Het is de tweede keer dat ik iets uit een winkel heb gejat. De vorige keer is een jaar of 5 geleden, ook iets onbenulligs.
Ik ben iemand die normen en waarden belangrijk vindt, ik heb geld genoeg, ik ben geen kleptomane, ik voelde geen kick. Ik snap zelf eigenlijk niet waarom ik het gedaan heb. De enige reden die ik kan bedenken, is dat het zo gemakkelijk ging.
Waarom pleeg jij winkeldiefstal?
Bovendien denk ik niet dat ik van een gestolen goed net zo zou kunnen genieten als van iets dat ik gewoon betaald heb...
Maar als het dan mis gaat, neem ik natuurlijk de consequentie als een vent.
Zelfde als zwart rijden in de trein...
zorg dat je geld bij je hebt voor treinkaartje in de trein.. en je kan gewoon zwart rijden....
die enkele keer dat je gepakt wordt
Ben benieuwd of er ooit iets van jou gestolen is, en wat je daarvan vond?
Nooit uit winkels e.d.
Ik ben gepakt toen ik eind 17 was.
Om een pakje shag en een deoroller.
Ik heb het sindsdien niet meer gedaan...
Goed voorbeeld voor de kids
quote:Dat heb ik nou ook... soms denk ik ook wel eens als ik door zo'n poortje loop: hopelijk gaat ie niet af... terwijl ik niets gejat heb
Op woensdag 26 februari 2003 18:47 schreef Qarinx het volgende:
Als ik heel eerlijk moet zijn, ik heb nog nooit iets gestolen.
Ik zou niet durven eigenlijk, de angst dat ik gepakt kan worden is zo ontzettend groot... Al als vlakbij de winkeluitgang sta en het alarm gaat af, dan ben ik al bang dat ze mij komen onderzoeken, terwijl ik dan niets heb..Bovendien denk ik niet dat ik van een gestolen goed net zo zou kunnen genieten als van iets dat ik gewoon betaald heb...
quote:Ik ben idd een goed voorbeeld voor mijn kids
Op woensdag 26 februari 2003 19:07 schreef Emphemeris het volgende:
- Beroep Leerkracht basisonderwijsGoed voorbeeld voor de kids
![]()
quote:Ja, da's idd de vraag van dit topic.
Op woensdag 26 februari 2003 19:09 schreef paladin het volgende:
Waarom jat je nou iets uit een winkel?
quote:Wat ik al zei, ik snap het zelf ook niet. Daarom ben ik benieuwd naar de redenen van andere mensen.
Op woensdag 26 februari 2003 19:11 schreef boebiedoe het volgende:
Koopt ze jas en zonnebril...jat ze een haarklem, had je het niet beter andersom kunnen doen?
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 18:45 schreef Sir-Dance-a-Lot het volgende:
Omdat sinds de euro alles zo duur is.
quote:Ja...je kunt wel lachen maar weet je hoeveel je daarmee uitspaart. Bovendien mocht je ook een brood jatten van een of andere knakker dus waarom andere etenswaren niet? 24/7 brood is ook heel ongezond.
Op woensdag 26 februari 2003 19:19 schreef Rulin het volgende:[..]
quote:sorta like 7-11
Op woensdag 26 februari 2003 19:20 schreef Sir-Dance-a-Lot het volgende:[..]
Ja...je kunt wel lachen maar weet je hoeveel je daarmee uitspaart. Bovendien mocht je ook een brood jatten van een of andere knakker dus waarom andere etenswaren niet? 24/7 brood is ook heel ongezond.
Toen ik een jaar of acht was, speelde ik een keer bij een vriendinnetje. Met een groepje kinderen waren we in de Konmar en daar lagen stickervellen van Michael Jackson. Al die kinderen pakten zo'n stickervel, gewoon alsof het normaal was, dus ik ook. Pas later bedacht ik me dat dat natuurlijk helemaal niet mocht (stom, ik weet het). Ik heb die stickers ook nooit gebruikt, ik had niets met Michael Jackson.
Ik heb wel een keer zo'n drinkpakje melk gepikt in de basisschool waar ik 's avonds aerobics had, toen was ik denk ik vijftien.
Bewust iets stelen in winkels heb ik nooit gedaan. Waarom iemand het doet, ik weet het niet, misschien de spanning of de uitdaging, het risico om gepakt te worden, de kick? Iets anders kan ik niet bedenken als het gaat om een haarspeld van eenvijftig.
quote:Het vreemde is dus dat ik er niet eens een kick van kreeg.
Op woensdag 26 februari 2003 19:23 schreef Angeles het volgende:
misschien de spanning of de uitdaging, het risico om gepakt te worden, de kick? Iets anders kan ik niet bedenken als het gaat om een haarspeld van eenvijftig.
Maar ik lees bij anderen dat ze het wel eens deden toen ze puber waren. Ik ben nota bene 34...
quote:Dit is toch tamelijk onschuldig, alleen dat melkpakje....ja...ik zal de juten eens bellen
Op woensdag 26 februari 2003 19:23 schreef Angeles het volgende:
hoop geblaat
Ik heb 1x iets durven jatten,
daarom weet ik het nog zo goed.
Een roze schoolbordkrijtje van mijn balletvriendinnetje Madelon.
Madelon! Het spijt me!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |