Dat worden weer boze telefoontjes naar energiemaatschappijen ivm hogere jaarnota's.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik lees![]()
Hier is de verwarming al een maand of drie uit. Maar ik kan dan ook beter tegen kou dan warmte, ook in de koude maanden
Voor mij is dit echt een intens goedkoop jaar tot nu toe. Winter wel iets meer gas dan vorig jaar, maar vorig jaar stond de airco al vanaf 1 juni dagelijks stroom te slurpen. Had gelukkig ook een vast contract waardoor de oorlog van Trump niet zo'n enorm verschil maakt.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat worden weer boze telefoontjes naar energiemaatschappijen ivm hogere jaarnota's.
Slim. Ik zit nog steeds variabel. Maar compleet gasloos, neem alleen electra af. Bepaalde schijnvoordelen met cashbacks werken daar niet zo voor.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij is dit echt een intens goedkoop jaar tot nu toe. Winter wel iets meer gas dan vorig jaar, maar vorig jaar stond de airco al vanaf 1 juni dagelijks stroom te slurpen. Had gelukkig ook een vast contract waardoor de oorlog van Trump niet zo'n enorm verschil maakt.
Denk dat variabel achteraf over de hele duur van het contract wel goedkoper was geweest, maar ik had geen zin om me daar heel erg mee bezig te moeten houden. Ik betaal nu 1,31 per kuub, een nieuw contract nu afsluiten zou 1,40 zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Slim. Ik zit nog steeds variabel. Maar compleet gasloos. Bepaalde schijnvoordelen met cashbacks werken daar niet zo voor.
Mijn mams appte gisteren dat ze de thermostaat maar op 19C had gezet want ze was de kou in huis zat.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik lees![]()
Hier is de verwarming al een maand of drie uit. Maar ik kan dan ook beter tegen kou dan warmte, ook in de koude maanden
Klopt. En blijft altijd achteraf te beoordelen. Zowel gokken op variabel als vast is koffiedikkijken.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat variabel achteraf over de hele duur van het contract wel goedkoper was geweest, maar ik had geen zin om me daar heel erg mee bezig te moeten houden. Ik betaal nu 1,31 per kuub, een nieuw contract nu afsluiten zou 1,40 zijn.
16 in huis is ook wel frisjes. Maar het is buiten ook verre van zomers. Redelijk bewolkt en weer zo'n irritant vlagerige windquote:Op zondag 14 juni 2026 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn mams appte gisteren dat ze de thermostaat maar op 19C had gezet want ze was de kou in huis zat.
Nu moet ik er wel bij melden, ze woont in een historisch pandje in Enkhuizen dus sws een vrij koele plek en dan ook een matig geïsoleerde woning. Zonder CV had ze iets van 16C nu binnen zei ze
Ik snap hier nooit zo veel van, maar betekent dit dat de kans dat het het volgende weekend (27/28) waarschijnlijk niet zo debiel warm wordt behoorlijk aanwezig is? Op 29 graden zit niemand te wachten neem ik aan, maar ik vind 25 al te warm, dus even goed voorbereidenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klamme hitte op komst, misschien wel met wat geknetter.
Olde Jeremy wade daj der buntquote:Op zondag 14 juni 2026 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima dagje zo
Vanmorgen wederom ff in de sloot diertjes gevangen, bekeken en weer teruggezet. Erg leerzaam voor de kinderen altijd
Toch leuk. Meeste kinderen vinden dat prachtig, alleen doen ze het tegenwoordig eigenlijk nooit.quote:
Hier trok het rond die tijd eindelijk lekker open.. steeds meer blauwquote:Op zondag 14 juni 2026 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo huiswerk voor nu weer even klaar, morgen de maanduitslag van mei
Inmiddels kijk ik tegen een bewolkte wereldvan mij mag het wel weer wat zonniger worden hoor!
Vorige week voorspelde alles achter mn app dat het woensdag of donderdag een droge 38 graden zou worden. Nu is het 20 met regen.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:39 schreef cinderloom het volgende:
Maandvoorspelling: https://www.weeronline.nl(...)hting-weer-juni-2026
Eind van de week warm.
Maar daarna, zeker rond maandwissel, lijkt het zomerse temperaturen te worden met veel zon. En dan ook vanaf juli eens wat buien die overtrekken. Maargoed dat zullen dan wel van die zomerse buien zijn, niet compleet verregende dagen.
Maarja, hoe betrouwbaar is zo'n maandvoorspelling.
Ik weet het nooit. Lijkt me lastig op de langere termijn.
Temperatuur blijft eindelijk eens boven de 20. Het is gvd zomer, dus dat is dan wel minimaal de ondergrens. Juni was echt vaak ondermaats qua temperatuur. Wellicht het en der weer een hittegolf. Maar goed, de criteria voor een hittegolf stellen hier ook niks voor.quote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS control maakt 'm weer scorchio!. Gelukkig staat die er bestwel alleen in in de tweede helft van de run.
[ afbeelding ]
De CAPE-pluim van ECMWF ziet er ook interessant uit. Met een beetje geluk flink wat geknetter.
Zeg, kap eens met regio zuid en deel eens gewoon iets wat niet 95% van Nederland valse hoop geeft.quote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS control maakt 'm weer scorchio!. Gelukkig staat die er bestwel alleen in in de tweede helft van de run.
[ afbeelding ]
De CAPE-pluim van ECMWF ziet er ook interessant uit. Met een beetje geluk flink wat geknetter.
Van het ene naar het andere uiterste.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
14-15 graden (momenteel) half juni is ook wel kansloos triest. Geen lekker dagje te noemen. En vrijdag vallen de mussen weer van het dak omdat het tyfus heet is.
Als die Controlrun uitkomt heb je in mijn achtertuin nog nooit zo een blijhoofd gezienquote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |