SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/

Wij hebben een meer dan 1000 meter hoge berg & natuurpark hier op kwartiertje rijden van ons huis. Geen Alpen level, maar voor deze omgeving toch flink hoge berg. Sierra de la Pila heet ie.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is perfect wandel weer in de bergen. Mis de bergen hier wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben een meer dan 1000 meter hoge berg & natuurpark hier op kwartiertje rijden van ons huis. Geen Alpen level, maar voor deze omgeving toch flink hoge berg. Sierra de la Pila heet ie.
In April hebben we een korte hike daar gedaan samen met de schoonouders maar die zijn uiteraard wat op leeftijd, dus niet all-the-way naar de top kunnen gaan. Na de zomer staat dat zeker op ons to-do lijstje, benieuwd naar de uitzichten.Mooi tripje. Wel een kaal ding, dus hartje zomer geen optie, lijkt mij. Veel te heet. Als ik jullie eens een bezoek breng, dan is dat wel goeie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier net zelfs hagel gehad. In VaassenNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
En straks weer alles verwijderen, maar het is vast goed voer voor Feesboek Gerda's.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:31 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto blijft een lachwekkend figuur. Bijna dagelijks komen er grafieken en kaarten op Facebook met 36 graden en honderd uitroeptekens
Posberg, Holterberg, Tankenberg, Paasberg, Eddy Achterberg...quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is perfect wandel weer in de bergen. Mis de bergen hier wel.
Dit zijn echt hele fijne dagen voor juni jaquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi weer. Ook wel uit te houden in zonnetje nu. Zo zou de hele zomer moeten zijn.
Om in te werken wel ok. Als je vakantie hebt, dan baal je wel. Dan is het echt te fris, te winderig en vallen er te veel en vaak buien. Gaat hier zo alweer hard plenzen. Bijster warm is het ook niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi weer. Ook wel uit te houden in zonnetje nu. Zo zou de hele zomer moeten zijn.
Hier wel. Amper 10 graden en regen. Gewoon triest kut weer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:02 schreef kilon het volgende:
Wel een mooie koude bubbel in het midden van het land. Niet dat het ook koud voelt overigens.
Ik zie momenteel een graad of 15 a 16 in jouw omgeving... niet overdrijven nu hequote:Op woensdag 10 juni 2026 13:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier wel. Amper 10 graden en regen. Gewoon triest kut weer.
Straks wel weer zon.
Ik zit vlakbij Deelenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie momenteel een graad of 15 a 16 in jouw omgeving... niet overdrijven nu he
quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit vlakbij Deelen. Veluwe momenteel
Ah, knmi kaartje gaf straks wat anders aan. Maar 15 is evengoed geen zomer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog steeds 15 graden daar momenteel, dus geen 10.
Niet dat dat warm is, ik zou ook een vestje aan doen hoor
Ooit gaat het uitkomen. Ooit...quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:31 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto blijft een lachwekkend figuur. Bijna dagelijks komen er grafieken en kaarten op Facebook met 36 graden en honderd uitroeptekens
Buienritquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies goed getimed vandaag. Vanmorgen een heerlijke buitenrit van twee uur in de zon gemaakt. En toen ik in de auto naar huis reed de hardste regenbui ooit op mijn dak gehad.
Denk dat ik wel 5 of 6 dikke buien heb gehad. Nu in Oene en regent het alweer. Achtervolgd mequote:Op woensdag 10 juni 2026 18:56 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb alle pret gemist vandaagwas ff in het Zoetermeerse waar het prima weer was vandaag. Maar thuis ging het goed tekeer
Zo lekker verzopen dusquote:Op woensdag 10 juni 2026 19:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat ik wel 5 of 6 dikke buien heb gehad. Nu in Oene en regent het alweer. Achtervolgd me
Ut deed niet zoveel helaasquote:
Lijkt vooralsnog t/m maandag geen zomer te worden en gewoon fris.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:39 schreef cinderloom het volgende:
Paar flinke korte hevige buien en daarna weer zon.
Als we de berichten mogen geloven vanaf het weekend droger en 25 graden. Dat zou top zijn, niet te warm niet te koud. Maar wie weet schakelt het wel op
quote:
Deze twee mannen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lijkt vooralsnog t/m maandag geen zomer te worden en gewoon fris.
Heb ik toch hard genoeg gebedenquote:Op donderdag 11 juni 2026 07:11 schreef xpompompomx het volgende:
Wtf. Een paar dagen geleden zou het zondag nog ruim boven de 20 graden worden, nu wordt er net 18 verwacht.
Vanaf dinsdag boven de 25 graden las ik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vanaf volgende week weer afzien
Wel goed voor de (moes)tuin die warmte.
Haha! Ik heb natuurlijk weer technisch gezien wel gelijk. Onder de 20 is geen zomer. Die juni zon is fijn, hoor, maar de landerijen hier staan dikke plassen op en ben die wind en kou wel zat.quote:
Ik heb het besteld maar het wil nog niet lukken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
Doe gewoon eens stabiel weer met graadje of 24, lage luchtvochtigheid en meer zon. Zoals het hoort
Voorzichtige dertigers op de kaarten EYOOOOOOOOOOquote:Op donderdag 11 juni 2026 08:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er staan weer voorzichtige dertigers op de kaarten! @:dick_laurent
Typisch Nederland ook wel weer. Gelijk weer het andere uiterste.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er staan weer voorzichtige dertigers op de kaarten! @:dick_laurent
Meestal zo vanaf 20/21 of hogerquote:Op donderdag 11 juni 2026 07:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag boven de 25 graden las ik.
Wanneer ga jij afzien?
Al bij deze temperatuur of 30?
Perfect wandelweer is een graad of 20-25 in het dal en dus 12-15 bovenop de berg. Droog, onderweg niet teveel zon en zodra je boven bent trekken alle wolken magisch weg en heb je een wijds uitzicht.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Ik heb natuurlijk weer technisch gezien wel gelijk. Onder de 20 is geen zomer. Die juni zon is fijn, hoor, maar de landerijen hier staan dikke plassen op en ben die wind en kou wel zat.
Doe gewoon eens stabiel weer met graadje of 24, lage luchtvochtigheid en meer zon. Zoals het hoort
Dit is perfect wandel weer @:geschiedkundige in de bergen
quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voorzichtige dertigers op de kaarten EYOOOOOOOOOO
[ afbeelding ]
Hier ook nog "junikoelte" ... afgelopen dagen hadden we maxima tussen de 27 - 28 graden wat voor omgeving Murcia in Juni heel schappelijk is. Airco's nog steeds niet aan, plafond-ventilator voldoet nog steedsquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Junikoelte’ duurt in het weekeinde voort. Verder vooral in het noordelijk deel van het land soms nog een bui.
In het weekeinde bepaalt een stroperig Scandinavisch lagedrukgebied het weerbeeld. Het systeem veroorzaakt een westelijke tot noordwestelijke (hoogte)stroming waarmee de aanvoer van maritiem polaire lucht wordt gecontinueerd. Op beide dagen (zaterdag/zondag) komen de maxima op circa 18 graden uit. Verder kan er in het noordelijk deel van Nederland soms een bui vallen, in het zuiden is het veelal droog weer met nu en dan zonneschijn.
Het zal niet meer pure droevenis zijn, maar 25 is nou niet echt iets wat ik met grote zekerheid zou roepen nu.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag 25+
Ook weer onweerskansen
Stabiel zomers weer. Onzekerheid is extreem groot en bijna alle leden die voor een zomerse prik gaan hebben of een vrij beroerde week erna, of juist ervoor. Je moet niet alleen maar afgaan op dat ene getalletje in weerapps verder dan 3 dagen vooruit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:33 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hoop op?
Ik vind het er niet verkeerd uit zien. Halverwege - eind twintigers.
Die run heb ik gezienquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:24 schreef INViCTuS het volgende:
Als je het over pieken en dalen hebt
[ x ]
Dit hoeft niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:24 schreef INViCTuS het volgende:
Als je het over pieken en dalen hebt
[ x ]
Ah, nog meer van dat kansloze weerquote:
Die kende ik nog niet dank je welquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:34 schreef ACT-F het volgende:
Kenden jullie deze site al?
https://data.meteoa.com/
Nee, hoeft zeker niet. Maar is trendingquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hoeft niet.
Is ons klimaat zo bipolair geworden of lijkt dat maar zo
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoelquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, hoeft zeker niet. Maar is trending. Tering tyfus mokerheet of gewoon fris met te vaak regen en wind, zoals nu
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoel
En luchtvochtigheid van 30-40. Dat zou ideaal zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoel
Enkele modellen gaan wel weer gelijk voor tyfus heet. Ik zit dan gelukkig mooi in de Alpen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:42 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile zien ze op weerwoord in het GKB (grote koffiedik) een kaart van 35 graden en allemaal compleet overstuur natuurlijk.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Enkele modellen gaan wel weer gelijk voor tyfus heet. Ik zit dan gelukkig mooi in de Alpen.
[ x ]
Hier zal nog wel wat vanaf gaan.quote:
Ben blij dat ik niet in het zuiden woon, daar moet ik helaas mini kans op onweer voor terug hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2026 21:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hier zal nog wel wat vanaf gaan.
Laten we het hopen, want deze kokende temperaturen zit niemand op te wachten denk ik.
@:speedyGJ fijn dat de uitvaart mooi was
Ahhh wat mooiquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet dank je wel![]()
Gisteren dan definitief afscheid genomen van mijn partner, het was een hele mooie dienst waar ze hopelijk ook heel trots op mij zal zijn.
Het waren dagen die echt enorm zwaar op mij viel, het geregel en wachten deden me behoorlijk de das om, nu kan ik het achter me laten en kunnen we ons leven weer proberen zo goed mogelijk op te pakken.
We hebben haar een tijdelijke mooie plek gegeven tot haar plek klaar is, elke avond een kaarsje aan steken zal nu bij de dagelijkse routine horen. Hopelijk heeft ze het goed![]()
Trouwens, gisteren liet ze zich horen tijdens de dienst, een flinke donder was binnen te horen terwijl mijn verhaaltje voorgelezen werd (ik was daar niet voor in staat helaas), gevolgd door een prachtige regenboog boven ons huis.
