Afspraken over brugopeningen zijn er niet voor nietsquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:55 schreef b2py het volgende:
Die paardenschuit kan wel even wachten, je kan ook de brugopeningen namelijk verplaatsen #brilliant
De brugopeningen tussen Meppel en Leeuwarden liggen zo strak tussen de dienstregeling, schuiven kan alleen als de dienstregeling meeschuift. Alleen een extra stop kost extra tijd, dan kun je die brugopening niet schuiven maar zul je 'm moeten inkorten, en inkorten is absoluut geen mogelijkheidquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:55 schreef b2py het volgende:
Die paardenschuit kan wel even wachten, je kan ook de brugopeningen namelijk verplaatsen #brilliant
Wat een halsstarrig onwil-denken dit zeg. Ongelofelijk. Er is toch ook weleens vertraging, een zwartrijder die eruit gezet moet worden etc. Dat gebeurt vaak genoeg. En dan? Knallen dan alle binnenvaartschepen op elkaar omdat die brug twee minuten te laat open gaat voor ze?quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De brugopeningen tussen Meppel en Leeuwarden liggen zo strak tussen de dienstregeling, schuiven kan alleen als de dienstregeling meeschuift. Alleen een extra stop kost extra tijd, dan kun je die brugopening niet schuiven maar zul je 'm moeten inkorten, en inkorten is absoluut geen mogelijkheid
Wat kosten betreft; je moet als vervoerder gewoon infraheffing betalen voor elke haltering van elke trein.
Ja dat zal nog wel een paar keer opgeschoven worden hoor. Eind volgende week zal het wel een keer opgelost zijnquote:Op donderdag 2 juli 2026 13:28 schreef marcb1974 het volgende:
Kabelreparatie tussen Rotterdam - Breda gaat nog langer duren.
Nu waarschijnlijk pas zondag treinen, mogelijk pas maandag
https://www.nu.nl/binnenl(...)nd-geen-treinen.html
Blijkbaar wel iets meer dan een paardenschuit hoor. Toen we bijvoorbeeld wat grote projecten in containers naar Trumpistan verscheepten maakte ik op een vrijdagmiddag een opmerking tegen een chauffeur die de containers ophaalde of ie nu nog helemaal naar Rotterdam of Hamburg moest. Nee, tot aan Meppel en dan met binnenvaart maar Rotterdam, dat gebeurde veel aldus de beste manquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:55 schreef b2py het volgende:
Ik kan het je nog gekker vertellen; de brugopeningstijd over het Prinses Margrietkanaal, tussen Grou en Akkrum, kan niet worden aangepast omdat die afhankelijk is van de brugopeningstijd van de brug over de Oude Maas, bij Dordrecht.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een halsstarrig onwil-denken dit zeg. Ongelofelijk. Er is toch ook weleens vertraging, een zwartrijder die eruit gezet moet worden etc. Dat gebeurt vaak genoeg. En dan? Knallen dan alle binnenvaartschepen op elkaar omdat die brug twee minuten te laat open gaat voor ze?![]()
Echt rot gewoon op met dat kanniet-wilniet-denken. Niet jij, maar de figuren die erover gaan
quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik kan het je nog gekker vertellen; de brugopeningstijd over het Prinses Margrietkanaal, tussen Grou en Akkrum, kan niet worden aangepast omdat die afhankelijk is van de brugopeningstijd van de brug over de Oude Maas, bij Dordrecht.
Daar hoeft toevallig nou net geen spoorbrug voor geopend te worden.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijkbaar wel iets meer dan een paardenschuit hoor. Toen we bijvoorbeeld wat grote projecten in containers naar Trumpistan verscheepten maakte ik op een vrijdagmiddag een opmerking tegen een chauffeur die de containers ophaalde of ie nu nog helemaal naar Rotterdam of Hamburg moest. Nee, tot aan Meppel en dan met binnenvaart maar Rotterdam, dat gebeurde veel aldus de beste man
quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik kan het je nog gekker vertellen; de brugopeningstijd over het Prinses Margrietkanaal, tussen Grou en Akkrum, kan niet worden aangepast omdat die afhankelijk is van de brugopeningstijd van de brug over de Oude Maas, bij Dordrecht.
Jazeker, ProRail heeft er zelfs een "in de spotlights"-pagina voor:quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]dat is ook een spoorbrug?
Dit soort weetjes
Of je opent ff het grote botentopique #1.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:02 schreef James1988 het volgende:
Hoe vaart zo'n binnenvaartschip eigenlijk van Meppel naar Rotterdam, en hoe lang duurt zoiets? Ik heb echt geen idee.
Ik heb wel eens gezien dat het op sommige vrachtschepen mogelijk is om als passagier mee te gaan. Schijnt een belevenis op zich te zijn, want een cruise is het niet
Meppel - Zwartsluis - Ramspol - Ketelbrug, IJsselmeer - Amsterdam - Utrecht - Nieuwegein en dan de Lek naar Rotterdamquote:Op donderdag 2 juli 2026 17:02 schreef James1988 het volgende:
Hoe vaart zo'n binnenvaartschip eigenlijk van Meppel naar Rotterdam, en hoe lang duurt zoiets? Ik heb echt geen idee.
Ik heb wel eens gezien dat het op sommige vrachtschepen mogelijk is om als passagier mee te gaan. Schijnt een belevenis op zich te zijn, want een cruise is het niet
Leeuwarden wil op zich wel met de spoorbrug voor de lijn richting Zwolle. Dat zou heel veel schelen in de dienstregeling.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar hoeft toevallig nou net geen spoorbrug voor geopend te worden.
Het gaat vooral om de bruggen in Friesland, waarom vervangen we die eigenlijk niet door aquaducten als die binnenvaart zo belangrijk is? Daar ligt die provincie vol mee alleen niet voor spoorlijnen.
Och, die in het PM-kanaal hoeft niet zo vaak open omdat de brug flink hoog is. Akkrum en Het Deel zijn alleen voor pleziervaartquote:Op donderdag 2 juli 2026 15:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Alle IRM-stellen zijn in principe verlengd. In de loop van de tijd zijn er wel zesjes viertjes geworden en andersom. Aan alle stellen is iig middenbak ABv6 (bak met eerste en tweede klasse) toegevoegd. De viertjes die zesjes werden kregen er ook een mBv7 bij, een tweede klasse bak met motordraaistellen. Daarnaast is de complete serie hernummerd en zijn er nieuwe viertjes en zesjes ingestroomd (series 2 en 3).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is ook niet eens meer het begin van de moderne spoorwegen, alles is alweer een keer (of drie) verbouwd sindsdien. Wat rijdt er nog van bij NS. Dat IRM4tje? Of is de volledige eerste serie verlengd uiteindelijk? Alle drietjes zijn 4tjes geworden maar ik meen me te herinneren dat de 4tjes niet allemaal naar 6 bakken verlengd zijn.
Meer dan een spoorgeneratie geleden. Kan het me nog veel te goed herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |