abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220929695
Zo ja, waarom? Zo nee, waarom? Zo misschien, hoezo?
  zondag 31 mei 2026 @ 16:09:04 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220929894
nee

waarom

"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_220929922
Ja, maar ik eet wel gewoon vlees enzo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:21:46 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220929991
Ik ben heel waterig vlees.
pi_220929998
Dan zijn wij geen van allen vegan.
pi_220930017
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:12 schreef Hallojo het volgende:
Ja, maar ik eet wel gewoon vlees enzo.
Wat zijn je pronounce?
  zondag 31 mei 2026 @ 16:29:54 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220930039
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat zijn je pronounce?
Mes/Vork
pi_220930088
Barbeque vegan hier.

Champignons grillen
pi_220930091
Ik ben geen Vegan.

Waarom?
Omdat ik vlees lekker vind en Vegan maaltijden mij niet kunnen verzadigen op de langere termijn.
Daarnaast is een Vegan lifestyle bijna onmogelijk. Omdat dierlijk product in bijna alles zit wat we dagelijks gebruiken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220930127
nee ben geen poofter
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:50:49 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_220930136
Best langs geweest. Maar inmiddels al weer jaren vegetarier omdat op reis dat al een opgaaf kan zijn. Laat staan vegan.

Zou overigens niet weten waarom het onmogelijk is. Ben nu ook behoorlijk fit maar mijn fitste periodes waren toen ik vegan was.
pi_220930173
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:50 schreef Ericr het volgende:
Best langs geweest. Maar inmiddels al weer jaren vegetarier omdat op reis dat al een opgaaf kan zijn. Laat staan vegan.

Zou overigens niet weten waarom het onmogelijk is. Ben nu ook behoorlijk fit maar mijn fitste periodes waren toen ik vegan was.
Niet onmogelijk qua eten, maar onmogelijk qua lifestyle.
Geen enkel product mag dierlijke grondstoffen bevatten.
En als je dat gaat uitzoeken, dan zit in een heel breed scala aan producten grondstoffen van dierlijke oorsprong.

Bij voedsel zit je, als je echt voor Vegan gaat, ook de beperking dat er geen dierlijke mest gebruikt mag zijn, of dieren voor het kweken van de groenten.
Denk aan bijenkasten voor de bevruchting, of wespen voor het ontwikkelen van vijgen, honden of varkens bij het opsporen van truffels, etc.

Huisdieren houden is ook niet vegan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220930281
Ik eet wel een stuk minder vlees maar vind het te lekker om te laten staan
  zondag 31 mei 2026 @ 17:49:22 #15
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220930447
Ik heb al eens een vegan gesproken die activistisch was en restaurants reviewde voor "Happy cow". Toen ik haar gevraagd had waar ze haar B12 vandaan haalde was het opeens "van supplementen" en ze dacht er volledig niet over na waar die supplementen vandaan komen. Toen ik haar erop wees dat die gebaseerd waren op dierlijke producten, werd ze boos en ging ze vol in de ontkenning.
pi_220930612
Vegan, nee joh. Het leven is soms al vervelend genoeg. :{w Ik wil af en toe wel een lekker stukje vlees. :Y)
pi_220930686
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:49 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb al eens een vegan gesproken die activistisch was en restaurants reviewde voor "Happy cow". Toen ik haar gevraagd had waar ze haar B12 vandaan haalde was het opeens "van supplementen" en ze dacht er volledig niet over na waar die supplementen vandaan komen. Toen ik haar erop wees dat die gebaseerd waren op dierlijke producten, werd ze boos en ging ze vol in de ontkenning.
B12 die veganisten slikken is ofwel synthetisch, ofwel door fermentatie met bacteriën gewonnen.
Niet van dierlijke afkomst.
Geen enkel dier kan zelf B12 aanmaken. De vitamine is altijd afkomstig van een bacterie.
Dieren die wij eten krijgen veelal B12 supplementen gevoerd.
Zo krijgen wij vervolgens B12 binnen.
Veganisten slaan de die tussenstap over.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 18:58:00 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_220930905
Nee, anders had ik het wel gezegd (vele malen)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220931362
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
B12 die veganisten slikken is ofwel synthetisch, ofwel door fermentatie met bacteriën gewonnen.
Niet van dierlijke afkomst.
Geen enkel dier kan zelf B12 aanmaken. De vitamine is altijd afkomstig van een bacterie.
Dieren die wij eten krijgen veelal B12 supplementen gevoerd.
Zo krijgen wij vervolgens B12 binnen.
Veganisten slaan de die tussenstap over.
Als je echt principes hebt als vegan mag je ook geen bacteriën eten, zijn inprincipe ook gewoon diertjea
  Admin zondag 31 mei 2026 @ 19:48:20 #20
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220931446
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:29 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Mes/Vork
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin zondag 31 mei 2026 @ 19:51:26 #21
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220931470
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:43 schreef Wantie het volgende:
Ik ben geen Vegan.

Waarom?
Omdat ik vlees lekker vind en Vegan maaltijden mij niet kunnen verzadigen op de langere termijn.
Daarnaast is een Vegan lifestyle bijna onmogelijk. Omdat dierlijk product in bijna alles zit wat we dagelijks gebruiken.
Ze doen ook niet niet aan leren schoenen, jassen, noem maar op.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  zondag 31 mei 2026 @ 19:53:05 #22
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220931481
quote:
17s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ze doen ook niet niet aan leren schoenen, jassen, noem maar op.
Wat dragen ze dan?
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
  Admin zondag 31 mei 2026 @ 20:39:04 #23
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220931842
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
Wat dragen ze dan?
Stof
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  zondag 31 mei 2026 @ 20:44:09 #24
40566 Ericr
Livewrong
pi_220931877
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als je echt principes hebt als vegan mag je ook geen bacteriën eten, zijn inprincipe ook gewoon diertjea
Goed verhaal, zou geld terug vragen bij je biologie leraar.

Maar blijft altijd humor. Vegans aanspreken op principes terwijl iedere vegan zelf bepaalt tot hoever ze gaan. Ahimsa is geen dogmatische levenswijze. Het is zoveel mogelijk beperken van dierlijk leed, niet het volledig uitsluiten. Plus het is overwegend een pad waarin je leert.
pi_220931912
Nee. Te lekker. Door.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')