abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2026 @ 15:19:28 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220929412
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:03 schreef Haags het volgende:
Misschien eens handig om na te gaan denken om een hardloopevenement niet meer in de maanden mei-jun-jul-aug-sep te organiseren.
Of gewoon om een uur of 7/8 starten zoals in Zuid-Europa gebruikelijk is.

Half 11 starten met een marathon in de zomer is gekkenwerk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220929420
Ik zie het al, klimaatstress.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:29:09 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220929530
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:09 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Het is fucking benauwd, ga zelf maar hardlopen.
Heb net 5km gedaan en het was echt niet lekker lopen. Moet er niet aan denken om een langere afstand te moeten lopen in dit weer.
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 15:34:00 #29
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220929587
Ik ging vanochtend met de hond wandelen waar ik een dagje op moest passen, en kreeg het ook al benauwd, terwijl ik dat normaal nooit heb.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:37:25 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220929612
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is echt niet zo simpel, hier een voorbeeld van een goed getrainde gast van 25 jaar die vorig jaar sterft bij de Marathon van Enschede zonder bijzonder warm weer net als vandaag
Erg tragisch, maar de vraag is dan ook of dit door het weer (dat lijkt onwaarschijnlijk, het was toen 13 graden) kwam of er andere factoren een rol hebben gespeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 31 mei 2026 @ 15:40:28 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220929637
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik ging vanochtend met de hond wandelen waar ik een dagje op moest passen, en kreeg het ook al benauwd, terwijl ik dat normaal nooit heb.
De slaapkamer koelt 's nachts ook gewoon niet af, ondanks een wagenwijd geopend raam.
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 15:44:43 #32
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220929683
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
De slaapkamer koelt 's nachts ook gewoon niet af, ondanks een wagenwijd geopend raam.
Nee zelfs alles tegen elkaar open zetten heeft geen zin
  zondag 31 mei 2026 @ 15:45:17 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220929686
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Erg tragisch, maar de vraag is dan ook of dit door het weer (dat lijkt onwaarschijnlijk, het was toen 13 graden) kwam of er andere factoren een rol hebben gespeeld.
Maarja er doen 12.000 lopers mee met de Groningen Marathon. Misschien doen er ook wel ongetrainde mensen mee, maar zelfs bij mensen die wel getraind zijn kan dus ook iets spelen in het lichaam waardoor er een reactie als dit kan komen. Niet genoeg drinken kan ook meespelen. Hoeveel punten zijn er dat ze water en sportdrank kunnen halen.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:48:35 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220929702
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Maarja er doen 12.000 lopers mee met de Groningen Marathon. Misschien doen er ook wel ongetrainde mensen mee, maar zelfs bij mensen die wel getraind zijn kan dus ook iets spelen in het lichaam waardoor er een reactie als dit kan komen. Niet genoeg drinken kan ook meespelen. Hoeveel punten zijn er dat ze water en sportdrank kunnen halen.
Zeker, dat kan absoluut en dat is in alle gevallen erg naar voor zulke mensen. Punt is alleen meer dat het nu direct wordt opgehangen aan het weer. Dat lijkt wat voorbarig. Als het nu echt warm is en volle zon, wat je bijvoorbeeld bij de Nijmeegse Vierdaagse wel geregeld ziet is dit logisch, maar nu niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220929703
Ik deed mee met de halve marathon vanmorgen. Het was goed benauwd. Verder waren er ook niet veel waterpunten onderweg. Dus ik snap wel dat sommigen daar dan onwel van worden
pi_220929710
Dat t vooral bij de halve en niet bij de hele voorkomt zou misschien wel iets met getraindheid te maken hebben? Kan me voorstellen dat genoeg mensen denken “zo’n halve fixen we wel even” terwijl als je je inschrijft voor de hele je wéét dat het even wat maanden voorbereiding gaat kosten.

Ik zou ook als dat als organisatie mogelijk is gewoon eerder starten. Liep in maart de halve van Parijs, die startte om 0800! Ben je gewoon iets voor half10 klaar, niet te warm en he hebt nog wat aan je dag.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 31 mei 2026 @ 15:53:35 #37
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220929727
Temperatuur valt vandaag wel mee maar de luchtvochtigheid maakt het inderdaad wel echt benauwd hoor.
pi_220929748
Mensen die daar aan meedoen noem ik ook wel maradom.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:58:07 #39
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220929758
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:12 schreef StateOfMind het volgende:
Ook bij de Nijmeegse Vierdaagse zijn er de laatste jaren meerdere problemen geweest vanwege de hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid.

In enkele gevallen zelfs met dode als gevolg.

De laatste jaren is het ook een paar keer voorgekomen dat routes ingekort werden, of zelfs een dag is gecanceld.

Zoals iemand hierboven al zei is het misschien raadzaam om in de nabije toekomst eens te overwegen om bepaalde inspannende evenementen te verplaatsen naar koelere periodes in het jaar, aangezien door klimaatverandering zomers steeds heter en langer worden.
En in Afrika dan?
Daar doen ze niet anders, is het nog veel heter dan hier en daar komen zelfs de beste hardlopers vandaan.
pindazakje
pi_220929766
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
De slaapkamer koelt 's nachts ook gewoon niet af, ondanks een wagenwijd geopend raam.
Ik ben serieus al weer de dagen af aan het tellen tot september. Kon ik de zomer maar overslaan.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:03:27 #41
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220929806
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:58 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ben serieus al weer de dagen af aan het tellen tot september. Kon ik de zomer maar overslaan.
Waar slaat dit op gast, je houdt niet van zonlicht ofzo? Rot op met die gore donkere natte kutwinter.
Het is wel warm in huis maar ik heb echt 10x liever 26 graden in huis in de zomer, dan de 13 graden in de winter.
pindazakje
pi_220929823
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waar slaat dit op gast, je houdt niet van zonlicht ofzo? Rot op met die gore donkere natte kutwinter.
Het is wel warm in huis maar ik heb echt 10x liever 26 graden in huis in de zomer, dan de 13 graden in de winter.
Ga huilen zeg, kun je het niet hebben dat er nou eenmaal mensen zijn met andere voorkeuren?
Doe mij maar winter ja. Regen, sneeuw, ijs, heerlijk.

Rot op met die gore plakkerige hete kutzomer.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:09:44 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220929898
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waar slaat dit op gast, je houdt niet van zonlicht ofzo? Rot op met die gore donkere natte kutwinter.

Of iets ertussenin?

18 graden met wat wolkjes?
  zondag 31 mei 2026 @ 16:11:24 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220929914
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:58 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ben serieus al weer de dagen af aan het tellen tot september. Kon ik de zomer maar overslaan.
De zomers van 'vroeger', toen temperaturen van 31 al zeldzaam waren, laat staan hoger, prima.

De huidige zomers, waar temperaturen van 33 of hoger normaal zijn, bah :r

De afgelopen week, en dan is het nog niet eens juni, zijn er hier lokaal 4 dagen boven de 30 geweest, waarvan 3 32-33.

Vandaag is de eerste dag dat het onder de 28 is (24).

En de ellende is dat het dan ook meteen ontzettend klam en benauwd is.

Wel mobiele airco besteld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:12:52 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220929925
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Of iets ertussenin?

18 graden met wat wolkjes?
18-23 graden is perfect.
Zacht briesje erbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220929926
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:11 schreef StateOfMind het volgende:
De afgelopen week, en dan is het nog niet eens juni, zijn er hier lokaal 4 dagen boven de 30 geweest, waarvan 3 32-33.

Vandaag is de eerste dag dat het onder de 28 is (24).
Hier precies hetzelfde. Bah, vreselijk.

Maar blijkbaar mag je hier niets kwetsends zeggen over de zomer want dan komen de plaatselijke kneuzen weer janken omdat ze met hun minimale IQ niet kunnen bevatten dat mensen andere voorkeuren kunnen hebben.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:15:55 #47
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220929943
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Of iets ertussenin?

18 graden met wat wolkjes?
Ook prima, maar alles beter dan die vieze natte koude donkere depressieve dagen van oktober t/m maart :r :r :r :r
@Lenny77
pindazakje
pi_220929955
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ook prima, maar alles beter dan die vieze natte koude donkere dagen van oktober t/m maart :r :r :r :r
@:lenny77
Dat is juist de heerlijkste tijd van het jaar :)
pi_220929962
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, dat kan absoluut en dat is in alle gevallen erg naar voor zulke mensen. Punt is alleen meer dat het nu direct wordt opgehangen aan het weer. Dat lijkt wat voorbarig. Als het nu echt warm is en volle zon, wat je bijvoorbeeld bij de Nijmeegse Vierdaagse wel geregeld ziet is dit logisch, maar nu niet.
Temperatuur en zon is ook het probleem niet. Hoge luchvochtigheid wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 31 mei 2026 @ 16:18:12 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220929965
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hier precies hetzelfde. Bah, vreselijk.

Maar blijkbaar mag je hier niets kwetsends zeggen over de zomer want dan komen de plaatselijke kneuzen weer janken omdat ze met hun minimale IQ niet kunnen bevatten dat mensen andere voorkeuren kunnen hebben.
Het kutste vind ik nog dat het binnen in huis dan ook zeer onaangenaam warm wordt, en die temperatuur er heel langzaam weer uit gaat als het eenmaal in de muren zit.

Nu gelukkig 'slechts' 26 graden binnen (nog geen juni), maar in de zomer wordt dat vaak 30.
Om nog maar te zwijgen over boven op de slaapkamer.
Verschrikkelijk :{w

Maar gelukkig airco besteld om het wat aangenamer te maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')