Heer MT6.quote:
Mogge Freon Versquote:
Vrijstelling van onroerend goed belasting heeft ze nietquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:16 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Met 3 dagen werk en kinderen heeft ze als alleenstaande recht op kindgebonden budget en kinderbijslag. Daarnaast zit ze maar op 60% van fulltime en zit ze onder de bijstandsnorm. Dus er kloppen dingen niet. Ik ken het wereldje maar al te goed.
GebruikerTquote:
Heer Schoenquote:
Ontroerend goed belasting is weer wat anders dan de reguliere gemeentebelastingen. Dan zal ze een koophuis hebben gok ik, huren liggen vaak hoger dan hypotheek, zeker als het al een wat oudere hypotheek is. Dat maakt het plaatje al wel completer (niet dat ik een zeur wil zijn maar heb in dat wereldje gezeten en is dus puur interesse om uit te vogelen hoe het zit).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vrijstelling van onroerend goed belasting heeft ze niet
Die een oudertoeslag en kinderbijslag natuurlijk wel
Maar kinderbijslag krijgt iedereen. Een oude toeslag en dergelijke hadden wij vroeger nooit ook geen kindgebonden budget. Het enige was kinderbijslag een keer in de drie maanden
Ik heb hier een mening overquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:52 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Officieel wel maar als je een scheet dwars hebt zitten word je al vrijgesteld van sollicitatie bij wijze van. Ook daar is een hoge werkdruk.Mijn schoonmoeder heeft al bijna 10 jaar smoes na smoes en is vrijgesteld.
Daarentegen heb je als huurder weer 0 kosten voor onderhoud waar een huizenbezitter daar jaarlijks duizenden euro's tegen aan mag gooien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:27 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ontroerend goed belasting is weer wat anders dan de reguliere gemeentebelastingen. Dan zal ze een koophuis hebben gok ik, huren liggen vaak hoger dan hypotheek, zeker als het al een wat oudere hypotheek is. Dat maakt het plaatje al wel completer (niet dat ik een zeur wil zijn maar heb in dat wereldje gezeten en is dus puur interesse om uit te vogelen hoe het zit).
Dat is de reden ook dat ik liever huur. Kan het het huis toch niet meenemen als ik sterf.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:29 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Daarentegen heb je als huurder weer 0 kosten voor onderhoud waar een huizenbezitter daar jaarlijks duizenden euro's tegen aan mag gooien.
Zo is er met alles wel wat
Zijn de servicekosten. En ja, onderhoud bij huur is idd goedkoper, overal zitten wel mitsen en maren aanquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:29 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Daarentegen heb je als huurder weer 0 kosten voor onderhoud waar een huizenbezitter daar jaarlijks duizenden euro's tegen aan mag gooien.
Zo is er met alles wel wat
quote:
quote:
Als ik in de toekomst de mogelijkheid heb dit huis te kopen zou ik het wel doen denk ik. De zolder is groot genoeg om er een klein appartement in te bouwen voor Jyske, mocht dat nodig zijnquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:30 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat is de reden ook dat ik liever huur. Kan het het huis toch niet meenemen als ik sterf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |