https://www.langleventhuisflats.nl/quote:Er is een enorme behoefte aan gecontroleerd sociaal wonen voor ouderen .
mensen met een ontwikkelende dementie lopen nu zo vanuit hun 4 kamer seniorenflat de straat op,
ff boodschap doen zei ie toen ie de lift in ging, hij ging koken zei hij nog toen ie de lift uit stapte
quote:AI-overzicht In 2050 zal de zorgvraag onder ouderen in Nederland explosief zijn gestegen.
Het aantal mensen met dementie verdubbelt naar ruim 600.000.
De totale zorguitgaven stijgen fors, waarbij vooral de dubbele vergrijzing (meer ouderen én een aanzienlijke toename van 80-plussers) zorgt voor enorme druk op de maatschappij.
De belangrijkste ontwikkelingen op een rij:
Demografie: In 2050 is naar verwachting ruim 28% van de Nederlandse bevolking 65 jaar of ouder. Dit staat gelijk aan circa 5,4 miljoen ouderen
.Zware zorg: Het aantal ouderen met een indicatie voor zware zorg zal in de komende decennia oplopen tot circa 1 miljoen mensen.
Chronische ziekten: Het aantal mensen met chronische aandoeningen zoals artrose en dementie zal bijna verdubbelen.
Mantelzorg: Het potentieel aan mantelzorgers daalt enorm; in 2050 is dit volgens het RIVM nog maar 40% ten opzichte van de situatie in
https://www.ad.nl/binnenl(...)-leegstand~a761e692/quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
De markt gaat het vast wel oplossen. Kom maar op met die appartementen!
quote:AI-overzicht
In 2050 zal de zorgvraag onder ouderen in Nederland explosief zijn gestegen.
Het aantal mensen met dementie verdubbelt naar ruim 600.000.
De totale zorguitgaven stijgen fors, waarbij vooral de dubbele vergrijzing (meer ouderen én een aanzienlijke toename van 80-plussers) zorgt voor enorme druk op de maatschappij.
DZVM +1
De belangrijkste ontwikkelingen op een rij:
Demografie: In 2050 is naar verwachting ruim 28% van de Nederlandse bevolking 65 jaar of ouder. Dit staat gelijk aan circa 5,4 miljoen ouderen.
En dan meer servicekosten betalen dan de hypotheekkosten die je nu hebt...quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:30 schreef Jahr00n het volgende:
Bouw gewoon woontorens waar bejaarden in kunnen wonen aan de rand van een stad of industrieterrein. Eigen voorzieningen erin. Opgelost.
Die hebben 60 kamers, vier badkamers (gescheiden voor m/v, voor de hereneging met hun uitgebreide familie), twee woonkamers (voor de hele familie) en een berging waar alle fatbikes in passen nodig. Dat alles natuurlijk tegen de volstrekt redelijke huur van ¤0.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat is er, niet geschikt voor alleenstaande mannelijke asielzoekers?
Ik vind een appartementje wel fijn hoor. Wat een gezinswoning typeert is relatief veel kamers per oppervlak, waar je dan als alleenstaande twee van vol met rommel stouwt. Eén grote ruimte waar je ook nog een flink feest in kunt geven en dan een slaapkamer en een werkkamer en het is wel goed.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:57 schreef Nobu het volgende:
Gezinswoning is een misleidende term. Vrijwel iedereen die goed ter been is zou het liefst in een volwaardige woning wonen. Alleenstaanden en kinderlozen wonen echt niet voor de grap op een postzegel in een woonkazerne zonder buitenruimte.
Nu is er het knarrenhofjequote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:59 schreef Red_85 het volgende:
Er bestond ooit zoiets als waar ouderen met hun leeftijdsgenoten samen konden leven, maar toch apart. Dichtbij voorzieningen en noodzakelijke zorg. Ook in betere gezondheid.
Wat was de naam ook alweer van zoiets....?
... owja! Een bejaardentehuis.
er zijn verschillende concepten die stuk voor stuk dezelfde faciliteiten bieden als het bejaarden huis uit 2010 metquote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:59 schreef Red_85 het volgende:
Er bestond ooit zoiets als waar ouderen met hun leeftijdsgenoten samen konden leven, maar toch apart. Dichtbij voorzieningen en noodzakelijke zorg. Ook in betere gezondheid.
Wat was de naam ook alweer van zoiets....?
... owja! Een bejaardentehuis.
Als de woonruimte niet menswaardig is, en er op korte termijn geen verbetering te verwachten is, heeft men toch geen zin om veel langer te leven?quote:Samen zetten zij zich in om een flat seniorvriendelijk te maken. Fysiek toegankelijk, veilig, met zorg op maat, leuke activiteiten en gezellige ontmoetingsruimten. Zo ontstaat een gemeenschap waar ouderen nog lang en met veel plezier kunnen wonen
Ook prima.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nu is er het knarrenhofje
Volledig nieuw concept
Dit soort.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn verschillende concepten die stuk voor stuk dezelfde faciliteiten bieden als het bejaarden huis uit 2010 met
gezamelijke dagverblijf / restaurant en gezamelijke tuin , scootstalling , een WMO organisatie en centrale ingang met kamers
van 60 m2 tot 100m2
https://www.langleventhuisflats.nl/
https://www.woneninrotterdam.nl/nieuws/thuisplusflat/
ik hou niet van koken zei moppersmurfquote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit soort.
Wel met eigen keuken omdat ik nog al van zelf koken houd
quote:Moppersmurf - De smurf die overal een hekel aan heeft en altijd moppert.
nu heb ik wel twee kamerbewoners in huis die tzt mantelzorger gaan worden ( al weten ze dat nog niet)quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook prima.
Zie mezelf daar wel als ik 75+ ben ofso. Zoiets heb je gewoon nodig dan.
betalen ze met schelpen dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:29 schreef Inbox het volgende:
Gedeeld in Afrika. Ze zijn erg verheugd met dit nieuws en zouden er graag met voorrang in willen trekken.
Vanzelfsprekend niet. Ze zijn volledig op de hoogte van ons sociale stelsel en willen daar ook graag gebruik van maken.quote:
maar ze hebben toch geen premies betaald ??quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet. Ze zijn volledig op de hoogte van ons sociale stelsel en willen daar ook graag gebruik van maken.
Van binnen en buiten ben ik mooi en hoef ik dus niet te werken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
betalen ze met schelpen dan?
het werk gaat door humanoids gedaan worden he
we hebben hier behoefte aan consumenten die net meer hoeven te werken , O wacht dat ben ik zelf![]()
nou de gestichten zitten vol hoor, net als de gevangenissenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Van binnen en buiten ben ik mooi en hoef ik dus niet te werken.
Niet waar, de grootverbruikers wonen nog steeds in menswaardige woningen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou de gestichten zitten ook vol hoor net als de gevangenissen
Dit dus. Zelfde werd rond 2000 voorspeld en daarom werd de bouwproductie teruggeschroefd. De gevolgen van dat beleid merken we nu.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, kijk aan. Lang Leven Thuisflat wil dat oude mensen in een flat van Lang Leven Thuisflat gaan wonen. Ik wil graag minder vijvers voor WC-eenden.
Overigens zie ik in de OP nergens een link naar een nieuwsartikel.
Hoeveel pakketjes bezorgen ze nu bij een begraafplaats?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:23 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ik weet de oplossing
We gaan crematoria en begraafplaatsen sluiten en die overleden oude mensen blijven na hun dood gewoon in het
huis wonen,
is dat link idee of wat![]()
![]()
![]()
scheelt ook voor de pakketbezorging
Waarom moet dat? De meeste mensen wonen liever in een rijtjeshuis (of de variaties vrijstaand/twee onder een kap).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:36 schreef Harvest89 het volgende:
Ben ik al jaren aan het zeggen.
Er moet omhoog gebouwd worden, niet overal rijtjeshuizen, en vrijstaande woningen.
Er is nog land zat. Gewoon de randstad uitbreidden en op een manier bouwen zoals in de grote steden in de VS en China.
Als een twee onder een kap 2000 euro aan hypotheek kosten is per maand minimaal is dat niet voor iedereen haalbaarquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom moet dat? De meeste mensen wonen liever in een rijtjeshuis (of de variaties vrijstaand/twee onder een kap).
9 van de 10 steden van Rob Jjetten worden verzorgingsdorpen met dierentuinen, kaartclubs, zwembaden en fastfood schurenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:36 schreef Harvest89 het volgende:
Ben ik al jaren aan het zeggen.
Er moet omhoog gebouwd worden, niet overal rijtjeshuizen, en vrijstaande woningen.
Er is nog land zat. Gewoon de randstad uitbreidden en op een manier bouwen zoals in de grote steden in de VS en China.
misschien moet ik na mijn dood de kist in de woonkamer laten staanquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom moet dat? De meeste mensen wonen liever in een rijtjeshuis (of de variaties vrijstaand/twee onder een kap).
Nee dat snap ik, maar de prijs is helemaal niet de reden dat er zoveel appartementen gebouwd moeten worden. Het gaat hier over woonvoorkeuren, en het beleid houdt daar geen rekening mee. De vraag is waarom, maar het is niet prijsgerelateerd.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Als een twee onder een kap 2000 euro aan hypotheek kosten is per maand minimaal is dat niet voor iedereen haalbaar
De mijne hebben een woonboerderij met flinke tuin en stukje bos ernaast. Die zullen er enkel horizontaal uit gaan, zo heerlijk wonen ze daar. Gelijk hebben ze, gejank dat daar ook een gezin in zou kunnen wonen is irrelevant.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:17 schreef Managarm het volgende:
Alsof ouderen hun tuin willen opgeven voor een appartement, mijn ouders wilden dat niet, en ik denk het grootste gedeelte ook niet.
hier is echt prutje..quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:56 schreef torentje het volgende:
Bouw betaalbare menswaardige woningen voor gewone mensen, dat is toch niet teveel gevraagd?
raar paniek gedoe gerelateerdquote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar de prijs is helemaal niet de reden dat er zoveel appartementen gebouwd moeten worden. Het gaat hier over woonvoorkeuren, en het beleid houdt daar geen rekening mee.
De vraag is waarom, maar het is niet prijsgerelateerd.
Vraag hoef je natuurlijk niet te beantwoorden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:59 schreef michaelmoore het volgende:
maar toen kwam er vraag naar en toen zijn die jongens gekomen
Wordt al gedaan in o.a. Rozenburg. Zijn de mensen daar niet blij mee, want worden arbeidsmigranten in gezet.quote:
ik zie ze nooitquote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vraag hoef je natuurlijk niet te beantwoorden.
Lijkt mij vreselijk, mn privacy opgeven voor vreemden. Gaat hier dus nooit gebeuren.
Ieder mens is gelijk, hebben dus recht op evenveel woon-leefruimte als de leiders.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:31 schreef Scjvb het volgende:
Veel woningen zijn voor kopers en huurders die vaak op welverdiend financieel niveau verkeren. Het bouwen van bij voorkeur kleinere appartementen/flats voor alleenstaanden en urgenten is ook in opmars.
En het oefenen van enig geduld daarvoor is hopelijk niet teveel gevraagd!
Dat laatste gaat niet altijd op. En publiek dat niet profiteert zal hiermede moeten dealen of zelf het heft in handen nemen om iets te kunnen bereiken in het leven daartoe.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Ieder mens is gelijk, hebben dus recht op evenveel woon-leefruimte als de leiders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |