abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 31 mei 2026 @ 19:07:46 #1
485843 crew  Jippie
pi_220931015
Belgische gevangenissen in crisis: ruim 780 gevangenen slapen op de grond

Belgische gevangenissen zitten overvol. Meer dan 780 gedetineerden slapen bij gebrek aan bedden op een matras op de vloer van hun cel, terwijl het aantal gevangenen in drie jaar tijd met meer dan twintig procent steeg. Een noodwet moet verlichting brengen, maar de kritiek groeit.

Overvolle Belgische gevangenissen
Op ruim 11.000 beschikbare plaatsen verblijven momenteel ongeveer 13.500 gevangenen in de Belgische gevangenissen. De bezettingsgraad bedraagt daarmee 117 procent, waarmee België tot de vijf à zes landen met de hoogste overbevolkingspercentage in Europa behoort. Cellen die voor twee personen zijn gebouwd, worden regelmatig door drie mensen gedeeld.

Begin mei verbleven er in totaal 13.774 mensen in de Belgische gevangenissen, bij een capaciteit van 11.064. Dat betekent een overbevolking van 2.710 mensen, waardoor maar 784 gevangenen op de grond moesten.

De gevangenis van Saint-Gilles in Brussel is symbool voor de problemen. Het vervallen gebouw uit 1884 had eind 2024 gesloten moeten worden, maar justitieminister Annelies Verlinden besliste begin 2025 tot het tegendeel: de capaciteit wordt uitgebreid van 515 naar 600 plaatsen en de gevangenis blijft open tot 2035.

Drugscriminaliteit en gebrek aan psychiatrische zorg als oorzaken
De oorzaken van de overbevolking zijn divers. De Brusselse parketten meldden dat het aantal aanhoudingsbevelen in 2025 verdubbeld is ten opzichte van het jaar ervoor, als gevolg van intensievere vervolging van drugscriminelen. Daarnaast verblijven psychisch zieke of ontoerekeningsvatbare veroordeelden in de gewone gevangenis bij gebrek aan voldoende psychiatrische opvangplekken buiten de gevangenismuren.

De ondervoorzitter van de Centrale Toezichtsraad voor het Gevangeniswezen waarschuwt dat de limieten van het gevangeniswezen al lang overschreden zijn en spreekt inmiddels van een humanitaire noodsituatie.

In oktober 2025 sloegen gevangenisdirecteurs, gevangenispersoneel en vakbonden alarm in een open brief aan de politiek. "De rode lijn is overschreden. We kunnen dit eenvoudigweg niet meer dragen", klonk het.

Noodwet biedt vooralsnog weinig soelaas
Om de overbevolking aan te pakken trad in augustus 2025 een noodwet in werking. Die wet moet gedetineerden vervroegd vrij laten en zo ruimte maken voor anderen; de bepalingen over vervroegde vrijlating gelden vooralsnog tot eind 2026. Rechters moeten bij het opleggen van een gevangenisstraf ook expliciet motiveren waarom opsluiting echt noodzakelijk is. Toch is dit onvoldoende om de instroom bij te houden, die onder meer stijgt door een toename van het aantal veroordeelden zonder wettig verblijf in België.

Sinds de invoering van de noodwet kwamen er nog eens 621 gedetineerden bij, terwijl de totale capaciteit slechts met 198 bedden steeg.

België zoekt gevangenisplaatsen in het buitenland
Premier Bart De Wever stelde in januari 2026 voor om 1.300 veroordeelden thuis te laten verblijven onder elektronisch toezicht. Justitieminister Verlinden en migratieminister Anneleen Van Bossuyt kozen een andere weg: zij onderzoeken de mogelijkheid om buitenlandse gevangenisplaatsen te huren voor veroordeelden zonder verblijfsrecht.

In februari reisden de ministers naar Estland om de mogelijkheden te verkennen. Eerder werden Kosovo en Albanië als potentiële samenwerkingspartners onderzocht, maar de onderhandelingen met die twee niet-EU-landen strandden door te veel onzekerheden.

Europees probleem
België staat niet alleen. De Raad van Europa wees recent op overbevolking in gevangenissen in meerdere landen, waaronder ook Frankrijk, Cyprus en Ierland. Overbevolking vergroot volgens het comité de kans op criminaliteit binnen gevangenissen, belast de relatie tussen personeel en gedetineerden, en stelt gevangenen bloot aan mogelijke onmenselijke en vernederende behandeling. In juni 2026 toetst het Comité van Ministers opnieuw in welke mate België zijn mensenrechtelijke verplichtingen nakomt.

Bron
pi_220931220
Waarom moeten die een bed hebben?
U MAD?
pi_220931278
Ik ben vandaag en morgen in België, dus dit komt wel erg dichtbij.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:41:00 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220931370
Kan er niet van wakker liggen :{w
  zondag 31 mei 2026 @ 19:51:08 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220931467
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:53:14 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220931482
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossing ^O^
pi_220931510
Het zou pas een probleem zijn als ze geen TV meer mochten hebben.
pi_220931527
pi_220931535
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:58:16 #10
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220931536
Wat vervelend, dan ga ik maar niet misdaden plegen in België.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:58:48 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220931540
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossing ^O^
Wat is jouw oplossing?

Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:59:34 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220931547
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Eens.
De reacties zijn tot nu toe weer veelzeggend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220931606
De oplossing is eenvoudig: laat mensen hun straf uitzitten in het land van herkomst.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:09:07 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220931622
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:28 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom moeten die een bed hebben?
Hierom bijvoorbeeld:

quote:
Daarnaast verblijven psychisch zieke of ontoerekeningsvatbare veroordeelden in de gewone gevangenis bij gebrek aan voldoende psychiatrische opvangplekken buiten de gevangenismuren.
pi_220931638
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing?

Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
Klopt, een wopping 55% in België volgens google.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_220931909
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing?

Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
In absolute aantallen ja... :')

In België had in 2024 43 procent van de gevangenen niet de Belgische nationaliteit.

Ik hoef jou niet uit te leggen dat dit een sterke, sterke oververtegenwoordiging is, of wel?
  zondag 31 mei 2026 @ 20:53:06 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220931928
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
In absolute aantallen ja... :')

In België had in 2024 43 procent van de gevangenen niet de Belgische nationaliteit.

Ik hoef jou niet uit te leggen dat dit een sterke, sterke oververtegenwoordiging is, of wel?
Dat doet nog steeds niets af aan het feit dat de Belgische overheid hier faalt, en dus kun je proberen om eerst mensen die geen verblijfsvergunning hebben terug te sturen zodat ze in hun eigen land de gevangenis in gaan, of, mensen eerder vrij te laten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:53:31 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220931933
lekker voor ze smerige beesten!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220931934
Gewoon vrijlaten.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:06:43 #20
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220932003
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:
lekker voor ze smerige beesten!
Ook in België hebben ze incompetente drekrechters hoor, dat blijkt wel uit hun two tier justice. Zou ze niet allemaal over één kam willen scheren, want er kunnen gevallen tussen zitten die ze (onterecht) een lesje willen leren en daar dit soort stokken voor willen gebruik.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220932158
Als je ieder jaar honderden extra criminelen importert is dit een logisch gevolg ja.
  zondag 31 mei 2026 @ 22:03:52 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220932343
Dit is al jaren in Belgie en krijgen ze al jaren niet opgelost.
  zondag 31 mei 2026 @ 22:05:34 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220932355
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing?

Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
pi_220932376
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hierom bijvoorbeeld:
[..]

Ja jammer dan.
U MAD?
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 22:19:28 #25
441859 crew  Lenny77
pi_220932422
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Als ze niet hadden gehandeld als beesten, dan zaten ze er niet..
Je doet net alsof daar kruimeldiefjes zitten..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 mei 2026 @ 22:31:24 #26
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220932471
Een matrasje bij IKEA kost nog geen ¤100
Lijkt me zo opgelost.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:03:40 #27
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_220932581
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:16:46 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932626
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Dat is niet alleen dom.
Dat is gewoon infantiel, zwaar achterlijk, en alleen iets waar mongolen voorstander van zijn zou je denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:19:20 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932632
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220932919
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
De slachtoffers van criminelen zijn toch de enige die steeds pijn voelen als ze terugdenken aan de misdaad waarvan zij het slachtoffer werden?
Dat gebrek hebben de criminelen toch niet?
  maandag 1 juni 2026 @ 06:44:33 #31
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220933263
We moeten gevangenissen als in el Salvator bouwen. Daar is nu geen criminaliteit meer
pi_220933333
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
De gevangenis alleen al moet voor een crimineel een plek zijn waar die liever niet wilt komen. Omdat de straffen zo laag zijn hier, zitten ze juist te vol.
De gevangenis moet geen leuke plek zijn om te zijn.
pi_220933349
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:28 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom moeten die een bed hebben?
Dit bericht zou zo uit De Speld kunnen komen. Toen ik wat kleiner woonde, sliep ik ook op een matras op de grond. Juist het ontbreken van een bed geeft in zo'n gevangeniscel een hoop extra ruimte, lijkt me.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:31:31 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220933361
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:31 schreef monkyyy het volgende:
Een matrasje bij IKEA kost nog geen ¤100
Lijkt me zo opgelost.
Volgens het artikel hebben ze al een matrasje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:32:56 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220933368
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Laat ze extra bedjes bouwen, leren ze gelijk een vak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220933410
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als ze niet hadden gehandeld als beesten, dan zaten ze er niet..
Je doet net alsof daar kruimeldiefjes zitten..
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.
pi_220933419
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Die jongens komen uit de samenleving, dus ook jij bent een moordende verkrachter.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:51:22 #38
441859 crew  Lenny77
pi_220933424
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.
Dat lijkt mij heel sterk. Misschien als je aangehouden bent en de agent een pak rammel geeft.

Straffen onder een bepaalde tijd worden niet eens in de gevangenis uitgevoerd maar thuis onder toezicht.

Dus nee, de gevangenis zit niet vol met mensen die 5 km te hard hebben gereden en nu in godsnaam hun zeepje niet mogen laten vallen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220933744
Als we eerst alle buitenlanders eens terugsturen naar eigen land, dan heeft dat handjevol overige gevangenen de hele gevangenis voor zichzelf.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220934163
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?
  maandag 1 juni 2026 @ 09:20:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934169
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.
pi_220934181
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?
  maandag 1 juni 2026 @ 09:38:27 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:21 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.
  maandag 1 juni 2026 @ 09:39:55 #44
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220934347
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komt
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 1 juni 2026 @ 09:52:14 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934455
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komt
Dat kan maar dat is het punt niet.

Dat iemand een crimineel is, dat is geen reden om er maar je ziekste fantasieen op los te laten. Daar laten in dit soort topics de verknipte geesten van Fok zich altijd weer kennen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 09:57:00 #46
441859 crew  Lenny77
pi_220934474
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt weinig kennis, een gebrek aan nieuwsgierigheid en een sterke mening. Leuke combinatie!

Zoek maar eens op "gijzeling verkeersboete".
:') lekker om zo even te beledigen?


Dus jouw mening is dat de aantallen van die mensen met kleine boetes in de gevangenis groot zijn?

Natuurlijk zitten er een paar tussen die er eigenlijk niet horen. Maar dat percentage zal echt laag liggen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 09:58:59 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220934484
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen

En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220934661
quote:
88s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef sp3c het volgende:
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen

En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
pi_220934824
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.
Dat doen ze natuurlijk al. En landen blijven nee zeggen, en dan? Dan zitten wij dus met de shit. Want waarom zou een Marokko verkrachters/ diefen (of erger) terugwillen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 11:20:45 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220934949
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
Dat is als je het matras op een bed legt niet heel erg anders volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220934982
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is als je het matras op een bed legt niet heel erg anders volgens mij
De gevangenen krijgen toch slechts gebruikte matrassen om op te slapen? Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.
pi_220935014
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.
Hoe is dat anders dan een normaal gevangenis bed?
Vaak zijn die matrasjes wel redelijk waterdicht trouwens, om die reden. Maar ik verwacht niet dat deze matrasjes anders zijn dan wat er normaal op die snoeiharde bed bodems ligt.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 11:47:54 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220935086
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:28 schreef torentje het volgende:

[..]
De gevangenen krijgen toch slechts gebruikte matrassen om op te slapen? Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.
Weet ik veel ik kom er nooit en het lijkt me een heel ander probleen dan wat het artikel bespreekt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 juni 2026 @ 11:57:50 #54
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220935136
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan maar dat is het punt niet.

Dat iemand een crimineel is, dat is geen reden om er maar je ziekste fantasieen op los te laten. Daar laten in dit soort topics de verknipte geesten van Fok zich altijd weer kennen.
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.
Beter kijken ze in Europa naar El Salvador.

quote:
Strenge regimes: Gevangenen in het CECOT zitten onder permanente bewaking, hebben geen contact met de buitenwereld en zitten met tientallen personen in kleine, sobere cellen.

Internationale detentie: In het verleden zijn er ook migranten en bendeleden vanuit de VS overgebracht naar het CECOT, wat internationaal veel stof heeft doen opwaaien.

Daling criminaliteit: Hoewel de omstandigheden in de gevangenissen door mensenrechtenorganisaties worden bekritiseerd, heeft het harde beleid in El Salvador wel geleid tot een historisch laag aantal moorden en een flinke afname van de criminaliteit in het land.
Ik ben inmiddels overleden
pi_220935167
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Weet ik veel ik kom er nooit en het lijkt me een heel ander probleen dan wat het artikel bespreekt
Ik vind het verdacht, dat slechts de gevangenenbewakers een bewaakte clean-room hebben om in te overnachten. Geen vervelende jongeren met jeukpoeder etc.
pi_220935196
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vind het verdacht, dat slechts de gevangenenbewakers een bewaakte clean-room hebben om in te overnachten. Geen vervelende jongeren met jeukpoeder etc.
Ik vermoed eigenlijk dat de bewakers gewoon thuis slapen. Tenzij ze een nachtdienst draaien, maar dan zouden ze sowieso niet in slaap moeten vallen.
pi_220935546
Nou en?
Niemand heeft ze gedwongen om in de gevangenis te slapen..

Dat hebben ze zelf gedaan...
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 13:22:53 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220935601
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef Toine51 het volgende:
Nou en?
Niemand heeft ze gedwongen om in de gevangenis te slapen..

Dat hebben ze zelf gedaan...
De rechter heeft ze meestal gedwongen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220935819
Ondertussen heeft Breivik in Noorwegen drie eigen kamers, een spelcomputer, een eigen fitnessruimte en huisdieren. Best bizar hoe het contrast eruitziet.
greetings and salutations
  maandag 1 juni 2026 @ 14:21:51 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220935854
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Ondertussen heeft Breivik in Noorwegen drie eigen kamers, een spelcomputer, een eigen fitnessruimte en huisdieren. Best bizar hoe het contrast eruitziet.
Je kan beter 77 man doden in Noorwegen dan in België.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 16:01:33 #61
441859 crew  Lenny77
pi_220936374
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
Ga er maar vanuit dat die matrassen zo een lelijke vieze groene plastic omtrek hebben om af te wassen
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220936593
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:57 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:') lekker om zo even te beledigen?


Dus jouw mening is dat de aantallen van die mensen met kleine boetes in de gevangenis groot zijn?

Natuurlijk zitten er een paar tussen die er eigenlijk niet horen. Maar dat percentage zal echt laag liggen.
Klagen over de toon terwijl je verkrachting grapjes maakt is toch wel het toppunt van zielig hoor.

En nee dat is mijn mening niet. Lezen gaat je ook al goed af. Mijn mening is dat er in de gevangenis ook mensen zitten die niet super stomme beesten zijn, dus kun je ze maar beter goed behandelen om dat zo te houden. Ook de meeste mensen die wel super stom zijn komen ooit weer vrij, dus kun je ze maar beter goed behandelen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 16:54:29 #63
441859 crew  Lenny77
pi_220936619
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Klagen over de toon terwijl je verkrachting grapjes maakt is toch wel het toppunt van zielig hoor.

En nee dat is mijn mening niet. Lezen gaat je ook al goed af. Mijn mening is dat er in de gevangenis ook mensen zitten die niet super stomme beesten zijn, dus kun je ze maar beter goed behandelen om dat zo te houden. Ook de meeste mensen die wel super stom zijn komen ooit weer vrij, dus kun je ze maar beter goed behandelen.
Nog een belediging? Is dat jouw manier van posten? Je weet dat dit net jouw zwakte blootlegt he?

Anyway: ze zitten er bijna allemaal voor iets serieus. Dat is niet onze fout. Dat hebben ze toch echt zelf gedaan! En dan zeg jij: ze moeten goed behandeld worden voor als ze vrij komen. Want owee als we dat niet doen, dan worden ze nog erger?
Ach kom op..

Het is een gevangenisSTRAF he. Geen verwenverblijf in de hoop dat ze daarna lief met ons zullen zijn.

Ben benieuwd hoe je mij nu weer gaat beledigen.

Edit: en waar gaat het zelfs over? Dat een deel op een matras op de grond moet slapen. Niet over lijfstraffen, verhongering,... Dan had je een punt.

Feit is dat er meer plaatsen moeten komen. Maar jouw pleidooi van de persoon die er zit voor 5 km te hard te rijden is wel echt meh..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220936886
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die jongens komen uit de samenleving, dus ook jij bent een moordende verkrachter.
Oke man. Iedereen gaat naar de gevangenis dus?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:42:46 #65
3542 Gia
User under construction
pi_220936916
Zou er een probleem zijn als iedereen de gevangenisstraf uit zou moeten zitten in het land van afkomst?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:44:27 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220936930
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:54 schreef Lenny77 het volgende:
Niet over lijfstraffen, verhongering,...
Maar het is een gevangenisSTRAF he, je eigen woorden.
Waarom niet gewoon elke dag neerknuppelen, of een paar dagen laten verhongeren, of op de grond laten slapen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 17:59:06 #67
441859 crew  Lenny77
pi_220937022
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar het is een gevangenisSTRAF he, je eigen woorden.
Waarom niet gewoon elke dag neerknuppelen, of een paar dagen laten verhongeren, of op de grond laten slapen?
Ja dat is idd net hetzelfde als op een matras op de grond slapen, beschut en met een volle maag.
Als we dan toch gaan vergelijken? Waar is de verontwaardiging over daklozen die op een stuk karton slapen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220937166
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Oke man. Iedereen gaat naar de gevangenis dus?
Hey het was niet mijn briljante logica.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:29:24 #69
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220937222
België gooit mensen tenminste in de gevangenis die erin horen, ongeacht of er ruimte is of niet. In Nederland met de watjesregelgeving grijpen we naar gestoorde ideeën als mensen vervroegd vrijlaten, mensen op straat rond laten lopen die in de gevangenis horen, en "alternatieve" straffen. Stop die mensen gewoon in de gevangenis en laat het gevangenispersoneel erop los meppen als de gevangenen gaan klagen. Ze hebben toch een gevangenisstraf gekregen? Laat ze dat dan ook ervaren. Gevangenis moet KLOTE zijn om in te zitten, niet één of ander hotel.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 19:18:52 #70
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220937497
Wij Belgen kopen liever 700 miljoen aan wapens dan aan 700 miljoen gevangenissen bouwen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220937520
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hey het was niet mijn briljante logica.
Blijkbaar is lezen niet je sterkste vak.
pi_220937773
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nog een belediging? Is dat jouw manier van posten? Je weet dat dit net jouw zwakte blootlegt he?

Anyway: ze zitten er bijna allemaal voor iets serieus. Dat is niet onze fout. Dat hebben ze toch echt zelf gedaan! En dan zeg jij: ze moeten goed behandeld worden voor als ze vrij komen. Want owee als we dat niet doen, dan worden ze nog erger?
Ach kom op..

Het is een gevangenisSTRAF he. Geen verwenverblijf in de hoop dat ze daarna lief met ons zullen zijn.

Ben benieuwd hoe je mij nu weer gaat beledigen.

Edit: en waar gaat het zelfs over? Dat een deel op een matras op de grond moet slapen. Niet over lijfstraffen, verhongering,... Dan had je een punt.

Feit is dat er meer plaatsen moeten komen. Maar jouw pleidooi van de persoon die er zit voor 5 km te hard te rijden is wel echt meh..
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.

In westerse landen met fatsoenlijke gevangenissen hoeven gevangenen minder vaak terug te komen voor een nieuw verblijf dan in plekken waar de STRAF in straf moest. Het idee dat het een hotelletje is, is echt compleet kansloos en heeft niks met de realiteit te maken. Je hebt geen vrijheid, een klein hok en allemaal onaangename mensen om je heen.

Het probleem is niet alleen dat er geen bedje is. Het probleem is dat teveel mensen in een kamertje gepropt worden en daaruit vloeit allerlei andere shit. Het matrasje is enkel het spreekende voorbeeld van de journalist. Hoeveel kruimeldieven zitten nu opgesloten met hardere jongens? Is er nog wel de tijd om deze lui fatsoenlijk te luchten. Kunnen programma's om ze weer de samenleving in te krijgen ook op 120% draaien? Vinden cipiers het nog wel leuk om te blijven werken in een snelkookpan? Enzovoorts.
pi_220938083
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:24 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Blijkbaar is lezen niet je sterkste vak.
Het begon met jou toen je het woordje "allemaal" verzon om mijn standpunt belachelijk te maken. Je kon het namelijk niet doen met wat er echt stond.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 21:31:55 #74
441859 crew  Lenny77
pi_220938387
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.

In westerse landen met fatsoenlijke gevangenissen hoeven gevangenen minder vaak terug te komen voor een nieuw verblijf dan in plekken waar de STRAF in straf moest. Het idee dat het een hotelletje is, is echt compleet kansloos en heeft niks met de realiteit te maken. Je hebt geen vrijheid, een klein hok en allemaal onaangename mensen om je heen.

Het probleem is niet alleen dat er geen bedje is. Het probleem is dat teveel mensen in een kamertje gepropt worden en daaruit vloeit allerlei andere shit. Het matrasje is enkel het spreekende voorbeeld van de journalist. Hoeveel kruimeldieven zitten nu opgesloten met hardere jongens? Is er nog wel de tijd om deze lui fatsoenlijk te luchten. Kunnen programma's om ze weer de samenleving in te krijgen ook op 120% draaien? Vinden cipiers het nog wel leuk om te blijven werken in een snelkookpan? Enzovoorts.
Hoe kan ik lange tenen hebben als jij als eerste uit hebt gedeeld? Ik heb je geen enkele keer beledigd..

Enfin, ik sta aan de andere kant. Ik zie namelijk de andere kant. Ik heb de brandwonden verzorgd van mensen die overgoten zijn met olie, ik heb naar de verhalen van misbruik geluisterd, ik zie de patiënten en de slachtoffers.
Er zitten bijna geen kruimeldieven in de gevangenis want onder de 3 jaar straf mogen ze thuis blijven met een enkelband in België.

Dus nee... laat ik even erg weinig compassie hebben met de gevangen.. Kan kortzichtig zijn maar het is helaas zo. Het slachtoffer heeft vaak levenslang..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220938513
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoe kan ik lange tenen hebben als jij als eerste uit hebt gedeeld? Ik heb je geen enkele keer beledigd..

Enfin, ik sta aan de andere kant. Ik zie namelijk de andere kant. Ik heb de brandwonden verzorgd van mensen die overgoten zijn met olie, ik heb naar de verhalen van misbruik geluisterd, ik zie de patiënten en de slachtoffers.
Er zitten bijna geen kruimeldieven in de gevangenis want onder de 3 jaar straf mogen ze thuis blijven met een enkelband in België.

Dus nee... laat ik even erg weinig compassie hebben met de gevangen.. Kan kortzichtig zijn maar het is helaas zo. Het slachtoffer heeft vaak levenslang..
Het gezegde van de lange tenen slaat op mensen die zich altijd beledigd voelen, niet die beledigen. Je kwetst mij niet met domme borrelpraat hoor.

Als je echt begaan was met slachtoffers zou je ze proberen te voorkomen.
pi_220938519
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossing ^O^
Wat heeft dit topic te maken met AZC's?

We weten dat je er tegen bent, dat hoef je niet elk topic te herhalen
pi_220938537
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:07 schreef Kottnauer het volgende:
De oplossing is eenvoudig: laat mensen hun straf uitzitten in het land van herkomst.
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 22:19:14 #78
441859 crew  Lenny77
pi_220938629
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het gezegde van de lange tenen slaat op mensen die zich altijd beledigd voelen, niet die beledigen. Je kwetst mij niet met domme borrelpraat hoor.

Als je echt begaan was met slachtoffers zou je ze proberen te voorkomen.
:')

En wat doe jij zoal in het dagelijkse leven?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220938691
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')

En wat doe jij zoal in het dagelijkse leven?
Wapenhandel. Jij?

Vindt je het niet een beetje raar om in hetzelfde topic grapjes te maken over anale verkrachting in de douche en dan een paar posts later te zeggen dat je misbruik echt heel erg vindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 01-06-2026 22:39:36 ]
pi_220938706
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?
Dat is niet van belang. Het gaat om het land van herkomst. Gewoon terug naar waar ze vandaan kwamen. Normale eenvoudige logica. België (en ook Nederland) zou geen criminelen uit elk willekeurig land X moeten hebben. Gewoon terug.
pi_220938737
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:36 schreef Kottnauer het volgende:
Dat is niet van belang.
Ahhh we doen niet meer aan feiten.

We speculeren op los en herhalen hetzelfde riedeltje in elk NWS topic wat we maar kunnen vinden. Ondanks dat het hier over Belgische gevangenissen gaat.
pi_220938753
quote:
9s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh we doen niet meer aan feiten.

We speculeren op los en herhalen hetzelfde riedeltje in elk NWS topic wat we maar kunnen vinden. Ondanks dat het hier over Belgische gevangenissen gaat.
Feit is dat elk zichzelf respecterend organisme probeert zich van parasieten te ontdoen.
pi_220938759
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:43 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Feit is dat elk zichzelf respecterend organisme probeert zich van parasieten te ontdoen.
Gelukkig is er ook plek voor jou.
pi_220938781
quote:
9s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Gelukkig is er ook plek voor jou.
Dat is nu voor het eerst dat je iets verstandigs zegt. Hou dat vast!
pi_220939913
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het begon met jou toen je het woordje "allemaal" verzon om mijn standpunt belachelijk te maken. Je kon het namelijk niet doen met wat er echt stond.
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:15:03 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220940067
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.

In westerse landen met fatsoenlijke gevangenissen hoeven gevangenen minder vaak terug te komen voor een nieuw verblijf dan in plekken waar de STRAF in straf moest. Het idee dat het een hotelletje is, is echt compleet kansloos en heeft niks met de realiteit te maken. Je hebt geen vrijheid, een klein hok en allemaal onaangename mensen om je heen.

Het probleem is niet alleen dat er geen bedje is. Het probleem is dat teveel mensen in een kamertje gepropt worden en daaruit vloeit allerlei andere shit. Het matrasje is enkel het spreekende voorbeeld van de journalist. Hoeveel kruimeldieven zitten nu opgesloten met hardere jongens? Is er nog wel de tijd om deze lui fatsoenlijk te luchten. Kunnen programma's om ze weer de samenleving in te krijgen ook op 120% draaien? Vinden cipiers het nog wel leuk om te blijven werken in een snelkookpan? Enzovoorts.
Ik bewonder je geduld Glazenmaker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:20:09 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220940088
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:57 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.

Niemand zegt dat. Laffe truuk om niet op de inhoud in te hoeven gaan.

Kennelijk zijn er een hoop lui hier met allerlei zieke denkbeelden, en als het een crimineel betreft laten ze die ineens de vrije loop.
pi_220940172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:31 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 09:12:52 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220940374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben gereden

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kort

https://senaat.be/www/?MIval=Vragen/SVPrint&LEG=5&NR=4667&LANG=nl
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!Fotograaf dinsdag 2 juni 2026 @ 09:17:44 #90
842 Zorro
Z
pi_220940398
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben gereden
[..]
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kort

https://senaat.be/www/?MIval=Vragen/SVPrint&LEG=5&NR=4667&LANG=nl
En diegenen die wel de Belgische nationaliteit hebben komen uit Molenbeek?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220940407
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:57 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.
Beter kijken ze in Europa naar El Salvador.
[..]

Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers? Of boeit jou dat niet zo?
pi_220940420
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben gereden
[..]
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kort

https://senaat.be/www/?MIval=Vragen/SVPrint&LEG=5&NR=4667&LANG=nl
Echt wel zie het feedback topic.
pi_220940449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:31 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.
Nou, kweetniet hoor. Ik denk zomaar dat zelfs in België mensen onterecht (onschuldig dus) in de bak belanden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Justiti%C3%ABle_dwaling
pi_220940519
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben vandaag en morgen in België, dus dit komt wel erg dichtbij.
heel veel sterkt en goed opletten of je toch niet een misdaad begaat zoals het zeggen van patat ipv friet
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 10:09:49 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220940694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt wel zie het feedback topic.
Nee zie dit topic

quote:
88s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef sp3c het volgende:
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen

En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220940713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee zie dit topic
[..]

Fuuuuuck
pi_220942458
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.
Als je na meerdere aanmaningen en herinneringen niet betaald, na het ultimatum, dan ga je de gevangenis in ja. Maar dan ben je wel heel lang bezig om dat voor elkaar te krijgen.
pi_220942484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, kweetniet hoor. Ik denk zomaar dat zelfs in België mensen onterecht (onschuldig dus) in de bak belanden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Justiti%C3%ABle_dwaling
Ja dan heb je het over uitzonderingen. Dat gebeurt in elk land dat er een persoon onschuldig vaszit door fouten.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:06:00 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220942504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers? Of boeit jou dat niet zo?
https://ticotimes.net/202(...)ue-to-gang-crackdown

Ik ben inmiddels overleden
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 13:08:15 #100
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220942535
quote:
En toch woon ik liever niet in een dictatuur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220945384
quote:
https://centaurrecherche.(...)-criminaliteit-5173/

Volgens de laatste gegevens zijn de misdaadcijfers in 2024 enigszins verbeterd vergeleken met voorgaande jaren. De moordcijfers zijn gedaald, maar andere vormen van criminaliteit, zoals overvallen en drugshandel, blijven zorgwekkend hoog. Het is cruciaal om te begrijpen welke factoren deze cijfers beïnvloeden.

In 2023 lag het aantal moorden nog veel hoger, wat aangeeft dat er vooruitgang is geboekt. Echter, de fluctuaties in de criminaliteitsstatistieken kunnen variëren afhankelijk van de regio, met sommige gebieden die nog steeds te maken hebben met hoge niveaus van geweld.

Toekomstige Vooruitzichten

Wat kunnen we in de toekomst verwachten voor El Salvador op het gebied van criminaliteit en veiligheid? Met voortdurende inspanningen van de overheid en de samenleving, is er hoop op verbetering, maar de weg naar herstel zal lang en uitdagend zijn.

Rol van de Internationale Gemeenschap

De internationale gemeenschap kan een belangrijke rol spelen in het ondersteunen van El Salvador. Hulp en investeringen in educatie en economische ontwikkeling zijn essentieel om de onderliggende oorzaken van criminaliteit aan te pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')