abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221037833
Hier zijn ze 11, 7 en 5.

Deze kinderen mogen de 19.00 wedstrijd zien, maar vanavond is er eentje om 22.00, en dat is mij te gortig, dan is het middernacht geweest voordat ze tukken. Ook de oudste zal ik het niet van toestaan, die vindt dat wel jammer.

Ben ik (in dit geval) een eikel?

Mijn eigen wekker gaat ook om 6.00 dus ik weet niet eens of ik zelf kijk.

Als er straks een halve finale is (hahahahajhahahahaha) dan mogen ze wel weer in overleg, maar ik vind het gewoon de moeite niet, om die kinderen zo laat op de zondag zo veel verdriet en teleurstelling mee te laten maken :+

Ga jij dit wel laten gebeuren, en wat zijn de leeftijden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Marsenal op 14-06-2026 13:59:41 ]
-nee-
pi_221037870
Kan je ze niet gewoon om 6:00 uitgesteld laten kijken?
pi_221037907
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:00 schreef Raw85 het volgende:
Kan je ze niet gewoon om 6:00 uitgesteld laten kijken?
Dat kan, maar ik denk dat ik het er vanaf breng met een samenvatting, ik heb nog nooit overwogen een wedstrijd niet live te kijken.

Ik heb overigens geen software of tv abbo waarmee zo iets kan volgens mij.
-nee-
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 14:11:52 #4
5428 crew  miss_sly
pi_221037978
Ik zou er niet moeilijk over doen en en in ieder geval de oudste gewoon laten kijken.
Grote kans dat ze vanzelf afhaken omdat ze te moe worden en in slaap vallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221038021
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou er niet moeilijk over doen en en in ieder geval de oudste gewoon laten kijken.
Grote kans dat ze vanzelf afhaken omdat ze te moe worden en in slaap vallen.
Ja ik ben het eigenlijk met je eens maar die oudste is vaak 's ochtends echt d'r bed niet uit te rammen, dus ik ben de laatste tijd wat streng.
-nee-
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 14:18:34 #6
5428 crew  miss_sly
pi_221038047
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja ik ben het eigenlijk met je eens maar die oudste is vaak 's ochtends echt d'r bed niet uit te rammen, dus ik ben de laatste tijd wat streng.
Mja, de laatste weken voor de vakantie is dat ook niet zo gek. Tenminste, zelfs mijn kind-dat-niet-moe-te-krijgen-was werd tegen het einde van het schooljaar wel altijd wat meer moe. En als puber nog wat meer :')
pi_221038059
10u vinden wij hier ook echt te laat.

Ze hebben geluk met 7u komende zaterdag, voor de rest is het ook pech. Als het vakantie was dan was het misschien anders geweest.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 14:42:11 #8
38824 crew  Droopie
pi_221038248
Ik heb nederland saudie arabie gezien toen ik 14 was. Mike Tyson toen ik 9 of 11 was, moest ik wel eerst slapen.

En de allerbelangerijkste, dat mijn vader mij wakker maakte voor Mr. T (Van de A-Team) tegen Hulk Hogan.

Ben 46 jaar, ben het nooit vergeten.

En toen Nederland Europees Kampioen werd mocht ik niet naar buiten toe. Want te gevaarlijk, (ik was 8, dus snap het nog steeds niet, ben nog steeds boos ;))

Die van 11 zou ik het wel gunnen. Het ergste wat kan gebeuren dat ie morgen heel de dag moe is, heeft ie zic
Maar Nederland Tunesie echt dikke doei, en doe maar de belofte, als Nederland straks de kwartfinale haalt mag je iedere nacht opblijven als ze spelen (LET OP! De kans is aanwezig dat het dan 0400 uur snachts wordt _O-)

Maar, zijn het jongens? Zitten ze op voetbal?

Ik vind dat ze mogen kijken, maar ik ben geen verantwoordelijke ouder :P
Hell To The Liars
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 14:53:35 #9
5428 crew  miss_sly
pi_221038357
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:42 schreef Droopie het volgende:
Ik heb nederland saudie arabie gezien toen ik 14 was. Mike Tyson toen ik 9 of 11 was, moest ik wel eerst slapen.

En de allerbelangerijkste, dat mijn vader mij wakker maakte voor Mr. T (Van de A-Team) tegen Hulk Hogan.

Ben 46 jaar, ben het nooit vergeten.

En toen Nederland Europees Kampioen werd mocht ik niet naar buiten toe. Want te gevaarlijk, (ik was 8, dus snap het nog steeds niet, ben nog steeds boos ;))

Die van 11 zou ik het wel gunnen. Het ergste wat kan gebeuren dat ie morgen heel de dag moe is, heeft ie zic
Maar Nederland Tunesie echt dikke doei, en doe maar de belofte, als Nederland straks de kwartfinale haalt mag je iedere nacht opblijven als ze spelen (LET OP! De kans is aanwezig dat het dan 0400 uur snachts wordt _O-)

Maar, zijn het jongens? Zitten ze op voetbal?

Ik vind dat ze mogen kijken, maar ik ben geen verantwoordelijke ouder :P
Wat heeft het ermee te maken of het jongens zijn?
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 14:56:07 #10
38824 crew  Droopie
pi_221038377
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat heeft het ermee te maken of het jongens zijn?
Als jongens op voetbal zitten en voetbal is hun leven, ik sliep bv omder een Marco van Basten dekbed (als Feyenoordsupporter) dan kan de grens best wat ruimer zijn, vind ik.

Edit: natuurlijk mogen de grenzen voor meisjes die voetballen ook ruimer zijn *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Droopie op 14-06-2026 15:49:18 ]
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juni 2026 @ 16:24:56 #11
284411 crew  heywoodu
pi_221039396
Ik ben van plan om, als de leeftijd er is dat de interesse er is, wel te laten kijken, omdat ik het enorm kut had gevonden als ik dat niet mocht, die paar keer in 4 jaar. Maar wellicht haalt de realiteit mij in als het zo ver is :P
  zondag 14 juni 2026 @ 16:28:17 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221039440
Voor die oudste ben je een inderdaad een eikel.

Maar goed, dat is mijn mening. :P

Af en toe kan er wel eens een uitzondering gemaakt worden vind ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 16:29:11 #13
38824 crew  Droopie
pi_221039455
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben van plan om, als de leeftijd er is dat de interesse er is, wel te laten kijken, omdat ik het enorm kut had gevonden als ik dat niet mocht, die paar keer in 4 jaar. Maar wellicht haalt de realiteit mij in als het zo ver is :P
Ja, en dan mag je zelf beslissen of ie je later kwalijk neemt dat ie tegen Tunesie moest kijken van Papa en ze uitgeschakeld worden of herrinert "fijn papa, dat je mij toen liet slapen he" _O-

Want ik mocht wel kijken naar Nederland - Saudie Arabie. Maar wat een slechte wedstrijd was dat zeg, om 0100 snachts :D

Ik ken trouwens echt alle wedstrijden herrineren van EK '88, dat deed dat met mij als jongetje die op voetbal zat.
Maar dat waren normale tijden.
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juni 2026 @ 16:33:46 #14
284411 crew  heywoodu
pi_221039556
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:28 schreef Harvest89 het volgende:
Voor die oudste ben je een inderdaad een eikel.

Maar goed, dat is mijn mening. :P

Af en toe kan er wel eens een uitzondering gemaakt worden vind ik.
Dat zou zonder die kennis al te hebben ook mijn gedachte zijn. Maaaarrr OP kent zijn kinderen het beste natuurlijk, misschien weet hij wel dat zo'n kind gewoon een enorme kutdag heeft als er zo laat pas geslapen wordt en dat wil je je kind ook niet aandoen natuurlijk.

Wellicht als goed compromis de wekker iets vroeger voor iedereen en in de ochtend kijken?
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 16:37:37 #15
38824 crew  Droopie
pi_221039616
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zou zonder die kennis al te hebben ook mijn gedachte zijn. Maaaarrr OP kent zijn kinderen het beste natuurlijk, misschien weet hij wel dat zo'n kind gewoon een enorme kutdag heeft als er zo laat pas geslapen wordt en dat wil je je kind ook niet aandoen natuurlijk.

Wellicht als goed compromis de wekker iets vroeger voor iedereen en in de ochtend kijken?
Idd, en dan smorgens wekker zetten.
Papa en Mama oranje hagelslag kopen voor t ontbijt en om 0615 heeft de 11 jarige op tiktok al gezien wat de score is geworden en zegt laat maar :P

Misschien ben ik ook veel te naief in t gedrag van kinderen.
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juni 2026 @ 16:39:17 #16
284411 crew  heywoodu
pi_221039646
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:37 schreef Droopie het volgende:

[..]
Idd, en dan smorgens wekker zetten.
Papa en Mama oranje hagelslag kopen voor t ontbijt en om 0615 heeft de 11 jarige op tiktok al gezien wat de score is geworden en zegt laat maar :P

Misschien ben ik ook veel te naief in t gedrag van kinderen.
Tja, daar moet je dan wel afspraken over maken natuurlijk. Iedereen blijft weg van nieuws en dergelijken en we gaan lekker kijken, of, nou ja, we gaan niet kijken :+
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 16:42:05 #17
38824 crew  Droopie
pi_221039693
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, daar moet je dan wel afspraken over maken natuurlijk. Iedereen blijft weg van nieuws en dergelijken en we gaan lekker kijken, of, nou ja, we gaan niet kijken :+
Mij vanmorgen ook niet gelukt, ik wou even kijken op Fok! , kreeg ik gelijk zo'n google startpagina met een bericht over valse start Turkije.
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juni 2026 @ 16:49:34 #18
284411 crew  heywoodu
pi_221039785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:42 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mij vanmorgen ook niet gelukt, ik wou even kijken op Fok! , kreeg ik gelijk zo'n google startpagina met een bericht over valse start Turkije.
Tja, als ik iets niet wil weten kijk ik simpelweg niet op plekken waar ik weet dat ik het kan zien.

Maar goed, dat is voor een kind natuurlijk anders. Voor allerlei keuzes in dit geval valt prima wat te zeggen, ik denk dat de enige echte kutactie zou zijn als een enthousiast kind niet mag kijken omdat de ouders het WK niks kan schelen, maar als het ook over welzijn gaat is het anders.
pi_221039824
Nee je bent geen eikel. Ik snap je en zou hetzelfde doen. Tijdens zijn dit wk gewoon echt ruk. Ik moet morgen ook vroeg op ... of ik hem af kan kijken?
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 16:58:35 #20
5428 crew  miss_sly
pi_221039885
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Op die leeftijd is het ook niet verkeerd om de consequenties van te laten slapen te gaan ondervinden :)
pi_221039927
Die 11 jarige zou van mij wel mogen kijken, de 7 jarige zou ik wat eerder naar bed doen en wakker maken voor de wedstrijd en de 5 jarige moet wel slapen van mij.
Als de 5 jarige toch wakker word van het lawaai tijdens de wedstrijd mag die wel blijven kijken.

Ligt er ook aan hoe druk ze het verder maandag op school hebben, als de vakantie al bijna voor de deur staat zou ik iets chiller zijn dan dat ze maandag een belangrijke toets hebben ofzo.
Twiddel
  zondag 14 juni 2026 @ 18:19:28 #22
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221040873
Misschien alleen wedstrijden van Oranje? Zweden - Tunesië of Ivoorkust - Ecuador sla ik zelf ook over denk ik.
AZ
ALKMAAR
pi_221040992
Zoon, nu 15, heeft altijd gewoon meegekeken. Geen idee meer vanaf welke leeftijd eigenlijk. Die paar keer per zoveel jaar, boeie :s)

Edit: dochter trouwens ook maar ik kijk alleen als Oranje speelt. De rest zal me worst wezen :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 18:51:19 #24
38824 crew  Droopie
pi_221041167
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon, nu 15, heeft altijd gewoon meegekeken. Geen idee meer vanaf welke leeftijd eigenlijk. Die paar keer per zoveel jaar, boeie :s)

Edit: dochter trouwens ook maar ik kijk alleen als Oranje speelt. De rest zal me worst wezen :+
Nu begint Duitsland - Curacao..
Dat is ook wel een soort Nederland he ;)
Hell To The Liars
pi_221041365
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:51 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nu begint Duitsland - Curacao..
Dat is ook wel een soort Nederland he ;)
Kak, alleen de speeltijden van Oranje staan in mn agenda :D Ben net thuis, gooi zo de tv wel aan.

F1 vanmiddag gemist, baal nog steeds }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2026 @ 20:40:56 #26
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221043256
Hoe ga je om met oud-en-nieuw?
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
pi_221043623
Mijn elfjarige mag kijken, maar die voetbalt ook zelf, houdt trouw een grote invulposter bij met alle uitslagen én heeft zelf een Scorito-poule opgezet voor de familie. Kortom: het leeft echt bij hem. Als dat niet zo zou zijn, ging hij gewoon naar bed. Zijn zusje van 7 geeft geen moer om voetbal, dus die lag gewoon om 19.30 plat.

Hij zal morgen wel totaal versleten zijn, maar daar herstelt hij ook wel weer van. Morgen even een avondje om 20.00 erin, nachtje bijslapen, opgelost. Op school is het momenteel ook niet erg kwalitatief hoogstaand meer allemaal, dus een dagje minder fit kan best.
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 21:19:48 #28
38824 crew  Droopie
pi_221043912
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 20:59 schreef Jentin het volgende:
Mijn elfjarige mag kijken, maar die voetbalt ook zelf, houdt trouw een grote invulposter bij met alle uitslagen én heeft zelf een Scorito-poule opgezet voor de familie. Kortom: het leeft echt bij hem. Als dat niet zo zou zijn, ging hij gewoon naar bed. Zijn zusje van 7 geeft geen moer om voetbal, dus die lag gewoon om 19.30 plat.

Hij zal morgen wel totaal versleten zijn, maar daar herstelt hij ook wel weer van. Morgen even een avondje om 20.00 erin, nachtje bijslapen, opgelost. Op school is het momenteel ook niet erg kwalitatief hoogstaand meer allemaal, dus een dagje minder fit kan best.
Top mama ben je *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hell To The Liars
pi_221045273
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2026 20:40 schreef Troel het volgende:
Hoe ga je om met oud-en-nieuw?
De oudste mag opblijven met een vriendinnetje erbij en dat meisje wil graag tot drie uur in de kroonluchter maar mijn dochter haakte om 0.05 af. Kleintjes mochten afgelopen oud en nieuw ook opblijven maar hebben dat volgens mij niet gered.

Ze slaapt al ruim een uur en vond er niet zoveel van verder maar ik denk dat we bij een eventuele kwalificatie alsnog er een ding van maken, dan gaat het vast een beetje leven op school.
-nee-
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2026 @ 22:40:04 #30
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221045503
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
De oudste mag opblijven met een vriendinnetje erbij en dat meisje wil graag tot drie uur in de kroonluchter maar mijn dochter haakte om 0.05 af. Kleintjes mochten afgelopen oud en nieuw ook opblijven maar hebben dat volgens mij niet gered.

Ze slaapt al ruim een uur en vond er niet zoveel van verder maar ik denk dat we bij een eventuele kwalificatie alsnog er een ding van maken, dan gaat het vast een beetje leven op school.
Dan heb je voor nu de juiste keuze gemaakt toch? En dan inderdaad een volgende keer opnieuw kijken.
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
pi_221050917
Misschien vallen die van 5 en 7 vanzelf wel in slaap tijdens de wedstrijd. Ik zou die van 11 wel bijvoorbeeld Nederland - Japan laten kijken, maar niet als bijvoorbeeld Congo - Oezbekistan om 22:00 uur zou zijn. Dan heb je dat niet elke dag.

Mijn zoontje kijkt met mij mee en is gisteren ook tijdens de wedstrijd in slaap gevallen. Mijn dochters kijken alleen landen die hen interesseren, zoals Nederland, België, Japan, VS, zuid Korea. Ze mogen kijken als ze het land op de kaart aan kunnen wijzen en het liefst ook de hoofdstad weten.

Voorwaarde is wel dat het ‘s ochtends geen gezeur is met op tijd opstaan.

[ Bericht 50% gewijzigd door Halcon op 15-06-2026 14:09:14 ]
  maandag 15 juni 2026 @ 20:41:00 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221054466
Ik lees hier 'ach, laatste weken school stelt weinig voor', 'een keertje niet fit is niet zo erg', 'als ze maar niet zeuren bij het opstaan'. Beseffen jullie hoe het er in een klas aan toe kan gaan als de helft van de kinderen stikchagrijnig is ivm te weinig slaap? Irritaties, geruzie. Misschien toch iets om in overweging te nemen.
(Ik vind het sowieso bizar hóe druk veel kinderen het tegenwoordig hebben in het weekend, zitten de hele maandag te gapen).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221055528
Dat nachtrust enzo, ik snap dat mensen zoiets hebben van, 'een keertje kan wel' maar ik heb jarenlang er voor moeten knokken om die kinderen een stabiel ritme te geven waarin er daadwerkelijk voor iedereen een kwalitatief goede nachtrust is en ik denk dat ik daarom een beetje stug er in ben geworden, het is gewoon een soort trauma :P
-nee-
pi_221056841
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:38 schreef Marsenal het volgende:
Dat nachtrust enzo, ik snap dat mensen zoiets hebben van, 'een keertje kan wel' maar ik heb jarenlang er voor moeten knokken om die kinderen een stabiel ritme te geven waarin er daadwerkelijk voor iedereen een kwalitatief goede nachtrust is en ik denk dat ik daarom een beetje stug er in ben geworden, het is gewoon een soort trauma :P
Dat kan meespelen. Ik heb daar gelukkig nooit problemen mee gehad. Als dat wel een heel gedoe zou zijn geweest, dan zou ik er nu misschien anders in staan. Maar gaat prima zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')