Ja. Ik ken uit mijn hoofd alleen de Hells Angels en Vereniging Martijn die (recent) verboden zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een Hells Angels is verboden, maar dat vind ik dan weer van een ander kaliber als Vindicat.
Als je Vindicat dan vergelijkt met supporters verenigingen van betaald voetbal clubs, dan zijn die tweede volgens mij ook eerder aan de beurt.
Hells Angels is maar een van de motorclubs die is verboden. Er zijn er veel meer verboden, waaronder Satudarah.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ken uit mijn hoofd alleen de Hells Angels en Vereniging Martijn die (recent) verboden zijn.
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hells Angels is maar een van de motorclubs die is verboden. Er zijn er veel meer verboden, waaronder Satudarah.
Er is ook een politieke partij verboden in 1998, las ik net, namelijk CP'86.
Vast niet. Het zijn geen Antifa maar gewoon bezorgde burgers, die zo nu en dan een neger in elkaar slaan of een AZC in de fik steken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.
Er zijn er nog twee kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Er is ook een politieke partij verboden in 1998, las ik net, namelijk CP'86.
CPN wilde de banken en verzekeraars nationaliserenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn er nog twee kan ik je vertellen.
En de CPN werd weliswaar niet verboden maar kreeg geen zendtijd op radio en televisie, plus ambtenarenverbod en uniformverbod. Burgemeesters en wethouders werden uit functie gezet.
FvD volksvertegenwoordigers bezitten daarentegen een goudgerande terugkeer- en intreeregeling bij de Rijksoverheid
Ik zou nu pleiten voor het nationaliseren van de woningcorporaties , omdat hun mega winsten in de staatskas horenquote:AI-overzicht
De Communistische Partij van Nederland (CPN) heeft in haar geschiedenis (met name in de jaren 70 en 80) gepleit voor het nationaliseren van banken en verzekeraars.
Sindsdien zijn de politieke en economische landschappen in Nederland echter flink veranderd, en de CPN is inmiddels opgegaan in GroenLinks.
Hier is een overzicht van hoe dit onderwerp destijds leefde en hoe de situatie er nu voor staat:
1. Het standpunt van de CPNDoel: De CPN wilde de 'kern van de economie' in handen van de overheid brengen.
Dit betekende het nationaliseren van banken, verzekeringsmaatschappijen, de gezondheidszorg en andere nutsbedrijven.
Redenering: Volgens de CPN was dit noodzakelijk om ongeremde speculatie tegen te gaan en de maatschappij democratisch te kunnen controleren.
https://www.studeersnel.n(...)b-nj-1999-337/636177:quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.
PVV en FvD kun je niet veroordelen " als enige doel het aanzetten tot haat "quote:De Hoge Raad veroordeelt de partij en haar bestuur. Dit is vervolgens ook de directe aanleiding voor de ontbindingsvordering van CP’86. De Hoge Raad oordeelt dat de werkzaamheden van CP’86 (het verspreiden van pamfletten en/of folders, de televisie uitzendingen en de spots) als enige doel het aanzetten tot haat, dan wel het bevorderen van discriminatie van allochtonen hebben. Omdat dit in strijd is met de openbare orde als bedoeld in art. 2:20 lid 1 BW is het mogelijk de partij te verbieden en ontbonden te verklaren
Jij hebt aanwijzingen dat dit stelselmatig gebeurt of dat dit een ideologische richting is die vanuit het bestuur komt?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het probleem is gebrek aan correctie en teveel invloed van deze arrogante balletjes met superioriteitsgevoel op de maatschappij. Zeker in combinatie met andere extremistische op westers/blanke superioriteit gebaseerde stromingen.
Dat FvD naar eigen goeddunken parlementsleden kan rouleren en sommigen thuis heeft zitten met wachtgeld (zoals Freek Jansen nu) is bizar, niet uit te leggen aan de belastingbetaler en iets waar we zsm vanaf moeten.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FvD volksvertegenwoordigers bezitten daarentegen een goudgerande terugkeer- en intreeregeling bij de Rijksoverheid
Gewoon @capricia aanstellen als mod en het is snel over. SNEL!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe moet je beleid voeren tegen grote app-groepen waar soms van alles in gepost wordt van blote vrouwen, tot aan Hitler meme's, tot aan kut studenten die zich onzedelijk uitlaten over vrouwen?
Forum de energiemaatschappijen. Die vliegen zo nu en dan ook alle kanten op.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
CPN wilde de banken en verzekeraars nationaliseren
Dat hoeft het niet automatisch te betekenen nee. Maar toevallig wil het zo zijn dat we niet alleen een van de hoogste inkomens hebben, maar ook structureel in de top 10 zitten van welvaart en welzijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben een van dr hoogste inkomens van de wereld, maar dat betekent niet automatisch dat we het ook veel beter hebben. De verschillen worden soms nogal overdreven.
Peiling van vandaag laat een stijging zienquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar de partij heeft geen enkele wezenlijke invloed.
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Peiling van vandaag laat een stijging zien
https://www.hln.be/binnen(...)vlaanderen~a58d933c/
Merk ook op dat in het kader VTM (kanaal van DPG) zo een Tom van Grieken uitvoerig aan het woord laat...
Toen waren ze nog het idool van veel van die zogenaamde libertariërs hier. Die trokken commentaar op dit onderdeel maar matig.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Forum de energiemaatschappijen. Die vliegen zo nu en dan ook alle kanten op.
DPG (en Mediahuis - die andere uitgever met een Vlaams-nationalistische collaboratieverleden) hebben minder bereik in Brussel en vrijwel geen bereik in Wallonië. In Brussel en Wallonië zijn de communisten inderdaad best wel groot.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.
Overigens zijn die communisten lang niet zo corrupt als de pensioensjoemelaars en China-graaiers van Vlaams Belang (waar jij nooit wat over zal zeggen).quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.
Nee, dat is Rossel - net zo monopolistisch, wel iets pluriformer. Gelukkig biedt DPG nog kwaliteit als EW naar hun noorderburen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:33 schreef Klopkoek het volgende:
DPG (en Mediahuis - die andere uitgever met een Vlaams-nationalistische collaboratieverleden) hebben minder bereik in Brussel en vrijwel geen bereik in Wallonië.
EW is niet van DPG en is al helemaal geen kwaliteit. Zihni Ozdil en die akelige Le Pen bedevaartganger Geerten Waling voorop, het vriendje van Baudet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat is Rossel - net zo monopolistisch, wel iets pluriformer. Gelukkig biedt DPG nog kwaliteit als EW naar hun noorderburen.
Ah, Roularta heeft het spelletje nog weten te ontlopen inderdaad. Scheelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
EW is niet van DPG en is al helemaal geen kwaliteit. Zihni Ozdil en die akelige Le Pen bedevaartganger Geerten Waling voorop, het vriendje van Baudet.
Ik heb niets met het VB.quote:Alweer: van jou zullen we nooit iets negatiefs horen over Vlaams Belang, en hun corruptie.
KIA geeft 150k km garantie, 7 jaar lang, tot 10 jaar mogelijk. Dus je kan prima nog wat langer dan die drie jaar rijden toch? Zelf een EV6 hier met 135.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.
Welk spelletje? Van fusies en marktconcentratie? Mede betaald door de Belgische belastingbetaler?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, Roularta heeft het spelletje nog weten te ontlopen inderdaad. Scheelt.
EV6 is een erg mooie bak.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:25 schreef Badada het volgende:
[..]
KIA geeft 150k km garantie, 7 jaar lang, tot 10 jaar mogelijk. Dus je kan prima nog wat langer dan die drie jaar rijden toch? Zelf een EV6 hier met 135.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw.
Ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welk spelletje? Van fusies en marktconcentratie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |