abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 26 februari 2003 @ 16:16:18 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_8732189
Een nieuw huis 'from scratch' gaan inrichten.
Het verhaal,

via de stichting studenten huisvesting heb ik een kamer toegewezen gekregen in een pand dat over ruim anderhalf jaar gesloopt gaat worden (en dit soort projecten kennende kan het nog wel eens langer gaan duren ).

Samen met 2 andere mensen (op het moment nog wildvreemden voor mij) wordt ik in een kale woning geplaatst. Geen behang op de muren, geen vloerbedekking op de grond, niks!

Nou kun je gaan jammeren: oohjee wat erg.. zo in zo'n bouwval terecht te komen, arm kind.

Maar ik zie het wel als een uitdaging, zo een huis 'opstarten'.

Natuurlijk heb ik al pogingen gedaan om contact te krijgen met mijn 'future huisgenootjes', het resultaat wachten we nog even af, maar ik heb ook nog een beetje tips nodig.

Want hoe pak je dat nou aan, kijk een eigen kamer inrichten, dat zal het probleem niet zijn, maar de rest van het huis (keuken, badkamer, huiskamer)...

Waar moet ik aan denken, hoe houd ik het low budget , hoe kom ik aan oude bankstellen enz. enz. enz.

Dus vooral practische tips gevraagd (waar krijg je goedkoop meubels, hoe maak je met simpele materialen zelf wat?)

Chick on a mission
pi_8732258
Vloerbedekking of laminaat is niet zo heel duur, en om de kosten voor de meubels te drukken zou je wel eens bij de kringloopwinkel terecht kunnen.
En natuurlijk gewoon de krantjes een beetje in de gaten houden, staan vaak prima spullen in voor weinig geld

have fun zou ik zeggen

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8732309
Vooral geen dingen kopen die je eigenlijk niet nodig hebt

dus heel sek, kijken wat je nodig hebt....

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_8732384
Voor al dit soort vragen loopt er op dit moment een ge-wel-dig topic, zoek maar even!
fake a dream
  woensdag 26 februari 2003 @ 16:27:18 #5
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8732394
Bij kringloopwinkels staan vaak nog heel bruikbare meubeltjes, ga daar eens kijken.
Er gaat niks boven Urk
pi_8732452
Start de tamtam: Vertel tegen iedereen die je kent (familie, vrienden, kennissen, kennissen van je ouders, enz) dat je in een leeg huis komt te wonen. Als het een beetje meezit, komen de oude bankstellen, eethoeken, koelkasten en kooktoestellen binnen no-time aanvliegen.

Verder natuurlijk de kringloop winkel: goedkoop en meestal wel OK.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat je van een splinternieuwe wasmachine wel veel lol hebt. We hebben hier in huis tientallen gratis en goedkope oude wasmachines gehad en daar was elke 2 maanden wel wat mee. Zeker als je geen back-up wasgelegeheid hebt (ouders in de buurt ofzo) is een betrouwbare (en dus nieuwe) wasmachine wel zo fijn.

pi_8732522
een flinke pot verf met een mooi kleurtje tegen de muur gooien.. wauwie..! en ik geloof dat er op dit moment al een leuk inricht-topic loopt !
  FOK!fossiel woensdag 26 februari 2003 @ 16:33:38 #8
1455 Keroppi
kool kikker
pi_8732529
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 16:29 schreef Miwe het volgende:
Start de tamtam: Vertel tegen iedereen die je kent (familie, vrienden, kennissen, kennissen van je ouders, enz) dat je in een leeg huis komt te wonen. Als het een beetje meezit, komen de oude bankstellen, eethoeken, koelkasten en kooktoestellen binnen no-time aanvliegen.
Dat is idd een goeie!
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')