abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2026 @ 18:13:06 #1
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220937141
De gemeente besluit een fietspad aan te leggen over een bestaande asfaltweg. Je zou denken: een laag roze coating erop en klaar. Een klusje waar een ervaren Nederlandse aannemer zijn hand niet voor omdraait.

Maar de aannemer besteedt het werk uit. Die besteedt het weer uit. En die besteedt het vervolgens nog eens uit aan een bedrijf uit Roemenië.

Het resultaat mag er zijn: een lange, hobbelige roze strook waar Parijs-Roubaix jaloers op zou zijn.

Als je vervolgens klaagt, begint het doorschuiven. De gemeente verwijst naar de aannemer. De aannemer verwijst naar de onderaannemer. Die verwijst weer naar de volgende onderaannemer. En het bedrijf dat het uiteindelijk heeft aangelegd is nergens te bereiken.

Ondertussen is de gemeente tevreden, want het project is voor een bodemprijs uitgevoerd. Het fietspad ligt er immers al. "Wat wilt u dat we er nu nog aan doen?" lijkt de houding.

Uiteindelijk is niemand verantwoordelijk, terwijl iedereen betaald heeft gekregen.

Met dit fietspad halen we Parijs-Roubaix naar Nederland. Volgend jaar de Tour de France door het dorp, het parcours ligt er al.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_220937190
Wat is nou precies de klacht? Het enige wat ik lees is "hobbelig". En was jij de klager? Kan het fietspad ook gebruikt worden als skateboarder training drop?
pi_220937235
Dat krijg je ervan als op je op eurofiele partijen blijft stemmen.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:33:40 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220937242
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:22 schreef YoopY het volgende:
Wat is nou precies de klacht? Het enige wat ik lees is "hobbelig". En was jij de klager? Kan het fietspad ook gebruikt worden als skateboarder training drop?
Jazeker, maar alleen met volledige bescherming en een aansprakelijkheidsverklaring van de gemeente.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_220937257
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:13 schreef cherrycoke het volgende:
De gemeente besluit een fietspad aan te leggen over een bestaande asfaltweg. Je zou denken: een laag roze coating erop en klaar. Een klusje waar een ervaren Nederlandse aannemer zijn hand niet voor omdraait.

Maar de aannemer besteedt het werk uit. Die besteedt het weer uit. En die besteedt het vervolgens nog eens uit aan een bedrijf uit Roemenië.

Het resultaat mag er zijn: een lange, hobbelige roze strook waar Parijs-Roubaix jaloers op zou zijn.

Als je vervolgens klaagt, begint het doorschuiven. De gemeente verwijst naar de aannemer. De aannemer verwijst naar de onderaannemer. Die verwijst weer naar de volgende onderaannemer. En het bedrijf dat het uiteindelijk heeft aangelegd is nergens te bereiken.

Ondertussen is de gemeente tevreden, want het project is voor een bodemprijs uitgevoerd. Het fietspad ligt er immers al. "Wat wilt u dat we er nu nog aan doen?" lijkt de houding.

Uiteindelijk is niemand verantwoordelijk, terwijl iedereen betaald heeft gekregen.

Met dit fietspad halen we Parijs-Roubaix naar Nederland. Volgend jaar de Tour de France door het dorp, het parcours ligt er al.
Foto van dit fietspad?
pi_220937300
Tja, het is nu eenmaal bij wet verplicht om voor de goedkoopste beunhaas te gaan bij aanbestedingen. Redenen als "deze partij heeft een goede reputatie" of "deze partij hebben we goede ervaringen mee" is geen geldige reden als het niet de goedkoopste is, en dan krijg je dus van die praktijken die we ook gezien hebben bij die Fyra treinen die gewoon hadden gereden als we bij onze Duitse vrienden waren gaan winkelen.

Als particulier kan je gewoon een ander de opdracht gunnen als het vertrouwen er niet is, maar als overheid heb je niets te kiezen helaas. Terwijl we juist meer lokaal zouden moeten inkopen om ons geld in de eigen gemeenschap te houden. Ik classificeer deze klacht dus als terecht, wel onder voorbehoud in afwachting van een foto van het fietspad :P
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  maandag 1 juni 2026 @ 18:44:40 #7
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220937305
Dan ga je toch in een andere gemeente wonen als het je niet bevalt?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220937611
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:44 schreef Näsenbar het volgende:
Dan ga je toch in een andere gemeente wonen als het je niet bevalt?
Net of dat zo makkelijk is met de huidige woningcrisis. :(
  maandag 1 juni 2026 @ 21:35:55 #9
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220938415
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:36 schreef YoopY het volgende:

[..]
Net of dat zo makkelijk is met de huidige woningcrisis. :(
Als KLB-user kan je toch gewoon overal een villa kopen?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220939346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:35 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Als KLB-user kan je toch gewoon overal een villa kopen?
Vanzelfsprekend. Maar vind maar iets buiten Baarle-Nassau. -O-
  dinsdag 2 juni 2026 @ 00:27:24 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220939357
Goed topic zonder bron, linkje of op zijn minst een foto van het fietspad :{
pi_220940681
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:32 schreef Kottnauer het volgende:
Dat krijg je ervan als op je op eurofiele partijen blijft stemmen.
Ik noem dit idd liever een prachtig staaltje samenwerking binnen de EU.
pi_220940693
Wat er binnen Nederlandse bestuurslagen allemaal afspeelt en het totale gebrek aan het hoeven afleggen van verantwoording zou een sovjet ambtenaar jaloers hebben gemaakt.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 10:41:47 #14
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220941143
De gemeente kan dat naar de burger toch niet afschuiven op de aannemer? De gemeente blijft de opdrachtgever en ook verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte. Ze zullen daar toch verantwoording voor moeten kunnen afleggen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220943133
Jezus, een echte vent doet dat toch zelf even opnieuw aanleggen. Wat een heaumeaus heb je hier ook :7
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:37:48 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220943164
Flink op je bek gaan op dat fietspad, en gemeente aansprakelijk stellen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')