Niet onmogelijk qua eten, maar onmogelijk qua lifestyle.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:50 schreef Ericr het volgende:
Best langs geweest. Maar inmiddels al weer jaren vegetarier omdat op reis dat al een opgaaf kan zijn. Laat staan vegan.
Zou overigens niet weten waarom het onmogelijk is. Ben nu ook behoorlijk fit maar mijn fitste periodes waren toen ik vegan was.
B12 die veganisten slikken is ofwel synthetisch, ofwel door fermentatie met bacteriën gewonnen.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:49 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb al eens een vegan gesproken die activistisch was en restaurants reviewde voor "Happy cow". Toen ik haar gevraagd had waar ze haar B12 vandaan haalde was het opeens "van supplementen" en ze dacht er volledig niet over na waar die supplementen vandaan komen. Toen ik haar erop wees dat die gebaseerd waren op dierlijke producten, werd ze boos en ging ze vol in de ontkenning.
Als je echt principes hebt als vegan mag je ook geen bacteriën eten, zijn inprincipe ook gewoon diertjeaquote:Op zondag 31 mei 2026 18:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
B12 die veganisten slikken is ofwel synthetisch, ofwel door fermentatie met bacteriën gewonnen.
Niet van dierlijke afkomst.
Geen enkel dier kan zelf B12 aanmaken. De vitamine is altijd afkomstig van een bacterie.
Dieren die wij eten krijgen veelal B12 supplementen gevoerd.
Zo krijgen wij vervolgens B12 binnen.
Veganisten slaan de die tussenstap over.
quote:
Ze doen ook niet niet aan leren schoenen, jassen, noem maar op.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:43 schreef Wantie het volgende:
Ik ben geen Vegan.
Waarom?
Omdat ik vlees lekker vind en Vegan maaltijden mij niet kunnen verzadigen op de langere termijn.
Daarnaast is een Vegan lifestyle bijna onmogelijk. Omdat dierlijk product in bijna alles zit wat we dagelijks gebruiken.
Wat dragen ze dan?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze doen ook niet niet aan leren schoenen, jassen, noem maar op.
Stofquote:
Goed verhaal, zou geld terug vragen bij je biologie leraar.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als je echt principes hebt als vegan mag je ook geen bacteriën eten, zijn inprincipe ook gewoon diertjea
Niet volgens het veganisme:quote:Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als je echt principes hebt als vegan mag je ook geen bacteriën eten, zijn inprincipe ook gewoon diertjea
quote:Bacteriën vormen een compleet eigen domein in de biologie. Ze hebben geen centraal zenuwstelsel, geen hersenen en kunnen — voor zover de wetenschap weet — geen pijn, angst of bewustzijn ervaren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |