via de stichting studenten huisvesting heb ik een kamer toegewezen gekregen in een pand dat over ruim anderhalf jaar gesloopt gaat worden (en dit soort projecten kennende kan het nog wel eens langer gaan duren ).
Samen met 2 andere mensen (op het moment nog wildvreemden voor mij) wordt ik in een kale woning geplaatst. Geen behang op de muren, geen vloerbedekking op de grond, niks!
Nou kun je gaan jammeren: oohjee wat erg.. zo in zo'n bouwval terecht te komen, arm kind.
Maar ik zie het wel als een uitdaging, zo een huis 'opstarten'.
Natuurlijk heb ik al pogingen gedaan om contact te krijgen met mijn 'future huisgenootjes', het resultaat wachten we nog even af, maar ik heb ook nog een beetje tips nodig.
Want hoe pak je dat nou aan, kijk een eigen kamer inrichten, dat zal het probleem niet zijn, maar de rest van het huis (keuken, badkamer, huiskamer)...
Waar moet ik aan denken, hoe houd ik het low budget , hoe kom ik aan oude bankstellen enz. enz. enz.
Dus vooral practische tips gevraagd (waar krijg je goedkoop meubels, hoe maak je met simpele materialen zelf wat?)
have fun zou ik zeggen
dus heel sek, kijken wat je nodig hebt....
Verder natuurlijk de kringloop winkel: goedkoop en meestal wel OK.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat je van een splinternieuwe wasmachine wel veel lol hebt. We hebben hier in huis tientallen gratis en goedkope oude wasmachines gehad en daar was elke 2 maanden wel wat mee. Zeker als je geen back-up wasgelegeheid hebt (ouders in de buurt ofzo) is een betrouwbare (en dus nieuwe) wasmachine wel zo fijn.
quote:Dat is idd een goeie!
Op woensdag 26 februari 2003 16:29 schreef Miwe het volgende:
Start de tamtam: Vertel tegen iedereen die je kent (familie, vrienden, kennissen, kennissen van je ouders, enz) dat je in een leeg huis komt te wonen. Als het een beetje meezit, komen de oude bankstellen, eethoeken, koelkasten en kooktoestellen binnen no-time aanvliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |