi_221055788
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:50 schreef BlaZ het volgende:
Klopt. Daarom woon je in een gated community.

Armoede, boeie, als het maar buiten de poort is.
pi_221055858
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin.

Je denkt alleen in problemen.
Je moet in mogelijkheden denken.

Zoals investeren in Oekraïne om daar vervolgens rendement uit te halen.

Kijk naar hoe de VS in Europa heeft geïnvesteerd na de tweede wereldoorlog.
Dat was niet uit barmhartigheid, maar uit puur eigenbelang van de VS.
Het heeft ze geen windeieren gelegd.

Kijk naar Oost Europa, dat zonder Marshall plan geheel op eigen kracht is hersteld, waarbij de landen daarnaast ook nog eens leeg gezogen werden door Rusland.

Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat het financieren van de wederopbouw per se volledig met extern geld moet gebeuren, en dat in een bodemloze out verdwijnt.

Denk in mogelijkheden. Kijk naar hoe het wederopbouw en van Oekraïne de EU economisch sterker maakt.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:57:09 #40
56749 BlaZ
pi_221055867
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt. Daarom woon je in een gated community.

Armoede, boeie, als het maar buiten de poort is.
Mwa, dat valt wel mee. Ommuurde wijken zijn hier niet enkel toebehouden aan de meerderbedeelden.
Kijk dit soort wijken zijn ommuurd en bestaan uit huizen van ~100m2-150m2. Ongeveer 100.000-150.000 euro qua huisprijs.

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
pi_221055877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
.
Klopt, en dat kleurt je mening over de hulp wat Oekraïne.
Je probeert die zo zwart mogelijk te schilderen.
pi_221055906
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mwa, dat valt wel mee. Ommuurde wijken zijn hier niet enkel toebehouden aan de meerderbedeelden.
Kijk dit soort wijken zijn ommuurd en bestaan uit huizen van ~100m2-150m2. Ongeveer 100.000-150.000 euro qua huisprijs.
Met het eeuwige risico dat de havenots ooit gaan halen wat ze niet hebben. Want de muren zijn er niks voor niks.

Ga er maar prat op.
  maandag 15 juni 2026 @ 22:00:46 #43
56749 BlaZ
pi_221055912
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin.

Je denkt alleen in problemen.
Je moet in mogelijkheden denken.

Zoals investeren in Oekraïne om daar vervolgens rendement uit te halen.

Kijk naar hoe de VS in Europa heeft geïnvesteerd na de tweede wereldoorlog.
Dat was niet uit barmhartigheid, maar uit puur eigenbelang van de VS.
Het heeft ze geen windeieren gelegd.

Kijk naar Oost Europa, dat zonder Marshall plan geheel op eigen kracht is hersteld, waarbij de landen daarnaast ook nog eens leeg gezogen werden door Rusland.

Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat het financieren van de wederopbouw per se volledig met extern geld moet gebeuren, en dat in een bodemloze out verdwijnt.

Denk in mogelijkheden. Kijk naar hoe het wederopbouw en van Oekraïne de EU economisch sterker maakt.
Ik zou het graag met je eens zijn, maar ik denk dat er nog zeer ingrijpende hervorming in Oekraïne nodig zijn voordat ik dermate grote hoeveelheden geld in zou steken. Ook bij dit soort steunpakketten blijft corruptie een megaprobleem. Oekraïne is dan wel op de goede weg qua corruptie maar heeft nog een bijzonder lange weg te gaan.
pi_221055926
twitter
  maandag 15 juni 2026 @ 22:03:41 #45
56749 BlaZ
pi_221055962
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Met het eeuwige risico dat de havenots ooit gaan halen wat ze niet hebben. Want de muren zijn er niks voor niks.

Ga er maar prat op.
Dat valt wel mee, ook de onderklasse is tegenwoordig niet zo arm meer. De laatste 8 jaar is het minimumloon met gemiddeld 17,3% per jaar omhoog gegaan.
pi_221055966
twitter

Russen liegen altijd.
pi_221055973
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, ook de onderklasse is tegenwoordig niet zo arm meer. De laatste 8 jaar is het minimumloon met gemiddeld 17,3% per jaar omhoog gegaan.
Waarom staan die muren er dan.
  maandag 15 juni 2026 @ 22:08:04 #48
56749 BlaZ
pi_221056033
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom staan die muren er dan.
Dubbele muren hé. Er is een ingang voor 42 subwijken en dan heeft elke subwijk een eigen muur. Zo ben je zeker dat er geen inbraken zijn.
pi_221056048
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dubbele muren hé. Er is een ingang voor 42 subwijken en dan heeft elke subwijk een eigen muur. Zo ben je zeker dat er geen inbraken zijn.
Klinkt allemaal helemaal geweldig.

:')
pi_221056101
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar het was daar toch zo veilig en ook geen buitenlanders? Waar heb je die muren voor nodig dan? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')