abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2026 @ 23:39:31 #1
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220939191
Nodigen jullie wel eens Collega's bij jullie thuis uit? Of hebben die bij jou thuis juist niks te zoeken?
En doe je dat dan omdat je het zelf wilt of ook wel eens uit groepsdruk gedaan?

Ikzelf begin er nooit aan.
Maar een maat van me zit nu op een werkplek waar dat min of meer een sociale
verplichting blijkt te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 01-06-2026 23:50:15 ]
pi_220939222
Alleen op locatie maar nooit bij mij thuis. zakelijk en prive lekker apart houden.
pi_220939239
In zijn algemeenheid niet. 4 collega's waar ik mee bevriend ben wel, maar dat is als vrienden, niet als collega's.

Zou er niet aan moeten denken om collega's uit te nodigen waarmee je niet ook persoonlijk mee bevriend bent.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220939367
Ja hoor, maar dat zijn ook vrienden.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 05:23:59 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220939679
Regelmatig gedaan, maar dat zijn/waren dan collega's waarmee ik ook bevriend zou zijn geweest als ik ze ergens anders ontmoet had. Andere collega's nodig ik niet thuis uit, is hier ook zeker niet de gewoonte.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220939800
Nee. Om 17:00 trek ik de deur van mijn kantoor achter me dicht. De eerstvolgende mag om 9:00 ‘s ochtends weer een nummertje trekken als ze me willen spreken.
pi_220939962
Nee nooit gedaan. Werk is werk en prive gaat je niks aan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 07:50:27 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220939969
Collega's die vrienden zijn geworden wel :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 juni 2026 @ 07:53:29 #9
284411 crew  heywoodu
pi_220939980
Uiteraard niet per definitie wel of niet, ligt maar net aan de onderlinge band.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:16:31 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220940077
Als er een vriendschap is ontstaan tuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:47:28 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220940216
Een oud collega van mijn vorige werk is een goede vriend. Dus die nodig ik wel eens uit.

Bij mijn huidige werk heb ik dat soort relaties nog niet met collega's. Maar dat kan natuurlijk nog komen.

IK snap dat enorme standaard wantrouwen naar collega's van types als TS ook niet.

[ Bericht 54% gewijzigd door Hexagon op 02-06-2026 08:57:09 ]
pi_220940271
Soms, als we een dossier door moeten spitten waar haast achter zit, het komt wel eens voor.
-nee-
  dinsdag 2 juni 2026 @ 09:20:41 #13
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_220940422
Er is een select groepje ex-collega's waarmee we een paar keer per jaar afspreken en ff wat eten en drinken.
Maar never nooit niet dat ik mensen ga uitnodigen omdat dat "normaal" is...
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_220940430
Ik heb nu al een paar keer bij mijn collega's thuis gegeten (Grieks, Surinaams, Chinees met dito gerechten) en ik ben denk ik de volgende :P Wil sowieso ze wel uitnodigen, maar geen idee wat ik ga koken.

Het gaat om een groep van zo'n 6 personen, ik vind het erg leuk als je zo met je collega's kunt om gaan O+
pi_220940438
Bij de sociale werkplaats is het altijd alsof je thuis bent met vrienden :)
pi_220940511
Nooit gedaan, geen behoefte aan.
Wel ging ik soms, als ik een collega in 'het wild' tegenkwam iets met hem of haar wat drinken op een terrasje of zo.
pi_220940601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 06:45 schreef Kottnauer het volgende:
Nee. Om 17:00 trek ik de deur van mijn kantoor achter me dicht. De eerstvolgende mag om 9:00 ‘s ochtends weer een nummertje trekken als ze me willen spreken.
Als dit mijn collega was absoluut niet, zijn het leuke collega’s dan wel.
pi_220941017
Nope, nog nooit gedaan. Geen behoefte aan ook. Maar dat is veelal ook bij vrienden.

Wel had mijn vrouw ooit eens 200 loempia's gebakken voor een collega die zij op kwam halen. Die heeft aan de deur gestaan, dus héél dichtbij geweest.
pi_220941235
Vroeger wel gedaan. Ik zou er nu ook niets op tegen hebben, maar heb er de laatste jaren geen aanleiding meer voor gehad.
pi_220941458
Ja hoor zolang het maar is op vriendschappelijke basis. Wil echter geen zakelijke meetings of lunches in mijn huis.

Moet echt zijn omdat er een persoonlijke klik is.
blablablabla
pi_220943716
Ja ooit gedaan maar was omdat er seks in de lucht hing
5 Ferrari's op videoband!
pi_220943729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nu al een paar keer bij mijn collega's thuis gegeten (Grieks, Surinaams, Chinees met dito gerechten) en ik ben denk ik de volgende :P Wil sowieso ze wel uitnodigen, maar geen idee wat ik ga koken.

Het gaat om een groep van zo'n 6 personen, ik vind het erg leuk als je zo met je collega's kunt om gaan O+
Surinaamse vrouwelijke collega? 😍😍
5 Ferrari's op videoband!
pi_220943789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Surinaamse vrouwelijke collega? 😍😍
Yes. Ook al heel wat jaren getrouwd.
pi_220943794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Yes. Ook al heel wat jaren getrouwd.
Jij of zij?

Maakt verder ook niet om intiem te gaan samen.
Hoeft dan niemand te weten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_220943936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Jij of zij?

Maakt verder ook niet om intiem te gaan samen.
Hoeft dan niemand te weten.
:D :')
  woensdag 3 juni 2026 @ 07:31:50 #26
483584 incel
they/them
pi_220947410
kzou t alleen doen als t een lekker wijf was

maar normaal gesproken geldt de gouden regel: Don't shit where you eat

werk en prive gescheiden houden, vertel ze letterlijk niks, het zal altijd backfiren
pi_220947415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:31 schreef incel het volgende:
kzou t alleen doen als t een lekker wijf was

maar normaal gesproken geldt de gouden regel: Don't shit where you eat

werk en prive gescheiden houden, vertel ze letterlijk niks, het zal altijd backfiren
Jij werkt niet eens :`)
pi_220947454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:31 schreef incel het volgende:
werk en prive gescheiden houden, vertel ze letterlijk niks, het zal altijd backfiren
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2026 @ 07:59:28 #29
284411 crew  heywoodu
pi_220947493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
Lijkt me zo kut en saai om met zo iemand te moeten werken _O-
pi_220947534
In de jaren 90 werkte ik op een bedrijf waar we allemaal maatjes van elkaar waren. Toen kwamen er wel collega's bij elkaar thuis. Zijn zelfs wel blijven slapen ook.
Waar ik nu werk hebben we een klein team, af en toe gaan we met elkaar op stap. Echt bij elkaar op visite doen we vooralsnog niet. Al heb ik wel al een uitnodiging gehad.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:16 #31
284411 crew  heywoodu
pi_220947644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef Seeburg54 het volgende:
In de jaren 90 werkte ik op een bedrijf waar we allemaal maatjes van elkaar waren. Toen kwamen er wel collega's bij elkaar thuis. Zijn zelfs wel blijven slapen ook.
Waar ik nu werk hebben we een klein team, af en toe gaan we met elkaar op stap. Echt bij elkaar op visite doen we vooralsnog niet. Al heb ik wel al een uitnodiging gehad.
Wij gaan ook lekker een weekendje weg met elkaar, dat we nagenoeg nooit bij elkaar thuis komen is meer een kwestie van allemaal te lui zij om dat te organiseren :+
pi_220947664
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Lijkt me zo kut en saai om met zo iemand te moeten werken _O-
Misschien had hij daar een hele goede reden voor?
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:53:55 #33
483584 incel
they/them
pi_220948673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Jij werkt niet eens :`)
welles

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
Zo ben ik ook man maar mijn mysterieusheid is mijn grootste aantrekkingskracht
pi_220948747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
Wat voor werk was dat dan? Bedoel ik hoef ook niet alles te weten en te delen, maar in de pauzes heb je toch gewoon praatjes met elkaar. Over koetjes en kalfjes maar ook hoe het thuis gaat, hoe was je vakantie enz.

Wat bespreek je dan uberhaupt met zo iemand?
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 10:25:43 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220948866
Ik werk remote (Spanje) en heb toevallig twee collega's die relatief dichtbij me wonen -en ook gewoon toffe gasten zijn- onlangs uitgenodigd voor een drankje en hapje bij mij.
Gastvrijheid wordt gewoon gewaardeerd hier en het is ook wel leuk vind ik, zeker als je toch al remote werkt zoals ik en je collega's eigenlijk toch nooit irl ziet.

De meeste van mijn Spaanse collega's zitten uberhaupt te ver weg in het land om uit te nodigen en aangezien ik remote en dus vanuit huis werk, zie ik al mijn collega's eigenlijk sowieso nooit face to face buiten het eenmalige jaarlijkse teamuitje dat meestal in Madrid georganiseerd wordt.
pi_220949328
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:51 schreef Marsenal het volgende:
Soms, als we een dossier door moeten spitten waar haast achter zit, het komt wel eens voor.
Serieus? Waarom niet gewoon op kantoor doen? Kan me daar echt niks bij voorstellen
pi_220949421
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:40 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Serieus? Waarom niet gewoon op kantoor doen? Kan me daar echt niks bij voorstellen
Omdat ik dan bijvoorbeeld alleen met de kinderen thuis ben ofzo, en ik kan zelf met het fietsje naar kantoor in de stad maar sommige collega's niet, en dan is mijn huis makkelijker bereikbaar. Het heeft ook niet mijn voorkeur maar het komt wel eens voor. Soms hebben we ook een situatie die binnen 24 uur moet worden opgelost om te voorkomen dat er een kind in een onveilige situatie komt, dus dan is er wel eens 's avonds opeens wat te doen.
-nee-
pi_220949464
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Omdat ik dan bijvoorbeeld alleen met de kinderen thuis ben ofzo, en ik kan zelf met het fietsje naar kantoor in de stad maar sommige collega's niet, en dan is mijn huis makkelijker bereikbaar. Het heeft ook niet mijn voorkeur maar het komt wel eens voor. Soms hebben we ook een situatie die binnen 24 uur moet worden opgelost om te voorkomen dat er een kind in een onveilige situatie komt, dus dan is er wel eens 's avonds opeens wat te doen.
Ah, je hebt een baan die daadwerkelijk belangrijk is ipv een nietszeggende kantoorbaan, nee dan begrijp ik het wel ja
pi_220949488
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:10 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ah, je hebt een baan die daadwerkelijk belangrijk is ipv een nietszeggende kantoorbaan, nee dan begrijp ik het wel ja
Ik draag voornamelijk elke dag water naar de zee maar soms is er wel eens iets wat aandacht nodig heeft
-nee-
pi_220949733
Op mijn vorige werk had ik wel een goede tot vriendschapsband met sommige collega's en gebeurde dat regelmatig. In mijn huidige baan kan ik prima met ze opschieten, maar daar blijft het wel bij. Nou ja, mijn "baas" is met kerst langsgeweest om het kerstpakket langs te brengen toen ik ziek was.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220955174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:05 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat voor werk was dat dan? Bedoel ik hoef ook niet alles te weten en te delen, maar in de pauzes heb je toch gewoon praatjes met elkaar. Over koetjes en kalfjes maar ook hoe het thuis gaat, hoe was je vakantie enz.

Wat bespreek je dan uberhaupt met zo iemand?
Kantoorwerk bij touringcarbedrijf.

Zodra je hen iets privé vroeg zoals je vakantie of ga je nog wat leuks doen zei hij: "Gaat jou / jullie niks aan" . Hij zat in de pauze meestal op zijn telefoon of las de krant.

Werkgerelateerd was hij aardig en behulpzaam.
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:06:25 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220955251
Zou ik nooit doen, ik houd werk en privé graag gescheiden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220962196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
Echt helemaal niks over je privéleven delen is wat overdreven, maar ik had bijvoorbeeld een collega die had afgesproken met zijn vrouw dat ze elkaar nooit meenemen naar de "+1" werkevents zoals de kerstborrel. Daar was iedereen ook verbaasd over, maar ik snap dat wel. Iedereen een bakkie teveel op en dan je partner even lekker uithoren over jou :')

Of andersom: een collega wiens vriendin bijna elke dag op kantoor over de vloer komt en omgaat met een hoop andere collega's en ook met elkaar op vakantie gaan e.d., hun keus, maar ik zou dat toch gewoon gescheiden willen houden.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 5 juni 2026 @ 01:15:39 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220962215
Ja hoor, als een collega mij op komt halen om ergens naartoe te gaan doen we effe een bakkie. Zijn mijn vrouw en kinderen soms ook gewoon bij. Het zijn gewoon mensen he, niets engs aan :)
pi_220962693
Nooit. Werk en privé zijn bij mij twee heel verschillende personen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220962893
Als er leuk contact is met die collega’s, geen probleem
pi_220964458
Ben 4x met de hele afdeling thuis uitgenodigd geweest en en 2x naar een trouwreceptie. Zou het zelf niet doen,
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:27:29 #48
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220964506
Oef dan moeten dat wel heeeeel leuke collega's zijn hoor :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220964559
Eén keer gehad dat ik iets had laten liggen dat een collega kwam brengen, maar wel bij de voordeur afgehandeld.
pi_220966122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Doet me denken aan een ex collega. Daar wisten we privé echt niks van. Was hij getrouwd? Had hij kinderen? Wat waren zijn hobby's? Dat soort vrij basale dingen wisten we niet. Hij zei altijd: "ik deel niks over mijn privé leven"
Klopt had ik ook. Maar hij bleek gewoon niks mee te maken, forever single en woonde nog bij zn ouders. Hij was 44 ofzo.
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')