Vanuit Frankrijk hoor je hetzelfde: daar heeft SNCF sinds enkele jaren concurrentie op de meest winstgevende routes (zoals Parijs - Lyon), maar op de 'dunnere lijnen' is dat niet het geval. Volgens SNCF is het laten rijden van TGVs op die routes daarmee bedreigd, omdat er nu sprake is van kruissubsidie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:05 schreef derLudolf het volgende:
https://www1.wdr.de/nrw/v(...)r-italo-evg-100.html
Het toetreden van Italo op de Duitse markt werd hier enige tijd terug nog aan iets positiefs gezien, maar het kan ook minder gunstig uitpakken. Ze willen namelijk alleen op lucratieve trajecten als München Hamburg en München Dortmund rijden. Echter bekostigt DB met deze trajecten ook minder winstgevende verbindingen.
Bedankt voor het delen van het bericht van WDR. De ICE-Lijn 42/43 tussen Köln en Hamburg is heel goed bezet waardoor Deutsche Bahn ook versterkingsritten tussen NRW en Hamburg moet inzetten. En zoals Osnabrück wordt toch enkel bedient door ICE-Lijn 42/43 en ICE-Lijn 77 tussen Berlin en Amsterdam? Niet de lijnen die Deutsche Bahn wil schrappen, lijkt mij.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:05 schreef derLudolf het volgende:
https://www1.wdr.de/nrw/v(...)r-italo-evg-100.html
Het toetreden van Italo op de Duitse markt werd hier enige tijd terug nog aan iets positiefs gezien, maar het kan ook minder gunstig uitpakken. Ze willen namelijk alleen op lucratieve trajecten als München Hamburg en München Dortmund rijden. Echter bekostigt DB met deze trajecten ook minder winstgevende verbindingen. Concreet zou dat dan kunnen betekenen dat steden als Münster en Osnabrück hun Fernverkehr (deels) verliezen.
Dat is tenminste wat EVG (spoorvakbond) roept en wat je leest in de clickbait koppen,de rest staat achter een betaalmuur.
Een expert van WDR nuanceert het iets want Italo wil enkel rijden indien ze voor meerdere jaren paden krijgen en dat doet DB Infrago niet. In in het geval van Münster zou het gaan om de IC's over de Emslandstrecke richting Norddeich Mole.
Ik had het ook wel erg raar gevonden, een station als Münster zonder Fernverkehr. Als je ziet uit hoeveel richtingen daar treinen samen komen.
Voor iets dat openbaar nut dient mogen ze wat mij betreft best paal en perk stellen aan het zoeken van krenten uit de pap. Voor elke twee treinen van Dortmund naar München ga ook maar een van Saarbrücken naar Schwerin rijden.
Waarbij HeiDi voor Heizdiesel zal staan.quote:Rein theoretisch würde die 217 019 ins "Beuteschema" passen. Splitterbaureihe und da sie keinen HeiDi mehr besitzt, auch potentiell Platz für eine Werkbank ala 219.
Voor een halve liter op een terrasje al meer dan 9 euro per stuk ...quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Dan vind je de horeca ook te duur, in een cafe betaal je een stuk meer.
In Engeland ook, de machinist van de trein die achterop is geknald.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er was 'slechts' een gewonde toen ik keek. Maar ja, ook bij een kleine boem kunnen mensen omkomen.
Als er in treinen veiligheidsgordels geplaatst zouden worden zou ik ze dragen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Engeland ook, de machinist van de trein die achterop is geknald.
Er zijn 100 slachtoffers: de overleden machinist, 11 zeer ernstig gewond, 32 zwaargewond, 56 lichtgewond.
https://www.theguardian.c(...)d-hospital-treatment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |