quote:Video toont agent die geweld gebruikt tegen zwangere vrouw, politie start onderzoek
Zeist - Aan de Kampweg in Zeist heeft de politie na een melding van vernieling en bedreiging geweld gebruikt. Op videobeelden is te zien dat een agent een zwangere vrouw aan de arm trekt waarna zij op de grond valt. Een man valt daarna de agent aan. De politie heeft dit bevestigd en gaat onderzoek doen naar het gebruikte geweld.
De melding kwam rond 21.15 uur op dinsdag 19 mei binnen bij de politie. Wat er precies werd vernield en wie er bedreigd werd, kan de politie niet delen omdat het onderzoek nog loopt.
De man is hiervoor aangehouden en inmiddels weer vrijgelaten, meldt de woordvoerder. Hij is 30 jaar en komt uit Zeist. Volgens het ANP was het voorval in het asielzoekerscentrum aan de Kampweg in Zeist.
De beelden op sociale media laten de situatie voor een deel zien, zegt de politie. Er is te zien dat de vrouw de agenten niet aanvalt, wat er gezegd wordt is onduidelijk. De videobeelden zijn bij de politie bekend.
"In die situatie hebben ze willen handelen op de veiligheid en dat is wat voor een deel te zien is op de beelden", zegt de woordvoerder. "Zij hebben in een dynamische situatie snel willen handelen voor de veiligheid van de aanwezigen en zichzelf", meldt de politie over de betrokken agenten.
Meer details kan de politie niet geven. "We gaan zorgvuldig kijken naar alle feiten en omstandigheden." Daarbij hoort ook het toetsen van het gebruikte geweld.
Niet gewond
Voor zover bekend is de zwangere vrouw niet gewond geraakt bij het incident, zegt de politiewoordvoerder. Over de betrokken agent en de man, kan de politie geen verdere informatie delen.
Bollendak-incident
Beelden van politiegeweld kunnen vragen oproepen en voor ophef zorgen. Dat gebeurde ook in februari. Een agent gebruikte toen geweld bij een aanhouding van een vrouw onder het Bollendak naast station Utrecht Centraal. Later werd bekend dat de agent voor een deel te veel geweld toepaste, waaronder een trap naar achteren die de vrouw raakte. De aanhouding was wel terecht, stelde politiechef van Midden-Nederland, Yvonne Hondema.
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat je het voor kunt zeggen betekend dat je het nog nooit gedaan hebt
that´s a good thing
dat sowiesoquote:Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!quote:Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef cinderloom het volgende:
Politie wordt bedreigd;
https://nos.nl/artikel/26(...)-na-aanhouding-zeist
Maar hoogzwanger heeft agent dus moeten zien. Nog erger dan
Voordat de asielzoekers hier waren was het toch al slecht voor normale mensen? Nergens kregen de normale mensen menswaardige woningen.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
dat zie je hier ook en dat komt volgens mij niet enkel uit ´een bepaalde hoek´quote:Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
Bij de ME lopen de grootste klootzakken, die zoeken het op.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat sowieso
maar als je iemand een klap moet geven voor je werk is dat nooit leuk want het heeft effect en je ziet dat effect logischerwijs van heel dichtbij
als je daarvan geniet ben je psychopaat en dat die er bij de politieacademie doorheendruppelen wil ik best geloven maar de ME is een trapje verder
Wat erg voor de politie.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef cinderloom het volgende:
Politie wordt bedreigd;
https://nos.nl/artikel/26(...)-na-aanhouding-zeist
Maar hoogzwanger heeft agent dus moeten zien. Nog erger dan
Man ga toch weg.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
In geweld situaties zou ik mijn hoofd wel koel houden denk ik. Ik laat me niet snel intimideren of zo.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.
Stoere man welquote:Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Viesdik het volgende:
Ongeacht wie mijn potentiële vrouw zou slaan, ik zou mijn leven opofferen voor mijn vrouw.
Geen enkele hond en hont behandelt mijn vrouw als een hondt
Ik heb de politie vaak genoeg verdedigd maar ze mogen wel eens korte metten maken met collega's die buitenproportioneel handelen.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat erg voor de politie.![]()
Politie is nu slachtoffer!
"We houden u veilig om hoogzwangere vrouwen met geweld op de grond te werpen, en deze nare reacties zijn onze dank"
nee hoorquote:
Rechts Nederland wil toch niet gezien worden met vredelievende hippies, dus hoe moet men dan samen ergens protesteren?quote:Op maandag 1 juni 2026 00:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik heb de politie vaak genoeg verdedigd maar ze mogen wel eens korte metten maken met collega's die buitenproportioneel handelen.
Misschien wordt het tijd dat we een keer vreedzaam protesteren, links en rechts tegen dom politiegeweld. Als Palestina en anti AZC wappies kan, waarom niet?
Veroordelen door op te roepen naam en adres van de agent te achterhalen zodat men een volkstribunaal kan houden ja? Want dat is wat er gebeurde.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Man ga toch weg.
Als je dit land fijn wil houden zou je dit soort politiegeweld moeten veroordelen. En dat zal waarschijnlijk daar op Facebook en Instagram gebeurd zijn.
Enige juiste reactie. Dit is niet iets wat je normaliter zomaar overkomt als je gewoon instructies opvolgt.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:52 schreef TAmaru het volgende:
Mevrouw zal het er wel naar gemaakt hebben.
Enige juiste reactie als je op Dumpert zit ja.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:56 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Enige juiste reactie. Dit is niet iets wat je normaliter zomaar overkomt als je gewoon instructies opvolgt.
Ik durf gerust te stellen dat de vrouw meermaals gemaant is om te luisteren en mee te werken, ik zie de agent voor de rest helemaal geen geweld toepassen.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:24 schreef Redlipslayd het volgende:
En zoiets is dan een agent? Dit gaat echt alle perken te buiten.
Ontslag is hier het enige juiste.
Uit de lichaamstaal lees ook een beetje niet goedschiks dus kwaadschiks, die was er klaar meequote:Op maandag 1 juni 2026 07:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik durf gerust te stellen dat de vrouw meermaals gemaant is om te luisteren en mee te werken, ik zie de agent voor de rest helemaal geen geweld toepassen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |