abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221002147
quote:
Pepperspray blijft verboden: minister vindt het te gevaarlijk voor de vrouw zélf
Pepperspray blijft toch een verboden wapen: het kabinet overwoog het middel legaal te maken zodat vrouwen zich kunnen verdedigen tegen (seksueel) geweld. Maar het is té gevaarlijk, oordeelt minister David van Weel (Justitie, VVD). Daders zouden het middel tegen de vrouwen kunnen gebruiken.

Ook is het kabinet bang dat legalisering van pepperspray ertoe kan leiden dat burgers het middel tegen de politie en tegen elkaar gaan inzetten. Als het makkelijk verkrijgbaar wordt, gaan criminelen pepperspray vaker tegen elkaar gebruiken als geweldsmiddel, vreest Van Weel.

Het debat over het legaliseren van pepperspray laaide op na de moord op Lisa (17) uit Abcoude. De Tweede Kamer voelde er wel wat voor en ook Van Weel zei het te willen onderzoeken.

De minister erkent dat ‘het dragen van pepperspray een gevoel van veiligheid kan geven’. Maar hij is bang dat de ‘agressor’ het middel kan afpakken en dan juist tegen de aangevallen vrouw kan gebruiken. Door ‘onervarenheid’, of weersomstandigheden, zou het erop uit kunnen draaien dat de vrouw ‘zelf weerloos’ wordt.
https://www.ad.nl/politie(...)vrouw-zelf~a37b7e5b/
Ja want in een situatie waarin een vrouw die pepperspray zou willen gebruiken is ze natuurlijk al niet weerloos :') Deze logica weer _O_
blablablabla
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:25:20 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221002229
Stel je voor dat mensen zich echt gaan verdedigen en een aanvaller kwaad kunnen doen...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:43:10 #3
3542 Gia
User under construction
pi_221002326
Smurfenspray mag wel. Dat schakelt een aanvaller totaal niet uit. Hij zal eerder nog bozer worden, met alle gevolgen van dien.

Gewoon een klein busje haarlak (reisverpakking 75 ml) in je tas doen, klaar voor gebruik en dat in de ogen spuiten. Mag niet. Maar mij aanvallen ook niet. Dus.....
pi_221002783
Ik moedig elke vrouw aan, welke leeftijd ook, zich niks aan te trekken van dit gezever. Koop een flacon. Als er straks weer een slachtoffer te betreuren is zit de TK zeker weer collectief verontwaardigd te doen. Met het ge-mi-mi-mi oh wat erg en dit mag niet.... ^p^

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 11-06-2026 13:45:44 ]
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:13:43 #5
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221002791
Is ook symptoombestrijding van falend beleid en de onwil er iets aan te doen.
pi_221002883
In Duitsland is dit vrij te verkrijgen. Doe met die informatie wat je wil.
pi_221002918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Stel je voor dat mensen zich echt gaan verdedigen en een aanvaller kwaad kunnen doen...
Nou laten we maar AK-47’s bij de Appie gaan verkopen dan
pi_221002980
quote:
Gemiddelde/richtlijn straf bij simpel bezit: Vooral een geldboete. Eerste keer: Vaak ¤290 tot ¤500.Bij twijfelachtige omstandigheden of herhaling: ¤500+ of taakstraf (bijv. 50-80 uur). Celstraf is zeldzaam bij puur bezit zonder gebruik.

Tja, dit, of overgeleverd aan de goden in sommige wijken of in het ov. Wat zou jij je dochter adviseren?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:54:01 #9
3542 Gia
User under construction
pi_221003024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:11 schreef Gibson88 het volgende:
Ik moedig elke vrouw aan, welke leeftijd ook, zich niks aan te trekken van dit gezever. Koop een flacon. Als er straks weer een slachtoffer te betreuren is zit de TK zeker weer collectief verontwaardigd te zitten doen. Met het ge-mi-mi-mi oh wat erg en dit mag niet.... ^p^
Je moet iets gebruiken wat erg genoeg prikt om weg te kunnen komen. Pepperspray is een beproefd middel en redelijk veilig, maar het kabinet heeft liever dat we andere middelen gaan gebruiken. Nou, dan doen we dat toch!
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:55:27 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221003031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, dit, of overgeleverd aan de goden in sommige wijken of in het ov. Wat zou jij je dochter adviseren?
'die boete betaal ik wel voor je, dat heb ik liever voordat je 'Lisa' wordt '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:56:10 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221003034
Kun je gewoon legaal in Duitsland halen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221003081
Dacht dat onderzoek bleek dat in stress situaties, mensen (slachtoffer) zichzelf onderspuiten ipv dader.
pi_221003087
Gewoon uit buitenland bestellen. Pakkans is vrijwel nul en gevolg als je wel gepakt wordt is ook vrijwel nul, boete van ¤350 en een aantekening op je strafblad, nou lekker boeien, kan wel het leven van je dierbare redden.
pi_221003266
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:04 schreef potjecreme het volgende:
Dacht dat onderzoek bleek dat in stress situaties, mensen (slachtoffer) zichzelf onderspuiten ipv dader.
Ja zou kunnen. Er zijn denk ik grofweg 4 opties.

1) je spuit de dader onder, en niet jezelf -> niet aangerand of verkracht, geen pijn in je ogen.

2) je spuit de dader onder én jezelf. -> niet aangerand of verkracht, wel pijn in je ogen.

3) je spuit de dader niet onder, en jezelf ook niet. -> wel aangerand of verkracht, geen pijn in je ogen.

4) je spuit de dader niet onder, maar jezelf wel -> wel aangerand of verkracht en ook nog pijn in je ogen.

Ik heb weleens pepperspray in mijn ogen gehad, ik ben gelukkig nog nooit verkracht, maar als ik moest kiezen koos ik toch liever voor nog een keer pepperspray in mijn ogen dan verkracht worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:33:41 #15
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221003288
En hoe heeft dat onderzoek er verder uitgezien? Hij zegt dat hij het gaat onderzoeken, maar geeft vervolgens aan bang te zijn voor zaken. Heeft hij nou goed onderzoek gedaan of niet?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:35:10 #16
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221003295
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb het nog nooit gezien in Duitsland. Zijn dat dan speciaalzaken ofzo?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221003298
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou laten we maar AK-47’s bij de Appie gaan verkopen dan
Zo ver ik weet zijn er momenteel wat import beperkingen op Russische wapens.
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:42:23 #18
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221003346
Ga als vrouw dan ook niet alleen halfnaakt tijdens foute uren op dr verkeerde plekken gvd

Ik loop toch ook niet met een rolex snachts door de bijlmer
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221003399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:42 schreef Edding345 het volgende:
Ga als vrouw dan ook niet alleen halfnaakt tijdens foute uren op dr verkeerde plekken gvd

Ik loop toch ook niet met een rolex snachts door de bijlmer
Maar het zou wel gewoon moeten kunnen. Ik kan me nog een tijd herinneren dat je geen bullseye op je rug had als je een duur horloge droeg. Hint....bepaalde bevolkingsgroepen waren toen nog niet of nauwelijks aanwezig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221003495
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
https://www.der-hollander.shop/nl/c/self-defence/pepperspray

Verzenden ook naar NL.
pi_221003505
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Gewoon te bestellen op amazon.de
pi_221003514
Ik heb al jaren een flesje altijd bij me.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:09:45 #23
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_221003525
Vrouwen gewoon legaal een mes laten dragen.
pi_221003534
Stop je toch gewoon zo'n uitklapbaar schilmes in je zak.

pi_221003646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb gehoord dat PostNL het gewoon bij je deur komt afleveren :X
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221003664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:04 schreef Sjemmert het volgende:
Gewoon uit buitenland bestellen. Pakkans is vrijwel nul en gevolg als je wel gepakt wordt is ook vrijwel nul, boete van ¤350 en een aantekening op je strafblad, nou lekker boeien, kan wel het leven van je dierbare redden.
Ja, alleen als je zelf of je vrouw bijvoorbeeld in het onderwijs zit heb je dus wél een probleem. Dan kun je fluiten naar een VOG
pi_221003683
Dit is wel een ingewikkelde... Waar trek je de grens met het toestaan van wapens... en in hoeverre is de maatschappij voor iedereen veiliger te krijgen? Of het legaliseren van wapens daaraan toedraagt betwijfel ik.
pi_221003708
Men geeft de bedreigden toch ook geen wapens om zichzelf te verdedigen tegen de groepen criminelen.
pi_221003726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is wel een ingewikkelde... Waar trek je de grens met het toestaan van wapens... en in hoeverre is de maatschappij voor iedereen veiliger te krijgen? Of het legaliseren van wapens daaraan toedraagt betwijfel ik.
Gasdrukwapens (zelfs vol-automatisch met vergelijkbare kracht tov vuurwapens) zijn ook gewoon legaal in NL. Zelfs geen vergunning voor nodig. Waarom dan moeilijk doen over een busje pepperspray? :')
pi_221003739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Gasdrukwapens (zelfs vol-automatisch met vergelijkbare kracht tov vuurwapens) zijn ook gewoon legaal in NL. Zelfs geen vergunning voor nodig. Waarom dan moeilijk doen over een busje pepperspray? :')
Die vraag stel ik liever andersom: waarom een gasdrukwapen wel legaliseren terwijl je er kwaad mee kan doen.

Wapens zijn geen oplossing voor een maatschappelijk probleem, hooguit creëer je er een volgend maatschappelijk probleem mee
pi_221003749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja, alleen als je zelf of je vrouw bijvoorbeeld in het onderwijs zit heb je dus wél een probleem. Dan kun je fluiten naar een VOG
Daarom zette ik het erbij. Maar zelfs dan nog kan je vaak gewoon een VOG krijgen hoor. Ligt er ook aan waarvoor je die VOG aanvraagt. Voor het onderwijs is dat mogelijk geen probleem, maar voor bijvoorbeeld beveiliging, politie of defensie mogelijk weer wel.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:42:41 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221003750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is wel grappig dat de straf op gebruik van pepperspray bijna net zo hoog is als voor een verkrachter.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221003766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die vraag stel ik liever andersom: waarom een gasdrukwapen wel legaliseren terwijl je er kwaad mee kan doen.

Wapens zijn geen oplossing voor een maatschappelijk probleem, hooguit creëer je er een volgend maatschappelijk probleem mee
Met een schilmesje kun je ook kwaad doen. Die terrorist in Belfast had bijvoorbeeld een keukenmes.

Daarnaast is 'schieten' met gasdruk of vuurwapens voor velen een sport. Moet kunnen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:50 #34
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221003768
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar het zou wel gewoon moeten kunnen. Ik kan me nog een tijd herinneren dat je geen bullseye op je rug had als je een duur horloge droeg. Hint....bepaalde bevolkingsgroepen waren toen nog niet of nauwelijks aanwezig.
witte mannen?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221003809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Met een schilmesje kun je ook kwaad doen. Die terrorist in Belfast had bijvoorbeeld een keukenmes.

Daarnaast is 'schieten' met gasdruk of vuurwapens voor velen een sport. Moet kunnen.
Een keukenmes(je) heeft als doel om hun eten te bereiden. Net als een honkbalknuppel. Die is niet gemaakt om iemand dood mee te slaan, die is gemaakt om te sporten.
Wapens zijn gemaakt om iemand anders pijn mee te doen en daar zit het verschil in. Een vlindermes is geproduceerd om te schaden, dus niet oké.

Met een schietwapen of een pepperspray koop je als agressiemiddel. Het doel van het product is een ander schaden. Dat is het enige doel van dat product.

En schieten op een vereniging moet idd kunnen, mits de wapens en munitie daar blijven. Ik vind het niet oké als iemand een wapen in huis heeft. En ja, wettelijk gezien mag het, maar ik ben het er niet mee eens.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:52:25 #36
56749 BlaZ
pi_221003825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:17 schreef Elan het volgende:
De minister erkent dat ‘het dragen van pepperspray een gevoel van veiligheid kan geven’. Maar hij is bang dat de ‘agressor’ het middel kan afpakken en dan juist tegen de aangevallen vrouw kan gebruiken. Door ‘onervarenheid’, of weersomstandigheden, zou het erop uit kunnen draaien dat de vrouw ‘zelf weerloos’ wordt.
Maar inderdaad:

quote:
Dit is een redenatiefout: een vals dilemma

Het gebruikt angst als factor in het slechtst mogelijke scenario, de minister baseert zijn mening op een hypothetisch rampscenario in plaats van de realiteit. Het argument dat een verdedigingsmiddel mogelijk tegen de eigenaar gebruikt kan worden, geldt theoretisch voor elk alarmsysteem, autoslot of zelfverdedigingscursus. Door beleid te maken op basis van angst voor wat er in het ergste geval zou kunnen gebeuren, ontneemt de minister vrouwen bij voorbaat elke effectieve kans om zichzelf te beschermen in situaties waarin dat mogelijk wel zou kunnen lukken.
Overigens laat het ook zien dat hij weinig van de werking van pepperspray begrijpt, het idee is juist dat dit middel op meerdere meters afstand ingezet kan worden juist om een aanvaller op afstand te houden.

Daarnaast is er een valse vergelijking aangezien hij lijkt te impliceren dat een vrouw zonder pepperspray veiliger is. Terwijl dat als een aanvaller fysiek sterker is, wat noodzakelijk is om de vrouw de pepperspray te kunnen afpakken, juist pepperspray de enige mogelijkheid is om de aanvaller op afstand te kunnen houden.

Een betere oplossing zou het trainen van vrouwen in het gebruik van pepperspray zodat zij juist weerbaarder worden, niet het verbieden er van.

Ik denk dat we deze minister het best weg kunnen zetter als een smerige vrouwenhater.
pi_221003846
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar inderdaad:
[..]
Dit is een redenatiefout: een vals dilemma

Het gebruikt angst als factor in het slechtst mogelijke scenario, de minister baseert zijn mening op een hypothetisch rampscenario in plaats van de realiteit. Het argument dat een verdedigingsmiddel mogelijk tegen de eigenaar gebruikt kan worden, geldt theoretisch voor elk alarmsysteem, autoslot of zelfverdedigingscursus. Door beleid te maken op basis van angst voor wat er in het ergste geval zou kunnen gebeuren, ontneemt de minister vrouwen bij voorbaat elke effectieve kans om zichzelf te beschermen in situaties waarin dat mogelijk wel zou kunnen lukken.
Overigens laat het ook zien dat hij weinig van de werking van pepperspray begrijpt, het idee is juist dat dit middel op meerdere meters afstand ingezet kan worden juist om een aanvaller op afstand te houden.

Daarnaast is er een valse vergelijking aangezien hij lijkt te impliceren dat een vrouw zonder pepperspray veiliger is. Terwijl dat als een aanvaller fysiek sterker is, wat noodzakelijk is om de vrouw de pepperspray te kunnen afpakken, juist pepperspray de enige mogelijkheid is om de aanvaller op afstand te kunnen houden.

Een betere oplossing zou het trainen van vrouwen in het gebruik van pepperspray zodat zij juist weerbaarder worden, niet het verbieden er van.

Ik denk dat we deze minister het best weg kunnen zetter als een smerige vrouwenhater.
Dat is dan misschien weer wat overdreven, maar je kunt best meiden op de middelbare school leren hoe ze pepperspray effectief moeten gebruiken. In plaats van gekut met busjes haarlak zoals hierboven geopperd werd. Want daarmee maak je je belager alleen maar bozer. Een goeie OC spray geeft je kans om te vluchten en heeft bovendien een kalmerend effect op agressors.
blablablabla
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:03:54 #38
56749 BlaZ
pi_221003917
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is dan misschien weer wat overdreven, maar je kunt best meiden op de middelbare school leren hoe ze pepperspray effectief moeten gebruiken. In plaats van gekut met busjes haarlak zoals hierboven geopperd werd. Want daarmee maak je je belager alleen maar bozer. Een goeie OC spray geeft je kans om te vluchten en heeft bovendien een kalmerend effect op agressors.
Ik had het niet geopperd als de minister met rechtmatige argumenten gekomen was. In dit geval gaat het om het weigeren van mogelijke oplossingen waarmee levens gered kunnen worden.
Alleen al de mogelijkheid om een aanvaller op afstand te houden, te desoriënteren en daarmee afstand te kunnen nemen. Dit biedt meer mogelijkheden op in het zicht te komen van voorbijgangers, tijd voor de politie om te kunnen opdagen et cetera.

quote:
Pepperspray is zeer effectief bij zelfverdediging en biedt een succespercentage van 90% tot 95% bij het tegenhouden van aanvallers wanneer het rechtstreeks in de ogen en het gezicht wordt gespoten
Dit is niet alleen van belang bij zaken zoals Lisa, maar ook bij vrouwen met relatieproblematiek. Het ontzeggen van een dergelijke bescherming aan vrouwen is bijzonder vrouwonvriendelijk.
pi_221004009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:44 schreef Edding345 het volgende:

[..]
witte mannen?
Witte mannen bestaan niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:07:48 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221004338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:44 schreef Edding345 het volgende:

[..]
witte mannen?
Hmm.

Nee, het zijn geen blanke mannen (of vrouwen) die oververtegenwoordigd zijn op het gebied van diefstal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221004363
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik had het niet geopperd als de minister met rechtmatige argumenten gekomen was. In dit geval gaat het om het weigeren van mogelijke oplossingen waarmee levens gered kunnen worden.
Alleen al de mogelijkheid om een aanvaller op afstand te houden, te desoriënteren en daarmee afstand te kunnen nemen. Dit biedt meer mogelijkheden op in het zicht te komen van voorbijgangers, tijd voor de politie om te kunnen opdagen et cetera.
[..]
Dit is niet alleen van belang bij zaken zoals Lisa, maar ook bij vrouwen met relatieproblematiek. Het ontzeggen van een dergelijke bescherming aan vrouwen is bijzonder vrouwonvriendelijk.
Ja helemaal mee eens hoor. In veel landen om ons heen zoals Duitsland is het ook gewoon verkrijgbaar en toegestaan, dat spul heeft zijn nut allang wereldwijd bewezen als verdrdigingsmiddel.

Maar Nederland moet weer het achterlijke neefje spelen. Doet me denken aan die discussie over mondkapjes destijds waarbij wij tegen alle onderzoeken wereldwijd inclusief WHO ingingen om ons punt maar te maken :')
blablablabla
pi_221005194
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Een aanvaller kan natuurlijk ook pepperspray gebruiken.
pi_221005208
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zou dan persoonlijk inzetten op het aanleren van patroonherkenning, uit de buurt blijven is veel effectiever dan symptoombestrijding.
pi_221005224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 23:57 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Ik zou dan persoonlijk inzetten op het aanleren van patroonherkenning, uit de buurt blijven is veel effectiever dan symptoombestrijding.
In dat geval kun je het beste binnensteden van grote steden vermijden. Maar is dat wenselijk? Je wil ook gewoon uitgaan.

In situaties waarin je daadwerkelijk pepperspray nodig hebt heb je vaak te maken met een eenling, een gek. Zoals Lisa.
blablablabla
  donderdag 11 juni 2026 @ 00:07:30 #45
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_221005226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:43 schreef Gia het volgende:
Gewoon een klein busje haarlak (reisverpakking 75 ml) in je tas doen, klaar voor gebruik en dat in de ogen spuiten. Mag niet. Maar mij aanvallen ook niet. Dus.....
Met een brandende aansteker erbij.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_221005227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 00:06 schreef Elan het volgende:

[..]
In dat geval kun je het beste binnensteden van grote steden vermijden. Maar is dat wenselijk? Je wil ook gewoon uitgaan.

In situaties waarin je daadwerkelijk pepperspray nodig hebt heb je vaak te maken met een eenling, een gek. Zoals Lisa.
Ik wil ook met een doorzichtige koffer geld door Zuid-Amerikaanse favella's lopen, zou ook gewoon moeten kunnen. Je moet het doen met de wereld zoals deze is, niet zoals je die graag zou wensdenken.
pi_221005237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 00:08 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Ik wil ook met een doorzichtige koffer geld door Zuid-Amerikaanse favella's lopen, zou ook gewoon moeten kunnen. Je moet het doen met de wereld zoals deze is, niet zoals je die graag zou wensdenken.
Je hoort en leest vrij vaak dat meiden worden lastiggevallen in de grote steden dus die kun je beter vermijden. Maar dat gaat dan om seksistische opmerkingen en misschien iemand die met met je meeloopt. Dat is vervelend maar niet levensbedreigend.

Een levensbedreigende situatie doet zich eerder voor in een 1 op 1 situatie, en de geschiedenis leert ons dat dat eigenlijk overal kan gebeuren. Maar meestal in verlaten gebieden waar je op je kwetsbaarst bent als vrouw. Daarom heb je niks aan patroonherkenning. Creëer je alleen maar ongezonde angst mee.

Meiden zouden niet alleen moeten fietsen of wandelen in verlaten gebieden .En zeker niet midden in de nacht.
blablablabla
pi_221005247
Gelukkig hebben ze elders in de wereld geen politie. Daar spelen deze overwegingen niet.
pi_221006079
Is helamaal niet verboden, kan je gewoon bij tankstation in duitsland halen
pi_221006090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat PostNL het gewoon bij je deur komt afleveren :X
Hoax. Als je geluk hebt bij de buren, maar in zijn algemeenheid gewoon daar waar het hen het beste uitkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')