En nu op naar hitte? Of toch nog even de kou...hmmm ik zal eens gaan kijken
We gaan weer door en in het weekend zal ik de uitslagen weer rustig oppakken![]()
Bedankt nogmaals voor jullie enorme stormloop van berichten! Ik zal ze uitprinten en komt ook allemaal in het boek, dit is iets wat niet mag worden vergeten
Het is idd vaak 16 graden en regen of 30+ de laatste jaren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je mooi terug kunt kijken op het afscheid. Sterkte de komende tijd. Rustig an!quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet dank je wel![]()
Gisteren dan definitief afscheid genomen van mijn partner, het was een hele mooie dienst waar ze hopelijk ook heel trots op mij zal zijn.
Het waren dagen die echt enorm zwaar op mij viel, het geregel en wachten deden me behoorlijk de das om, nu kan ik het achter me laten en kunnen we ons leven weer proberen zo goed mogelijk op te pakken.
We hebben haar een tijdelijke mooie plek gegeven tot haar plek klaar is, elke avond een kaarsje aan steken zal nu bij de dagelijkse routine horen. Hopelijk heeft ze het goed![]()
Trouwens, gisteren liet ze zich horen tijdens de dienst, een flinke donder was binnen te horen terwijl mijn verhaaltje voorgelezen werd (ik was daar niet voor in staat helaas), gevolgd door een prachtige regenboog boven ons huis.
En nu op naar hitte? Of toch nog even de kou...hmmm ik zal eens gaan kijken
We gaan weer door en in het weekend zal ik de uitslagen weer rustig oppakken![]()
Bedankt nogmaals voor jullie enorme stormloop van berichten! Ik zal ze uitprinten en komt ook allemaal in het boek, dit is iets wat niet mag worden vergeten
Veel triester dan wat nu buiten is kan gewoon nietquote:Op donderdag 11 juni 2026 22:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwste pluim ziet er wel vrij dramatisch uit![]()
Heerlijk. Goed voor de natuur.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel triester dan wat nu buiten is kan gewoon niet![]()
Natuur heeft hier warmte en zon nodigquote:
Gisteren was hier gewoon prima. Veel liever dan die pluim. Nu is het ff nat, ook dat is morgen alweer voorbij.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sneu herfst beeld
Dat hebben ze in mei al uitbundig gehad, nu even wat neerslag. Plantjes moeten ook drinken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Natuur heeft hier warmte en zon nodig
Heb ook nooit gevraagd om 30-35. Maar deze shitzooi hebben we voor 70-80% van de tijd in de herfst/winter al. Man man man. Juni krijgt tot dusver wel een matige 5 als cijfer. Hier op werk en thuis al richting 70-80 mm deze maand. Dan mag ik wel klagenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren was hier gewoon prima. Veel liever dan die pluim. Nu is het ff nat, ook dat is morgen alweer voorbij.
Maar nee, lekker 30-35 graden en een dauwpunt van 20. Echt top hoor.
Doe mij dan maar gewoon een graad of 18-20, regelmatig zon en af en toe een bui.
Dat lijkt zoquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:03 schreef Perrin het volgende:
Probeer het leven wat zonniger te zien, waarom zou je het weer zo je humeur laten bepalen?
Roel spreekt niet echt voor mijquote:
Hier stond het in mei al. Toen is het weer half leeg gespeeld op die hete dagen, maar ik geloof idd niet dat ik het nog hoef bij te vullen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Roel spreekt niet echt voor mij![]()
Eerst deze "Januaridag" voorbij en dan begint het feest. Morgen nieuwe zwembad opzetten met een beetje mazzel!
Vriend van mij zei gisteren: "ik heb het zwembad woensdag al opgezet. Kan het nog mooi volregenen"
Dat vat voor mij Juni 2026 tot zover wel mooi samen
Vraag me dan ook af wat de water temp zal zijn?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Roel spreekt niet echt voor mij![]()
Eerst deze "Januaridag" voorbij en dan begint het feest. Morgen nieuwe zwembad opzetten met een beetje mazzel!
Vriend van mij zei gisteren: "ik heb het zwembad woensdag al opgezet. Kan het nog mooi volregenen"
Dat vat voor mij Juni 2026 tot zover wel mooi samen
Is wel ff doorbijten ja. Had al 2 frisse slaapnachten met mijn zomer dons..heb vannacht het winterweer er weer opgesodemieterdquote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sneu herfst beeld
Hier ook. De hele nacht geloof ik wel gemotregend.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou de eerste regenbuien zijn hier alweer geweest
Ja klopt de natuur kan dit zeker wel even gebruiken inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:08 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hier ook. De hele nacht geloof ik wel gemotregend.
Goed voor de natuur als uitkomt wat de kaarten laten zien voor komende week.
Lekker in het zuiden laten dan vind ik het wel primaquote:
Lijkt me extreem, maar de kaarten lieten het inderdaad zien (niet alle modellen overigens).quote:
Nee, maar je reageerde op de pluimquote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb ook nooit gevraagd om 30-35. Maar deze shitzooi hebben we voor 70-80% van de tijd in de herfst/winter al. Man man man. Juni krijgt tot dusver wel een matige 5 als cijfer. Hier op werk en thuis al richting 70-80 mm deze maand. Dan mag ik wel klagen. Het is gvd zomer
Gewoon ff stabiel 24 met wat zon is wel weer eens fijn. Hier is nu alles goor, zeiknat, smerig en meer van dat.
Dat is wel zo. Waarom kan het nooit eens gewoon windstil, sluierbewolking en 23-25 graden zijn hier.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hoeft niet.
Is ons klimaat zo bipolair geworden of lijkt dat maar zo
Sow koekoek, met zo'n UV ben ik binnen 5 minuten vebrand.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
Lol UV index 10 hier vandaag.....
Een situatieschets van de vrouw van @:geschiedkundige als ze hier nu 1 minuut buiten zou staan.
[ afbeelding ]
Dat ligt dan meer aan jou, dan aan het weer.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 13:34 schreef Red_85 het volgende:
Mooi. Ben wel een beetje klaar met dat kouwe kutweer. Loop al 9 maanden in truien nu. Tijd voor tshirts en korte broeken.
Hahah ja ik ook maar koude start vandaag en nu weer zwetenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:02 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben weer veel te warm gekleed. Classic.
Denk en vrees dat ze een werk/ dag of tien wel goed kunnen voorspellen qua temperatuur. Of zit ij ernaast?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:20 schreef Scjvb het volgende:
Verwachting is inderdaad veel te heet.Tenminste, als het daadwerkelijk uitkomt volgende week.
5 dagen van tevoren geloof ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Denk en vrees dat ze een werk/ dag of tien wel goed kunnen voorspellen qua temperatuur. Of zit ij ernaast?
Ja, daar lijkt het inderdaad steeds meer op. Ook geen prettig weer dus om van de zon en het weer te genieten.quote:
Ik zie diverse voorspellingen voor hier aan de kust uitkomen op 26 graden vanaf vrijdag. Dat lijkt me prima.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim lijkt iets af te zwakken. Graad of 10 eraf mag nog wel
Zit gelukkig mooi een week in de bergenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Daar kan het evengoed bloedheet wordenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zit gelukkig mooi een week in de bergen
Klopt, in het dal wel. Kan daar natuurlijk wel omhoog waar het aangenamer is. Tevens staat de Leutaschklamm op het programma en ook daar minder heet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar kan het evengoed bloedheet worden
Ja hier een graad of 6-8 erbijquote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:51 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik zie diverse voorspellingen voor hier aan de kust uitkomen op 26 graden vanaf vrijdag. Dat lijkt me prima.
Je straf om in de woestijn van NL perse je moestuin te willen hebbenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja hier een graad of 6-8 erbij
Daar hebben ze een hittegolf. Voor de tweede keer dit jaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klamme hitte op komst, misschien wel met wat geknetter.
Altijd moeilijk in De Biltquote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:10 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Kan weleens een landelijke worden, als alles goed valt.
Haha, nee aan zee.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat de luchtvochtigheid maar in Venlo.
Mag absoluut beter, maar sommigen hier kwalificeren dit bijna als waardig zomerweer.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 17:20 schreef xpompompomx het volgende:
De huidige grijze winderige shitzooi is niet al te best voor mn humeur zeg. Pfffffft klaar mee.
Het was vandaag flink doortrappen op de fiets, ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 17:20 schreef xpompompomx het volgende:
De huidige grijze winderige shitzooi is niet al te best voor mn humeur zeg. Pfffffft klaar mee.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:22 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Mag absoluut beter, maar sommigen hier kwalificeren dit bijna als waardig zomerweer.![]()
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima dagje verder. Droog, temperatuur oke, best wat zon.
Ik hoorde het net ook iemand zeggen in de snackbar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zal niet zeggen dat het op en top zomerweer is hoor. Maar dat vind ik dan ook g้้n prima weer, wat de meeste mensen daaronder kwalificeren. Een wat afgezwakte versie daarvan is meer dan voldoende. De hele zomer het weer van vandaag, dan begin ik die periode nog bijna te waarderen ookquote:
Zie je toch terug in de 15daagse pluim?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:12 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik hoorde het net ook iemand zeggen in de snackbar.
Maar ik zie dat niet terug. Jullie wel?
Vandaag de tuin onkruidvrij gemaakt, terras in de schaduwplek van de tuin gezet (en ja, ook een terras in de zon) en zwembadje opgezet voor de juniors
Dan heb je een zomer zonder zomer weer als het dit zou zijn 3 maanden lang. Dat gaan we niet doenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat het op en top zomerweer is hoor. Maar dat vind ik dan ook g้้n prima weer, wat de meeste mensen daaronder kwalificeren. Een wat afgezwakte versie daarvan is meer dan voldoende. De hele zomer het weer van vandaag, dan begin ik die periode nog bijna te waarderen ook
KNMI.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zie je toch terug in de 15daagse pluim?
Waar kijk jij voor de verwachtingen?
Gaat ook niet gebeuren hoor. Maar van mij mag hetquote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan heb je een zomer zonder zomer weer als het dit zou zijn 3 maanden lang. Dat gaan we niet doen. Hier toch relatief veel bewolking en echt een irritante wind. Heul warm wast ook niet
Ah ja. Nou was ook niet een enorm verschil, meer dat de scherpste randjes eraf waren.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:54 schreef cinderloom het volgende:
[..]
KNMI.
In de vijftiendaagse is het ook zeker te zien dat het weer afgaat na komende week.
Maar ik schreef het wat verkeerd. Degene in de snackbar had het erover dat het eind van de week / komend weekend minder warm zou worden dan in eerste instantie wordt voorspeld.
Welke zon, hele dag dikke woei en donkere wolken en koud maar ok..geen regenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima dagje verder. Droog, temperatuur oke, best wat zon.
Heb mijn huis naar 19 graden gekregenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:18 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week zelfs warmere nachten dan nu overdag. Al is dat natuurlijk waardeloos
[ x ]
Oh hier best wat zon vandaag tijdens het wandelen. Lekker van al die diertjes in het moerasgebied genieten. H้้l veel kwakende kikkers gezien/gehoord, oneindig veel libelles en ander insectengrut en als kers op de taart twee bevers iets verderopquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Welke zon, hele dag dikke woei en donkere wolken en koud maar ok..geen regen![]()
Ik ben ook volop bezig om de warmte uit de muren te krijgen voordat er een warme periode aanbreekt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb mijn huis naar 19 graden gekregenlaat die hitte dan maar komen ook! Weekje of 2 moet lukken
Ik ben aan het verzaken, doe zelfs de zonnescherm niet meer naar benedenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben ook volop bezig om de warmte uit de muren te krijgen voordat er een warme periode aanbreekt.
Bevers?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh hier best wat zon vandaag tijdens het wandelen. Lekker van al die diertjes in het moerasgebied genieten. H้้l veel kwakende kikkers gezien/gehoord, oneindig veel libelles en ander insectengrut en als kers op de taart twee bevers iets verderop
John & Kees.quote:
Gewoon de airco aan.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben aan het verzaken, doe zelfs de zonnescherm niet meer naar beneden
Maar misschien moet ik er weer even een beetje op letten gezien de kaarten.
Ohhh klinkt zalig! Beetje jaloers nuquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh hier best wat zon vandaag tijdens het wandelen. Lekker van al die diertjes in het moerasgebied genieten. H้้l veel kwakende kikkers gezien/gehoord, oneindig veel libelles en ander insectengrut en als kers op de taart twee bevers iets verderop
Lekker bezig! Zat vanavond in mijn winter kloffie op de bank omdat het zo fris aanvoeltquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben ook volop bezig om de warmte uit de muren te krijgen voordat er een warme periode aanbreekt.
Is ze zo harig daar beneden?quote:Op zondag 14 juni 2026 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend ook een bever van dichtbij gezien.
Erg van genoten.
Mensen ook....quote:Op zondag 14 juni 2026 09:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Superleuke dieren. Alleen zijn er wel teveel voor in ons aangeharkt landje
quote:Op zondag 14 juni 2026 11:18 schreef DemonRage het volgende:
De buren (ik denk boven me) in mijn flat zijn fucking koukleumen. Die hebben de verwarming aangezet en dat is te horen en te voelen aan de leidingen.
Ik weet niet wat ik leesquote:Op zondag 14 juni 2026 11:18 schreef DemonRage het volgende:
De buren (ik denk boven me) in mijn flat zijn fucking koukleumen. Die hebben de verwarming aangezet en dat is te horen en te voelen aan de leidingen.
Dat worden weer boze telefoontjes naar energiemaatschappijen ivm hogere jaarnota's.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik lees![]()
Hier is de verwarming al een maand of drie uit. Maar ik kan dan ook beter tegen kou dan warmte, ook in de koude maanden
Voor mij is dit echt een intens goedkoop jaar tot nu toe. Winter wel iets meer gas dan vorig jaar, maar vorig jaar stond de airco al vanaf 1 juni dagelijks stroom te slurpen. Had gelukkig ook een vast contract waardoor de oorlog van Trump niet zo'n enorm verschil maakt.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat worden weer boze telefoontjes naar energiemaatschappijen ivm hogere jaarnota's.
Slim. Ik zit nog steeds variabel. Maar compleet gasloos, neem alleen electra af. Bepaalde schijnvoordelen met cashbacks werken daar niet zo voor.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij is dit echt een intens goedkoop jaar tot nu toe. Winter wel iets meer gas dan vorig jaar, maar vorig jaar stond de airco al vanaf 1 juni dagelijks stroom te slurpen. Had gelukkig ook een vast contract waardoor de oorlog van Trump niet zo'n enorm verschil maakt.
Denk dat variabel achteraf over de hele duur van het contract wel goedkoper was geweest, maar ik had geen zin om me daar heel erg mee bezig te moeten houden. Ik betaal nu 1,31 per kuub, een nieuw contract nu afsluiten zou 1,40 zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Slim. Ik zit nog steeds variabel. Maar compleet gasloos. Bepaalde schijnvoordelen met cashbacks werken daar niet zo voor.
Mijn mams appte gisteren dat ze de thermostaat maar op 19C had gezet want ze was de kou in huis zat.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik lees![]()
Hier is de verwarming al een maand of drie uit. Maar ik kan dan ook beter tegen kou dan warmte, ook in de koude maanden
Klopt. En blijft altijd achteraf te beoordelen. Zowel gokken op variabel als vast is koffiedikkijken.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat variabel achteraf over de hele duur van het contract wel goedkoper was geweest, maar ik had geen zin om me daar heel erg mee bezig te moeten houden. Ik betaal nu 1,31 per kuub, een nieuw contract nu afsluiten zou 1,40 zijn.
16 in huis is ook wel frisjes. Maar het is buiten ook verre van zomers. Redelijk bewolkt en weer zo'n irritant vlagerige windquote:Op zondag 14 juni 2026 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn mams appte gisteren dat ze de thermostaat maar op 19C had gezet want ze was de kou in huis zat.
Nu moet ik er wel bij melden, ze woont in een historisch pandje in Enkhuizen dus sws een vrij koele plek en dan ook een matig ge๏soleerde woning. Zonder CV had ze iets van 16C nu binnen zei ze
Ik snap hier nooit zo veel van, maar betekent dit dat de kans dat het het volgende weekend (27/28) waarschijnlijk niet zo debiel warm wordt behoorlijk aanwezig is? Op 29 graden zit niemand te wachten neem ik aan, maar ik vind 25 al te warm, dus even goed voorbereidenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klamme hitte op komst, misschien wel met wat geknetter.
Olde Jeremy wade daj der buntquote:Op zondag 14 juni 2026 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima dagje zo
Vanmorgen wederom ff in de sloot diertjes gevangen, bekeken en weer teruggezet. Erg leerzaam voor de kinderen altijd
Toch leuk. Meeste kinderen vinden dat prachtig, alleen doen ze het tegenwoordig eigenlijk nooit.quote:
Hier trok het rond die tijd eindelijk lekker open.. steeds meer blauwquote:Op zondag 14 juni 2026 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo huiswerk voor nu weer even klaar, morgen de maanduitslag van mei
Inmiddels kijk ik tegen een bewolkte wereldvan mij mag het wel weer wat zonniger worden hoor!
Vorige week voorspelde alles achter mn app dat het woensdag of donderdag een droge 38 graden zou worden. Nu is het 20 met regen.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:39 schreef cinderloom het volgende:
Maandvoorspelling: https://www.weeronline.nl(...)hting-weer-juni-2026
Eind van de week warm.
Maar daarna, zeker rond maandwissel, lijkt het zomerse temperaturen te worden met veel zon. En dan ook vanaf juli eens wat buien die overtrekken. Maargoed dat zullen dan wel van die zomerse buien zijn, niet compleet verregende dagen.
Maarja, hoe betrouwbaar is zo'n maandvoorspelling.
Ik weet het nooit. Lijkt me lastig op de langere termijn.
Temperatuur blijft eindelijk eens boven de 20. Het is gvd zomer, dus dat is dan wel minimaal de ondergrens. Juni was echt vaak ondermaats qua temperatuur. Wellicht het en der weer een hittegolf. Maar goed, de criteria voor een hittegolf stellen hier ook niks voor.quote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS control maakt 'm weer scorchio!. Gelukkig staat die er bestwel alleen in in de tweede helft van de run.
[ afbeelding ]
De CAPE-pluim van ECMWF ziet er ook interessant uit. Met een beetje geluk flink wat geknetter.
Zeg, kap eens met regio zuid en deel eens gewoon iets wat niet 95% van Nederland valse hoop geeft.quote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS control maakt 'm weer scorchio!. Gelukkig staat die er bestwel alleen in in de tweede helft van de run.
[ afbeelding ]
De CAPE-pluim van ECMWF ziet er ook interessant uit. Met een beetje geluk flink wat geknetter.
Van het ene naar het andere uiterste.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
14-15 graden (momenteel) half juni is ook wel kansloos triest. Geen lekker dagje te noemen. En vrijdag vallen de mussen weer van het dak omdat het tyfus heet is.
Als die Controlrun uitkomt heb je in mijn achtertuin nog nooit zo een blijhoofd gezienquote:Op maandag 15 juni 2026 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zou heel bijzonder zijnquote:Op maandag 15 juni 2026 17:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF GFS control!![]()
@:Nattekat ja nog steeds zuid, maar die ziet er het belachelijkst uit.
Huh? Hoe bedoel je dit? Of leg uitquote:Op maandag 15 juni 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Straatcommando. op anoniem![]()
Ik heb er veel op anoniem zien gaan, inclusief mezelf, maar deze is wel de minste.
En uiteindelijk is het weer vrij gemiddeld, maar vind dat de komende warmte en zonnige dagen echt de eerste helft niet opheft/compenseert. Tot nu toe was het echt heel ondermaats.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:02 schreef 12Beaufort het volgende:
Juni is tot nu 0.7 graden kouder dan normaal. Maar de tweede helft van deze maand gaat dat ruimschoots goed maken. Wat zonuren betreft hebben we nog heel wat in te halen (66 uur nog maar).
En met de neerslag zijn we bijna al op wat er normaal in een maand valt (66 mm nu in de Bilt)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zei ik nouquote:Op maandag 15 juni 2026 17:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF GFS control!![]()
Ondermaats idd. Dit is niet wat je van een zomer verwacht. Ik niet in iedergeval.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En uiteindelijk is het weer vrij gemiddeld, maar vind dat de komende warmte en zonnige dagen echt de eerste helft niet opheft/compenseert. Tot nu toe was het echt heel ondermaats.
Teringklam!quote:
Weet wel dat ik gewoon vroeg ga stoppen met werk vrijdag en eens het land in ga. Dit keer wel voor de wegen vollopen. Dit is die ene dag in het jaarquote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Teringklam!
Ik denk dat als er bij de onweersbuien een hoop hagel zit dat daarna vlak boven de grond een deken van mist ontstaat bij een temperatuur van 24ฐC en bijna eenzelfde dauwpunt.
Ik heb het een enkele keer meegemaakt 's nachts. Toen deed ik nog veldwerk (nachtdienst) en tijdens zo'n klamme nacht in de zomer van 2005 was ik met de bedrijfsbus over de N280 onderweg naar Roermond waar een flink onweer woedde. De weg waar ik op reed was bedekt met een dikke laag mist die net tot bumperhoogte kwam, maar dik genoeg waardoor de weg bijna niet meer zichtbaar was. Daar midden in de nacht doorheen rijden met dikke bliksemflitsen recht vooruit dat was een aparte beleving.
De 40 in zicht...quote:Op maandag 15 juni 2026 17:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF GFS control!![]()
Lekker met Pinkpop dit weekend.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:14 schreef DemonRage het volgende:
En nu even lekker ontopic, want de atmosfeer staat het hele komende weekend op ontploffen. Hier zijn de cape-kaartjes.
Vrijdag 19 juni:
[ afbeelding ]
4106 J/kg
Zaterdag 20 juni:
[ afbeelding ]
Zal om en nabij de 4000 J/kg zijn.
Zondag 21 juni:
[ afbeelding ]
Sowieso > 4000 J/kg
Maandag 22 juni:
[ afbeelding ]
> 6000 J/kg !!
Richting het weekend maar weer eens berichten van Estofex in de gaten houden.
quote:Op maandag 15 juni 2026 17:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF GFS control!![]()
Ja, stormchasen gaat gebeurenquote:Op maandag 15 juni 2026 21:14 schreef DemonRage het volgende:
En nu even lekker ontopic, want de atmosfeer staat het hele komende weekend op ontploffen. Hier zijn de cape-kaartjes.
Vrijdag 19 juni:
[ afbeelding ]
4106 J/kg
Zaterdag 20 juni:
[ afbeelding ]
Zal om en nabij de 4000 J/kg zijn.
Zondag 21 juni:
[ afbeelding ]
Sowieso > 4000 J/kg
Maandag 22 juni:
[ afbeelding ]
> 6000 J/kg !!
Richting het weekend maar weer eens berichten van Estofex in de gaten houden.
Ze gaan bij bosjes helaas...quote:Op maandag 15 juni 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Straatcommando. op anoniem![]()
Ik heb er veel op anoniem zien gaan, inclusief mezelf, maar deze is wel de minste.
Dat ie dus weg is gegaan? Zichzelf verwijderdquote:Op maandag 15 juni 2026 17:38 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Hij is op anoniem gegaan. Een FA van FOK is op anoniem.
Uiteindelijk doet Danny dat ja. Maar de naam Straatcommando. zien we hier niet meer idd.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat ie dus weg is gegaan? Zichzelf verwijderd
Jup, ik vrees er alweer voorquote:Op maandag 15 juni 2026 22:05 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat dauwpunt is wel een ding. Daar gaan mensen last van krijgen.
Ik ga zaterdag die kant op, toch maar een hotelletje met goede airco boeken…quote:Op maandag 15 juni 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
GFS heeft er ook zin in in Frankrijk
44 graadjes, dat is wel zwembadweerquote:Op maandag 15 juni 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
40-45 graden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:37 schreef Arcee het volgende:
Er komt een langdurige hittegolf aan vanaf donderdag, h่?
Super El Ni๑o des doods, deze hittegolf duurt tot oktober.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:37 schreef Arcee het volgende:
Er komt een langdurige hittegolf aan vanaf donderdag, h่?
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Super El Ni๑o des doods, deze hittegolf duurt tot oktober.
quote:Op maandag 15 juni 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De ultieme bejaardenkiller! Niets meer over van wat toen 40-45 overleefd heeft.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
De ultieme bejaardenkiller! Niets meer over van wat toen 40-45 overleefd heeft.
Poh, elke dag dikke dertigers op een meerdaags festival is echt zwaarquote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:31 schreef cinderloom het volgende:
Ik zie net dat dit weekend Pinkpop is.
De combinatie hitte ้n kans op (zwaar) onweer maakt het drukke spannende dagen voor de organisatie (en bezoekers).
Dikke dertigers op een festival EYOOOOOOOOquote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poh, elke dag dikke dertigers op een meerdaags festival is echt zwaar
Kunt ook niet gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:31 schreef cinderloom het volgende:
Ik zie net dat dit weekend Pinkpop is.
De combinatie hitte ้n kans op (zwaar) onweer maakt het drukke spannende dagen voor de organisatie (en bezoekers).
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dikke dertigers op een festival EYOOOOOOOO
[ afbeelding ]
Je kan ook niet in een moestuin gaan staan met hittequote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunt ook niet gaan natuurlijk.
Plantjes hebben aandacht nodig. En met deze temps 3x per week water.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan ook niet in een moestuin gaan staan met hitte
Nice, deze ga ik in Zuid-Frankrijk meemaken. Geen totale verduistering daar maar komt in de buurt.quote:
Zoooo, die hebben het echt zwaar!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 08:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dikke dertigers op een festival EYOOOOOOOO
[ afbeelding ]
Non-argument. Beide is gewoon een keuze. Al schat ik in dat met 35 graden en hevige onweer de kans op 'schade' groter is, dan als ik weer snel het hokje met airco in kan duiken wanneer ik maar wilquote:Op dinsdag 16 juni 2026 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan ook niet in een moestuin gaan staan met hitte
Kaartjes van een paar honderd een keuze.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Non-argument. Beide is gewoon een keuze. Al schat ik in dat met 35 graden en hevige onweer de kans op 'schade' groter is, dan als ik weer snel het hokje met airco in kan duiken wanneer ik maar wil
Bovendien hebben de plantjes aandacht nodig, zonder gaan ze naar de klote. Zaailingen hebben soms ook met hitte overdag water nodig.
Gezondheid is me meer waar dan een paar honderd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kaartjes van een paar honderd een keuze.
Echte FOK!ker gespot.
Zou mijn festival weekend niet laten verpesten door het weer. Beter dan regen, dat verpest veel meer. Hitte is niet ideaal, maar zelf meegemaakt op Wildeburg. Overdag gewoon rustig aan doen en zodra de zon meer zakt gewoon meer op pad. Kan primaquote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Non-argument. Beide is gewoon een keuze. Al schat ik in dat met 35 graden en hevige onweer de kans op 'schade' groter is, dan als ik weer snel het hokje met airco in kan duiken wanneer ik maar wil
Bovendien hebben de plantjes aandacht nodig, zonder gaan ze naar de klote. Zaailingen hebben soms ook met hitte overdag water nodig.
Ik stel ook nergens dat je niet moet/kunt gaan. Maar je weet nu al dat je van die ezels erbij hebt die erg slecht op de hitte gaan, maar 'omdat ze een kaart hebben, wel moeten'. Met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou mijn festival weekend niet laten verpesten door het weer. Beter dan regen, dat verpest veel meer. Hitte is niet ideaal, maar zelf meegemaakt op Wildeburg. Overdag gewoon rustig aan doen en zodra de zon meer zakt gewoon meer op pad. Kan prima
Heb m'n vakantie naar IJsland allang geboekt joh.quote:
GRIJZE MEUKquote:Op dinsdag 16 juni 2026 09:31 schreef Pisces29 het volgende:
Gevoelstemperatuur 20. Strakblauw. Zon. Geen wind. Iedereen tevreden vandaag.
Ik was in 2014 op pinkpop toen daar het noodweer los brak. Was echt een rampscenario. Allemaal op de hurken op het veld,luisteren naar de geruststellende woorden van Eric die 3fm presentator. Camping was een waterballetquote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik stel ook nergens dat je niet moet/kunt gaan. Maar je weet nu al dat je van die ezels erbij hebt die erg slecht op de hitte gaan, maar 'omdat ze een kaart hebben, wel moeten'. Met alle gevolgen van dien.
Iemand die er goed tegen kan, die kan natuurlijk prima gaan.
Al zou ik ook niet graag in een tentje zitten als de onweer compleet losbarst. Levensgevaarlijk. Weet niet hoe dat daar geregeld is verder.
Niet echt. Meer iets voor later in de zomer, maar niet ongehoord.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:55 schreef Elan het volgende:
Zo te zien krijgen we een troepennacht vrijdag op zaterdag. Het kwik zal op veel plekken niet onder de 22 graden komen. Is dat nou bijzonder in Nederland voor juni?
Slapen met airco vind ik eigenlijk ook niks. Helemaal niet als je ze hoort. Maar warmte op slaapkamer vind ik ook knaak.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Vannacht voor het eerst wakker geworden door de hitte op de slaapkamer. Half juni.... well, that tracks.
Dit was op onze vorige locatie vlakbij de kust ook min of meer het omslagpunt waarop de slaapkamer niet meer genoeg afkoelde en slapen met ventilator en raam open niet meer voldoende hielp.
Ben persoonlijk geen fan van slapen met airco. Zet hem sowieso nooit lager dan 25C en hoewel het het slapen dan wel prettiger wordt op zich, krijg ik wel vaak last van een enorm droge smoel, aangezien je dan je ramen moet gaan dicht doen tijdens de nacht (anders heeft die airco weer geen zin).
Lol, naja we slapen nu met een big ass ventilator bij het raam die de 'koele' lucht vanuit het raam de kamer helpt inblazen, en dat ding maakt 100% meer lawaai dan de airco in eco modusquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Slapen met airco vind ik eigenlijk ook niks. Helemaal niet als je ze hoort. Maar warmte op slaapkamer vind ik ook knaak.
Komende nacht voorlopig de laatste aangename nacht hier. Graad of 12 nog
Ik zet de airco boven vanaf vrijdagochtend gewoon 24 u per dag aan in 'slaapstand' , dat is een extra lage stand waarbij ik het ding niet hoor en voel. Doordat ik hem continue laat draaien houdt hij het wel redelijk stabiel qua temperatuur.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Slapen met airco vind ik eigenlijk ook niks. Helemaal niet als je ze hoort. Maar warmte op slaapkamer vind ik ook knaak.
Komende nacht voorlopig de laatste aangename nacht hier. Graad of 12 nog
Er komen sowieso wel 4-5 dagen van 30-35 gradenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:12 schreef cinderloom het volgende:
En ja hoor, maandag weer / nog een tropendag. Ik hoopte dat het zou zakken zondag;)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |