Ik vind dat ze de naam duidelijker moeten maken en de leeftijd moeten verhogen tot 40 of zo zodat ik er ook nog gebruik van kan maken. Ik ben vet benadeeld omdat ik dit nooit wist en had echt tienduizend euro kunnen besparenquote:Voorwaarden startersvrijstelling
U hebt recht op de startersvrijstelling als u voldoet aan de volgende 4 voorwaarden:
• U verkrijgt een woning waarin u zélf voor langere tijd gaat wonen.
• U bent meerderjarig en jonger dan 35 jaar op het moment dat u de woning verkrijgt.
• Het moment van verkrijging is het moment van ondertekening van de notariële leveringsakte bij de notaris.
• U hebt niet eerder gebruikgemaakt van de startersvrijstelling.
• Op het moment dat u de woning verkrijgt, mag de woningwaarde niet hoger zijn dan ¤ 555.000.
Ja het is leeftijdsdiscriminatie.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vind ook dat zij aan leeftijdsdiscriminatie doet. Iemand die zoals jij en of ik na jaren eindelijk kunnen gespaard en huis mee kopen voor eerste keer.
Het is makkelijk te controleren, gewoon via notaris bevestigen dat je 1e keer en daarom 2 procent mag betalen.
Ik zit daar onder (echt net net)quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit geldt alleen voor simpele arbeiderswoningen tot 5,5 ton.
Toch triest om te lezen, dat dit nu de waarheid isquote:
Misschien in het centrum van amsterdam of zo maar je kan op nog genoeg plekken echt wel leuke woningen krijgen voor een halve millie hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2026 23:20 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Toch triest om te lezen, dat dit nu de waarheid is
Jij mag dat vinden, maar de rechter is het er niet mee eens: https://www.taxlive.nl/nl(...)ftijdsdiscriminatie/quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vind ook dat zij aan leeftijdsdiscriminatie doet. Iemand die zoals jij en of ik na jaren eindelijk kunnen gespaard en huis mee kopen voor eerste keer.
Het is makkelijk te controleren, gewoon via notaris bevestigen dat je 1e keer en daarom 2 procent mag betalen.
Heb je voorbeelden? Ik zie ze niet zo gauw, tenzij het in België is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:11 schreef incel het volgende:
[..]
Misschien in het centrum van amsterdam of zo maar je kan op nog genoeg plekken echt wel leuke woningen krijgen voor een halve millie hoor
In Limburg kan dat prima. In het noorden vast ook wel. Zeeland waarschijnlijk ook wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden? Ik zie ze niet zo gauw, tenzij het in België is.
Allemaal plekken waar ik nooit zou willen wonen Daarom is het er ook zo goedkoop.quote:Op zondag 14 juni 2026 07:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Limburg kan dat prima. In het noorden vast ook wel. Zeeland waarschijnlijk ook wel.
Ja, da's een keuzequote:Op zondag 14 juni 2026 07:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Allemaal plekken waar ik nooit zou willen wonen Daarom is het er ook zo goedkoop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |