Je zult maar een zaak hebben opgebouwd en dan met dit soort taferelen te maken krijgen. Vermoedelijk komt actief Amsterdam snel met maatregelen want daar hebben deze mensen grote behoefte aan als ik het zo lees.quote:Asieljongeren terroriseren Amsterdamse winkelstraten
Winkeliers in de Amsterdamse binnenstad maken zich grote zorgen over een groeiende groep gewelddadige dieven. In straten als de Kalverstraat, Nieuwendijk, Leidsestraat, Heiligeweg, Damrak en Rokin neemt de overlast toe. Volgens ondernemers gaat het vaak om jonge asielzoekers, onder wie Syrische jongens, en om werkloos geraakte arbeidsmigranten uit Roemenië en Bulgarije. In een reportage bij het Parool vertellen ondernemers uitgebreid over de structurele asielterreur.
De winkeliers spreken over diefstal, bedreiging, intimidatie, vernieling en geweld. Soms worden daarbij wapens gebruikt. In de Leidsestraat viel een dief een winkelier aan met een boksbeugel. De man had vier koelkastmagneten gestolen en liet zich niet zomaar tegenhouden. De winkelier wist zich te verdedigen, waarna collega’s uit andere winkels te hulp schoten. Uiteindelijk kon de dader op straat worden overmeesterd en aan de politie worden overgedragen.
Ook in de Kalverstraat liep het uit de hand. Twee beveiligers kregen in een kledingzaak twee vuurwapens op zich gericht. Later bleken de wapens nep te zijn, maar dat was pas duidelijk nadat de beveiligers ze hadden afgepakt. Op andere momenten dreigen dieven met machetes of messen. Een beveiliger werd gestoken, maar zijn steekvest voorkwam ernstig letsel.
Winkels sluiten eerder
De zorgen zijn zo groot dat sommige winkels maatregelen nemen. Bij een grote winkel probeerde personeel een groep van zes à zeven stelende Syrische jongens tegen te houden. De jongens zouden tegen een deur hebben getrapt en jonge vrouwelijke medewerkers hebben bedreigd.
Na dat incident besloot het hoofdkantoor de vestiging voortaan om 17.00 uur te sluiten. Volgens betrokkenen gebeurt dat om te voorkomen dat de jongens later op de dag opnieuw op pad gaan vanuit asielzoekerscentra buiten de stad.
Winkeliers tonen filmpjes en foto’s waarop groepen en duo’s te zien zijn die zich misdragen, rondhangen of proberen te stelen. Volgens betrokkenen worden dagelijks tientallen beelden verzameld. Daarop zijn ook wapens, schade en gestolen spullen te zien. Een winkelier uit de Leidsestraat zegt tegen het Parool dat de situatie hem en zijn gezin zwaar valt. “Steeds als mijn vrouw langskomt, ben ik aan het struggelen met een boef, met de politie of met allebei. Zij is er klaar mee en wil de boel maar verkopen. Amok, ruzie, gesteggel, stress… Ik ben retailer, ik wil helemaal niet steeds ruziemaken!”
bron
De geweldsinstructie van politie/handhaving is ook gewoon slecht. Bij roomblanke Nederlanders treden ze altijd fucking hard op en je weet wel wie die mogen gewoon lekker hun gang gaan en ook die A12 activisten die mogen ook allesquote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef gwn_een_user het volgende:
ik woon in amsterdam, helaas. er is al jaren structureel een gigantisch tekort aan handhaving. dus dit verbaast me niet. onze burgemeester is ook compleet waardeloos en houdt zich liever bezig met letterlijk welke andere stad of land dan ook behalve amsterdam
Die leveren je in het allerpositiefste geval, wat zal het zijn, 20 euro bij elkaar op ofzo? Wat een ambities. Maar ja, het zal wel genoeg zijn om weer een shotje te kunnen betalen...quote:De man had vier koelkastmagneten gestolen en liet zich niet zomaar tegenhouden.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:36 schreef Saekerhett het volgende:
[ afbeelding ]
Meer, meer meer!
Welkom in mijn land!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn zichzelf aan het trainen. Klein beginnen. Vier magneten. Kijken of het lukt. Omgaan met de spanning. De vlucht. Het verweer. Het beledigd zijn. Dat zijn allemaal vaardigheden die geoefend moeten worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die leveren je in het allerpositiefste geval, wat zal het zijn, 20 euro bij elkaar op ofzo? Wat een ambities. Maar ja, het zal wel genoeg zijn om weer een shotje te kunnen betalen...
Laat ze het maar niet horen, straks maken ze er een wedstrijdje vanquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:21 schreef Hathor het volgende:
Syriers zijn hard op weg om de Marokkanen van de eerste plek in de misdaadstatistieken te verdringen.
veel verslaafden en uitgeprocedeerde asielzoekersquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:23 schreef Solotovski het volgende:
Doodschieten, iets anders heeft geen zin
quote:Amsterdamse winkeliers zijn geweld spuugzat: 'Wordt geschreeuwd en zelfs gestoken'
De Amsterdamse binnenstad wordt geteisterd door steeds gewelddadiger wordende asielzoekers. Bedreigen, vernielen en soms zelfs aanvallen met wapens.
Wacht maar tot wij hier genoeg palestijnen hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:21 schreef Hathor het volgende:
Syriers zijn hard op weg om de Marokkanen van de eerste plek in de misdaadstatistieken te verdringen.
Palestijnen zijn de -piep- van de wereld. Nederland is wel gek om die binnen te halen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wacht maar tot wij hier genoeg palestijnen hebben.
Volgens de Groene Amsterdammer moet elke stad zo worden, anders zijn het vuige racisten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:04 schreef Koortsdroom het volgende:
Wat is het probleem? Dit is toch wat de meerderheid van Amsterdam wil?
Ze zijn hier al, en het zullen er ongetwijfeld meer worden omdat wij nou eenmaal een makkelijke prooi zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:43 schreef Mubassie het volgende:
Palestijnen zijn de -piep- van de wereld. Nederland is wel gek om die binnen te halen.
Ja ik weet het.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wacht maar tot wij hier genoeg palestijnen hebben.
Mannenprobleem.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Buitenlanderprobleem
Allochtonenprobleem
Marokkanenprobleem
Nieuwe nederlandersprobleem
Allemaal opgelost, toch? We geven er gewoon een ander naampje aan. Maar shit, nu is het een 'Jongeren' probleem.
Ja, je kan het wel anders noemen door de jaren heen, maar zeg, wanneer gaan we het eens oplossen, gemeente Amsterdam?
Natte droom van halsema en timmermans, zo'n multikul paradijs.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:37 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn voorspelling: over een aantal jaren waan je je hier in een stad als Johannesburg.
Mensen met mooie woningen gaan hoge hekken met schrikdraad eromheen zetten om het tuig buiten te houden.
We leven straks thuis in onze eigen privé gevangenis terwijl buiten op straat het tuig verder los gaat.
Timmermans weet ik veel maar Halsema is hier totaal geen fan vanquote:Op woensdag 10 juni 2026 01:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natte droom van halsema en timmermans, zo'n multikul paradijs.
Had je aan de alcohol gezeten?quote:Op woensdag 10 juni 2026 03:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Timmermans weet ik veel maar Halsema is hier totaal geen fan van
Vermoed Timmermans ook niet maar weet ik veel, durf ik niet te zeggen
Snap dat het een makkelijk doelwit is want groenlinks maar letterlijk alles wat daar mis gaat is de schuld van Femke
nou dat weet ik niet, ik denk dat Femke een beetje mee waait met de te linkse winden in Amsterdamquote:Op woensdag 10 juni 2026 03:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Timmermans weet ik veel maar Halsema is hier totaal geen fan van
Vermoed Timmermans ook niet maar weet ik veel, durf ik niet te zeggen
Snap dat het een makkelijk doelwit is want groenlinks maar letterlijk alles wat daar mis gaat is de schuld van Femke
vrouwen hebben niet zoveel te zeggen in Amsterdam , die blijven echt wel rustig met hun hoofddoekje om, ze hebben nu ook wethouders met een hoofddoekquote:Op woensdag 10 juni 2026 00:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Waarom is 'jongeren' eigenlijk altijd jongemannen? En slaat het nooit op vrouwen.
Goh.
Maar Helsema gaat toch uitleggen hoe belangrijk moslims al eeuwenlang voor Amsterdam zijn!! We moeten ze koesteren, toch? Kerken opkopen en ombouwen tot moskees of buurthuizen. De discriminatie in dit topic!! Echt!!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Ik zie hier nu op tv een item over. ELKE DAG heeft dat meisje in de winkel te maken met "jongeren" die stelen en agressief zijn. Meestal aanstekers enzo. De politie kun je er niet voor bellen, beveiligers dragen een anti-steekvest. Ik zou ander werk zoeken dan winkelmedewerker in A'dam.
Van mij mogen ze allemaal naar Amsterdam!!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Deze jongeren komen vanuit heel Nederland naar Amsterdam. Per trein, zonder kaartje maar wel in de eerste klas. Als de conducteur komt dan doen ze niet vervelend, geven hun gegevens, omdat het uitstel van betaling vermoedelijk toch niet betaald zal worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |