abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220942315
Nou de veiling van Bathmen gaat lekker, 250 euro op H325 en 3250 euro op H326.
pi_220942409
Over recreatiekavels gesproken, ik vraag me soms ernstig af waarop investeerders hun oordeel baseren. De met twee prachtige 2e hypotheken gedekte 9% lening bij KOM komt maar mondjesmaat vol, terwijl genoeg mensen hun geld in een recreatiekavel steken (nee, die opstal/tent krijg je er niet bij!).

Closed crowd kennelijk, spiegeltje hier.

[ Bericht 7% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 02-06-2026 13:20:11 ]
pi_220942608
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:54 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dit was denk ik niet zozeer een makkelijk dossier maar het was voor mij in ieder geval een project waarbij ik me nooit zorgen heb hoeven maken. De 2e hypotheek bood ruim voldoende dekking, zeker nu ca. de helft van de twee leningen al was afgelost. En het was duidelijk dat de leningnemer in ieder geval moeite deed om in ieder geval de rentebetalingen te voldoen.
Dat zijn nu net de redenen waarom ik het een makkelijk (recovery)dossier vind :)
Natuurlijk was de positie comfortabel, maar een gegeven moment wil je toch een keer je centjes terug.

Op naar de volgende, en hopelijk komen er in de tussentijd geen nieuwe bij :7
Pecunia non olet
pi_220942894
Afhandeling veilingen Kas kan nog maanden duren
quote:
Via deze weg informeren wij je graag over de voortgang van dit project. De veiling van het pand heeft inmiddels plaatsgevonden. Momenteel bevinden wij ons in de afrondende fase van de beoordeling van de ontvangen biedingen van zowel de veiling als de onderhandse biedingen van partijen met wie wij in gesprek zijn.

Afhankelijk van de uitkomst van onze analyse zal het meest geschikte bod ter goedkeuring worden voorgelegd aan de rechter. Dit is een wettelijk voorgeschreven onderdeel van het proces.

Vanwege de huidige wachttijden kan het helaas enkele maanden duren voordat het bod door de rechter wordt beoordeeld.
pi_220942906
Berichtje van SiG:

quote:
Beste investeerder,

Via deze weg informeren wij je graag over de voortgang van dit project. De veiling van het pand heeft inmiddels plaatsgevonden. Momenteel bevinden wij ons in de afrondende fase van de beoordeling van de ontvangen biedingen van zowel de veiling als de onderhandse biedingen van partijen met wie wij in gesprek zijn.

Afhankelijk van de uitkomst van onze analyse zal het meest geschikte bod ter goedkeuring worden voorgelegd aan de rechter. Dit is een wettelijk voorgeschreven onderdeel van het proces.

Vanwege de huidige wachttijden kan het helaas enkele maanden duren voordat het bod door de rechter wordt beoordeeld.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Het SamenInGeld team
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
pi_220942915
Stadshotel 1881 Vastgoed B.V.
¤ 1.150.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220942953
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Berichtje van SiG:
[..]
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
pi_220943110
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
Ik denk dat kas niet veel meer te vertellen heeft.
pi_220943280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:52 schreef Lezer8857 het volgende:
Stadshotel 1881 Vastgoed B.V.
¤ 1.150.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zag het er tot heden uit: Tante Annie.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Op zich een mooie locatie voor een dergelijk hotelletje. In de oudste en wellicht mooiste stad van Nederland O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-06-2026 15:05:38 ]
Pecunia non olet
pi_220944169
An*and bij collin (DKA) loopt langzaam terug met geīnvesteerd bedrag
pi_220944178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Hij koopt het pand voor ¤ 205k, terwijl de aankoopwaarde ¤ 185k bedraagt?
Nu ga ik er wel vanuit dat de ¤ 43k aan BTW wordt afgelost van de lening waardoor de LTV op een acceptabel niveau komt te liggen, passend bij de geboden rente.
pi_220944186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:58 schreef Fredericm het volgende:
An*and bij collin (DKA) loopt langzaam terug met geīnvesteerd bedrag
Dan zal het Collin fonds er voor een deel uitstappen vermoed ik?
pi_220944334
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Berichtje van SiG:
[..]
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
Heel vreemd dat je gaat veilen en ondetussen nog onderhandse biedingen worden gedaan. Het veilinghuis wil in elk geval euro's zien van de veilingkosten.
pi_220944393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Heel vreemd dat je gaat veilen en ondertussen nog onderhandse biedingen worden gedaan. Het veilinghuis wil in elk geval euro's zien van de veilingkosten.
Als ik op de veiling mijn nek had uitgestoken om te bieden, zou ik er allesbehalve blij mee zijn. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar ik zou zeggen een deal is een deal. En zo niet , dan een passende vergoeding.....
Pecunia non olet
pi_220944481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik op de veiling mijn nek had uitgestoken om te bieden, zou ik er allesbehalve blij mee zijn. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar ik zou zeggen een deal is een deal. En zo niet , dan een passende vergoeding.....
Ik zou überhaupt niet gaan bieden als dit de constructie was. Zo blijft er m.i. ook weinig van de transparantie over.
pi_220944533
De veiling is zoals gebruikelijk onder voorbehoud van gunning, dat staat in de veilingvoorwaarden. De verkoper kan binnen 6 dagen na afslag laten weten dat het niet wordt gegund. Daarmee is het bod ook van tafel, dus hoe SIG dit over een paar maanden via een rechter wil laten goedkeuren is mij een raadsel.
pi_220944730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zo zag het er tot heden uit: Tante Annie.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Op zich een mooie locatie voor een dergelijk hotelletje. In de oudste en wellicht mooiste stad van Nederland O-)
Het pand heeft heel wat namen op de gevel gehad de afgelopen jaren als ik zo door de streetview geschiedenis blader. Ik hoop dat de coffeeshop naast de deur niet teveel negatieve invloed heeft. Over de stad heb ik geen oordeel. Vraagprijs is (ongeveer) gelijk aan taxatiewaarde voor verbouwing, dus misschien wat optimistisch? Maar daarvoor hebben we dan wel een tweede hypotheek op een woonhuis.
pi_220944873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:55 schreef Red_arrow het volgende:
Nou de veiling van Bathmen gaat lekker, 250 euro op H325 en 3250 euro op H326.
"Mijn" kavel H327 heeft dan nog een heel behoorlijke ¤32000 opgeleverd (als SIG daarmee akkoord gaat tenminste) maar flink minder dan de marktwaarde van ¤85000 en schijf 1A van ¤90000. Vreemd dat de bedragen zo verschillen voor de verschillende percelen. De rest gaat volgende week onder de hamer. En wat doet GVE?
pi_220944938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
"Mijn" kavel H327 heeft dan nog een heel behoorlijke ¤32000 opgeleverd (als SIG daarmee akkoord gaat tenminste) maar flink minder dan de marktwaarde van ¤85000 en schijf 1A van ¤90000. Vreemd dat de bedragen zo verschillen voor de verschillende percelen. De rest gaat volgende week onder de hamer. En wat doet GVE?
GvE
quote:
In het dossier rondom het recreatiepark in Bathmen bevinden wij ons momenteel in een intensieve fase waarin meerdere oplossingsrichtingen parallel worden beoordeeld.

Enerzijds zijn er concrete signalen uit de markt dat er interesse bestaat in een integrale overname van het park. Samen met andere betrokken financiers worden deze trajecten actief begeleid, met als doel een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren.

Tegelijkertijd treffen wij voorbereidingen voor vervolgstappen om de zekerheden uit te kunnen winnen indien dit noodzakelijk blijkt. Hiermee borgen wij dat wij kunnen doorpakken en de regie behouden over het verdere verloop van het dossier.

Wij beoordelen alle ontwikkelingen zorgvuldig op haalbaarheid en concreetheid. Prioriteit daarbij is het optimaliseren van de aflossing van de hoofdsommen, inclusief achterstallige rente.
pi_220944940
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
En daar komt bij dat de vraag ontstaat waar de komende maanden de oplopende rente van betaald gaat worden. Voor schijf 1A geen probleem is de verwachting maar voor 2 en 3 blijft steeds minder over als 1A een paar maanden extra rente gaat ontvangen. Dus of dit in het belang van alle investeerders is? dan moet het al om veel meer dan een paar duizend euro verschil gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Faraday01 op 02-06-2026 18:56:35 ]
pi_220945015
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:58 schreef zeeland6 het volgende:
Sig

Graag informeren wij u over de huidige stand van zaken van dit project. De looptijd van het project Gerrit Rietveldstraat 19 in Vlissingen is verlopen op 1 juni 2026.

Je hebt hier een email over gehad neem ik aan? Sommige mails van SIG komen bij mij niet aan geloof ik, nogal irritant want ik heb geen idee welke ik mis.
pi_220945192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Je hebt hier een email over gehad neem ik aan? Sommige mails van SIG komen bij mij niet aan geloof ik, nogal irritant want ik heb geen idee welke ik mis.
Hier is vandaag een mail over gestuurd :Y
pi_220945197
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Ziet er inderdaad aardig uit. Zou deze wel basis mee willen nemen.
pi_220945779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:00 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Dan zal het Collin fonds er voor een deel uitstappen vermoed ik?
Vandaag is DKA voorgelegd aan een crowd voor een onderhandse (private) lening van 100k elk (of meervoud van 50k), totaal 4,1 mil. Samen met crowdfunding komen ze aan de 8,1 mil. Wellicht heeft het daar mee te maken (communicerende vaten).

[ Bericht 10% gewijzigd door ovdm op 02-06-2026 22:12:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')