Bij een genocide evacueer je mensen niet uit de oorlogsgebied voordat je gaat aanvallen. Organiseer je geen humanitaire corridors of vluchtelingkampen voor die mensen. Schiet je niet eerst met een lege projectiel op de dak van een gebouw en geef je bewoners geen 2 uur tijd om te vertrekken. Stuur je massaal geen Sms'jes naar alle mobiele nummers in de wijk. Pleeg je geen miljoenen telefoontjes en waarschuw je mensen niet waar en wanneer IDF bezig gaat zijn. Huur je niet een arabisch sprekende press commentator in die in Zuid Libanon veel hogere vertrouwen rating heeft dan de officiële Libanese leger.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hou dit soort discussies lekker op Twitter.
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.
En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Ruslandquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Wat zou dit een genocide maken dan? Een gebied innemen is geen genocide.
[..]
Dat doet Europa toch echt zelf.
[..]
En dan?
[..]
Integendeel.
Het grote verschil is natuurlijk dat veel Joden toen machteloos waren en Joodse Israëliërs zich nu eens kunnen verdedigen, dit tot grote woede van sommige Westerlingen en moslims, die helaas van slachtoffers daders maken en zich achter de meest antisemitische samenleving (de Palestijnse) sinds Nazi-Duitsland hebben geschaard, om vervolgens doodleuk te claimen dat Israël zogenaamd Nazi-Duitsland is. Bizarre gaslighting.
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Rusland
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:
'Israël is een koloniale staat' (leugen)
'De Palestijnen worden al 78 jaar onderdrukt' (leugen + emotie)
'Israël is een apartheid' (leugen)
'Nederland moet alle banden verbreken met Israël' (emotie)
'Als Israël gewoon de Palestijnen een staat geeft komt er vrede' (leugen)
'De Palestijnen worden onderdrukt omdat ze van kleur zijn' (leugen)
Etc.
Dat is toch wel opmerkelijk dan, want voor zover ik kon zien heeft het hier over steun aan Hamas. Dat het steun voor de Palestijnen betreft, natuurlijk, velen zeggen dat ook zelf. En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het momentquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.
En dit ook nog terwijl de Palestijnen de recente oorlog natuurlijk zelf zijn gestart, is dat niet een beetje krom? Een land wordt dus aangevallen, slaat hard terug en vervolgens komt er een boycott.
Eigenlijk geef je daarmee dus het signaal af: terreur werkt. Kwaadwillende partijen kunnen Israël probleemloos aanvallen, en zodra Israël wat terugdoet dan pakken we Israël aan met sancties.
Dat mag je natuurlijk vinden, het is alleen feitelijk onjuist.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het moment
Natuurlijk weet ik wie ermee bedoeld wordt. Maar dat sluit niet uit dat het nep is of een verkeerd geïnterpreteerd woord waarmee veel wordt gemanipuleerd. En dat mag ook gezegd worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.
Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.
Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreftquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
Correct.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreft
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:43 schreef littlemindy het volgende:
Alle Palestijnen naar Japan.
2 problemen opgelost.
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))
Denk dat palestijnen allemaal naar Zuid Afrika moeten vertrekken. Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
Ja, weet ik. Het probleem zit dieper. Was beetje als een grap bedoeld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...
Correct.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Pro-Palestijnse Westerlingen vervolgens: 'Israël is hartstikke racistisch'
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?
En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.
Dat resulteert in het contrast:
'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'
Maar tegelijkertijd:
'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?
Als het over Israël gaat, schakelt normale logica bij deze mensen op een of andere manier uit. Waar elke andere land recht op heeft, mag Israël in eens niet. Ik kan het zelf niet uitleggen, maar ik denk ook niet dat er ergens iets rationeels in zit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?
En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.
Dat resulteert in het contrast:
'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'
Maar tegelijkertijd:
'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Correct.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.
Het zullen namelijk niet dezelfde mensen zijn die dat zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |