Ah ja, fine-tunen... Tegenwoordig doe je dat me AI modellen zodat ze het gewenste resultaat gaan geven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ja. en na verloop van tijd verliep die wat, begon het beeld te storen en moest je weer naar de tv toe, 'fine-tunen'.
Mutske, schakel even naar VRT 1quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik herinner me die oude tvs nog
Ik was de afstandsbediening
En het knetteren als je met je hand vlak bij die beeldbuis kwam. Het ding moest altijd even opwarmen voordat het beeld verscheen...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:42 schreef Wrapster het volgende:
Mooie 20-25Khz piep kwam er ook van het hoogvoltage gedeelte af.
Hahaha ja en zoveel zenders waren er toen nietquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mutske, schakel even naar VRT 1
Mutske, mag het iets harder?
Mutske, het staat te hard, doe wat zachter.
Hoogspanning.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:43 schreef Wrapster het volgende:
Zo'n beeldbuis werkt overigens als condensator. Als je de zuignap aan de bovenkant eraf haalt en het metaal eronder aanraakt dan krijg je een hengst. Ik heb dat meegemaakt, geen pretje.
Wij deden vroeger aluminiumfolie tegenaan en dan kreeg je een daadwerkelijke boog welke sterk genoeg was om opperhuid te verbranden. Rook altijd zo lekker naar verbrand mensen vlees.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En het knetteren als je met je hand vlak bij die beeldbuis kwam. Het ding moest altijd even opwarmen voordat het beeld verscheen...
Deugenietquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:45 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Wij deden vroeger aluminiumfolie tegenaan en dan kreeg je een daadwerkelijke boog welke sterk genoeg was om opperhuid te verbranden. Rook altijd zo lekker naar verbrand mensen vlees.
wow.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:45 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Wij deden vroeger aluminiumfolie tegenaan en dan kreeg je een daadwerkelijke boog welke sterk genoeg was om opperhuid te verbranden. Rook altijd zo lekker naar verbrand mensen vlees.
Ik maak nog steeds graag bogen. Raak het echter niet aan want dan kan ik het niet navertellen. En niet te lang want ozon.quote:
Ja, die had ik ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef ToT het volgende:
Ook altijd leuk om een magneet bij de tv te houden.Ik had voreger een monitor met degauss functie!
DOIIIIIING!!!! En het beeld gewoon ff om het te demagnetiseren!
X2quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:07 schreef hemarookworst het volgende:
Man man man man Man man man man Man man man man Man man man man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |