Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blankenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:16 schreef HowardRoark het volgende:
We hebben beelden.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Hooligans is het nieuwe jongeren?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Dat was te verwachten.
Als hooligans ergens van houden is het rellen bij winst of verlies.
Parijs heeft meerdere revoluties meegemaakt. Dus het zal er morgen nog wel zijn.
Zoals brussel het graag wil zien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leuke stad niet? Vorig nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken![]()
De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............
Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving![]()
![]()
Dit soort taferelen zie je na elke CL winst? Heb je de filmpjes eigenlijk wel goed bekeken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals brussel het graag wil zien.
Maar voor de rest heb je ongeregeldheden overal bij een voetbalfeest. Groot of klein. Maakt niet uit, zijn altijd gasten die zich niet kunnen gedragen.
Hier wordt alleen niet de brandweer belaagd, zoals in Overvecht standaard is de afgelopen weken.
Ik zag die ook al voorbijkomen, maar dit is in niet Parijs, maar blijkbaar in ergens Georgië bij eerdere demonstraties.quote:
Ah thanks. Laat maar weer zien dat ik eerst researchquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zag die ook al voorbijkomen, maar dit is in niet Parijs, maar blijkbaar in ergens Georgië bij eerdere demonstraties.
Ow zeker. Je weet hoe ik over allochtonen en hun gedrag denk he. Steek ik niet onder stoelen of banken. Dit is wel een gradatie idioot.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit soort taferelen zie je na elke CL winst? Heb je de filmpjes eigenlijk wel goed bekeken?
Wat dat er mee te maken heeft...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:41 schreef HowardRoark het volgende:
Prioriteiten voor de supporters zo te zien.
[ twitter ]
Klopt helemaal je zag vorig jaar inderdaad ook een boel beesten..quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit soort taferelen zie je na elke CL winst? Heb je de filmpjes eigenlijk wel goed bekeken?
Tja, niets natuurlijk. Maar een aanzienlijk aantal van de supporters daar zal een migratieachtergrond uit Noord-Afrika hebben, dus dan krijg je dat al snel helaas.quote:
Dat is leuk speelgoed ja.quote:
Nee voetbalhooligans.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hooligans is het nieuwe jongeren?
Dat zagen we in november 2024 inderdaad, Amsterdam heeft namelijk eenzelfde demografische ontwikkeling doorgemaakt als Parijs. En het lijkt er sterk op dat er toch een samenhang is met de culturele achtergrond van zulke jongeren en dit soort rellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee voetbalhooligans.
Rellen en voetbalwedstrijden gaan hand in hand.
Als Ajax zou hebben gewonnen (wat niet snel meer zal gebeuren) zou dit Amsterdam zijn.
Hmm.quote:
Dat is inderdaad wat anderen al zeiden niet van Parijs maar een jaar of 2 terug bij demonstraties in Georgie.quote:
Dit gebeurde vroeger net zo goed.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zagen we in november 2024 inderdaad, Amsterdam heeft namelijk eenzelfde demografische ontwikkeling doorgemaakt als Parijs. En het lijkt er sterk op dat er toch een samenhang is met de culturele achtergrond van zulke jongeren en dit soort rellen.
Nee hoor, dat was vroeger een uitzondering. Nu is het iedere keer opnieuw raak, met de usual suspects voorop. Je kunt dit tot in treurnis blijven ontkennen, maar nagenoeg iedereen merkt die trend echt wel op.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vroeger net zo goed.
In Engeland, Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk. Alle grote voetballanden waarbij meestal de locatie van een succesvolle club is gebaseerd in een grote stad of hoofdstad, daar wonen natuurlijk veel supporters waardoor er grote rellen ontstaan.
Ik snap dat je geobsedeerd bent, en de vaseline uit de kast heb gepakt omdat je in sommige filmpjes alle kleuren van de regenboog ziet qua afkomst. Maar bij voetbal gaat die vlieger niet op. Je zou zelfs kunnen stellen dat op dit vlak nieuwere generaties Fransen perfect geassimileerd zijn.
Het is ook gewoon gelul. Dit gebeurd niet bij Real, City of Bayern om maar even wat te noemen.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was vroeger een uitzondering. Nu is het iedere keer opnieuw raak, met de usual suspects voorop. Je kunt dit tot in treurnis blijven ontkennen, maar nagenoeg iedereen merkt die trend echt wel op.
quote:Op zondag 31 mei 2026 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vroeger net zo goed.
In Engeland, Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk. Alle grote voetballanden waarbij meestal de locatie van een succesvolle club is gebaseerd in een grote stad of hoofdstad, daar wonen natuurlijk veel supporters waardoor er grote rellen ontstaan.
Ik snap dat je geobsedeerd bent, en de vaseline uit de kast heb gepakt omdat je in sommige filmpjes alle kleuren van de regenboog ziet qua afkomst. Maar bij voetbal gaat die vlieger niet op. Je zou zelfs kunnen stellen dat op dit vlak nieuwere generaties Fransen perfect geassimileerd zijn.
"Jongeren".quote:Op zondag 31 mei 2026 01:51 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Ook echt nul, NUL! Fransozen in dit filmpjeEnkel voetbalsupporters... Bwhaha.. sommige mensen hier.
Dan maar vaker gelijkspel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Dat was te verwachten.
Als hooligans ergens van houden is het rellen bij winst of verlies.
Het punt van hullie doen het ook - standaard reacties van de gutmenschquote:Op zondag 31 mei 2026 00:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Het is nu 2026, en jij post een video van 1999. Welk punt wil je hier precies mee maken?
Fransen die ik spreek zeggen precies hetzelfde.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:34 schreef DobbyDobby het volgende:
Er zijn veel leugens in de wereld, maar een van de grootste is toch wel Parijs en de stad van de liefde. Een groot Noord-Afrikaanse shithole. Wat een verschrikkelijke stad. 1 keer geweest en iedere minuut was er een teveel.![]()
En de toekomst van West-Eruopa zag je daar al jaren terug. Maar dit wou Brussel graag, dus die zullen wel trots zijn.
Alleen maar lijn 4 genomen ofzo? Op de meeste metrolijnen was dit totaal niet mijn ervaring. Er zijn inderdaad wel delen van Parijs die zo zijn, dat was overigens 15 jaar geleden ook al zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken![]()
De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............
Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving![]()
![]()
Het is echt per arrondissement of het een beetje fraai is of dat het een grote teringbende is. Dat is ook al jaren zo, zoals je inderdaad stelt. Herinner ik me al van toen ik jong was.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:34 schreef DobbyDobby het volgende:
Er zijn veel leugens in de wereld, maar een van de grootste is toch wel Parijs en de stad van de liefde. Een groot Noord-Afrikaanse shithole. Wat een verschrikkelijke stad. 1 keer geweest en iedere minuut was er een teveel.![]()
En de toekomst van West-Eruopa zag je daar al jaren terug. Maar dit wou Brussel graag, dus die zullen wel trots zijn.
dit zijn helemaal geen voetbalhooligansquote:Op zondag 31 mei 2026 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee voetbalhooligans.
Rellen en voetbalwedstrijden gaan hand in hand.
Als Ajax zou hebben gewonnen (wat niet snel meer zal gebeuren) zou dit Amsterdam zijn.
Wordt in Nederland ook weer leuk in de grote steden als Marokko speelt.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:39 schreef thedeedster het volgende:
Het is een alibi. Vele mensen op straat. En relschoppers maken gewoon misbruik van de anonimiteit van de massa.
Ik houd mijn hart vast voor de WK. En niet alleen met betrekking tot Frankrijk.
En er is een kans dat Nederland en Marokko elkaar treffen.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt in Nederland ook weer leuk in de grote steden als Marokko speelt.
Ja, wat dat betreft kun je beter Turkije hebben. Die houden het doorgaans bij een beetje toeteren.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En er is een kans dat Nederland en Marokko elkaar treffen.
Dat wordt zandzakken voor de deur.
Kickboks- en rapworkshops schijnen goed te helpen.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:12 schreef Toine51 het volgende:
Verliezen of winnen, daar vindt dat tuig altijd wel een reden om te rellen..
Tijd dat ze daar gericht gaan schieten op de knieschijven...
Als je daar woont ben je toch helemaal klaar met dat tuig?
Of is er iemand hier die een andere oplossing weet.....?
Het is vooral geschreeuw van jou en wat andere rechts conservatieve schreeuwers die keer op keer een totaal gebrek aan historische kennis laten zien.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:35 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is ook gewoon gelul. Dit gebeurd niet bij Real, City of Bayern om maar even wat te noemen.
In de VS of Mexico zullen ze niet gaan rellen, als ze überhaupt binnen komen...quote:Op zondag 31 mei 2026 08:39 schreef thedeedster het volgende:
Het is een alibi. Vele mensen op straat. En relschoppers maken gewoon misbruik van de anonimiteit van de massa.
Ik houd mijn hart vast voor de WK. En niet alleen met betrekking tot Frankrijk.
Als je niks hebt met voetbal, dan ben je raar.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:10 schreef Durmada het volgende:
Tja, de CL winnen is uitzonderlijk als club. Ik kan mij goed voorstellen dat de supporters blij zijn. Als je niks met voetbal hebt is het wat raar, maar er komt echt veel vreugde los.
Koekidiekoekkoek!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
En dan hadden we ooit een minister die dit soort volk naar NL wilde halen..
Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen - https://nos.nl/l/2432599
Hihaho...
Koekidiekoekkoek!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
En dan hadden we ooit een minister die dit soort volk naar NL wilde halen..
Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen - https://nos.nl/l/2432599
Hihaho...
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En er is een kans dat Nederland en Marokko elkaar treffen.
Dat wordt zandzakken voor de deur.
Ja laten we voetbalgeweld een migratieprobleem noemen, dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat PRO de waarheid niet onder ogen zietquote:Op zondag 31 mei 2026 00:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was vroeger een uitzondering. Nu is het iedere keer opnieuw raak, met de usual suspects voorop. Je kunt dit tot in treurnis blijven ontkennen, maar nagenoeg iedereen merkt die trend echt wel op.
Al die mensen die wijs komen doen met hun ChatGPT-postjesquote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef AFA2022 het volgende:
Is het nu erger dan vroeger? Ja en Nee.
In de jaren ’70–’80 waren rellen groter, gewelddadiger en chaotischer.
Arrestaties lagen toen boven de 6.000 per seizoen alleen al in de VK.
Grote rampen zoals Heysel (1985) waren direct gelinkt aan hooliganisme.
Hedendaags zie je wel een toename van hooligangeweld en dat is toe te schrijven aan: maatschappelijke onzekerheid, polarisatie, politieke radicalisering mengt zich steeds vaker met voetbal.
Kortom: het hooliganisme van vandaag is minder massaal dan vroeger, maar duidelijk weer in opkomst, harder, georganiseerder en gevoed door bredere maatschappelijke spanningen. Het verleden verklaart veel, maar de huidige trends laten zien dat het probleem opnieuw serieus genomen moet worden.`
user AFA2022 geeft collegequote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef AFA2022 het volgende:
Is het nu erger dan vroeger? Ja en Nee.
In de jaren ’70–’80 waren rellen groter, gewelddadiger en chaotischer.
Arrestaties lagen toen boven de 6.000 per seizoen alleen al in de VK.
Grote rampen zoals Heysel (1985) waren direct gelinkt aan hooliganisme.
Hedendaags zie je wel een toename van hooligangeweld en dat is toe te schrijven aan: maatschappelijke onzekerheid, polarisatie, politieke radicalisering mengt zich steeds vaker met voetbal.
Kortom: het hooliganisme van vandaag is minder massaal dan vroeger, maar duidelijk weer in opkomst, harder, georganiseerder en gevoed door bredere maatschappelijke spanningen. Het verleden verklaart veel, maar de huidige trends laten zien dat het probleem opnieuw serieus genomen moet worden.`
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is vooral geschreeuw van jou en wat andere rechts conservatieve schreeuwers die keer op keer een totaal gebrek aan historische kennis laten zien.![]()
Het gebeurde zelfs in blanke nederlandse provinciesteden tijdens het ek in 2000.
Rellen na einde EK voor elftal Nederland
1990:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is niet echt voetbalgeweld. Deze gasten grijpen elke openbare gelegenheid aan om te rellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja laten we voetbalgeweld een migratieprobleem noemen, dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat PRO de waarheid niet onder ogen ziet
Heb er niks meequote:Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je niks hebt met voetbal, dan ben je raar.
In 2000 heb ik een pizza uit de diepvries gehaald en in de vuilnisbak gegooid!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is vooral geschreeuw van jou en wat andere rechts conservatieve schreeuwers die keer op keer een totaal gebrek aan historische kennis laten zien.![]()
Het gebeurde zelfs in blanke nederlandse provinciesteden tijdens het ek in 2000.
Rellen na einde EK voor elftal Nederland
1990:
Bekijk deze YouTube-video
daarnaast is dit in Parijs echt wel een overtreffende trap natuurlijk. Zie je ,los van voetbal ook in zandvoort en nesselande natuurlijk. Zit nauwelijks een blanke tussen. Benoem het probleem gewoon en doe er wat aan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.
Wat heb ik gemist?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals brussel het graag wil zien.
Maar voor de rest heb je ongeregeldheden overal bij een voetbalfeest. Groot of klein. Maakt niet uit, zijn altijd gasten die zich niet kunnen gedragen.
Hier wordt alleen niet de brandweer belaagd, zoals in Overvecht standaard is de afgelopen weken.
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
daarnaast is dit in Parijs echt wel een overtreffende trap natuurlijk. Zie je ,los van voetbal ook in zandvoort en nesselande natuurlijk. Zit nauwelijks een blanke tussen. Benoem het probleem gewoon en doe er wat aan.
Ja maar Ajax en Feijenoord spraken in de jaren '90 ook af in een weilandje.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.
Zijn voetbalsupporters soms de nieuwe jongeren?quote:Op zondag 31 mei 2026 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vroeger net zo goed.
In Engeland, Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk. Alle grote voetballanden waarbij meestal de locatie van een succesvolle club is gebaseerd in een grote stad of hoofdstad, daar wonen natuurlijk veel supporters waardoor er grote rellen ontstaan.
Ik snap dat je geobsedeerd bent, en de vaseline uit de kast heb gepakt omdat je in sommige filmpjes alle kleuren van de regenboog ziet qua afkomst. Maar bij voetbal gaat die vlieger niet op. Je zou zelfs kunnen stellen dat op dit vlak nieuwere generaties Fransen perfect geassimileerd zijn.
Allesbehalve. De Voetbalwet in Engeland erkent dit zeer expliciet. Het is ook flink gedaald.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent juist rechts het hooligan probleem
quote:Op zondag 31 mei 2026 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koekidiekoekkoek!
[..]
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.
Nou toen Nederland de wk finale verloor in 2010 liep het ook goed uit de handquote:Op zondag 31 mei 2026 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koekidiekoekkoek!
[..]
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.
hooligansquote:Op zondag 31 mei 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent juist rechts het hooligan probleem
Zolang de ellende weg blijft van de toeristische hotspots blijft dit etteren in al die kutwijken in steden zoals Parijs, Brussel etc.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.
Wat heeft Engeland met Nederland te maken?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allesbehalve. De Voetbalwet in Engeland erkent dit zeer expliciet. Het is ook flink gedaald.
Het jongerenprobleem daarentegen...
Pas maar op, straks gaat hij nog over Westerse sekstoeristen in Azië beginnen. De andere favoriete bezigheid is om te doen alsof seksueel geweld en wangedrag en specifiek pedofilie een Westers probleem is dat veel groter is dan elders. Dat ze in Afghanistan letterlijk jongetjes voor ze laten dansen is dan natuurlijk een ongemakkelijke waarheid...quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef RamboDirk het volgende:
Jongens user @:Basp1 heeft in de krochten van het internet twee incidenten gevonden met roomblanke jongens.
[ afbeelding ]
Bewijs? En ja maar hunniequote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Nou toen Nederland de wk finale verloor in 2010 liep het ook goed uit de hand
Poeh poeh, er waren donkere mensen in de metro.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken![]()
De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............
Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving![]()
![]()
Het is een voorbeeld. Het topic gaat om te beginnen over Frankrijk.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat heeft Engeland met Nederland te maken?
Je struikelt letterlijk over de daklozen in Parijs en Brussel. In Brussel vragen ze elke 10 seconden om geld of sigaretten in het centrum.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de ellende weg blijft van de toeristische hotspots blijft dit etteren in al die kutwijken in steden zoals Parijs, Brussel etc.
quote:Vanwege de finale tussen Paris Saint-Germain (PSG) en Arsenal waren in Franse steden meer dan 20.000 agenten op de been. In Parijs zijn zo'n 8000 agenten ingezet. Ook in andere steden, zoals Reims, Toulouse en Grenoble waren ongeregeldheden en zijn relschoppers opgepakt. Rond middernacht stond het totaal aantal arrestaties in Frankrijk op 426. In totaal raakten zes agenten gewond, van wie een "vrij ernstig", meldt de minister van Binnenlandse Zaken.
Sure.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zagen we in november 2024 inderdaad, Amsterdam heeft namelijk eenzelfde demografische ontwikkeling doorgemaakt als Parijs. En het lijkt er sterk op dat er toch een samenhang is met de culturele achtergrond van zulke jongeren en dit soort rellen.
Hoe weten we dat? Het is ook herhaaldelijk raak in grote steden zoals Parijs, Brussel en Amsterdam/Den Haag na wedstrijden van Marokko, Algerije of andere Noord-Afrikaanse landen. Daarover gesproken: het WK begint volgende maand.
dikke duim denk.quote:
Parijs is een leuke stad. Maar je moet er wel geld voor hebben.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:34 schreef DobbyDobby het volgende:
Er zijn veel leugens in de wereld, maar een van de grootste is toch wel Parijs en de stad van de liefde. Een groot Noord-Afrikaanse shithole. Wat een verschrikkelijke stad. 1 keer geweest en iedere minuut was er een teveel.![]()
En de toekomst van West-Eruopa zag je daar al jaren terug. Maar dit wou Brussel graag, dus die zullen wel trots zijn.
Op de man, beetje kinderachtig.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
user AFA2022 geeft college
[ afbeelding ]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 08:06 schreef de_boswachter het volgende:
Je krijgt wat je stemt. Dit als ‘voetbalrellen’ betitelen
Zou kunnen, ik heb geen enkele behoefte momenteel om erheen te gaan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je struikelt letterlijk over de daklozen in Parijs en Brussel. In Brussel vragen ze elke 10 seconden om geld of sigaretten in het centrum.
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereldquote:Op zondag 31 mei 2026 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Qatar heeft natuurlijk niet voor niks PSG gekocht.
Geld dit ook niet voor voetbalgeweld, voor de “bezorgde burger” die AZC protesten afloopt of voor de mensen die het stelselmatig slopen van Gaza zo erg vonden dat ze uit bezorgdheid televisieschermen in de UvA stuk sloegen?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet echt voetbalgeweld. Deze gasten grijpen elke openbare gelegenheid aan om te rellen.
Is dit AI?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereld
Zullen we propaganda kanaal Twitter gewoon op Twitter laten waar de helft van de filmpjes niet klopt of context mistquote:Op zondag 31 mei 2026 01:51 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Ook echt nul, NUL! Fransozen in dit filmpjeEnkel voetbalsupporters... Bwhaha.. sommige mensen hier.
quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 08:06 schreef de_boswachter het volgende:
Je krijgt wat je stemt. Dit als ‘voetbalrellen’ betitelen
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Het topic gaat om te beginnen over Frankrijk.
Ook in Nederland zijn de nodige maatregelen getroffen en is het teruggelopen.
quote:Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereld
Ja. Ik kende vroeger iemand bij de harde kern van Ajax die de spelers op het veld niet kon opnoemen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geld dit ook niet voor voetbalgeweld, voor de “bezorgde burger” die AZC protesten afloopt of voor de mensen die het stelselmatig slopen van Gaza zo erg vonden dat ze uit bezorgdheid televisieschermen in de UvA stuk sloegen?
Al deze incidenten bij elkaar opgeteld zijn nog maar een fractie van de ellende die we gister in één avond gezien hebben. Daarnaast wist iedereen al dat dit zou gebeuren, ongeacht het resultaat. Het feit dat er plunderingen en aanrandingen plaatsvonden, gecombineerd met politieke uitingen, toont wel aan dat dit een stuk verder gaat dan ordinaire voetbalrellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSV
Slagveld rond Philips Stadion: PSV-fans vechten met ME https://share.google/rJejgIuFXk1MiLta0
Tien maanden cel voor "supporter" na rellen Fc Utrecht - Go Ahead
Utrecht-fans veroordeeld tot 10 maanden cel na rellen tegen Go Ahead https://share.google/nbf7uYHNsutPFEVUb
Rellen bij Cambuur - Ado
Van minuut tot minuut: de rellen in het stadion van Cambuur - Omrop Fryslân https://share.google/PYSjiaEfy55OzTb3P
Ahhh ik ben net wakker. Leuk dat je een spelfout hebt gevonden.quote:
Excuses.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:47 schreef ISVV het volgende:
[..]
Al deze incidenten bij elkaar opgeteld zijn nog maar een fractie van de ellende die we gister in één avond gezien hebben. Daarnaast wist iedereen al dat dit zou gebeuren, ongeacht het resultaat. Het feit dat er plunderingen en aanrandingen plaatsvonden, gecombineerd met politieke uitingen, toont wel aan dat dit een stuk verder gaat dan ordinaire voetbalrellen.
Dit is een bewijs van de prevelentie ten opzichte van vroeger?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSV
Slagveld rond Philips Stadion: PSV-fans vechten met ME https://share.google/rJejgIuFXk1MiLta0
Tien maanden cel voor "supporter" na rellen Fc Utrecht - Go Ahead
Utrecht-fans veroordeeld tot 10 maanden cel na rellen tegen Go Ahead https://share.google/nbf7uYHNsutPFEVUb
Rellen bij Cambuur - Ado
Van minuut tot minuut: de rellen in het stadion van Cambuur - Omrop Fryslân https://share.google/PYSjiaEfy55OzTb3P
Teruggelopen ja
Nee hoor, dat doet niemand. Wat nu wel zien is dat bij huidige voetbalrellen, mensen met een migratieachtergrond zijn oververtegenwoordigd. We zien dit dus ook specifiek vaak terug na (belangrijke) wedstrijden van Noord-Afrikaanse landen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja laten we voetbalgeweld een migratieprobleem noemen, dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat PRO de waarheid niet onder ogen ziet
Het is vooral zo vermoeiend dat uit een bepaalde hoek, en we zullen het nu maar even uitspreken: dat is vanuit de progressief linkse hoek, men keer op keer probeert via totaalidiote whataboutisms huidige problematiek te ontkennen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef RamboDirk het volgende:
Jongens user @:Basp1 heeft in de krochten van het internet twee incidenten gevonden met roomblanke jongens.
[ afbeelding ]
Dat laatste is dan ook nooit gebeurd, heeft zelfs jouw geliefde NRC durven te erkennen:quote:Op zondag 31 mei 2026 10:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sure.
Ga je ook erkennen dat de Maccabi fans zich hebben misdragen? Of zijn jouw favoriete Israeliers allemaal engeltjes zoals vanouds?
Taxichauffeuren in elkaar slaan is verboden? Tenzij het Maccabi is!
Het ging hier om een vooropgezette 'Jodenjacht' door met name jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen.quote:Mishandeling Amsterdam Een onlinefilmpje uit de nacht van woensdag op donderdag dat viral ging, toont géén aanval op een taxichauffeur, zoals eerder werd gedacht. Burgemeester Halsema bevestigt dat eerder die nacht wel een chauffeur mishandeld is.
Op een veelbekeken onlinefilmpje uit de nacht van afgelopen woensdag op donderdag is niet een taxichauffeur slachtoffer van een mishandeling, maar worden twee Hebreeuws sprekende mannen in elkaar geslagen.
Dat blijkt uit beelden die NRC heeft kunnen zien.
De aanleiding van de mishandeling is niet te zien, maar duidelijk is dat de aanvallers uit één en mogelijk twee taxi’s stappen en daar ook weer mee vertrekken. Een van de aanvallers roept „Palestina”. Na de aanval krabbelen de slachtoffers weer op. Ze spreken Hebreeuws met elkaar.
Bron
Verkrachting is in Nederland alleen een probleem als de dader niet van hier komtquote:Op zondag 31 mei 2026 10:47 schreef thedeedster het volgende:
Sommige mensen herhalen zichzelf nu letterlijk.
Echt, zo praat je iets niet goed.
Van het niveau; we hébben al verkrachters in Nederland, dus geen enkel probleem als we er nog wat binnen laten.
Gister is er ook minimaal een agent zwaargewond geraakt. Dus als jij een turfwedstrijdje wil houden vind ik het prima, maar dat ga je echt niet winnen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Excuses.
Er is een agent neergestoken in Parijs, net zoals in Eindhoven gebeurde?
Aanrandingen, plunderingen en "politieke uitingen"? Mensen hebben vertelt dat ze Baudet een mooie man vinden?
Er was wel degelijk sprake van geweldquote:Op zondag 31 mei 2026 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doet niemand. Wat nu wel zien is dat bij huidige voetbalrellen, mensen met een migratieachtergrond zijn oververtegenwoordigd. We zien dit dus ook specifiek vaak terug na (belangrijke) wedstrijden van Noord-Afrikaanse landen.
[..]
Het is vooral zo vermoeiend dat uit een bepaalde hoek, en we zullen het nu maar even uitspreken: dat is vanuit de progressief linkse hoek, men keer op keer probeert via totaalidiote whataboutisms huidige problematiek te ontkennen.
[..]
Dat laatste is dan ook nooit gebeurd, heeft zelfs jouw geliefde NRC durven te erkennen:
[..]
Het ging hier om een vooropgezette 'Jodenjacht' door met name jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen.
Waarom blijf hierover liegen en wijzen naar de slachtoffers alsof dit de daders waren? Ook dit was weer een voorbeeld van rellen na een voetbalwedstrijd, dit keer zelfs met een openlijk antisemitisch karakter, afkomstig uit de te verwachten hoek.
Heb je een bron daarvan?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:53 schreef ISVV het volgende:
[..]
Gister is er ook minimaal een agent zwaargewond geraakt. Dus als jij een turfwedstrijdje wil houden vind ik het prima, maar dat ga je echt niet winnen.
En je tweede alinea laat ik even voor wat het is.
Jij vindt het normaal dat een agent wordt neergestoken bij de huldiging van PSV?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is een bewijs van de prevelentie ten opzichte van vroeger?
Zoals verwacht liegt hij maar meer wat raak. Alles om de omvolking te verdedigen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dikke duim denk.
https://nos.nl/artikel/17(...)denten-na-wk-verlies
Wel in den haag. Lekker wijkje wel
Alles ongefundeerd. Je lult maar wat.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Verkrachting is in Nederland alleen een probleem als de dader niet van hier komt
De hoeveelheid ongepaste opmerkingen naar (minderjarige) vrouwen in Het Gooi is dagelijkse kost.
De meeste vrouwen in het Gooi leren op jonge leeftijd dat ze niet zomaar alleen moeten zijn met een man en altijd met een of meerdere vriendinnen moet zijn
Inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zoals verwacht liegt hij maar meer wat raak. Alles om de omvolking te verdedigen.
Je mist er niks aan. Zelfs de eiffelltoren is lelijk.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb geen enkele behoefte momenteel om erheen te gaan.
Die taxichauffeur liegt dus want de beelden tonen aan dat hij onderdeel was in het opjagen van Israëlische voetbalfans. Het betrof een vooropgezette 'Jodenjacht'. Vervolgens aan victim blaming gaan doen is ronduit verwerpelijk.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er was wel degelijk sprake van geweld
Amsterdammers en taxichauffeur doen hun verhaal bij Left Laser: 'Maccabi-fans spuugden en gooiden glas' https://share.google/qOw8Mx8yK45OeExXS
Het zijn alleen geen hooligans, maar de gebruikelijke primaten uit de banlieus.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Dat was te verwachten.
Als hooligans ergens van houden is het rellen bij winst of verlies.
Parijs heeft meerdere revoluties meegemaakt. Dus het zal er morgen nog wel zijn.
Dat zijn inderdaad hooligans. Geen auto's in de fik of winkels die vernield zijn door jongeren.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSV
Slagveld rond Philips Stadion: PSV-fans vechten met ME https://share.google/rJejgIuFXk1MiLta0
Tien maanden cel voor "supporter" na rellen Fc Utrecht - Go Ahead
Utrecht-fans veroordeeld tot 10 maanden cel na rellen tegen Go Ahead https://share.google/nbf7uYHNsutPFEVUb
Rellen bij Cambuur - Ado
Van minuut tot minuut: de rellen in het stadion van Cambuur - Omrop Fryslân https://share.google/PYSjiaEfy55OzTb3P
Ahhh okequote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad hooligans. Geen auto's in de fik of winkels die vernield zijn door jongeren.
Precies. Dat zijn voetbalrellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSV
Slagveld rond Philips Stadion: PSV-fans vechten met ME https://share.google/rJejgIuFXk1MiLta0
Tien maanden cel voor "supporter" na rellen Fc Utrecht - Go Ahead
Utrecht-fans veroordeeld tot 10 maanden cel na rellen tegen Go Ahead https://share.google/nbf7uYHNsutPFEVUb
Rellen bij Cambuur - Ado
Van minuut tot minuut: de rellen in het stadion van Cambuur - Omrop Fryslân https://share.google/PYSjiaEfy55OzTb3P
Je kan niet wachten om ze een burka aan te trekken of wel.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Verkrachting is in Nederland alleen een probleem als de dader niet van hier komt
De hoeveelheid ongepaste opmerkingen naar (minderjarige) vrouwen in Het Gooi is dagelijkse kost.
De meeste vrouwen in het Gooi leren op jonge leeftijd dat ze niet zomaar alleen moeten zijn met een man en altijd met een of meerdere vriendinnen moet zijn
Inmiddels afgezwakt naar "vrij ernstig" inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik lees bij de Nos dat hij gewond raakte, niet zwaargewond zoals je eerder stelde
In Nancy Feyenoorders met hele kledingrekken naar buiten zien wandelen, ook een gozer die een stuk of 10 klokkies over zijn armen hadquote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad hooligans. Geen auto's in de fik of winkels die vernield zijn door jongeren.
Ach Feyenoord.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nancy Feyenoorders met hele kledingrekken naar buiten zien wandelen, ook een gozer die een stuk of 10 klokkies over zijn armen had
Wat een dag
Waarom kwam je nu met die video van 1999?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nancy Feyenoorders met hele kledingrekken naar buiten zien wandelen, ook een gozer die een stuk of 10 klokkies over zijn armen had
Wat een dag
Toen had je standaard een relgroep en een roversgroep aanwezig bij dat soort potjesquote:
Waarom niet?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kwam je nu met die video van 1999?
Ik ben van mening dat we iets moeten doen aan problemen zoals hooliganisme of verkrachting in de brede zin van het woord. Het maakt mij dan niet uit of iemand wit, donker of paars is.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die taxichauffeur liegt dus want de beelden tonen aan dat hij onderdeel was in het opjagen van Israëlische voetbalfans. Het betrof een vooropgezette 'Jodenjacht'. Vervolgens aan victim blaming gaan doen is ronduit verwerpelijk.
Net zoals je overigens het topic hier probeert te derailen door over voetbalrellen van autochtonen en vermeende seksuele intimidatie van autochtonen te beginnen, waarom doe je dat? Waarom probeer je iedere keer opnieuw relschoppers of misdadigers te beschermen via whataboutisms, alleen omdat zij een migratieachtergrond hebben?
Een roversgroep ookquote:Op zondag 31 mei 2026 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen had je standaard een relgroep en een roversgroep aanwezig bij dat soort potjes
Dat is inmiddels wel een stukje minder geworden
Lekker grappen over het feit dat vrouwen zich onveilig voelen op straatquote:Op zondag 31 mei 2026 11:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan niet wachten om ze een burka aan te trekken of wel.
Omdat het niets met rellen in Parijs te maken heeft. Welk punt probeerde je ermee te maken?quote:
Ga je nu echt opzoek naar ieder incident ?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh oke
Ajax-supporters vernielen politiebureau en -voertuigen in Amsterdam | Trouw https://share.google/CzOFWcQJ6gbbFU6jW
Dus de PSG fans van gisteren die geďntegreerd genoeg zijn om te rellen bij voetbal zijn opeens geen "supporters" meer?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Precies. Dat zijn voetbalrellen.
Dat gisteren in Parijs is een gevolg van je politieke keuzes. Jammer dan.
Mensen merken in sommige situaties, zoals bijvoorbeeld gisteren in Parijs, simpelweg een oververtegenwoordiging op van bepaalde groepen. Iets dat iedereen kan zien, en jij probeert dat dan te ontkennen.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat we iets moeten doen aan problemen zoals hooliganisme of verkrachting in de brede zin van het woord. Het maakt mij dan niet uit of iemand wit, donker of paars is.
Helaas geldt dat niet voor sommige in sommige contreien. Die vinden onderwerpen als verkrachting of pedofilie pas ernstig als ze zich niet kunnen conformeren met de verdachte of dader.
Zoals ik eerder in een van mijn bronnen aanhaalde is dat een agent wordt neergestoken tijdens de huldiging van PSV blijkbaar niet ernstig genoeg of valt het onder de normale gang van zaken. Ik heb geen debatten gezien, geen uitgebreide media artikelen en geen afkeurende reacties gelezen op FOK! of ander social media.
Wordt je neergestoken als hulpverlener door een doorgesnoven malloot en iedereen gaat gewoon verder met de normale gang van zaken alsof het normaal is
Het halve topic staat inmiddels vol met filmpjes van jaren geleden of uit compleet andere landen, maak je niet zo druk meidquote:Op zondag 31 mei 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het niets met rellen in Parijs te maken heeft. Welk punt probeerde je ermee te maken?
Daar is dan ook genoeg commentaar opgeweest. Wat een tuig had Feyenoord altijd. Daar was het ook niet de vraag of maar hoeveel er vernield werd. Misschien kunnen we een keer een wedstrijd organiseren. Hooligans VS gaza tokkies.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nancy Feyenoorders met hele kledingrekken naar buiten zien wandelen, ook een gozer die een stuk of 10 klokkies over zijn armen had
Wat een dag
Nogmaals dit zijn geen voetbalrellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:04 schreef Cupfighter het volgende:
Voetbalrellen en ongeregeldheden zijn al ruim 40 jaar aan de gang dat heeft weinig of niets met samenstelling van de bevolking te maken zoals sommige hier beweren
Is stelselmatig geweld gebruiken tegen hulpverleners, het slopen van publieke eigendommen en het gooien van zwaar vuurwerk naar mensen rondom voetbal een "incident"?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ga je nu echt opzoek naar ieder incident ?
Jij was de eerste die zo een video deelde, waarom deed je dat? Dat doe je niet als je niet denkt dat het niet relevant is.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Het halve topic staat inmiddels vol met filmpjes van jaren geleden of uit compleet andere landen, maak je niet zo druk meid
Er stond een woordje boven, dat jij dan de relevantie compleet mist is niet mijn probleemquote:Op zondag 31 mei 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij was de eerste die zo een video deelde, waarom deed je dat? Dat doe je niet als je niet denkt dat het niet relevant is.
Maak je maar goed woest, jouw tijd kom nog wel.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:07 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus de PSG fans van gisteren die geďntegreerd genoeg zijn om te rellen bij voetbal zijn opeens geen "supporters" meer?
Dit is net zo'n doodzonde als de klassieke drogreden "ach het zijn maar tokkies"
Nee dat is geen incident en moet worden aangepakt, maar nogmaals dit zijn geen voetbalrellen. Dit gaat veel verder dan dat en dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is stelselmatig geweld gebruiken tegen hulpverleners, het slopen van publieke eigendommen en het gooien van zwaar vuurwerk naar mensen rondom voetbal een "incident"?
Ik ken namelijk de hele dag doorgaan met het posten van dit soort "incidenten" aan bronnen. Maar als jij het een "incident" wilt noemen, sure thing. Dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem van wegkijken van geweld van hooligans
Sure thing. De Maccabi fans waren allemaal lieverdjes en ze kritisch belichten is "antisemitisme".quote:Op zondag 31 mei 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen merken in sommige situaties, zoals bijvoorbeeld gisteren in Parijs, simpelweg een oververtegenwoordiging op van bepaalde groepen. Iets dat iedereen kan zien, en jij probeert dat dan te ontkennen.
Het is ook erg ongeloofwaardig om te claimen dat jij van mening zou zijn dat we hooliganisme in de brede zin van het woord moeten afkeuren, want als er gisterenavond zulke rellen zijn, probeer jij met name daar de aandacht de aandacht van af te leiden door over allerlei andere dingen te beginnen in de hoop te daders in bescherming te kunnen nemen.
Je zit zelfs doodleuk antisemitische rellen van november 2024, zo draaien dat het aan de slachtoffers zelf zou liggen.
Voetbal gerelateerd danquote:Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nogmaals dit zijn geen voetbalrellen.
>PSG wintquote:Op zondag 31 mei 2026 11:11 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee dat is geen incident en moet worden aangepakt, maar nogmaals dit zijn geen voetbalrellen. Dit gaat veel verder dan dat en dat weet je zelf ook wel.
Het is weer een uitzaaiing van dezelfde kanker.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereld
Paar jaar terug in Marseille nog, dat ging redelijk gelijk op. Sowieso complete anarchie daar.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Daar is dan ook genoeg commentaar opgeweest. Wat een tuig had Feyenoord altijd. Daar was het ook niet de vraag of maar hoeveel er vernield werd. Misschien kunnen we een keer een wedstrijd organiseren. Hooligans VS gaza tokkies.
Niemand die dit zegt.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sure thing. De Maccabi fans waren allemaal lieverdjes en ze kritisch belichten is "antisemitisme".
Ook niemand die dit zegt.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dat er volgens getuigen geweld is gebruikt, eigendommen vernield en antisemitische leuzen zijn geroepen over Arabieren is allemaal een complot van de linkse media wat jij vaak schrijft.
Dus waarom zijn dit wel voetbalrellen maar PSG dat gisteren de Champions League wint niet?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Daar is dan ook genoeg commentaar opgeweest. Wat een tuig had Feyenoord altijd. Daar was het ook niet de vraag of maar hoeveel er vernield werd. Misschien kunnen we een keer een wedstrijd organiseren. Hooligans VS gaza tokkies.
Ik keur alle vormen van geweld en rellen af.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit zegt.
[..]
Ook niemand die dit zegt.
Wat we inmiddels helaas wel kunnen concluderen is dat jij dus helemaal niet hooliganisme/voetbalrellen in de brede zin wilt afkeuren, zodra de daders niet-Westers zijn begin je naar alles en iedereen te wijzen, behalve de daders.
Het blijkt van niet.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik keur alle vormen van geweld en rellen af.
Aangezien Maccabi-fans zelfs al in de avond ervoor werden opgejaagd en in grachten werden gegooid en er een gecoördineerd en vooropgezet plan was van moslimjongeren om een 'Jodenjacht' te organiseren, waarvoor sommigen ook nog vastzitten. Ga ik het probleem niet bij Maccabi-fans zoeken nee, dat jij dit wel doet zegt genoeg over hoe je er zelf instaat.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Keur jij af dat wat Maccabi deed in Amsterdam geen schoonheidsprijs verdiende?
Precies. Allemaal weer aannames.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit zegt.
[..]
Ook niemand die dit zegt.
Wat we inmiddels helaas wel kunnen concluderen is dat jij dus helemaal niet hooliganisme/voetbalrellen in de brede zin wilt afkeuren, zodra de daders niet-Westers zijn begin je naar alles en iedereen te wijzen, behalve de daders.
De "integratie" begint in elk geval vroegquote:
Ja een grote groep Maccabi fans die Palestijnse vlaggen van een gebouw trekken is een "jodenjacht"quote:Op zondag 31 mei 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt van niet.
[..]
Aangezien Maccabi-fans zelfs al in de avond ervoor werden opgejaagd en in grachten werden gegooid en er een gecoördineerd en vooropgezet plan was van moslimjongeren om een 'Jodenjacht' te organiseren, waarvoor sommigen ook nog vastzitten. Ga ik het probleem niet bij Maccabi-fans zoeken nee, dat jij dit wel doet zegt genoeg over hoe je er zelf instaat.
Dat is ook wat hč. Een deel van de allochtone jeugd (zeker niet allemaal) weigert openlijk te integreren, maar slechte gewoontes als met kanker schelden en 'voetbalrellen' worden dan wel 1:1 overgenomen.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De "integratie" begint in elk geval vroeg
https://youtube.com/shorts/ECfvB4xz3m8?is=MCEhVu3FD4nAPWqf
Dat was dus al de dag ná het opjagen van deze mensen, waarbij sommigen in elkaar zijn geslagen en in grachten getrapt.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja een grote groep Maccabi fans die Palestijnse vlaggen van een gebouw trekken is een "jodenjacht"
Maccabi Tel Aviv-fans rukken Palestina-vlaggen van huizen in 020, confrontatie met taxichauffeurs | PowNed https://share.google/msIuJwENjQkg0WdPs
Nee dit was de nacht voor de wedstrijd.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was dus al de dag ná het opjagen van deze mensen, waarbij sommigen in elkaar zijn geslagen en in grachten getrapt.
Waarom blijf je opkomen voor de daders enkel en alleen omdat dit moslims zijn? Als dit geen moslims waren geweest maar roomblanke FVD'ers, dan had je vooraan gestaan om van schande te spreken.
Precies hetzelfde met de rellen in Parijs gisteravond, afkomst van de daders bepaald in hoeverre jij je er druk over gaat maken om vervolgens dan ook nog doodleuk te claimen dat je hooliganisme/rellen in de brede zin afkeurt.
Dat is dus niet waar, je keurt het alleen af als de daders de gewenste etniciteit hebben: blank/autochtoon (of Joods/Israëlisch).
Wederom, jouw geliefde NRC: 'Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan'quote:Op zondag 31 mei 2026 11:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"Vanavond speelt Ajax in de Europa League tegen hun Israëlische vrienden van Maccabi Tel Aviv en dan zou je denken: dat is een leuk onderonsje tussen twee clubs met Joodse roots, maar uiteraard zijn er mensen (linkse mensen) in Amsterdam die daar heul anders tegenaan kijken. Die hangen overal in de stad pamfletten op tegen de Israëlische club en daar waar de Maccabi-supporters in de stad waren, doken overal Palestijnse vlaggen op. De Maccabi-fans traden daar dan weer tegenop. Afgelopen nacht was het dan ook behoorlijk onrustig in het Centrum."
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio's komen, altijd zo geweest.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zijn alleen geen hooligans, maar de gebruikelijke primaten uit de banlieus.
Dit heeft niets met armoede te maken, het overgrote deel van arme mensen gedraagt zich normaal en netjes. Je zult ook zien dat hier genoeg jongeren tussen zullen zitten met een behoorlijke goede achtergrond, zeker de autochtonen.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio?s komen, altijd zo geweest.
Dat Frankrijk veel sociaal economische misstanden heeft was al bekend.
Ook bij ons als er rellen zijn dat decennialang mensen uit de lagere klasse. Het zal niet vaak voorkomen dat prins Bernard jr vandalisme gaat plegen als Feyenoord wint of verliest.
Meerendeel van dat tuig in Parijs zijn geen voetbalsupporters.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is stelselmatig geweld gebruiken tegen hulpverleners, het slopen van publieke eigendommen en het gooien van zwaar vuurwerk naar mensen rondom voetbal een "incident"?
Ik ken namelijk de hele dag doorgaan met het posten van dit soort "incidenten" aan bronnen. Maar als jij het een "incident" wilt noemen, sure thing. Dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem van wegkijken van geweld van hooligans
De NRC is mij niet geliefd. Misschien kan je stoppen met woorden in mijn mond leggen?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wederom, jouw geliefde NRC: 'Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan'
Je blijft het maar goedpraten.
Het lijken net hooligans.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Meerendeel van dat tuig in Parijs zijn geen voetbalsupporters.
Die pakken de alles aan om te rellen, vernielen en te stelen.
Idem met nieuwjaar, ook dezelfde figuren.
Ja hoor, geef er maar een racistische draai aan....quote:Op zondag 31 mei 2026 11:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het lijken net hooligans.
Naja voor sommige kunnen hooligans alleen uit West-Europa komen
Wie heeft het over huidskleur?quote:Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor, geef er maar een racistische draai aan....
Waarom huidskleur er weer bij halen?
Begin ik daar over? Nee!
Daarbij,
Ik en jij hopelijk ook, zien toch wel welke figuren steevast vooraan staan bij die rellen?
Mag je de olifant in de kamer dan niet benoemen ofwat?
Daarbij, ook al was dat tuig allemaal blank, dan mogen ze ook die keihard aanpakken. Dat softe gedoe werkt ook niet, dat leert de geschiedenis wel...
Heb je toevallig het rapport van de pogrom de dag er op ook? Of die net even niet?quote:Op zondag 31 mei 2026 12:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"00:20 uur - 00:50 uur: ‘escalatie ongeregeldheden, het wegtrekken van de Palestinavlag’
In de vroege ochtend van 7 november omstreeks 00:20 uur komen op de meldkamer meldingen
binnen dat een groep van ongeveer 50 supporters van Maccabi Tel Aviv een Palestinavlag van een
gevel trekt en het verkeer ophoudt. In het meldkamerverslag staat:
‘[melder] geeft aan dat er iemand op de gevel is geklommen en dat er een grote groep omheen
staat’67
Uitgelicht: het wegtrekken van de Palestijnse vlag als ‘trigger’
Het trekken van de Palestinavlag van een kraakpand aan het Rokin leidt tot heftige reacties op
social media. Een geďnterviewde verklaart dit als volgt:
‘De beelden van de vlag […] maakten direct heel veel los op die groepen op sociale media. Het
meenemen van een vlag is op zich iets kleins, zeker vergeleken met de incidenten waar de
Amsterdamse politie zich normaliter tegenover geplaatst ziet. Ware het niet, dat de internationale
politieke context dit incident een behoorlijke lading geeft.’
Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max
Euweplein, waar op dat moment circa 400 supporters aanwezig zijn. Deze groep verblijft daar al
enkele uren. Om 01:40 ziet de politie een groep personen verzamelen bij het Holland Casino:
‘Stadhouderskade ter hoogte casino grote groep waarschijnlijk taxichauffeurs die heen en weer
rennen bij het casino. zwart gekleed met hoodies’.72
Eén minuut later wordt melding gemaakt van een vechtpartij voor het casino. Vrijwel tegelijkertijd
komt een melding binnen van het Holland Casino:
‘Supporters schreeuwen binnen, assistentiealarm ingedrukt. Graag politie ter plaatse’.73
Er zijn diverse vechtpartijen tussen relschoppers onder de Maccabi-supporters en taxichauffeurs.
Daarbij zijn supporters naar binnen gevlucht. Als de politie ter plekke is, worden supporters uit het
casino naar buiten begeleid. Met ordebussen wordt een grote confrontatie tussen de taxichauffeurs
en pro-Palestijnse-relschoppers aan de ene kant en relschoppers van Maccabi-Tel Aviv aan de
andere kant voorkomen. Rond het casino vinden daarna nog kleine opstootjes plaats.
02:30 uur – 04:00 uur: ‘het blijft onrustig’
In de navolgende uren blijft het op verschillende plekken in de stad onrustig. Er komen meldingen
binnen van groepen die met elkaar op de vuist gaan. De politie heeft z’n handen vol aan het uit
elkaar houden van verschillende groepen. Zo is er een groep pro-Palestina-relschoppers bij het
Vondelpark die niet wil vertrekken en kennelijk wacht op mogelijke confrontaties met Maccabi-
supporters. De politie geeft door aan de meldkamer:
‘Groep ter hoogte van ingang Vondelpark wil ik weghebben richting Museumplein. Eerst
laagdrempelig. Werken ze niet mee, dan vorderen en anders geweld gebruiken’.74
Om 02:40 uur meldt het Marriott Hotel:
‘grote groep jongens met capuchons op voor de deur.’
75
Online wordt via de app ‘Telegram’ om 02.49 uur gemeld dat een groep Maccabi-supporters bij het
Koningsplein loopt en dat daar geen politie aanwezig is, klaarblijkelijk om de confrontatie aan te
gaan. De politie anticipeert op dit bericht. Om 03:09 uur vindt een vechtpartij plaats bij Grand
Canal Boutique Hotel. Er wordt doorgegeven dat Israëlische supporters zich onveilig voelen en om
escorte door de politie vragen:
‘30 ŕ 40 man willen escorte richting de Dam, voelen zich niet veilig’.
De politie monitort groepen in de binnenstad en ziet dat het weliswaar onrustig is met ‘rennende
mensen, taxi’s en scooters’, maar ziet geen strafbare zaken.
‘veel taxi's, veel scooters, er gebeurt een hoop hier op de Keizersgracht. rennen"
Rapport van Min V&J @:howardroark
De nacht voor de wedstrijd
Je begint halverwege het verslag:quote:Op zondag 31 mei 2026 12:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"00:20 uur - 00:50 uur: ‘escalatie ongeregeldheden, het wegtrekken van de Palestinavlag’
In de vroege ochtend van 7 november omstreeks 00:20 uur komen op de meldkamer meldingen
binnen dat een groep van ongeveer 50 supporters van Maccabi Tel Aviv een Palestinavlag van een
gevel trekt en het verkeer ophoudt. In het meldkamerverslag staat:
‘[melder] geeft aan dat er iemand op de gevel is geklommen en dat er een grote groep omheen
staat’67
Uitgelicht: het wegtrekken van de Palestijnse vlag als ‘trigger’
Het trekken van de Palestinavlag van een kraakpand aan het Rokin leidt tot heftige reacties op
social media. Een geďnterviewde verklaart dit als volgt:
‘De beelden van de vlag […] maakten direct heel veel los op die groepen op sociale media. Het
meenemen van een vlag is op zich iets kleins, zeker vergeleken met de incidenten waar de
Amsterdamse politie zich normaliter tegenover geplaatst ziet. Ware het niet, dat de internationale
politieke context dit incident een behoorlijke lading geeft.’
Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max
Euweplein, waar op dat moment circa 400 supporters aanwezig zijn. Deze groep verblijft daar al
enkele uren. Om 01:40 ziet de politie een groep personen verzamelen bij het Holland Casino:
‘Stadhouderskade ter hoogte casino grote groep waarschijnlijk taxichauffeurs die heen en weer
rennen bij het casino. zwart gekleed met hoodies’.72
Eén minuut later wordt melding gemaakt van een vechtpartij voor het casino. Vrijwel tegelijkertijd
komt een melding binnen van het Holland Casino:
‘Supporters schreeuwen binnen, assistentiealarm ingedrukt. Graag politie ter plaatse’.73
Er zijn diverse vechtpartijen tussen relschoppers onder de Maccabi-supporters en taxichauffeurs.
Daarbij zijn supporters naar binnen gevlucht. Als de politie ter plekke is, worden supporters uit het
casino naar buiten begeleid. Met ordebussen wordt een grote confrontatie tussen de taxichauffeurs
en pro-Palestijnse-relschoppers aan de ene kant en relschoppers van Maccabi-Tel Aviv aan de
andere kant voorkomen. Rond het casino vinden daarna nog kleine opstootjes plaats.
02:30 uur – 04:00 uur: ‘het blijft onrustig’
In de navolgende uren blijft het op verschillende plekken in de stad onrustig. Er komen meldingen
binnen van groepen die met elkaar op de vuist gaan. De politie heeft z’n handen vol aan het uit
elkaar houden van verschillende groepen. Zo is er een groep pro-Palestina-relschoppers bij het
Vondelpark die niet wil vertrekken en kennelijk wacht op mogelijke confrontaties met Maccabi-
supporters. De politie geeft door aan de meldkamer:
‘Groep ter hoogte van ingang Vondelpark wil ik weghebben richting Museumplein. Eerst
laagdrempelig. Werken ze niet mee, dan vorderen en anders geweld gebruiken’.74
Om 02:40 uur meldt het Marriott Hotel:
‘grote groep jongens met capuchons op voor de deur.’
75
Online wordt via de app ‘Telegram’ om 02.49 uur gemeld dat een groep Maccabi-supporters bij het
Koningsplein loopt en dat daar geen politie aanwezig is, klaarblijkelijk om de confrontatie aan te
gaan. De politie anticipeert op dit bericht. Om 03:09 uur vindt een vechtpartij plaats bij Grand
Canal Boutique Hotel. Er wordt doorgegeven dat Israëlische supporters zich onveilig voelen en om
escorte door de politie vragen:
‘30 ŕ 40 man willen escorte richting de Dam, voelen zich niet veilig’.
De politie monitort groepen in de binnenstad en ziet dat het weliswaar onrustig is met ‘rennende
mensen, taxi’s en scooters’, maar ziet geen strafbare zaken.
‘veel taxi's, veel scooters, er gebeurt een hoop hier op de Keizersgracht. rennen"
Rapport van Min V&J @:howardroark
De nacht voor de wedstrijd
Net zoals je dus bij deze rellen in Parijs probeert, gaat het iedere keer om het beschermen van de daders. Immers, (veel) daders hebben een migratieachtergrond (en zijn Islamitisch) dus mag er niets van worden gezegd, want dat is dan racistisch en/of Islamofoob. En dit blijf je dan stug volhouden, tegen alle feiten in.quote:6 november: 23:00 uur: ‘provocaties op de Dam, graffiti en projecties bij ArenA’
Rond 23.00 uur vinden twee incidenten plaats in Amsterdam. Ten eerste lopen Maccabi-supporters
over een Palestijnse vlag op de Dam waarmee ze pro-Palestijnse sympathisanten provoceren.
Rondom dezelfde tijd wordt bij de Johan Cruijff ArenA met graffiti Pro-Palestijnse teksten gespoten.
Ook wordt met een beamer projecties tegen Israël en de F-side65 van Ajax geprojecteerd op het stadion. Na ingrijpen van de politie verlaten betrokkenen de locatie zonder verdere incidenten. De politie houdt vier personen aan in verband met de graffiti-acties.
23:30 uur: ‘gewelddadigheden in de binnenstad’
Na 23.00 uur escaleert de situatie. Rond 23.30 uur worden door de politie op het Damrak opstootjes waargenomen, waarbij Maccabi-supporters betrokken zijn. Op camerabeelden is te zien dat er gevechten plaatsvinden rond restaurants en fastfoodketens. Er worden gewonde Maccabi- supporters door de politie aangetroffen. Op verschillende social media verschijnen berichten met agressie en dreiging jegens Maccabi-supporters.
De politie monitort informatie en ziet een toename van berichtenverkeer. De politie is volop aanwezig om de situatie onder controle te houden en verdere escalatie te voorkomen maar kan niet verhinderen dat groepen relschoppers van zowel de Maccabi-supporters als Palestina-aanhangers met elkaar in gevecht raken.
Bron (p. 29)
Dat klopt.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je begint halverwege het verslag:
[ afbeelding ]
Man man man, zelfs hier probeer je de boel nog te verdraaien.
[..]
Net zoals je dus bij deze rellen in Parijs probeert, gaat het iedere keer om het beschermen van de daders. Immers, (veel) daders hebben een migratieachtergrond (en zijn Islamitisch) dus mag er niets van worden gezegd, want dat is dan racistisch en/of Islamofoob. En dit blijf je dan stug volhouden, tegen alle feiten in.
Jij, indirect.quote:
quote:Naja voor sommige kunnen hooligans alleen uit West-Europa komen
FR, en zo ook een aantal andere landen zijn voorlopers op NL. Wat je daar ziet gebeuren zal,al dan niet in een andere vorm ook hier het geval zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken![]()
De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............
Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving![]()
![]()
Als er provocaties over en weer zijn en een kant begint gelijk met georganiseerd geweld op basis van etniciteit, dan zitten niet beide partijen fout. Wederom bothsidesism in een poging de daders te beschermen.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Dus we kunnen concluderen dat beide partijen fout zitten?
Je weigert namelijk nog steeds het geweld van de Maccabi fans te accepteren:
"Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geďntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max"
Inb4 Trouw is links, corrupt, jodenhater
Wederom, halverwege uit het verslag. Je blijft het maar verdraaien.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen."
Wat antisemitisch dat mensen boos worden als dit gebeurt in hun eigen land door gasten.
Lieve mensen die Maccabi supporters :hartje
@:howardroark
Wacht.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er provocaties over en weer zijn en een kant begint gelijk met georganiseerd geweld op basis van etniciteit, dan zitten niet beide partijen fout. Wederom bothsidesism in een poging de daders te beschermen.
Hoe komt het dat jij er zoveel moeite mee hebt daders te veroordelen als zij een niet-Westerse migratieachtergrond hebben? Ook hier in Parijs is het overduidelijk op basis van de beelden dat deze groep is oververtegenwoordigd.
[..]
Wederom, halverwege uit het verslag. Je blijft het maar verdraaien.
Zij begonnen hier niet mee, dat waren Nederlandse moslimjongeren (zie ook post #174). Het staat letterlijk in het verslag dat je zelf linkt en je blijft het maar verdraaien. Man, man, man. Veel succes daar nog mee, maar kom dan ook niet met opmerken dat je hooliganisme en voetbalgeweld in brede zin afkeurt.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wacht.
Dus de Maccabi fans die riepen: "fuck Palestine" "alle Arabieren moeten dood" en vervolgens geweld gebruiken en eigendommen slopen van Arabische taxichauffeurs is niet "georganiseerd geweld op basis van etniciteit"
Het verslag van Min V&J en die van Left Laser zijn er duidelijk over.
De enige hier die moeite heeft met het veroordelen van geweld ben jij. Elke strafbare scheet van een Israelier verdedig jij op dit forum. En dat is je goed recht natuurlijk. Ook jij mag je "mening" hebben. Net zoals je laatst verdedigde dat Ben Gvir helemaal niet homofoob is ondanks zijn homofobe uitspraken.
Dit topic gaat over de rellen in Parijs. Open een eigen topic in ONZ met je antisemitische drek zou ik zeggen. Je post telkens dingen die helemaal niets met dit topic te maken hebben.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wacht.
Dus de Maccabi fans die riepen: "fuck Palestine" "alle Arabieren moeten dood" en vervolgens geweld gebruiken en eigendommen slopen van Arabische taxichauffeurs is niet "georganiseerd geweld op basis van etniciteit"
Bekijk deze YouTube-video
Het verslag van Min V&J en die van Left Laser zijn er duidelijk over.
De enige hier die moeite heeft met het veroordelen van geweld ben jij. Elke strafbare scheet van een Israelier verdedig jij op dit forum. En dat is je goed recht natuurlijk. Ook jij mag je "mening" hebben. Net zoals je laatst verdedigde dat Ben Gvir helemaal niet homofoob is ondanks zijn homofobe uitspraken.
Wie er begon is niet relevant. Misschien in Israel maar in het Nederlands recht niet.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zij begonnen hier niet mee, dat waren Nederlandse moslimjongeren (zie ook post #174). Het staat letterlijk in het verslag dat je zelf linkt en je blijft het maar verdraaien. Man, man, man. Veel succes daar nog mee, maar kom dan ook niet met opmerken dat je hooliganisme en voetbalgeweld in brede zin afkeurt.
Negeer die trol toch gewoon, geloof me - dat werkt het bestequote:Op zondag 31 mei 2026 13:07 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de rellen in Parijs. Open een eigen topic in ONZ met je antisemitische drek zou ik zeggen. Je post telkens dingen die helemaal niets met dit topic te maken hebben.
Niet iedere draad hoeft verziekt te worden met jouw vreemde obsessie met Joden.
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niets met armoede te maken, het overgrote deel van arme mensen gedraagt zich normaal en netjes. Je zult ook zien dat hier genoeg jongeren tussen zullen zitten met een behoorlijke goede achtergrond, zeker de autochtonen.
Armoede is relatief. Als iedereen om je heen arm is, vind je dat minder erg. Ongelijkheid in welvaart is (voor sommige historici) dan ook een van de indicatoren die ze meenemen als verklaring voor verschillende revoluties.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.
Hier in het westen is het eerder een gevolg van hun gedrag.
Import 3rd world shit, get 3rd world shit, become 3rd world shit.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef matspontius het volgende:
Update: https://nos.nl/artikel/26(...)zag-guerrilla-oorlog
Leuk he, zo'n import stad - en dan nog zijn er genoeg mensen die beweren dat dit helemaal niet met culturele achtergronden te maken heeft en komen ze op de proppen met: hullie doen het ook![]()
Oost-Europa kent veel hogere verschillen in welvaart. Frankrijk is juist een van de meest egalitaire landen ter wereld.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Armoede is relatief. Als iedereen om je heen arm is, vind je dat minder erg. Ongelijkheid in welvaart is (voor sommige historici) dan ook een van de indicatoren die ze meenemen als verklaring voor verschillende revoluties.
Ik snap niet dat er in Parijs niet een samenscholingsverbod en avondklok worden gehanteerd bij dit soort risico evenementen. Dit is zeg maar niet de eerste keerquote:Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef matspontius het volgende:
Update: https://nos.nl/artikel/26(...)zag-guerrilla-oorlog
Leuk he, zo'n import stad - en dan nog zijn er genoeg mensen die beweren dat dit helemaal niet met culturele achtergronden te maken heeft en komen ze op de proppen met: hullie doen het ook![]()
Kun je toch niet handhaven.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er in Parijs niet een samenscholingsverbod en avondklok worden gehanteerd bij dit soort risico evenementen. Dit is zeg maar niet de eerste keerEn waarom nog huldigen?
Slappe hap.
Nee dat zijn het niet, ik durf te wedden dat van al die gasten die daar met daar vuurwerk lopen te sproeien er niet een ooit in het Park des Princes is geweest. Dit is hetzelfde tuig dat bij elk groot evenement in Parijs vanuit de banlieus naar hartje Parijs komt afzakken om te rellen,en mensen te beroven. Dat gebeurde ook tijdens de Olympische Spelen of elke keer wanneer er ook maar iets groots gebeurt in Parijs.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio's komen, altijd zo geweest.
Dat Frankrijk veel sociaal economische misstanden heeft was al bekend.
Ook bij ons als er rellen zijn, zijn dat decennialang mensen uit de lagere klasse. Het zal niet vaak voorkomen dat prins Bernard jr vandalisme gaat plegen als Feyenoord wint of verliest.
Wat een onzin. Het is een wereldberoemde club met grote aanhang waarvan lang niet iedereen het geld heeft om een dagje naar Boedapest te gaan. Ik zie toch zelf in die filmpjes dat velen voetbalshirtjes aan hebben.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat zijn het niet, ik durf te wedden dat van al die gasten die daar met daar vuurwerk lopen te sproeien er niet een ooit in het Park des Princes is geweest. Dit is hetzelfde tuig dat bij elk groot evenement in Parijs vanuit de banlieus naar hartje Parijs komt afzakken om te rellen,en mensen te beroven. Dat gebeurde ook tijdens de Olympische Spelen of elke keer wanneer er ook maar iets groots gebeurt in Parijs.
De 'originele PSG hooligans' waren gewoon allemaal in Boedapest bij de wedstrijd, waar overigens niks is gebeurt. De rellen vonden direct na afloop van de wedstrijd plaats in Parijs, geinitieerd door hoofdzakelijk Afrikaans genetisch afval dat niks met PSG te maken heeft.
Ja natuurlijk hebben ze PSG shirtjes aan, maar komen ze ook ooit daadwerkelijk in het stadion? Het antwoord is nee.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is een wereldberoemde club met grote aanhang waarvan lang niet iedereen het geld heeft om een dagje naar Boedapest te gaan. Ik zie toch zelf in die filmpjes dat velen voetbalshirtjes aan hebben.
Ze Afrikaans genetisch afval noemen is trouwens een hele zieke uitspraak.
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hebben ze PSG shirtjes aan, maar komen ze ook ooit daadwerkelijk in het stadion? Het antwoord is nee.
Daarom post ik hier speciaal voor jou de helft die wel klopt, en die helft is al gek genoeg.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Zullen we propaganda kanaal Twitter gewoon op Twitter laten waar de helft van de filmpjes niet klopt of context mist
Drie jaar geleden nogquote:Op zondag 31 mei 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.
Hier in het westen is het eerder een gevolg van hun gedrag.
Oost-Europa kent hogere welvaart dan West-Europaquote:Op zondag 31 mei 2026 14:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Oost-Europa kent veel hogere verschillen in welvaart. Frankrijk is juist een van de meest egalitaire landen ter wereld.
Altijd die framing dat we niks voor ze willen doen is onzin, ook Frankrijk pompt miljarden in die nafri's. Linkse retoriek is dat het altijd meer kan wat eigenlijk neerkomt op hun probleemgedrag simpelweg afkopen lol. Doen we hier in Nederland trouwens ook, hier gedragen ze zich enigzins beter, maar we pompen dan ook het veelvoud van Frankrijk in dit soort amoebe's.
Eerlijk is eerlijk, het is wel zijn tweede taal.quote:
En komt zo'n kneus onder je auto door een val ben jij schuldig.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
Meer bijzondere beelden. Random automobilisten bestormen is normaal volgens de jeugd in Parijs.
[ twitter ]
Inderdaad, terwijl je zou zeggen met dit gedrag dat het natuurlijk de schuld van zulke jongeren zelf is.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:16 schreef Aether het volgende:
[..]
En komt zo'n kneus onder je auto door een val ben jij schuldig.
Zie net dit, volgens mij zijn deze beelden niet van gisteren maar van eerder in Parijs, maar daar kwam dus wel iemand onder de auto: https://x.com/RadioGenoa/status/2061085753434628137?s=20quote:Op zondag 31 mei 2026 19:16 schreef Aether het volgende:
[..]
En komt zo'n kneus onder je auto door een val ben jij schuldig.
Dit soort types.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zie net dit, volgens mij zijn deze beelden niet van gisteren maar van eerder in Parijs, maar daar kwam dus wel iemand onder de auto: https://x.com/RadioGenoa/status/2061085753434628137?s=20
Ik zou muizen zeker sparen, vind het wel schattige dieren. Dit soort totaalidioten heb ik daarentegen geen medelijden mee, die zouden ook beter moeten weten.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort types.
Je kunt ze toch bijna niet anders kwalificeren dan een lagere levensvorm. Als je over een groepje muizen rijdt stop je ook niet.
Oh maar dat gaan we in Nederland ook weer krijgen hoor.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:08 schreef Qarrad het volgende:
Volgens Nu.nl is het aantal arrestaties in totaal bijna 800 en zijn er 57 agenten gewond geraakt. En dan hebben ze dus nog gewonnen.
Over een paar weken spelen Frankrijk, Algerije, Marokko, Ivoorkust, Tunesië mee in het wereldkampioenschap. Ik denk dat tegen het einde de agenten op gaan zijn...
Gelukkig krijgen we er veel voor terug!quote:Op zondag 31 mei 2026 21:08 schreef Qarrad het volgende:
Volgens Nu.nl is het aantal arrestaties in totaal bijna 800 en zijn er 57 agenten gewond geraakt. En dan hebben ze dus nog gewonnen.
Over een paar weken spelen Frankrijk, Algerije, Marokko, Ivoorkust, Tunesië mee in het wereldkampioenschap. Ik denk dat tegen het einde de agenten op gaan zijn...
Ja Poolse supporters staan bekend om hun vredelievendheidquote:Op zondag 31 mei 2026 22:20 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Als ik sommige "oprechte" users hier moet geloven hebben ze klaarblijkelijk geen voetbalsupporters in Polen. De stad staat immers nog overeind.
Jij zou ze behandelen zoals de Israeliers doen met Gazaanse kinderen, vrouwen, artsen en journalisten?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou muizen zeker sparen, vind het wel schattige dieren. Dit soort totaalidioten heb ik daarentegen geen medelijden mee, die zouden ook beter moeten weten.
Er is iemand blijkbaar door rood gereden en daarbij verongeluktquote:Op zondag 31 mei 2026 21:26 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen we er veel voor terug!
Is zelfs al een dode gevallen.
"Mossad commentary"quote:Op zondag 31 mei 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
Meer bijzondere beelden. Random automobilisten bestormen is normaal volgens de jeugd in Parijs.
[ twitter ]
https://nos.nl/video/2616(...)ons-league-winst-psgquote:
Ze zien het niet als "hun" stad. Ze wonen in de voorsteden en zijn afgunstig op de Fransen en de stad zolang dit nog te veroveren territorium is.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:46 schreef TAmaru het volgende:
Zelfs wetende uit wat voor barbaarse en achterlijke culturen dit soort jongeren komen, vraag je je af wat ze drijft om hun halve eigen stad in de fik te zetten, het straatmeubilair te vernielen, branden te stichten, auto's kapot te maken en noem maar op. Hoe gestoord moet je zijn om aan zoiets deel te nemen? Het lijkt erop dat elk massaal evenement in Parijs op dit soort dingen uitloopt.
Worden dit soort mensen eigenlijk gestraft, worden uitkeringen afgepakt, worden ze het land uitgezet? Er zijn heel veel mensen vol met hun gezicht in beeld.
Waarom gebruikt de politie geen zwaarder geschut als je ziet dat de halve stad vernield wordt? Hier past toch de inzet van vuurwapens, dat kan niet anders.
Die voetbalhooligans/relschoppers verbergen zich immers tussen het gewone volk en die doen er zelf niks aan, dus steunen ze in principe deze terroristen.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij zou ze behandelen zoals de Israeliers doen met Gazaanse kinderen, vrouwen, artsen en journalisten?
Ik denk dat het probleem is dat wij het gewoon nooit zullen begrijpen. Dus dat wij daardoor ook de problemen blijven onderschatten. Waarom wordt een dochter die geen hoofddoek draagt vermoord door vader en broers, waarom zetten ze hun eigen stad in brand, waarom alleen maar in de shisha shop zitten terwijl je niets bijdraagt aan het land dat je onderdak geeft.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:46 schreef TAmaru het volgende:
Zelfs wetende uit wat voor barbaarse en achterlijke culturen dit soort jongeren komen, vraag je je af wat ze drijft om hun halve eigen stad in de fik te zetten, het straatmeubilair te vernielen, branden te stichten, auto's kapot te maken en noem maar op. Hoe gestoord moet je zijn om aan zoiets deel te nemen? Het lijkt erop dat elk massaal evenement in Parijs op dit soort dingen uitloopt.
Worden dit soort mensen eigenlijk gestraft, worden uitkeringen afgepakt, worden ze het land uitgezet? Er zijn heel veel mensen vol met hun gezicht in beeld.
Waarom gebruikt de politie geen zwaarder geschut als je ziet dat de halve stad vernield wordt? Hier past toch de inzet van vuurwapens, dat kan niet anders.
Op nu.nl helemaal niet.quote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)eague-winst-psg.htmlquote:
Integendeel, daar komen veel van de echte hardcore hooligans vandaan, alleen slopen die niet hun eigen steden.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:20 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Als ik sommige "oprechte" users hier moet geloven hebben ze klaarblijkelijk geen voetbalsupporters in Polen. De stad staat immers nog overeind.
Je vraagt je af wat er zou gebeuren als dit soort individuen in een confrontatie zouden komen met het uitschot uit de Parijse voorsteden. De kans is aannemelijk dat dat niet goed zou aflopen voor onze (Noord-)Afrikaanse vrienden.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:20 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Als ik sommige "oprechte" users hier moet geloven hebben ze klaarblijkelijk geen voetbalsupporters in Polen. De stad staat immers nog overeind.
Ah, oké, en wat klopt er niet aan de specifieke video die ik heb gedeeld? Zijn het beelden van elders of AI-beelden? Zeg het maar, ik ben eigenlijk erg kritisch op zulke videos, vandaar ook dat ik eerder in dit topic al meteen wijs op beelden die niet vanuit Frankrijk, maar Georgië komen. Al jij een indicatie hebt dat deze video niet klopt, deel dat vooral ..quote:Op maandag 1 juni 2026 00:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
"Mossad commentary"
Mijn god
Je kan beter dan dit HR zoals een creditable bron posten.
Gemini:
Misinformatie: Onderzoek van onder andere ProPublica en diverse factcheckers heeft aangetoond dat dit specifieke account regelmatig nepnieuws, oude video's uit de context of volledig ongefundeerde geruchten over conflicten in het Midden-Oosten deelt. Vaak worden hun berichten achteraf gecorrigeerd door Community Notes (de factcheck-functie van X), maar dan hebben miljoenen mensen het al gezien.
Leven in het koekoeksnest Parijs.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:34 schreef Alpha0 het volgende:
Maar de redactie van NU heeft het liever dat we dit probleem niet benoemen. Want 'extreem'.
[ x ]
In dat geval opflikkeren naar ergens waar je het leven wel kunt betalen.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach als ik zie wat de prijzen daar zijn, zal dat voor sommige niet te betalen zijn
Heb je het over jezelf?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In dat geval opflikkeren naar ergens waar je het leven wel kunt betalen.
Den nutteloze werkeloze hoeft geen ortolaan of canard ŕ la presse te eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |