quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreefCor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.
Hey dat is Jannekke van KLB / 'hoi ik ben bart ik woon samen met jannekke in drieheuven'quote:
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.
Ons hele team was in jubelstemming want we houden eindelijk tijd over, management denkt er anders over en willen zo snel mogelijk iemand anders op die positie hebben, desnoods een interim hebben we al gehoord.
Dat gaat nog veel meer geld kostenen gaat dus van mijn winstuitkering af.
Wat een kut zooi
Het idee van agile en scrum is juist dat het zelfwerkende teams zonder manager zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben?
[ afbeelding ]
Dat vond onze SM ook. Dus moeten wij zelf de retro en daily runnen, tja....quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Het idee van agile en scrum is juist dat het zelfwerkende teams zonder manager zijn.
dat is om te verbloemen dat de managementlaag daar boven geen fuck uitvoert en het uitvoerende personeel klein te houden, niemand zit te wachten op mondige werknemersquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben?
[ afbeelding ]
Wat doet die SM dan nog?quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:16 schreef Goprolover het volgende:
[..]
Dat vond onze SM ook. Dus moeten wij zelf de retro en daily runnen, tja....
Zal wel zo'n dertien in een dozijn softwareboer zijn die zichzelf "een begrip in de Benelux" vind terwijl in werkelijkheid de dichtstbijzijnde patatzaak daar nog meer aan voldoet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor organisatie is het eigenlijk?
Ik heb nog nooit te maken gehad met een scrummaster.
Ik ben vandaag met iemand gesproken uit de techwereld, schijnt rond 2020 toonaangevende functie te zijn geweest maar nu steeds minder en vaak de eerste die op de schop staat als het tegenzit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:46 schreef Regilio_ het volgende:
Scrum master is één van de meest overgewaardeerde en overbetaalde bullshitbaan die er is momenteel.
Ah ja. Zo'n 'jong en dynamisch' bedrijfquote:Op donderdag 4 juni 2026 12:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Zal wel zo'n dertien in een dozijn softwareboer zijn die zichzelf "een begrip in de Benelux" vind terwijl in werkelijkheid de dichtstbijzijnde patatzaak daar nog meer aan voldoet.
Goed om te horen!quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik ben vandaag met iemand gesproken uit de techwereld, schijnt rond 2020 toonaangevende functie te zijn geweest maar nu steeds minder en vaak de eerste die op de schop staat als het tegenzit.
Akkoord met de klacht. Sommige bedrijven snoepen van de winstuitkering om een interim te betalen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.
Ons hele team was in jubelstemming want we houden eindelijk tijd over, management denkt er anders over en willen zo snel mogelijk iemand anders op die positie hebben, desnoods een interim hebben we al gehoord.
Dat gaat nog veel meer geld kostenen gaat dus van mijn winstuitkering af.
Wat een kut zooi
Maandag begint de nieuwe alquote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:15 schreef Fleischmeister het volgende:
Scrum masters waren hier eigenlijk altijd developers die gewoon ietsje minder autistisch waren dan de rest en dat er wel bij wilden doen voor een paar centen extra. Als je fulltime baan is om een board up to date te houden en te kijken of mensen wel volgens het script werken, dan voer je toch geen flikker uit?
Ik zeg bewust "waren", want ik zie AI steeds meer de coördinerende rollen overnemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |