abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220955468
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd :') ) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.

Ons hele team was in jubelstemming want we houden eindelijk tijd over, management denkt er anders over en willen zo snel mogelijk iemand anders op die positie hebben, desnoods een interim hebben we al gehoord.

Dat gaat nog veel meer geld kosten :'( en gaat dus van mijn winstuitkering af.

Wat een kut zooi
pi_220955530
Ik wist niet eens dat ze op de sociale werkplaats ook aan winstuitkering deden, maar wel leuk voor jullie.
pi_220955876
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreefCor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd :') ) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.
pi_220955929
:') Fuck scrum masters, echt de meest onnodige baan van de huidige eeuw.
pi_220955936
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is geen scrum master maar een cum master.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:00:25 #6
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220955942
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220955943
Solliciteer erop.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220955966
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd :') ) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.

Ons hele team was in jubelstemming want we houden eindelijk tijd over, management denkt er anders over en willen zo snel mogelijk iemand anders op die positie hebben, desnoods een interim hebben we al gehoord.

Dat gaat nog veel meer geld kosten :'( en gaat dus van mijn winstuitkering af.

Wat een kut zooi
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben? :')

pi_220955973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben? :')

[ afbeelding ]
Het idee van agile en scrum is juist dat het zelfwerkende teams zonder manager zijn.
pi_220955986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Het idee van agile en scrum is juist dat het zelfwerkende teams zonder manager zijn.
Dat vond onze SM ook. Dus moeten wij zelf de retro en daily runnen, tja....
pi_220956684
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wat zijn dat toch altijd voor in en in trieste bedrijven die voor elke poep en scheet wat er in een bedrijf te pas komt een manager moeten hebben? :')

[ afbeelding ]
dat is om te verbloemen dat de managementlaag daar boven geen fuck uitvoert en het uitvoerende personeel klein te houden, niemand zit te wachten op mondige werknemers
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2026 @ 10:14:53 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_220956846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:16 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Dat vond onze SM ook. Dus moeten wij zelf de retro en daily runnen, tja....
Wat doet die SM dan nog?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220957134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:14 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Wat doet die SM dan nog?
De baas pijpen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:44:50 #14
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220957600
klacht over gortdroge materie zoals een scrum master :{
Beati pauperes spiritu
pi_220957604
Scrum master is één van de meest overgewaardeerde en overbetaalde bullshitbaan die er is momenteel.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:00:12 #16
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220957683
Wat voor organisatie is het eigenlijk?
Ik heb nog nooit te maken gehad met een scrummaster.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:31:54 #17
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220957866
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor organisatie is het eigenlijk?
Ik heb nog nooit te maken gehad met een scrummaster.
Zal wel zo'n dertien in een dozijn softwareboer zijn die zichzelf "een begrip in de Benelux" vind terwijl in werkelijkheid de dichtstbijzijnde patatzaak daar nog meer aan voldoet.
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:34:35 #18
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220957881
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:46 schreef Regilio_ het volgende:
Scrum master is één van de meest overgewaardeerde en overbetaalde bullshitbaan die er is momenteel.
Ik ben vandaag met iemand gesproken uit de techwereld, schijnt rond 2020 toonaangevende functie te zijn geweest maar nu steeds minder en vaak de eerste die op de schop staat als het tegenzit.
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:41:33 #19
483584 incel
they/them
pi_220957935
De helft meer?

Dus haar salaris wordt gehalveerd?
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2026 @ 12:42:34 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_220957944
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Zal wel zo'n dertien in een dozijn softwareboer zijn die zichzelf "een begrip in de Benelux" vind terwijl in werkelijkheid de dichtstbijzijnde patatzaak daar nog meer aan voldoet.
Ah ja. Zo'n 'jong en dynamisch' bedrijf :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220958507
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ben vandaag met iemand gesproken uit de techwereld, schijnt rond 2020 toonaangevende functie te zijn geweest maar nu steeds minder en vaak de eerste die op de schop staat als het tegenzit.
Goed om te horen!
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220964209
Ik wist niet eens dat een scrum master op plekken ook een volledige functie was. Ik heb wel eens in een project gewerkt waar iemand die rol op zich nam, maar dat was ook gewoon iemand die inhoudelijk betrokken was bij het project. Was ze er een keer niet ging het ook prima. Maar er zijn dus mensen die dat als fulltime baan doen bij één werkgever? Wauw..
pi_220966929
Scrum masters waren hier eigenlijk altijd developers die gewoon ietsje minder autistisch waren dan de rest en dat er wel bij wilden doen voor een paar centen extra. Als je fulltime baan is om een board up to date te houden en te kijken of mensen wel volgens het script werken, dan voer je toch geen flikker uit? :')

Ik zeg bewust "waren", want ik zie AI steeds meer de coördinerende rollen overnemen.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220969219
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:57 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Want onze scrummaster heeft afgelopen weekend (dus nog net op tijd :') ) haar baan opgezegd, per einde van de maand is ze weg en gaat naar eigen zeggen de helft meer verdienen dan wat ze nu heeft.

Ons hele team was in jubelstemming want we houden eindelijk tijd over, management denkt er anders over en willen zo snel mogelijk iemand anders op die positie hebben, desnoods een interim hebben we al gehoord.

Dat gaat nog veel meer geld kosten :'( en gaat dus van mijn winstuitkering af.

Wat een kut zooi
Akkoord met de klacht. Sommige bedrijven snoepen van de winstuitkering om een interim te betalen.
pi_220977283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:15 schreef Fleischmeister het volgende:
Scrum masters waren hier eigenlijk altijd developers die gewoon ietsje minder autistisch waren dan de rest en dat er wel bij wilden doen voor een paar centen extra. Als je fulltime baan is om een board up to date te houden en te kijken of mensen wel volgens het script werken, dan voer je toch geen flikker uit? :')

Ik zeg bewust "waren", want ik zie AI steeds meer de coördinerende rollen overnemen.
Maandag begint de nieuwe al -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')