Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.quote:Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een
ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken
of er is teveel werk dat kan ook
Welnee, het levensonderhoud is in bijvoorbeeld Bulgarije wel anders en is het loon in Nederland in hun ogen een vermogen als ze ook nog met 6 man in een kamer wonen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
half Europa wil GRAAG hier werken tegen het hier geldende minimumloon
dat minimumloon is veel te hoog ook
Tijd voor meer en sterkere vakbondenquote:Op maandag 1 juni 2026 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.
Grappig dat soort wetmatigheden maar een kant op lijken te werken. En je moet eens zien wat die figuren verwachten voor minimumloon. Pay peanuts get monkeys..
In de auto, brandstof of wapenindustrie is toch veel werk?quote:Op maandag 1 juni 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens met een werkgever praten , er is geen Nederlander te vinden die werken wil, echt waar , niet een
ik spreek er veel , maar ze kunnen geen jongens vinden die tegen het minimumloon wil werken
of er is teveel werk dat kan ook
twee punten, het minimumloon is hier te hoog en er worden geen huizen gebouwdquote:Op maandag 1 juni 2026 17:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Welnee, het levensonderhoud is in bijvoorbeeld Bulgarije wel anders en is het loon in Nederland in hun ogen een vermogen als ze ook nog met 6 man in een kamer wonen.
Dat was in de jaren 70/80 voor Nederlanse fotolassers idem die in het MO gingen werken. Dat werd zo goed betaald dat je na 2 jaar werken in het MO een huis zonder hypotheek kon kopen als je tenminste zuinig was. Dat feest is nu voorbij.
Het is veel eerder zo dat de politici hun achterban ter verantwoording moet roepen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:13 schreef Alpha0 het volgende:
[..]![]()
Vind jij niet dat politici eens serieus ter verantwoording geroepen mogen worden?
Daarvoor hebben we ooit verkiezingen uitgevonden.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:13 schreef Alpha0 het volgende:
[..]![]()
Vind jij niet dat politici eens serieus ter verantwoording geroepen mogen worden?
Doe eens niet zo stupide. Je gezeik over bejaardenhuizen is al erg genoeg.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
twee punten, het minimumloon is hier te hoog
Dat werkt niet want de ellende komt vaak pas na regeerperiodes aan het licht. Hoe kan ik nu Rutte wegstemmen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we ooit verkiezingen uitgevonden.
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat minimumloon is veel te hoog ook
Grote God....quote:Op maandag 1 juni 2026 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat werkt niet want de ellende komt vaak pas na regeerperiodes aan het licht. Hoe kan ik nu Rutte wegstemmen bijvoorbeeld?
Of de VVD fossielen die massaal Turken en Marokkanen hierheen gehaald hebben.
edit: ik ben dus geen FvD stemmer he. Stem zelf PVV
Groep arbeidsmigranten is ook veel groter dan de groep (ex)asielzoekers. Die mensen in kleine woningen, hard werken en een kutsalaris. VVD mentaliteit.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had wel een toon verandering verwacht nadat de arbeidsmarkt in overdrive ging. Immers hadden de lonen dan moeten stijgen, want geen personeel. Dat gebeurde maar mondjesmaat of helemaal niet - blijkbaar is er nog altijd een hele sterke werkgeverslobby actief in Nederland want ipv de lonen te verhogen importeren ze gewoon goedkope arbeidskrachten uit Europa. Inmiddels zijn we aangekomen bij Bulgaren, Oekrainers zijn de volgende.
Grappig dat soort wetmatigheden maar een kant op lijken te werken. En je moet eens zien wat die figuren verwachten voor minimumloon. Pay peanuts get monkeys..
dan moet men de premie A regeling weer startenquote:Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
twee punten, het minimumloon is hier te hoog en er worden geen huizen gebouwd
ziekenfonds moet terugkomen , woningcorporaties weer nationaliseren, huren omlaag en huursubsidie afschaffenquote:Op maandag 1 juni 2026 17:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?
Dat is dus ook de kern waarom ik tegen globalisatie ben. Er word in mijn wponplaats best wel gebouwd maar zo duur dat alleen expats dat schijnbaar kunnen betalen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Groep arbeidsmigranten is ook veel groter dan de groep (ex)asielzoekers. Die mensen in kleine woningen, hard werken en een kutsalaris. VVD mentaliteit.
Precies, om een menswaardige woning te kunnen krijgen moet men al een lid zijn van de koninklijke familie of anders een onmenselijke tegenprestatie kunnen leveren.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geen betaalbare huizen vooral. En als het minimumloon te hoog is waarom moet men dan nog toeslagen krijgen?
Kan mij deze regeling nog herinneren, een familielid heeft ergens in de jaren '80 gebruik gemaakt van deze premie A regeling, de woningen werden inderdaad op voormalig landbouw gebied gebouwd. Maar die typische jaren 80 (soort van prefab) woningen vind ik naar de hedendaagse normen niet echt spannend qua omvang en bouwstijl om zoiets te gaan kopen, misschien hooguit huren. .quote:Op maandag 1 juni 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet men de premie A regeling weer starten
vroeger kon iedereen met een minimuminkomen en zonder schulden een huis kopen, toen werden huizen in weilanden gebouwd
op goedkope landbouw grond met 100% hypotheek met gemeente garantie
waren steen gemetselde grote woningen gebouwd volgens het bouw besluitquote:Op maandag 1 juni 2026 18:16 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Kan mij deze regeling nog herinneren, een familielid heeft ergens in de jaren '80 gebruik gemaakt van deze premie A regeling, de woningen werden inderdaad op voormalig landbouw gebied gebouwd.
Maar die typische jaren 80 (soort van prefab) woningen vind ik naar de hedendaagse normen niet echt spannend qua omvang en bouwstijl om zoiets te gaan kopen, misschien hooguit huren. .
Premie A was ook maar een tijdelijk financieel vangnet van dacht ik hooguit 5 jaar.
Premie A, weilanden, boeren, wolven, bejaardenhuizen, enzquote:Op maandag 1 juni 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet men de premie A regeling weer starten
vroeger kon iedereen met een minimuminkomen en zonder schulden een huis kopen, toen werden huizen in weilanden gebouwd
op goedkope landbouw grond met 100% hypotheek met gemeente garantie
Je vergeet stront.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Premie A, weilanden, boeren, wolven, bejaardenhuizen, enz
[ afbeelding ]
Ja dat kon in de tijd van de Uyl wel jaquote:Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:
s. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
Het is geen teken van intelligentie om het stikstofprobleem een 'kutsmoes' te noemen. Nog afgezien van het feit, dat ik in mijn post allerminst de jongeren iets kwalijk nem.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat de overheid het verdomd om woningen te bouwen vanwege een kut smoes over stikstof dat kun je onze jongeren niet kwalijk nemen
Als je 'je verdiend' schrijft, verdien je het ook niet om meer dan minimumloon te verdienen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aldus de boomer met zijn huis. Stel je bent 25 jaar en verdiend minimumloon met je fulltimebaan, vind dan maar een huis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |