Dat is correct. Ik maakte de fout dat ik had gelezen dat hij was veroordeeld voor Holocaust ontkenning. Dit is incorrect.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Voor zover ik weet is dat niet het geval, en dan zou je dat hier ook niet als argument moeten gebruiken.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Heb je het wel gelezen?
De NCTV beroept zich op een gevaar voor de openbare orde omdat deze man een crimineel record heeft.
Ik dacht dat sommige hier juist tegen criminelen binnenlaten waren?
quote:David Icke does not have a criminal record. The British conspiracy theorist has never been convicted of a criminal offense.
Ja dat kan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Eigenlijk zou Edwin Wagensveld gewoon een artistiek optreden moeten verzorgen in Gelredome.
Dat zou dan juridisch wel moeten kunnen lijkt mij.
Ze zullen hem in ieder geval niet de toegang tot het land weigeren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Eigenlijk zou Edwin Wagensveld gewoon een artistiek optreden moeten verzorgen in Gelredome.
Dat zou dan juridisch wel moeten kunnen lijkt mij.
Dat het evenement plaatsvindt in het Gelredome betekent niet automatisch dat de burgemeester geen rol heeft bij de openbare orde. Een concert zelf is niet automatisch een openbare-ordekwestie, maar het kan dat wel worden en dan heeft de burgemeester wel degelijk bevoegdheden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat een optreden in het Gelredome niet valt onder de openbare orde? De Gelredome is verantwoordelijk
Alleen bij ernstige ongeregeldheden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat het evenement plaatsvindt in het Gelredome betekent niet automatisch dat de burgemeester geen rol heeft bij de openbare orde. Een concert zelf is niet automatisch een openbare-ordekwestie, maar het kan dat wel worden en dan heeft de burgemeester wel degelijk bevoegdheden.
Niet van mij iig.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ach als 100 man op een Malieveld staan, Hitler groeten doen, Mussert vlaggen dragen, agenten in elkaar slaan en het D66 partijkantoor voor de zoveelste keer slopen/in de fik proberen te zetten.
Dan lees ik dat deze "bezorgde burgers" het goede doen.
Precies, daarom kan Marcouch ook niet zoveel doen in dit geval. Daarom slaan die aantijgingen van deze TS ook helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Alleen bij ernstige ongeregeldheden.
Een verwarde rapper dus niet. Tenzij hij gaat oproepen tot geweld.
Eerder de andere extreme tak.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:00 schreef matthijst het volgende:
Alsof er opeens allemaal neo nazi's naar Kanye West gaan![]()
Want die staan bekend omdat ze zo van negers houden?
Die gaan 200 euro betalen omdat Ye een Hitlernummertje heeft gemaakt?quote:
Tengano is gewoon een beetje stemming aan het maken. Dat vindt ie blijkbaar leuker dan zich af te vragen hoe iets nou precies in elkaar zit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Precies, daarom kan Marcouch ook niet zoveel doen in dit geval. Daarom slaan die aantijgingen van deze TS ook helemaal nergens op.
Wagensveld doet geen artistieke optredens.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?quote:Burgemeester Gorinchem verbiedt muziekgenre op festival: 'Urban willen we hier niet'
Burgemeester Reinie Melissant van Gorinchem heeft urban muziek op het Zomerfeest verboden. Het muziekgenre van groepen als Broederliefde is op last van de burgemeester niet meer te horen omdat het te veel mensen trekt en de kans op relletjes groter is. Het Zomerfeest wordt deze week in de binnenstad van Gorinchem gehouden.
Het wekelijkse uitje voor de XR groep.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die gaan 200 euro betalen omdat Ye een Hitlernummertje heeft gemaakt?
Zelden een dommere openbare racistische user zoiets zien posten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:19 schreef Tengano het volgende:
Een fatsoenlijke autochtone burgervader zou besluiten dat zo iemand in zijn stad niet welkom is
Dat laatste geldt voor mij ook hoor. Ik heb net zo weinig met Icke als met Kanye West.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tengano is gewoon een beetje stemming aan het maken. Dat vindt ie blijkbaar leuker dan zich af te vragen hoe iets nou precies in elkaar zit.
Ik blijf nieuwsgierig waarom er wél juridische gronden zijn voor Icke, maar niet voor Kanye.
Overigens zou ik noch naar een lezing van de ene, noch naar een optreden van de ander gaan. Of ze zouden moeten worden geweerd? Ik weet het niet.
Mijn inschatting is dat de bezoekers van een Kayne-concert daarheen gaan ondanks zijn debiele uitspraken en zeker niet vanwege zijn uitspraken. We hoeven er denk ik niet bang voor te zijn dat er straks duizenden nazi’s of KKK’ers in het Gelredome staan.quote:De staatssecretaris baseert zijn standpunt onder andere op twee rapporten en een analyse van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Hierin is opgenomen dat het openlijk en kritiekloos bespreken van complottheorieën kan leiden tot sociale acceptatie van antisemitisme, xenofobie of racisme. Ook kunnen dergelijke theorieën ertoe leiden dat zij in de nationale context worden geplaatst, waardoor bijvoorbeeld nationale figuren worden beschouwd als elitegroepen die de maatschappij in hun macht zouden houden of waarbij vooraanstaande personen, bewindvoerders en ambtenaren worden gedehumaniseerd en democratische beginselen worden afgewezen. Ook baseert de staatssecretaris zich op uitlatingen van Icke zelf, zoals in een door hem geschreven boek en een op internet gepubliceerde speech.
https://www.rechtspraak.n(...)ke-blijft-van-kracht
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:17 schreef Raw85 het volgende:
Mijn inschatting is dat de bezoekers van een Kayne-concert daarheen gaan ondanks zijn debiele uitspraken en zeker niet vanwege zijn uitspraken. We hoeven er denk ik niet bang voor te zijn dat er straks duizenden nazi’s of KKK’ers in het Gelredome staan.
Ah, ik zie het al; burgemeester Reinie Melissantquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?
Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Ook hier weer, totaal iets anders en dus niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:20 schreef KinKiJan het volgende:
Ook hier weer, totaal iets anders en dus niet vergelijkbaar.
Lees je wel wat je post, of is het gewoon knippen/plakken met een simplistisch 'ja maar hullie dan' dramsausje erover? Goeie genade zeg
Misschien moet je je eigen bron iets beter lezen? Dat verbod is ingesteld omdat dat genre volgens hun eigen model te veel mensen aantrekt. Het gaat dus om veiligheid en niet om het type muziek. Ik wens je veel succes met verbieden van een concert in het Gelredome met gereguleerde ticketverkoop. Dat argument slaat in dit geval gewoon helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?
Uhu...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:22 schreef Raw85 het volgende:
Misschien moet je je eigen bron iets beter lezen? De verbod is ingesteld omdat dat genre volgens hun eigen model te veel mensen aantrekt. Het gaat dus om veiligheid en niet om het type muziek. Ik wens je veel succes met verbieden van een concert in het Gelredome met gereguleerde ticketverkoop. Dat argument slaat in dit geval gewoon helemaal nergens op.
Onderaan de streep heeft een burgemeester gewoon de bevoegdheid om iets tegen te houden. Dat kan Marchouch dus ook gewoon doen.quote:Volgens de burgemeester hebben de hulpdiensten veiligheidsprofielen per muziekgenre opgesteld. Daar kwam het urbangenre, waaronder acts als Broederliefde worden geschaard, volgens Melissant niet gunstig uit. Een groep als Broederliefde bracht bovendien veel volk op te been. Te veel, vindt de burgemeester. En dat is volgens haar niet de bedoeling.
Goede vergelijking: een zomerfeest in de binnenstad waar iedereen zo heen kan, of een concert in een stadion.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:25 schreef matthijst het volgende:
Goede vergelijking: een zomerfeest in de binnenstad waar iedereen zo heen kan, of een concert in een station.
Ye heeft al meerdere concerten gegeven, setlist staat gewoon online, komt geen Hitler aan te pas. Dje verontwaardiging is gewoon voor de bühne.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |