abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220995153
POLL

Graag toelichten waarom wel of waarom niet.

TS begint, ik zou het wel gaan missen vanwege het kleinschalige karakter en herkenning van users op thema's. Reddit heb je alles ook en meer dan hier maar daar ben je redelijk anoniem. En het karmasysteem is pure aids, mensen die de juiste dingen zeggen of politiek correct posten anderen willen puur om likes te scoren :')
blablablabla
pi_220995166
nee
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220995171
Ja, voor de band die ik met bepaalde personen heb al zeg ik eerlijk dat het forum steeds minder leuk gaat worden door de hoeveelheid trollen
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:41:54 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220995172
Fok is het enige in mijn leven waarvoor ik nog uit bed kom.
pindazakje
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:44:07 #5
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220995180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Idem maar dan zonder uit bed te komen.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220995276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Idem maar dan zonder het enige te zijn

Ot, tuurlijk gaan we het missen, maar vind deze zuigtopics wel vervelend worden. Het voelt als een verkapte sfeer naar het forum, weet niet of het zo is maar zo komt het wel over.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:09:21 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220995316
Dit weer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220995395
Nee. Weg is pech. Life goes on.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220995410
Sure, ik kom hier al lang dus als het er dan niet meer zou zijn dan zou ik het wel gaan missen. Of nou ja, delen ervan, niet alles. En dat missen zou ook weer over gaan.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:31:44 #10
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_220995419
Ja, zeker.
Maar door de verrechtsing heb ik wel steeds minder binding met FOK!.
Dat heeft dan met de individuele gebruikers minder te maken.
Voorheen Bargehassus.
pi_220996238
Zeker, is toch een fijne gewoonte. Vooral omdat alle onderwerpen hier voorbij kunnen komen. Ik zit ook op wat specifieke fora, das toch wat eentonig.

Maar het missen zou ook wel over gaan. Ik heb eerder fora zien verdwijnen. Maar t zou wel heel erg zonde zijn.
pi_220996422
Ja absoluut, ik heb hier heel wat jaren versleten en veel leuke mensen (online) ontmoet. Zou jammer zijn maar zoals alles, alles vergaat ooit eens een keer!

Maar gelukkig hebben we de herinneringen nog! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:15:01 #13
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220996666
Ja, omdat dit een uniek forum is.

En ik zit hier al meer dan 20 jaar.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220996868
Ik ben hier beginnen posten toen ik een snotjoch van 17 was en stoer probeerde te zijn, inmiddels ben ik 36 met een gezin en post ik sowieso al een heel stuk minder (en als ik post is het ook een stuk serieuzer, voor zover dat gaat met mijn username uit die tijd :') ). Wat dat betreft zal het wel meevallen dus.

Wel staat FOK vaak aan op de achtergrond, vooral om wat te lezen tijdens de rustigere werkdagen. Dat zal ik dan wel missen.
pi_220997571
ja gestemd.
Leuke bezigheid maar vooral toch ook wel informatief omdat er veel voorbij komt. Of vooral wat dieper op wordt in gegaan dan in de media.

[ Bericht 24% gewijzigd door cinderloom op 09-06-2026 22:42:12 ]
pi_221007629
Ja ik zal het missen omdat het toch een stukje digitaal cultureel nederlands erfgoed is.

Toen hyves weg ging had ik er ook echt veel problemen mee.

Ook al is het niet meer zo druk en populair als 20 jaar geleden zou het wel een gemis zijn
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:29:41 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221007677
Ik weet werkelijk niet waarom ik hier nog kom, denk uit gewenning ofzo.
FOK browsed lekker, maar er zijn zo weinig mensen, dus de active topics veranderen niet zoveel.
Ik weet hoe FOK op zijn hoogepunt was, dat was ook chaos, maar dit is te stil zoals het nu is.

Geen idee of ik het ga missen, ergens is het dan jammer dat ik mijn jeugdige posts dan kwijt ben, maar aan de andere kant blij dat niemand anders ze meer kan lezen :')

Daarom ben ik de laatste jaren ook gewoon zoals ik ben op het forum, en speel geen caracter, omdat het op een gegeven moment toch allemaal weg is, waarom je dan anders voordoen dan je bent?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221007892
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:29 schreef junkiesietze het volgende:
Ik weet werkelijk niet waarom ik hier nog kom, denk uit gewenning ofzo.
FOK browsed lekker, maar er zijn zo weinig mensen, dus de active topics veranderen niet zoveel.
Ik weet hoe FOK op zijn hoogepunt was, dat was ook chaos, maar dit is te stil zoals het nu is.

Geen idee of ik het ga missen, ergens is het dan jammer dat ik mijn jeugdige posts dan kwijt ben, maar aan de andere kant blij dat niemand anders ze meer kan lezen :')

Daarom ben ik de laatste jaren ook gewoon zoals ik ben op het forum, en speel geen caracter, omdat het op een gegeven moment toch allemaal weg is, waarom je dan anders voordoen dan je bent?
2005 - 2012 of zo waren de gouden jaren imho
pi_221007914
Nee, ik denk het niet. Ik ga tot de 100.000 posts en dan ga ik deze op #anoniem laten zetten, dan is het ook wel mooi geweest.
pi_221007959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:48 schreef DrDentz het volgende:
Nee, ik denk het niet. Ik ga tot de 100.000 posts en dan ga ik deze op #anoniem laten zetten, dan is het ook wel mooi geweest.
Nee doe het niet op anoniem gaan is echt gay tenzij je gedoxxed bent en het wel moet of zo

Het probleem met FOK! is dat ze nooit mee zijn gegaan in de smartphone/social media hype en ja dan wordtje links en rechts ingehaald want "de mobiele site werkt anders prima hoor" ze hadden gewoon een kans om het social media of het jongerenapp van Nederland te worden maar dat wilde ze nooit of zo. Zeker met de naam FOK! dat lult lekker en is cool en zo dus had echt wel kunnen werken denk

Ik mis PUB ;(
pi_221008316
De echte vraag is: gaat Fok mij missen?
pi_221008326
POLL
pi_221008330
%#&#^$$ een typo in mijn poll
pi_221008754
Ja. Sommige bekrompen en idiote FA's niet, maar een hoop dingen wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:03:29 #25
483584 incel
they/them
pi_221017338
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:25 schreef vosss het volgende:
Ja. Sommige bekrompen en idiote FA's niet, maar een hoop dingen wel.
crewbash
pi_221017394
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 10:03 schreef incel het volgende:

[..]
crewbash
Die bashen mij ook vaak zat. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221043777
Nee hoor.

Ik ben hier alleen nog voor de popcorn en het moment dat het schip zinkt.

Grapje. Maar ik heb gewoon een leven dus: nee.
pi_221049111
Ik ben vooral benieuwd waar alle kwaliteitsposters heen zouden gaan, of heen gegaan zijn, als de stekker er ooit uit gaat.
  maandag 15 juni 2026 @ 14:39:07 #29
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221051158
Ik zou het wel jammer vinden ja.
Wat ik vooral mis op internet zijn ruimtes waar discussies nog mogelijk zijn met andere meningen.
Op social media als Reddit is dat bijna niet meer mogelijk.

Iedereen zit tegenwoordig in hun eigen bubbel en daar worden geen andere meningen toegelaten want dat is al snel eng.
Daarom is het wel fijn als er nog een plek is waar je een discussie kan voeren zonder consequenties.
pi_221051240
Eventjes, en daarna weer tot de orde van de dag overgaan lijkt me.
Maar ik heb echt geen idee wat een alternatief zou kunnen zijn. Reddit kom ik niet doorheen, en verder?
pi_221051480
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Eventjes, en daarna weer tot de orde van de dag overgaan lijkt me.
Maar ik heb echt geen idee wat een alternatief zou kunnen zijn. Reddit kom ik niet doorheen, en verder?
Je kunt gewoon een irc kanaal aanmaken ofzo he. Dat is geen issue. Das dan wel ouderwets chatten maar het kán.
pi_221051517
Ik zal het missen omdat het een bewijs is dat er zo verschikkelijk veel mensen zijn die dommer zijn dan ik ben.
pi_221057353
Ik zou het wel gaan missen ja... ik kijk hier dagelijks uit gewoonte voor het nieuws, om te lachen om de veelal achterlijke posts op het forum en voor het uit nostalgie doorbladeren van de legendarische topics. Dit is de enige site waar ik een abonnement op heb.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221057476
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:35 schreef Piles het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar alle kwaliteitsposters heen zouden gaan, of heen gegaan zijn, als de stekker er ooit uit gaat.
Ik denk dat er dan vrij snel een nieuw soortgelijk forum wordt geboren en de kwaliteitsposters elkaar weer vinden
  maandag 15 juni 2026 @ 23:51:29 #35
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_221057656
Ja, ik zou zeker FOK! gaan missen.

Echt kwaliteit is er niet meer te vinden op internet. Heel vroeger had je Terdiscussie, dat is al heel lang geleden opgeheven.

Dit forum is uniek, daar het zowel linkse als rechtse mensen aantrekt. Het brengt mensen samen. De rest van het internet is louter een echoput. Twitter is een vergaarbak van extreem-rechts en de meest maffe theorieën en mensen schelden elkaar voortdurend uit daar, de sfeer is er echt niet leuk. Een goed onderbouwd schrijven fabriceren is er onmogelijk vanwege die 140 tekens limiet. Dus behalve wat domme loze kreten vind je er eigenlijk niets en ga je er zeker niets van opsteken.
Reddit is dan weer extreem-woke.

Een forum waar zowel woke, marxist, wappie, nos-schaapje, extreem-rechts en zelfs het 'redelijke midden' met elkaar in gesprek blijven en er geen scheldpartijen plaatsvinden, maar mensen beleefd en netjes blijven is uniek in het huidige internet-landschap. Het enige Nederlandstalige forum dat daar in 2026 aan voldoet, is dit forum, FOK!

Als FOK! verdwijnt blijven alleen de echo-kamers over: extreem-rechts X en extreem-woke Reddit en Bluesky.

Ik zou het dus jammer vinden wanneer het laatste stukje internet, waar mensen met elkaar blijven praten en meningsverschillen mogen, zou verdwijnen.
  maandag 15 juni 2026 @ 23:59:26 #36
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_221057695
FOK! is eigenlijk wat Nederland vroeger was, toen je nog programma's had als Het Lagerhuis.

Je kon met elkaar van mening verschillen en toch vrienden blijven.

Nu cancelt iedereen iedereen de moeder. Woke cancelt 'rechts' en 'rechts' cancelt alles dat zij als links ervaart.

Je kunt je mening pas wijzigen, wanneer je je mening mag uiten zonder gecanceled te worden. Zonder dat vriendschappen verdwijnen.

Want door je mening te uiten en hier feedback/kritiek op te kunnen krijgen, kom je er soms achter dat je ongelijk had. En kan je je mening bijstellen. En ja ik leer van FOK! (en zeker veel opgestoken vroeger van Terdiscussie met zijn verplichte bronvermelding-policy). Soms heb ik een visie en blijkt mijn visie niet te kloppen.

Van gescheld en echokamers en geblaat over de aarde die plat is en de maan die van kaas is of mensen met heel lange tenen zoals op Reddit, steek ik niets op.

Ik dacht ooit dat internet een mooi alternatief zou worden voor debatclubjes. Helaas is FOK! nog het enige forum met kwaliteit. Zonder FOK! is het internet alleen nog racistische- en woke-bagger, maar verder volledig inhoudsloos.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:26:41 #37
483584 incel
they/them
pi_221060522
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ja, ik zou zeker FOK! gaan missen.

Echt kwaliteit is er niet meer te vinden op internet. Heel vroeger had je Terdiscussie, dat is al heel lang geleden opgeheven.

Dit forum is uniek, daar het zowel linkse als rechtse mensen aantrekt. Het brengt mensen samen. De rest van het internet is louter een echoput. Twitter is een vergaarbak van extreem-rechts en de meest maffe theorieën en mensen schelden elkaar voortdurend uit daar, de sfeer is er echt niet leuk. Een goed onderbouwd schrijven fabriceren is er onmogelijk vanwege die 140 tekens limiet. Dus behalve wat domme loze kreten vind je er eigenlijk niets en ga je er zeker niets van opsteken.
Reddit is dan weer extreem-woke.

Een forum waar zowel woke, marxist, wappie, nos-schaapje, extreem-rechts en zelfs het 'redelijke midden' met elkaar in gesprek blijven en er geen scheldpartijen plaatsvinden, maar mensen beleefd en netjes blijven is uniek in het huidige internet-landschap. Het enige Nederlandstalige forum dat daar in 2026 aan voldoet, is dit forum, FOK!

Als FOK! verdwijnt blijven alleen de echo-kamers over: extreem-rechts X en extreem-woke Reddit en Bluesky.

Ik zou het dus jammer vinden wanneer het laatste stukje internet, waar mensen met elkaar blijven praten en meningsverschillen mogen, zou verdwijnen.
Thanks _O_

quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
FOK! is eigenlijk wat Nederland vroeger was, toen je nog programma's had als Het Lagerhuis.

Je kon met elkaar van mening verschillen en toch vrienden blijven.

Nu cancelt iedereen iedereen de moeder. Woke cancelt 'rechts' en 'rechts' cancelt alles dat zij als links ervaart.

Je kunt je mening pas wijzigen, wanneer je je mening mag uiten zonder gecanceled te worden. Zonder dat vriendschappen verdwijnen.

Want door je mening te uiten en hier feedback/kritiek op te kunnen krijgen, kom je er soms achter dat je ongelijk had. En kan je je mening bijstellen. En ja ik leer van FOK! (en zeker veel opgestoken vroeger van Terdiscussie met zijn verplichte bronvermelding-policy). Soms heb ik een visie en blijkt mijn visie niet te kloppen.

Van gescheld en echokamers en geblaat over de aarde die plat is en de maan die van kaas is of mensen met heel lange tenen zoals op Reddit, steek ik niets op.

Ik dacht ooit dat internet een mooi alternatief zou worden voor debatclubjes. Helaas is FOK! nog het enige forum met kwaliteit. Zonder FOK! is het internet alleen nog racistische- en woke-bagger, maar verder volledig inhoudsloos.
Graag gedaan man
pi_221063917
Ja. Als ik het echt helemaal niks zou vinden, dan zou ik mezelf niet gaan zitten kwellen door hier te gaan posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')