abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220928809
quote:
China waarschuwt EU dat het keihard terugslaat bij nieuwe handelsmaatregelen
Nieuwsredactie | 31 mei 2026

China heeft dit weekend gewaarschuwd dat het "resoluut" terugslaat als de Europese Unie met nieuwe handelsmaatregelen komt. De uitspraak is een reactie op een conclusie van de Europese Commissie op vrijdag dat de huidige handelsrelatie met China niet houdbaar is.

"Mocht de EU volharden in het eenzijdig invoeren van nieuwe handelsinstrumenten en het opleggen van discriminerende beperkingen, dan zal China vastberaden tegenmaatregelen nemen en effectieve maatregelen treffen om zijn eigen belangen te beschermen", staat in een verklaring van het Chinese ministerie van Economische Zaken.

De EU vindt dat China oneerlijke concurrentie bedrijft door eigen bedrijven voor te trekken en kritieke grondstoffen die het heeft maar mondjesmaat te verhandelen met strategische partners zoals Europa. Brussel blijft het Aziatische land wel zien als een belangrijke handelspartner, maar de Europese industrie moet beter worden beschermd tegen Chinese import.

In Brussel wordt nu ook gesproken over strenger handelsbeleid richting China. Daaronder is een mogelijke maatregel om de toegang van China tot de EU-markt voor chemicaliën, metalen en schone energietechnologie te beperken.
https://www.nu.nl/economi(...)delsmaatregelen.html

duitsland en frankrijk, sowieso de 2 landen die al decennialang de richting bepalen in de EU, staan hier lijnrecht tegenover elkaar
pi_220928953
Nou Jetten, wat wordt het? Top of toch lekker vertrouwd bottom? :X
pi_220929012
Wat gaat China doen dan? De gelijke behandeling van EU bedrijven stopzetten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220929055
China moet je gewoon geheel boycotten wegens schending van mensenrechten
  zondag 31 mei 2026 @ 17:02:32 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220930219
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:42 schreef ricky3 het volgende:
China moet je gewoon geheel boycotten wegens schending van mensenrechten
Klopt. De VS ook.

Beter komen we op voor pure Europese belangen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:04:07 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220930231
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:21 schreef Since2003 het volgende:
Nou Jetten, wat wordt het? Top of toch lekker vertrouwd bottom? :X
"Hoi, ik ben nu koalaberen aan het spotten in Australië. Morgen ga ik daar even van bijkomen bij familie in Argentinië. Ik kom later in de week terug op deze vraag. Groetjes Rob."
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220930246
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat gaat China doen dan? De gelijke behandeling van EU bedrijven stopzetten?
Ze gaan Sjoerd Sjoerdsma weer persona non grata verklaren.
pi_220930289
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze gaan Sjoerd Sjoerdsma weer persona non grata verklaren.
Daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Vreselijke kwal.
pi_220930296
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:42 schreef ricky3 het volgende:
China moet je gewoon geheel boycotten wegens schending van mensenrechten
Welke mensenrechten schenden ze precies?

Dat verhaaltje over die zielige uyghur is Turkse propaganda. We kunnen beter een dictatuur als Turkije isoleren ipv mee te gaan in hun domme leugens.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:37:58 #10
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220930379
China heeft één hele grote troef: zij hebben 95% van de rafinagecapaciteit van zeldzame aardmetalen in handen. Ik denk dat ze bereid zijn dit feit in te zetten en andere gebieden af te knijpen als ze niet doen wat China wilt.

Stel idioten in de EU.
pi_220930437
De Amerikaanse druk speelt hier waarschijnlijk geen enkele rol...
  zondag 31 mei 2026 @ 17:50:47 #12
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220930459
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef Telefoonvork het volgende:
China heeft één hele grote troef: zij hebben 95% van de rafinagecapaciteit van zeldzame aardmetalen in handen. Ik denk dat ze bereid zijn dit feit in te zetten en andere gebieden af te knijpen als ze niet doen wat China wilt.

Stel idioten in de EU.
Als EU-landen vervolgens kappen met het kopen van Chinese Temu-crap zakt de economie daar gelijk in elkaar, dat weten ze zelf ook wel.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:53:10 #13
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220930467
quote:
80s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Als EU-landen vervolgens kappen met het kopen van Chinese Temu-crap zakt de economie daar gelijk in elkaar, dat weten ze zelf ook wel.
En als China vervolgens stopt met het leveren van zelfdzame aardmetalen aan de EU, zijn wij hier volledig fucked.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:54:19 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220930475
Oh nee straks betaal ik drie euro voor mijn Temu iphone hoesje ipv twee euro.

  zondag 31 mei 2026 @ 17:56:28 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220930485
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:53 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
En als China vervolgens stopt met het leveren van zelfdzame aardmetalen aan de EU, zijn wij hier volledig fucked.
Jup, een soort mutual destruction. We hebben elkaar nodig, dus niemand gaat op die knop drukken.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:28:26 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220931216
pi_220933124
quote:
4s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:18 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Welke mensenrechten schenden ze precies?

Dat verhaaltje over die zielige uyghur is Turkse propaganda.
Vertel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220933276
Wees er maar gerust op dat de EU zal kiezen voor de oplossing die het meest schadelijk voor de EU is. Uit fatsoen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220934561
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat gaat China doen dan? De gelijke behandeling van EU bedrijven stopzetten?
Dit dus. China doet al decennia niet anders dan buitenlandse bedrijven benadelen en drempels opwerpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 1 juni 2026 @ 11:24:02 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220934965
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:42 schreef ricky3 het volgende:
China moet je gewoon geheel boycotten wegens schending van mensenrechten
Je realiseert wat voor economische effecten dit zou hebben?
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt. De VS ook.

Beter komen we op voor pure Europese belangen.
:')_!

Ah ja, even de VS en China boycotten. Daarmee verliest Europa pakweg 40% van de importgoederen en ongeveer 30% van de afzetmarkten. Uitstekende manier om de Europese economie een ravijn in de gooien, het zou leiden tot directe tekorten in kritieke sectoren, gigantische inflatie en grote hoeveelheden mensen zouden werkeloos worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220935027
Gewoon een brief terugsturen met opgesomd alle discriminerende maatregelen die China al jarenlang voert t.o.v. buitenlandse entiteiten. Wij mogen daar veel minder dan dat zij hier mogen en dat moet meer in balans gaan komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220935205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:53 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
En als China vervolgens stopt met het leveren van zelfdzame aardmetalen aan de EU, zijn wij hier volledig fucked.
Valt mee, de lithium mijnen worden uit de grond gestampt hier in Europa.
Geeft overigens wel aan dat ze het gewoon zo hebben laten ontstaan, ja wij hebben gewoon onze eigen voorraden beschikbaar hier, nooit wat mee gedaan.

Zeg maar dezelfde waanzin van gasputten dicht pompen met beton.

Ook andere “zeldzame” grondstoffen, is gewoon beschikbaar hier van Noorwegen tot Spanje als het ware.
Maar geen ontginning, of weinig, geen fabrieken etc.

Dat kost tijd.
pi_220935246
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gewoon een brief terugsturen met opgesomd alle discriminerende maatregelen die China al jarenlang voert t.o.v. buitenlandse entiteiten. Wij mogen daar veel minder dan dat zij hier mogen en dat moet meer in balans gaan komen.
Som ze eens op zou ik zeggen, kunnen we lachen.
pi_220935484
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:17 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Som ze eens op zou ik zeggen, kunnen we lachen.
https://trade.ec.europa.e(...)s=false&countries=CN

Van alle landen heeft alleen Rusland meer barrieres richting de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')