SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en het mooie is, daar betalen wij via de EU aan meequote:
https://investors.palanti(...)sensus-Expectations/quote:AI-overzicht
Palantir Technologies boekte in het fiscale jaar 2025 een nettowinst van $ 1,6 miljard Dit was een aanzienlijke stijging ten opzichte van de nettowinst van 562 miljoen in 2024.
De belangrijkste financiële resultaten van 2025 op een rij:
Totale Nettowinst: $ 1625 miljard
Totale Omzet: $ 4,475 miljard (een stijging van 56% ten opzichte van 2024)
Nettomarge: Ongeveer 36%
Niet geklikt.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
Normaal gesproken heb ik niks met malle linkse mensen, maar hier hebben ze een punt:
Maargoed dan dat we flink geld hebben uitgegeven, anders waren we allang aangevallenquote:Op zondag 31 mei 2026 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
Normaal gesproken heb ik niks met malle linkse mensen, maar hier hebben ze een punt:
https://www.instagram.com/reel/DZAAcRAMhts/?igsh=dnk1Yzl3Nzd4cDg4
Maar ik dacht dat rusland nog moest beginnen met oorlog voeren. Ze hielden bijna alles nog in reserve toch?quote:Op zondag 31 mei 2026 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
Normaal gesproken heb ik niks met malle linkse mensen, maar hier hebben ze een punt:
https://www.instagram.com/reel/DZAAcRAMhts/?igsh=dnk1Yzl3Nzd4cDg4
Autoweg Kursk <> Belgorod is ook in de lijst om afgesneden te worden, zeggen de orcs ))) Blijkbaar kwamen er al de eerste vogels naar toe, maar nog niet bevestigdquote:Op zondag 31 mei 2026 20:09 schreef DavidAZ het volgende:
Girkin is weer aan het huilen. Via Krim-brug durven de russen brandstof niet te vervoeren want daar wachten UAF alleen maar op om die shit op te blazen.
Zijn hele compilaties van, ook genoeg russen die zichzelf door de kop schieten maar dat het net niet goed gelukt is en dat ze alsnog 10 minuten lopen te creperen.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)renade_hits_russian/
Godsamme wat een beelden man. Kunnen hackers deze niet op de russische TV krijgen ofzo
Kerel wordt geraakt door een granaat, zet z'n geweer tegen z'n kop en haalt de trigger over. NSFL dus...
Andersom ook, dat wordt nog wel eens vergeten.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:41 schreef TwenteFC het volgende:
Zijn hele compilaties van, ook genoeg russen die zichzelf door de kop schieten maar dat het net niet goed gelukt is en dat ze alsnog 10 minuten lopen te creperen.
Waarom eigenlijk? Dit soort video's zijn er zoveel van beide kanten, je zou er een compilatie van een uur van kunnen maken en dan hou je nog genoeg materiaal over.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)renade_hits_russian/
Godsamme wat een beelden man. Kunnen hackers deze niet op de russische TV krijgen ofzo
Kerel wordt geraakt door een granaat, zet z'n geweer tegen z'n kop en haalt de trigger over. NSFL dus...
quote:Op zondag 31 mei 2026 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)renade_hits_russian/
Godsamme wat een beelden man. Kunnen hackers deze niet op de russische TV krijgen ofzo
Kerel wordt geraakt door een granaat, zet z'n geweer tegen z'n kop en haalt de trigger over. NSFL dus...
quote:
Goed dat Zelensky dit aan kaart.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Vreemd verhaal. Russische militaire voorraden raken de ene dag droog en "out of ammo", en de volgende dag is de interne productie in Rusland dusdanig opgeschaald dat de aantallen die Oekraïne nodig hebben "niets" zijn vergeleken met wat nodig is.
Lees eerst die zin nog eens na zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Vreemd verhaal. Russische militaire voorraden raken de ene dag droog en "out of ammo", en de volgende dag is de interne productie in Rusland dusdanig opgeschaald dat de aantallen die Oekraïne nodig hebben "niets" zijn vergeleken met wat nodig is.
Je verkondigt wederom leugens. Next.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Vreemd verhaal. Russische militaire voorraden raken de ene dag droog en "out of ammo", en de volgende dag is de interne productie in Rusland dusdanig opgeschaald dat de aantallen die Oekraïne nodig hebben "niets" zijn vergeleken met wat nodig is.
Er wordt nogal makkelijk voorbij gegaan aan het leed op het slagveld. Van welke kant die jongens ook zijn. Zulke beelden zijn niet "leuk" en als je er van geniet ben je niet helemaal lekker bij je paaseiquote:Op zondag 31 mei 2026 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Andersom ook, dat wordt nog wel eens vergeten.
Fina fuckin' lyquote:
Daarom is de zoektocht naar vrede ook zo belangrijk; Oorlog is een slachting van mensen die elkaar niet kennen, ten behoeve van mensen die elkaar kennen, maar elkaar niet afslachten.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er wordt nogal makkelijk voorbij gegaan aan het leed op het slagveld. Van welke kant die jongens ook zijn. Zulke beelden zijn niet "leuk" en als je er van geniet ben je niet helemaal lekker bij je paasei
Jij denkt dat er t72 tanks over de dam zouden rijden als we niet van 1,5 naar 2,0 procent waren gegroeid?quote:Op zondag 31 mei 2026 20:04 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Maargoed dan dat we flink geld hebben uitgegeven, anders waren we allang aangevallen
quote:Op zondag 31 mei 2026 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Andersom ook, dat wordt nog wel eens vergeten.
Het westen zit klem tussen twee narratieven: rusland verliest en is zwak en anderzijds we moeten meer uitgeven aan defensie amders spreken wij op termijn Russisch.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Vreemd verhaal. Russische militaire voorraden raken de ene dag droog en "out of ammo", en de volgende dag is de interne productie in Rusland dusdanig opgeschaald dat de aantallen die Oekraïne nodig hebben "niets" zijn vergeleken met wat nodig is.
vanwege de censuur in Rusland, natuurlijkquote:Op zondag 31 mei 2026 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Dit soort video's zijn er zoveel van beide kanten, je zou er een compilatie van een uur van kunnen maken en dan hou je nog genoeg materiaal over.
Kijk eens verder dan je eigen provincie.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat er t72 tanks over de dam zouden rijden als we niet van 1,5 naar 2,0 procent waren gegroeid?
Aldus Paul Valéryquote:Op zondag 31 mei 2026 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oorlog is een slachting van mensen die elkaar niet kennen, ten behoeve van mensen die elkaar kennen, maar elkaar niet afslachten.
Dat denkt helemaal niemand en dat weet jequote:Op zondag 31 mei 2026 22:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat er t72 tanks over de dam zouden rijden als we niet van 1,5 naar 2,0 procent waren gegroeid?
Dit geldt ook voor de Nederlandse krijgsmacht hoor. Vooral heel veel investeren in dure wapensystemen die maar niet van de grond komen of technologisch zijn achterhaald en totaal niet bij machte zijn om korte ontwikkelcycli te initiëren laat staan managen. Het is te hopen dat we ondersteuning krijgen van Oekraïne of we best practices af gaan kijken, want anders zie ik het somber in. De kennis en kunde bij de Nederlandse krijgsmacht is ondermaats.quote:
Dat is niet alleen een probleem van de krijgsmacht, maar vooral ook van de onderliggende defensie-industrie. De huidige prikkels in het Westen zijn simpelweg niet ingericht op wat Oekraïne doet.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:45 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de Nederlandse krijgsmacht hoor. Vooral heel veel investeren in dure wapensystemen die maar niet van de grond komen of technologisch zijn achterhaald en totaal niet bij machte zijn om korte ontwikkelcycli te initiëren laat staan managen. Het is te hopen dat we ondersteuning krijgen van Oekraïne of we best practices af gaan kijken, want anders zie ik het somber in. De kennis en kunde bij de Nederlandse krijgsmacht is ondermaats.
ik hoop dat Oekraïne het grote Rusland veranderd in een 12 tal ongevaarlijke losse boeven landjesquote:Op zondag 31 mei 2026 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is niet alleen een probleem van de krijgsmacht, maar vooral ook van de onderliggende defensie-industrie. De huidige prikkels in het Westen zijn simpelweg niet ingericht op wat Oekraïne doet.
Defensiebedrijven verdienen hun geld met complexe, kapitaalintensieve systemen waarvan de ontwikkeling jaren of zelfs decennia duurt: gevechtsvliegtuigen, fregatten, raketsystemen, radarplatforms. Hoe geavanceerder, schaarser en duurder het systeem, hoe winstgevender de contracten en hoe stabieler de inkomstenstroom.
Een drone die voor een paar honderd euro wordt gebouwd, maandelijks wordt aangepast aan veranderende omstandigheden op het slagveld en vervolgens massaal wordt verbruikt, past nauwelijks binnen dat model. Vanuit zakelijk perspectief is het veel aantrekkelijker om één systeem van honderden miljoenen te verkopen dan honderdduizenden goedkope drones die voortdurend moeten worden herontworpen.
Oekraïne heeft noodgedwongen een model ontwikkeld dat meer lijkt op de software-industrie dan op de traditionele defensie-industrie: korte ontwikkelcycli, snelle iteratie, decentrale innovatie en voortdurende aanpassing aan de vijand. Dat staat haaks op de logica van veel westerse defensieprojecten, waar aanbestedingen, certificeringstrajecten en bureaucratische processen vaak langer duren dan de volledige levenscyclus van een Oekraïense dronegeneratie.
De echte uitdaging voor NAVO-landen is daarom niet alleen technologische achterstand voorkomen, maar vooral leren hoe je een organisatie en industrie bouwt die kan concurreren met een innovatietempo dat gemeten wordt in weken in plaats van jaren.
Ja Notes veterans is wel een groot kanaal. Hier is hun kanaal.quote:
Defensie kan dat prima. Alleen is defensie gebonden aan de politieke regelgevingswaan(zin) van de dag met aanbestedingsprocedures en alles, eea uiteraard gelardeerd met een activistisch "koopt niet bij die en die" sausje.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:45 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de Nederlandse krijgsmacht hoor. Vooral heel veel investeren in dure wapensystemen die maar niet van de grond komen of technologisch zijn achterhaald en totaal niet bij machte zijn om korte ontwikkelcycli te initiëren laat staan managen. Het is te hopen dat we ondersteuning krijgen van Oekraïne of we best practices af gaan kijken, want anders zie ik het somber in. De kennis en kunde bij de Nederlandse krijgsmacht is ondermaats.
Dat de definitieve aankoop van de F-35 in Rutte II werd uitgesteld tot het volgende kabinet was helemaal geen gekke beslissing gezien de staat van de overheidsfinancien hier destijds en tegelijkertijd de ontwikkelingsproblemen en vertragingen aan de andere kant van de grote plas. Had qua levertijden haast niks gescheeld, al die eerste vliegtuigen waren toen nog in low-rate production en aangewezen voor USAF, IAF. Sterker nog, dat wachten maakte de kist zelfs goedkoper voor ons.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan dat prima. Alleen is defensie gebonden aan de politieke regelgevingswaan(zin) van de dag met aanbestedingsprocedures en alles, eea uiteraard gelardeerd met een activistisch "koopt niet bij die en die" sausje.
Het lag bv. niet aan defensie dat het F35 project zo stroef verliep. Nee, dat kwam omdat de politiek en allerlei andere nitwitten er weer wat van moesten vinden en de boel gingen traineren.
Nee, bovenstaande zie je vaak bij russofonen. Die zien de situatie zwartwit en begrijpen niet hoe Rusland enerzijds verlies kan lijden in Oekraïne, en anderzijds een bedreiging is voor Europa.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het westen zit klem tussen twee narratieven: rusland verliest en is zwak en anderzijds we moeten meer uitgeven aan defensie amders spreken wij op termijn Russisch.
Mooi verwoord en niks aan toe te voegen.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is niet alleen een probleem van de krijgsmacht, maar vooral ook van de onderliggende defensie-industrie. De huidige prikkels in het Westen zijn simpelweg niet ingericht op wat Oekraïne doet.
Defensiebedrijven verdienen hun geld met complexe, kapitaalintensieve systemen waarvan de ontwikkeling jaren of zelfs decennia duurt: gevechtsvliegtuigen, fregatten, raketsystemen, radarplatforms. Hoe geavanceerder, schaarser en duurder het systeem, hoe winstgevender de contracten en hoe stabieler de inkomstenstroom.
Een drone die voor een paar honderd euro wordt gebouwd, maandelijks wordt aangepast aan veranderende omstandigheden op het slagveld en vervolgens massaal wordt verbruikt, past nauwelijks binnen dat model. Vanuit zakelijk perspectief is het veel aantrekkelijker om één systeem van honderden miljoenen te verkopen dan honderdduizenden goedkope drones die voortdurend moeten worden herontworpen.
Oekraïne heeft noodgedwongen een model ontwikkeld dat meer lijkt op de software-industrie dan op de traditionele defensie-industrie: korte ontwikkelcycli, snelle iteratie, decentrale innovatie en voortdurende aanpassing aan de vijand. Dat staat haaks op de logica van veel westerse defensieprojecten, waar aanbestedingen, certificeringstrajecten en bureaucratische processen vaak langer duren dan de volledige levenscyclus van een Oekraïense dronegeneratie.
De echte uitdaging voor NAVO-landen is daarom niet alleen technologische achterstand voorkomen, maar vooral leren hoe je een organisatie en industrie bouwt die kan concurreren met een innovatietempo dat gemeten wordt in weken in plaats van jaren.
Ah daarom loopt het zeker zo soepel met de ASW-fregatten?quote:Op maandag 1 juni 2026 00:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan dat prima. Alleen is defensie gebonden aan de politieke regelgevingswaan(zin) van de dag met aanbestedingsprocedures en alles, eea uiteraard gelardeerd met een activistisch "koopt niet bij die en die" sausje.
Het lag bv. niet aan defensie dat het F35 project zo stroef verliep. Nee, dat kwam omdat de politiek en allerlei andere nitwitten er weer wat van moesten vinden en de boel gingen traineren.
Want dat is de schuld van specifiek defensie? Of heeft dat een andere oorzaak?quote:Op maandag 1 juni 2026 07:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mooi verwoord en niks aan toe te voegen.
Dit artikel maakt het dan ook pijnlijk duidelijk: https://www.politico.eu/a(...)ult-armin-papperger/
[..]
Ah daarom loopt het zeker zo soepel met de ASW-fregatten?
Jij weet net zo goed als mij dat vanaf dag 1 dat project getraineerd is door alles en iedereen t/m het bespelen van de publieke opinie aan toe. Er zijn ook hier hele topics volgeschreven door leken die de luchtmacht alleen van open dagen kennen maar wel wisten te vertellen hoe kut die kist wel niet was en we toch echt wat anders moesten kopen... Defensie was vrij duidelijk, het is en was de beste kist, period. Het had hier in Nederland allemaal veel sneller gekund.quote:Op maandag 1 juni 2026 02:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat de definitieve aankoop van de F-35 in Rutte II werd uitgesteld tot het volgende kabinet was helemaal geen gekke beslissing gezien de staat van de overheidsfinancien hier destijds en tegelijkertijd de ontwikkelingsproblemen en vertragingen aan de andere kant van de grote plas. Had qua levertijden haast niks gescheeld, al die eerste vliegtuigen waren toen nog in low-rate production en aangewezen voor USAF, IAF. Sterker nog, dat wachten maakte de kist zelfs goedkoper voor ons.
Nee dat ontwerp werd aangepast omdat de Belgen ze anders niet konden betalen, moet nu aangepast worden omdat ze te klein zijn voor de benodigde wapens en nu piepen de Belgen dat ze ze niet kunnen betalenquote:Op maandag 1 juni 2026 07:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mooi verwoord en niks aan toe te voegen.
Dit artikel maakt het dan ook pijnlijk duidelijk: https://www.politico.eu/a(...)ult-armin-papperger/
[..]
Ah daarom loopt het zeker zo soepel met de ASW-fregatten?
Tegen de tijd dat die varen zijn we 10 jaar verder en zijn ze alweer verouderd. Traag, trager, traagst.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee dat ontwerp werd aangepast omdat de Belgen ze anders niet konden betalen, moet nu aangepast worden omdat ze te klein zijn voor de benodigde wapens en nu piepen de Belgen dat ze ze niet kunnen betalen
Dat project is een prachtig voorbeeld waarom een EU leger er nooit gaat komen
Das altijdquote:Op maandag 1 juni 2026 08:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat die varen zijn we 10 jaar verder en zijn ze alweer verouderd.
Wat een arrogantie van die CEO van Rheinmetall. En dat voor een bedrijf wat zelf nou ook niet bepaald een lichtend voorbeeld van innovatie is geweest.quote:Op maandag 1 juni 2026 07:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mooi verwoord en niks aan toe te voegen.
Dit artikel maakt het dan ook pijnlijk duidelijk: https://www.politico.eu/a(...)ult-armin-papperger/
[..]
Ah daarom loopt het zeker zo soepel met de ASW-fregatten?
Nee, legers die je te laag in de organisatie hun eigen acquisitie laat doen zijn idd niet realistisch.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:40 schreef sp3c het volgende:
Dat project is een prachtig voorbeeld waarom een EU leger er nooit gaat komen
Ja en die top durft geen knopen door te hakken daar zijn beide projecten een mooi voorbeeld van en hoe meer landen er meedoen hoe groter het probleemquote:Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, legers die je te laag in de organisatie hun eigen acquisitie laat doen zijn idd niet realistisch.
Daarom doen die dat meestal helemaal in de top.
Je bedoeld dat die top (Europees leger), niet bestaat?quote:Op maandag 1 juni 2026 10:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en die top durft geen knopen door te hakken
Neequote:Op maandag 1 juni 2026 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat die top (Europees leger), niet bestaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |