quote:Durex verkoopt minder condooms in China: nieuw geboortebeleid moet leiden tot meer kinderen
Amsterdam- Condooms zijn in China dit jaar een stuk duurder geworden.
Ook zijn de reclameregels voor voorbehoedsmiddelen veranderd.
En dat is te merken, zegt Reckitt, het Britse bedrijf dat Durex-condooms produceert.
De verkopen zijn in het eerste kwartaal met liefst 5 procent gedaald.
Connie de Jonge Verslaggever sociaal-economie en arbeidsmarkt 1 uur geleden
China wil in de strijd tegen de vergrijzing het geboortecijfer omhoog zien te krijgen.
Vorig jaar werden er in het land slechts 7,9 miljoen baby’s geboren, nog niet de helft van het aantal in 2024.
Dat moet anders, vindt de regering in Beijing, die de bevolking al een aantal jaren ziet krimpen.
Ja laten we meer oeps baby's maken. Die zullen vast wel goed terecht komen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)deren/154166517.html
Ik zeg goed plan , dit werkt in Afrika al tientallen jaren perfect
moeten we hier ook doen 100% BTW op condooms zeg ik
[..]
nou daar hebben ze geen kinderopvangtoeslag dus dat kan ook niet fout gaan, daar moeten oma en opa in het achterland voor het kind zorgenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja laten we meer oeps baby's maken. Dit zullen vast wel goed terecht komen.
Helpt China dan ook met de oeps baby's groot brengen?
Hopen meisjes weggegooid idd...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het land waar je tot 10 jaar terug nog maar 1 kind mocht krijgen. Grappig wel.
Misschien dat zoiets beter werkt als je niet elke 1-2 generaties de regels weer wijzigt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het land waar je tot 10 jaar terug nog maar 1 kind mocht krijgen. Grappig wel.
waarom nietquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:22 schreef luxerobots het volgende:
De mensen voor wie condooms te duur zijn, zullen vast goede ouders worden.
Onder de 15 mag je ze niet zelf kopen of wat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom niet
zijn alleen ouders die drugs en kaartjes voor festivals voor hun kinderen kunnen kopen goede ouders of hardwerkende mensen die bij Post NL werken
kinderen ouder dan 15 mogen zelf condooms kopen
dat dacht ikquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onder de 15 mag je ze niet zelf kopen of wat?
Het lijkt me niet dat er een minimumleeftijd is om voorbehoedsmiddelen te mogen kopen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat dacht ik
je bedoelt als je met je vrienden je buurmeisje van 12 gaat verkrachten
rijke kinderen van 12 kunnen zelf condooms kopen dusquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat er een minimumleeftijd is om voorbehoedsmiddelen te mogen kopen.
Denk je niet dat een kind nog veel duurder is dan condooms??quote:
gaat toch niet om geld sukkelquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk je niet dat een kind nog veel duurder is dan condooms??
Jij zegt: 'waarom niet' op de post dat ouders die geen condooms kunnen kopen vast goede ouders zullen zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat toch niet om geld sukkel
ik heb drie kinderen en 7 kleinkinderen , daar had ik 6000 miljoen condooms voor kunnen kopen
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je al geen geld hebt voor een condoom, dan heb je al helemaal geen geld voor een kind.
Hoi. Zit net 'live' mee te lezen. Dat je die loser nog van een repliek dient is m.i. te veel van het goedequote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij zegt: 'waarom niet' op de post dat ouders die geen condooms kunnen kopen vast goede ouders zullen zijn.
Als je al geen geld hebt voor een condoom, dan heb je al helemaal geen geld voor een kind.
Enne: sukkel? Dat hoeft nu ook weer niet.
Hihihiquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
en Engelse drop kost meer dan een gebruikte autoband
In welk Afrikaans land?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
dit werkt in Afrika al tientallen jaren perfect
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat toch niet om geld sukkel
ik heb drie kinderen en 7 kleinkinderen , daar had ik 6000 miljoen condooms voor kunnen kopen
Ben je nou zo of doe je zo?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
en Engelse drop kost meer dan een gebruikte autoband
Iedereen die een paar euro bij elkaar weet te krijgen kan zelf condooms kopen, ik snap je punt niet helemaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rijke kinderen van 12 kunnen zelf condooms kopen dus
juistquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iedereen die een paar euro bij elkaar weet te krijgen kan condooms kopen
https://www.populationpyramid.net/gambia/2024/quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In welk Afrikaans land?
Er is letterlijk geen enkel Afrikaans land zonder een dalende trend in nieuwe geboortes. Sterker nog, elk land op deze aardbol heeft dalende geboortecijfers. Geen enkel land waar dit goed gaat.
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN
Ja, gehalveerd. In elk land daalt het geboortecijfer.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.populationpyramid.net/gambia/2024/
van 8 kinderen naar 4 kinderen per persoon
En die moeten dan maar aan de kinders?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
een paar euro is twee dagen eten voor sommigen
Je had het over leeftijd, maar nu dus over kosten. Moet het dan dus goedkoper worden?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
Dat maakt niet uit, de kinderen van rijstenplukkers en andere slaafarbeiders hoeven alleen maar hun bek te houden en werken, werken, werken!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:22 schreef luxerobots het volgende:
Ze maken condooms duurder om meer kinderen te krijgen.
De mensen voor wie condooms te duur zijn, zullen vast goede ouders worden.
rijke westerse mensen hebben straks iedereen 100 humanoids op hun privé terrein en 10.000 in de productiegebieden ,dus arme mensen zijn sowieso niet meer nodigquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je had het over leeftijd, maar nu dus over kosten. Moet het dan dus goedkoper worden?
Wat me overigens een prima idee lijkt, net als in bijvoorbeeld Brazilië, waar je ze vaak gewoon gratis kunt krijgen.
Ok, maar condooms moeten dan dus goedkoper worden of juist niet? Om even terug te gaan naar het onderwerp.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rijke westerse mensen hebben straks iedereen 100 humanoids op hun privé terrein en 10.000 in de productiegebieden ,dus arme mensen zijn sowieso niet meer nodig
nee maakt geen zak uit voor meer of minder kinderenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ok, maar condooms moeten dan dus goedkoper worden of juist niet? Om even terug te gaan naar het onderwerp.
Minder condooms voor MEEEER kinderen dat gaat dus NIET lukken, ook niet in Chinaquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als ik daarmee kan voorkomen dat ik kinderen in mijn leven krijg? Graag.
En die moeten meer kinderen krijgen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
Gaat niet gebeuren , trouwens wat is het optimum voor het aantal mensen per landquote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
En die moeten meer kinderen krijgen?
Anyway, ik krijg altijd gratis condooms.
Ik raak je even kwijt, pleit je nu voor meer of minder kinderen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren , trouwens wat is het optimum voor het aantal mensen per land
En waarom hebben we zoveel mensen nodig
Heeft Noord Korea zoveel mensen nodig ?
Japan of de USA ??
als er humanoids zijn die werken , oorlog voeren en intelligent zijn
Mensen willen eten en verbruiken waardevolle grondstoffen
China kan best met 500.000.000. mensen en Ruzzia met 5.000 000 mensen een Nederland met 2.000.000 mensen als er straks humanoids in overvloed beschikbaar zijn voor de ouderenzorg
waarom 11 miljard mensen als het ook met 4 miljard kan
Ruimte voor de natuur en meer ruimte voor wolven gebieden wat iedereen graag wil
ik pleit nergens voor ,quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik raak je even kwijt, pleit je nu voor meer of minder kinderen?
quote:AI-overzicht
De eerste bewoners van Nederland waren Neanderthalers, die hier zo'n 300.000 tot 250.000 jaar geleden als rondtrekkende jager-verzamelaars leefden
Homo sapiens: Na het uitsterven van de Neanderthaler trok de moderne mens (Homo sapiens) rond door het gebied.
Onze lieve heer bestaat niet, en de pil houdt de meeste zwangerschappen tegen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik pleit nergens voor ,
ik analyseer de ontwikkelingen ,, heeft onze lieve heer gepleit voor De Neanderthalers of voor de homo sapiens ?/
Maar condooms 100 x zo duur maken zal niks helpen
we krijgen allemaal een schuur vol met humanoids, dus zoveel mensen is in principe overbodig
[..]
Als jij echt geen kinderen wil, kan je je toch beter laten steriliseren?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als ik daarmee kan voorkomen dat ik kinderen in mijn leven krijg? Graag.
Dat is het plan inderdaad ook.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als jij echt geen kinderen wil, kan je je toch beter laten steriliseren?
Niets mis mee als ze dat niét willen.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:12 schreef Telefoonvork het volgende:
Het enige wat ze nodig hebben is wat motivatie om het resultaat te houden.
kindjes zijn tof , en je eigen kindjes zijn geniaalquote:
Vind jij. Da's een mening, meer niet.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
kindjes zijn tof , en je eigen kindjes zijn geniaal
goed jongen, het is goedquote:Op zondag 31 mei 2026 13:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je kan gewoon prima volmaakt gelukkig zijn zonder kinderen te nemen,
Ik blijf vergeten wat een kneuzenkermis het op dit forum is. Krijg je een mening die je niet aan staat, ga je kinderachtige opmerkingen maken. Zak er in.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed jongen, het is goed
en een zolder kamer is ook woonruimte
Geschikte woonruimte..quote:Op zondag 31 mei 2026 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kindjes zijn tof , en je eigen kindjes zijn geniaal
m aar velen hebben geen geschikte woonruimte en partner en doen net of ze niet willen dat hun leven verder vorm krijgt
en raken in paniek als er een meid zwanger zal worden en het wil houden , en je hebt geen woning
dus laat de SGP daar maar wat aandoen dan , als ze minder abortussen willen
Je legt de schuld nu bij de Japanse mannen neer, terwijl de sociale tendens in Japan die verantwoordelijkheid toch echt bij de vrouwen ligt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)deren/154166517.html
Ik zeg goed plan ,moeten we hier ook doen 100% BTW op condooms
nee, het zal niets uitmaken
we krijgen steeds meer vrijgezellen, net als in Japan, hele dagen gamen en chatten met AI dames
we krijgen steeds meer EEN persoons huishoudens
[..]
mijn schoonouders die hadden 7 kinderenquote:Op zondag 31 mei 2026 14:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geschikte woonruimte..
Ruim een eeuw geleden woonden 3 generaties op een woonoppervlak van een gemiddelde Vinex badkamer, en hadden gezinnen gemiddeld 5 kinderen.
Anno nu hebben we veel meer woonruimte, maar dat is opeens te weinig om een kind te hebben...
ja vrouwen hebben geen man meer nodig dat hadden we al geconcludeerd op dit forumquote:Op zondag 31 mei 2026 14:10 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je legt de schuld nu bij de Japanse mannen neer, terwijl de sociale tendens in Japan die verantwoordelijkheid toch echt bij de vrouwen legt.

Vroeger waren kinderen geen keuze. Je ging gewoon trouwen en je als je man wilde batsen dan had je dat maar te accepteren. Voorbehoedsmiddelen bestonden nog niet dus je werd als vrouw wel met enige regelmaat zwanger.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn schoonouders die hadden 7 kinderen
die leefden in een woningwetwoning van 6 meter diep en 4 meter breed en een zoldertje zonder dakkapel
\
( mijn ouders 9)
ze werden gewoon zwanger end achten niet na over woonruimte desnoods sliep je naast het kolenhok of
ik deelde mijn slaapkamer met twee broers
Prima ontwikkeling.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:40 schreef Hugo862 het volgende:
Dit sociale stelsel bestaat niet meer. Nu is alles een bewuste keuze en zijn we massaal alle factoren aan het afwegen
mijn kinderen konden op tijd een knoert veen woning bekomen , zittten nu alle drie al in hun tweede en definitieve woningquote:Op zondag 31 mei 2026 14:40 schreef Hugo862 het volgende:
. Daarin is woonruimte een relevante factor.
Al heb ik niet de verwachting dat als geschikte woonruimte gemakkelijk te betalen voor iedereen is dat we de 2.1 kinderen per vrouw gaan halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |