En er zal vermoedelijk ook geen super hoog salaris worden opgenomen want zo te zien hebben ze al een paar moeilijke jaren achter de rug:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu open.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:35 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/overname-essenka-b-v/
Weer nieuwe, leuk project.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:21 schreef ovdm het volgende:
Florencia V.O.F.
¤ 3.800.000 | 7,5 % rente | 48 maandenDe rente is heden verhoogd naar 8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel eerlijk gezegd net iets te veel ondanks ik vanuit mijn jeugd wel een zwak heb voor Florencia.quote:
Ik sta ook niet te popelen om hierin te investeren. Heb toch een beetje een Talamini/GVE syndroom. Kan me herinneren dat ondanks het trieste overlijden er toch ook een vreemd gevoel was bij mij, omdat er uiteindelijk 0.00 euro retour is gekomen en de Toko vrolijk verder geexplateerd werd door de familie onder de naam Talamini.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik twijfel eerlijk gezegd net iets te veel ondanks ik vanuit mijn jeugd wel een zwak heb voor Florencia.
Ik begrijp je twijfel en ik heb ook daaraan gedacht. Maar deze familie zullen toch niet zomaar hun mooie zaak op het spel zetten 🤔quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik twijfel eerlijk gezegd net iets te veel ondanks ik vanuit mijn jeugd wel een zwak heb voor Florencia.
Dat lijkt mij ook niet. Eén zwart schaap maakt nog geen slechte familie 😉quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:47 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik begrijp je twijfel en ik heb ook daaraan gedacht. Maar deze familie zullen toch niet zomaar hun mooie zaak op het spel zetten 🤔
Niet vrijwillig maar ik denk dat de appartementen winst nodig is om de vernieuwing van de ijsfabriek te financieren. Dus ik vermoed dat het uit nood geboren is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:47 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik begrijp je twijfel en ik heb ook daaraan gedacht. Maar deze familie zullen toch niet zomaar hun mooie zaak op het spel zetten 🤔
Ik laat hem aan mij voorbij gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Niet vrijwillig maar ik denk dat de appartementen winst nodig is om de vernieuwing van de ijsfabriek te financieren. Dus ik vermoed dat het uit nood geboren is.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En er zal vermoedelijk ook geen super hoog salaris worden opgenomen want zo te zien hebben ze al een paar moeilijke jaren achter de rug:Ik vind het een niet-zakelijke koopsom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon de centjes doorrollen naar een ander project, dan is die peildatum ook niet relevant meer.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:01 schreef Fredericm het volgende:
Van de week een box 3 berekening uitgevoerd. Conclusie rustig aan doen tot begin januari. Alleen parels meenemen. Gelukkig zijn er al eenjarige deposito's van 3%. Ik hoop maar dat werkelijk rendement wordt ingevoerd in 2028. Zijn we van de peildatums af.
Ik begrijp je nietquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Gewoon de centjes doorrollen naar een ander project, dan is die peildatum ook niet relevant meer.
Als je het zo bekijkt, ja. Maar dan laat je in december misschien mooie langlopende projecten lopen en staat je geld te verpieteren tot er in januari weer wat moois voorbij komt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:27 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet
Over spaargeld betaal ik ongeveer 1,4% * 39,2% (inclusief afbouw heffingskorting) = 0,55%
Over de rest betaal ik exact 6,37% * 39,2% (inclusief afbouw heffingskorting) = 2,5%
Dat scheelt bijna 2%
Nu is mijn afbouw heffingskorting maar 3,2% ivm AOW leeftijd anders zou het 6,4% zijn
Kan ik beter wachten met investeren en aflossingen parkeren op een spaarrekening.
Die stond voor een definitieve aflossing. In het weekend wordt er niet definitief afgelost. Dus maandag een berichtje dat hij is afgelost of 'dat dat ze in intensief contact staan maar het wordt uitgesteld' zoals in de laatste tijd gebruikelijk bij Collin. Afwachten wat het wordt.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:05 schreef nostra het volgende:
De Jo*g Infra niet bijgeschreven bij CCF en ook weg uit de verwachte betalingen, maar verder geen berichtje.
Ik heb het afgelopen jaar ook zo aangepakt als Fredric schreef. Ik heb een berekening gemaakt tot wanneer ik tegen welk percentage nog in kon leggen om break-even te spelen op de box 3 heffing. Ik heb mijn berekening nauwkeurig gevolgd. Gevolg: grote besparing box 3. Bijkomend gevolg: veel liquide op 1 januari en moeite om te herinvesteren. Bijkomende gevolg 2: ik betrap me erop dat ik graag wil herinvesteren en dus minder kritisch ben en/of een grotere inleg doe dan normaal. Bijkomend gevolg 3: renteverlies over de periode tot ik alles heb geherinvesteerd, medio februari.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, ja. Maar dan laat je in december misschien mooie langlopende projecten lopen en staat je geld te verpieteren tot er in januari weer wat moois voorbij komt.
Dit geldt ook voor D!ken, project van 12 maanden dat nu al 21 loopt en waarvan we in juni bericht zouden krijgen…quote:Op zondag 21 juni 2026 12:26 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Die stond voor een definitieve aflossing. In het weekend wordt er niet definitief afgelost. Dus maandag een berichtje dat hij is afgelost of 'dat dat ze in intensief contact staan maar het wordt uitgesteld' zoals in de laatste tijd gebruikelijk bij Collin. Afwachten wat het wordt.
Leg je de drempel nog steeds zo laag? Geen zekerheden alleen borgstelling.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:25 schreef ovdm het volgende:
Iemand een linkje voor nieuw project bij Collin, https://www.collincrowdfund.nl/adam-b-v/ ?
en een fantastische ondernemer, niet cynisch bedoeld maar die wel altijd meekrabbelt dus die borgstelling zou ik niet teveel van verwachten.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:59 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Leg je de drempel nog steeds zo laag? Geen zekerheden alleen borgstelling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |