Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossingquote:Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Wat is jouw oplossing?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossing
Eens.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Hierom bijvoorbeeld:quote:
quote:Daarnaast verblijven psychisch zieke of ontoerekeningsvatbare veroordeelden in de gewone gevangenis bij gebrek aan voldoende psychiatrische opvangplekken buiten de gevangenismuren.
Klopt, een wopping 55% in België volgens google.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
In absolute aantallen ja...quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
Dat doet nog steeds niets af aan het feit dat de Belgische overheid hier faalt, en dus kun je proberen om eerst mensen die geen verblijfsvergunning hebben terug te sturen zodat ze in hun eigen land de gevangenis in gaan, of, mensen eerder vrij te laten.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
In absolute aantallen ja...![]()
In België had in 2024 43 procent van de gevangenen niet de Belgische nationaliteit.
Ik hoef jou niet uit te leggen dat dit een sterke, sterke oververtegenwoordiging is, of wel?
Ook in België hebben ze incompetente drekrechters hoor, dat blijkt wel uit hun two tier justice. Zou ze niet allemaal over één kam willen scheren, want er kunnen gevallen tussen zitten die ze (onterecht) een lesje willen leren en daar dit soort stokken voor willen gebruik.quote:
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Waar mensen nog in het geval van AZC's kunnen schuimbekken dat ze terug naar hun land moeten, zijn gevangenen meestal burgers die in het land geboren zijn.
Als ze niet hadden gehandeld als beesten, dan zaten ze er niet..quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Dat is niet alleen dom.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
De slachtoffers van criminelen zijn toch de enige die steeds pijn voelen als ze terugdenken aan de misdaad waarvan zij het slachtoffer werden?quote:Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.
Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
De gevangenis alleen al moet voor een crimineel een plek zijn waar die liever niet wilt komen. Omdat de straffen zo laag zijn hier, zitten ze juist te vol.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.
Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
Dit bericht zou zo uit De Speld kunnen komen. Toen ik wat kleiner woonde, sliep ik ook op een matras op de grond. Juist het ontbreken van een bed geeft in zo'n gevangeniscel een hoop extra ruimte, lijkt me.quote:
Volgens het artikel hebben ze al een matrasjequote:Op zondag 31 mei 2026 22:31 schreef monkyyy het volgende:
Een matrasje bij IKEA kost nog geen ¤100
Lijkt me zo opgelost.
Laat ze extra bedjes bouwen, leren ze gelijk een vakquote:Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als ze niet hadden gehandeld als beesten, dan zaten ze er niet..
Je doet net alsof daar kruimeldiefjes zitten..
Die jongens komen uit de samenleving, dus ook jij bent een moordende verkrachter.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Dat lijkt mij heel sterk. Misschien als je aangehouden bent en de agent een pak rammel geeft.quote:Op maandag 1 juni 2026 07:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?quote:Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?quote:Op maandag 1 juni 2026 09:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:21 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komtquote:Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Dat kan maar dat is het punt niet.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komt
quote:Op maandag 1 juni 2026 07:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt weinig kennis, een gebrek aan nieuwsgierigheid en een sterke mening. Leuke combinatie!
Zoek maar eens op "gijzeling verkeersboete".
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef sp3c het volgende:
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen
En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Dat doen ze natuurlijk al. En landen blijven nee zeggen, en dan? Dan zitten wij dus met de shit. Want waarom zou een Marokko verkrachters/ diefen (of erger) terugwillen.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.
Dat is als je het matras op een bed legt niet heel erg anders volgens mijquote:Op maandag 1 juni 2026 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
De gevangenen krijgen toch slechts gebruikte matrassen om op te slapen? Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.quote:Op maandag 1 juni 2026 11:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is als je het matras op een bed legt niet heel erg anders volgens mij
Hoe is dat anders dan een normaal gevangenis bed?quote:Op maandag 1 juni 2026 11:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.
Weet ik veel ik kom er nooit en het lijkt me een heel ander probleen dan wat het artikel bespreektquote:Op maandag 1 juni 2026 11:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De gevangenen krijgen toch slechts gebruikte matrassen om op te slapen? Dat is niet heel erg hygiënisch of niet soms? Want de gevangenen kunnen niet testen of er ziektekiemen in de aangeboden matras zitten.
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan maar dat is het punt niet.
Dat iemand een crimineel is, dat is geen reden om er maar je ziekste fantasieen op los te laten. Daar laten in dit soort topics de verknipte geesten van Fok zich altijd weer kennen.
quote:Strenge regimes: Gevangenen in het CECOT zitten onder permanente bewaking, hebben geen contact met de buitenwereld en zitten met tientallen personen in kleine, sobere cellen.
Internationale detentie: In het verleden zijn er ook migranten en bendeleden vanuit de VS overgebracht naar het CECOT, wat internationaal veel stof heeft doen opwaaien.
Daling criminaliteit: Hoewel de omstandigheden in de gevangenissen door mensenrechtenorganisaties worden bekritiseerd, heeft het harde beleid in El Salvador wel geleid tot een historisch laag aantal moorden en een flinke afname van de criminaliteit in het land.
Ik vind het verdacht, dat slechts de gevangenenbewakers een bewaakte clean-room hebben om in te overnachten. Geen vervelende jongeren met jeukpoeder etc.quote:Op maandag 1 juni 2026 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Weet ik veel ik kom er nooit en het lijkt me een heel ander probleen dan wat het artikel bespreekt
Ik vermoed eigenlijk dat de bewakers gewoon thuis slapen. Tenzij ze een nachtdienst draaien, maar dan zouden ze sowieso niet in slaap moeten vallen.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht, dat slechts de gevangenenbewakers een bewaakte clean-room hebben om in te overnachten. Geen vervelende jongeren met jeukpoeder etc.
De rechter heeft ze meestal gedwongenquote:Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef Toine51 het volgende:
Nou en?
Niemand heeft ze gedwongen om in de gevangenis te slapen..
Dat hebben ze zelf gedaan...
Je kan beter 77 man doden in Noorwegen dan in België.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Ondertussen heeft Breivik in Noorwegen drie eigen kamers, een spelcomputer, een eigen fitnessruimte en huisdieren. Best bizar hoe het contrast eruitziet.
Ga er maar vanuit dat die matrassen zo een lelijke vieze groene plastic omtrek hebben om af te wassenquote:Op maandag 1 juni 2026 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiënisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
Klagen over de toon terwijl je verkrachting grapjes maakt is toch wel het toppunt van zielig hoor.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]lekker om zo even te beledigen?
Dus jouw mening is dat de aantallen van die mensen met kleine boetes in de gevangenis groot zijn?
Natuurlijk zitten er een paar tussen die er eigenlijk niet horen. Maar dat percentage zal echt laag liggen.
Nog een belediging? Is dat jouw manier van posten? Je weet dat dit net jouw zwakte blootlegt he?quote:Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klagen over de toon terwijl je verkrachting grapjes maakt is toch wel het toppunt van zielig hoor.
En nee dat is mijn mening niet. Lezen gaat je ook al goed af. Mijn mening is dat er in de gevangenis ook mensen zitten die niet super stomme beesten zijn, dus kun je ze maar beter goed behandelen om dat zo te houden. Ook de meeste mensen die wel super stom zijn komen ooit weer vrij, dus kun je ze maar beter goed behandelen.
Oke man. Iedereen gaat naar de gevangenis dus?quote:Op maandag 1 juni 2026 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die jongens komen uit de samenleving, dus ook jij bent een moordende verkrachter.
Maar het is een gevangenisSTRAF he, je eigen woorden.quote:
Ja dat is idd net hetzelfde als op een matras op de grond slapen, beschut en met een volle maag.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar het is een gevangenisSTRAF he, je eigen woorden.
Waarom niet gewoon elke dag neerknuppelen, of een paar dagen laten verhongeren, of op de grond laten slapen?
Hey het was niet mijn briljante logica.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:34 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Oke man. Iedereen gaat naar de gevangenis dus?
Blijkbaar is lezen niet je sterkste vak.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey het was niet mijn briljante logica.
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.quote:Op maandag 1 juni 2026 16:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nog een belediging? Is dat jouw manier van posten? Je weet dat dit net jouw zwakte blootlegt he?
Anyway: ze zitten er bijna allemaal voor iets serieus. Dat is niet onze fout. Dat hebben ze toch echt zelf gedaan! En dan zeg jij: ze moeten goed behandeld worden voor als ze vrij komen. Want owee als we dat niet doen, dan worden ze nog erger?
Ach kom op..
Het is een gevangenisSTRAF he. Geen verwenverblijf in de hoop dat ze daarna lief met ons zullen zijn.
Ben benieuwd hoe je mij nu weer gaat beledigen.
Edit: en waar gaat het zelfs over? Dat een deel op een matras op de grond moet slapen. Niet over lijfstraffen, verhongering,... Dan had je een punt.
Feit is dat er meer plaatsen moeten komen. Maar jouw pleidooi van de persoon die er zit voor 5 km te hard te rijden is wel echt meh..
Het begon met jou toen je het woordje "allemaal" verzon om mijn standpunt belachelijk te maken. Je kon het namelijk niet doen met wat er echt stond.quote:Op maandag 1 juni 2026 19:24 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Blijkbaar is lezen niet je sterkste vak.
Hoe kan ik lange tenen hebben als jij als eerste uit hebt gedeeld? Ik heb je geen enkele keer beledigd..quote:Op maandag 1 juni 2026 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.
In westerse landen met fatsoenlijke gevangenissen hoeven gevangenen minder vaak terug te komen voor een nieuw verblijf dan in plekken waar de STRAF in straf moest. Het idee dat het een hotelletje is, is echt compleet kansloos en heeft niks met de realiteit te maken. Je hebt geen vrijheid, een klein hok en allemaal onaangename mensen om je heen.
Het probleem is niet alleen dat er geen bedje is. Het probleem is dat teveel mensen in een kamertje gepropt worden en daaruit vloeit allerlei andere shit. Het matrasje is enkel het spreekende voorbeeld van de journalist. Hoeveel kruimeldieven zitten nu opgesloten met hardere jongens? Is er nog wel de tijd om deze lui fatsoenlijk te luchten. Kunnen programma's om ze weer de samenleving in te krijgen ook op 120% draaien? Vinden cipiers het nog wel leuk om te blijven werken in een snelkookpan? Enzovoorts.
Het gezegde van de lange tenen slaat op mensen die zich altijd beledigd voelen, niet die beledigen. Je kwetst mij niet met domme borrelpraat hoor.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hoe kan ik lange tenen hebben als jij als eerste uit hebt gedeeld? Ik heb je geen enkele keer beledigd..
Enfin, ik sta aan de andere kant. Ik zie namelijk de andere kant. Ik heb de brandwonden verzorgd van mensen die overgoten zijn met olie, ik heb naar de verhalen van misbruik geluisterd, ik zie de patiënten en de slachtoffers.
Er zitten bijna geen kruimeldieven in de gevangenis want onder de 3 jaar straf mogen ze thuis blijven met een enkelband in België.
Dus nee... laat ik even erg weinig compassie hebben met de gevangen.. Kan kortzichtig zijn maar het is helaas zo. Het slachtoffer heeft vaak levenslang..
Wat heeft dit topic te maken met AZC's?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja precies. Eerst meer AZC's en dan meer gevangenissen. Dat is de oplossing
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?quote:Op zondag 31 mei 2026 20:07 schreef Kottnauer het volgende:
De oplossing is eenvoudig: laat mensen hun straf uitzitten in het land van herkomst.
quote:Op maandag 1 juni 2026 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het gezegde van de lange tenen slaat op mensen die zich altijd beledigd voelen, niet die beledigen. Je kwetst mij niet met domme borrelpraat hoor.
Als je echt begaan was met slachtoffers zou je ze proberen te voorkomen.
Wapenhandel. Jij?quote:Op maandag 1 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En wat doe jij zoal in het dagelijkse leven?
Dat is niet van belang. Het gaat om het land van herkomst. Gewoon terug naar waar ze vandaan kwamen. Normale eenvoudige logica. België (en ook Nederland) zou geen criminelen uit elk willekeurig land X moeten hebben. Gewoon terug.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?
Ahhh we doen niet meer aan feiten.quote:
Feit is dat elk zichzelf respecterend organisme probeert zich van parasieten te ontdoen.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh we doen niet meer aan feiten.
We speculeren op los en herhalen hetzelfde riedeltje in elk NWS topic wat we maar kunnen vinden. Ondanks dat het hier over Belgische gevangenissen gaat.
Gelukkig is er ook plek voor jou.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Feit is dat elk zichzelf respecterend organisme probeert zich van parasieten te ontdoen.
Dat is nu voor het eerst dat je iets verstandigs zegt. Hou dat vast!quote:Op maandag 1 juni 2026 22:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook plek voor jou.
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het begon met jou toen je het woordje "allemaal" verzon om mijn standpunt belachelijk te maken. Je kon het namelijk niet doen met wat er echt stond.
Ik bewonder je geduld Glazenmaker.quote:Op maandag 1 juni 2026 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien wat minder lange tenen krijgen als je wel aan anderen wil uitdelen.
In westerse landen met fatsoenlijke gevangenissen hoeven gevangenen minder vaak terug te komen voor een nieuw verblijf dan in plekken waar de STRAF in straf moest. Het idee dat het een hotelletje is, is echt compleet kansloos en heeft niks met de realiteit te maken. Je hebt geen vrijheid, een klein hok en allemaal onaangename mensen om je heen.
Het probleem is niet alleen dat er geen bedje is. Het probleem is dat teveel mensen in een kamertje gepropt worden en daaruit vloeit allerlei andere shit. Het matrasje is enkel het spreekende voorbeeld van de journalist. Hoeveel kruimeldieven zitten nu opgesloten met hardere jongens? Is er nog wel de tijd om deze lui fatsoenlijk te luchten. Kunnen programma's om ze weer de samenleving in te krijgen ook op 120% draaien? Vinden cipiers het nog wel leuk om te blijven werken in een snelkookpan? Enzovoorts.
Niemand zegt dat. Laffe truuk om niet op de inhoud in te hoeven gaan.quote:Op maandag 1 juni 2026 11:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben geredenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kortquote:Op maandag 1 juni 2026 22:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat deze mensen een dubbele nationaliteit hebben?
En diegenen die wel de Belgische nationaliteit hebben komen uit Molenbeek?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben gereden
[..]
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kort
https://senaat.be/www/?MIval=Vragen/SVPrint&LEG=5&NR=4667&LANG=nl
Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers? Of boeit jou dat niet zo?quote:Op maandag 1 juni 2026 11:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ja laten we criminelen met fluwelen handschoenen aanpakken.
Beter kijken ze in Europa naar El Salvador.
[..]
Echt wel zie het feedback topic.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand zit in de gevangenis omdat ze 5 km te hard hebben gereden
[..]
40% heeft niet de Belgische nationaliteit, als je die in het land van herkomst de straf uit laat zitten heb je bedden over ipv te kort
https://senaat.be/www/?MIval=Vragen/SVPrint&LEG=5&NR=4667&LANG=nl
Nou, kweetniet hoor. Ik denk zomaar dat zelfs in België mensen onterecht (onschuldig dus) in de bak belanden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Klopt. Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar niet voor het stelen van een snoepje van de buurvrouw. Dus ja, allemaal.
heel veel sterkt en goed opletten of je toch niet een misdaad begaat zoals het zeggen van patat ipv frietquote:Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben vandaag en morgen in België, dus dit komt wel erg dichtbij.
Nee zie dit topicquote:
quote:Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef sp3c het volgende:
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen
En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Als je na meerdere aanmaningen en herinneringen niet betaald, na het ultimatum, dan ga je de gevangenis in ja. Maar dan ben je wel heel lang bezig om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Sommigen hebben zelfs 5km te hard gereden.
Ja dan heb je het over uitzonderingen. Dat gebeurt in elk land dat er een persoon onschuldig vaszit door fouten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, kweetniet hoor. Ik denk zomaar dat zelfs in België mensen onterecht (onschuldig dus) in de bak belanden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Justiti%C3%ABle_dwaling
https://ticotimes.net/202(...)ue-to-gang-crackdownquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers? Of boeit jou dat niet zo?
En toch woon ik liever niet in een dictatuur.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:06 schreef Enchanter het volgende:
[..]
https://ticotimes.net/202(...)ue-to-gang-crackdown
[ afbeelding ]
https://centaurrecherche.(...)-criminaliteit-5173/quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:06 schreef Enchanter het volgende:
[..]
https://ticotimes.net/202(...)ue-to-gang-crackdown
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |