abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220914013
Three teenage boys convicted of the rape and serious sexual assault of girls as young as 14 in England were given fines of £26 (¤30) each and rehabilitation orders, according to information uncovered by the Guardian newspaper.

The three separate cases all took place over the past year in north-east England. They were tried under youth court rules that deal with suspects aged 17 or under and place a greater emphasis on rehabilitation than adult courts.

One victim, who was 15 when she was raped, said: “It feels like he just got away with it.” She added she was “scared” she would bump into her attacker and that such sentences would give boys like him, who were a danger to women and girls, a sense of impunity.

https://www.irishexaminer.com/world/arid-41853747.html

Normaal nog te voorzien van commentaar, maar ik laat het bij :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:40:47 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220914068
Vrouwenhatend VK is compleet de weg kwijt. Rechter kon zich zeker goed inleven in de hormoonhuishouding van deze goedwillende knapen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220914082
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vrouwenhatend VK.
Inderdaad. Al die Saksische immigranten daar :')
pi_220914091
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vrouwenhatend VK is compleet de weg kwijt. Rechter kon zich zeker goed inleven in de hormoonhuishouding van deze goedwillende knapen.
Engeland is een van de weinige landen in de wereld waar ze pedo's en verkrachters nog lager straffen als dat we in Nederland doen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:48:38 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220914145
30 pond boete. Als het volk het heft in eigen handen neemt, zijn die magistraten ook aan de beurt. Echter zijn ze daar zelf debet aan met zulke verlakkerij.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:50:13 #6
3542 Gia
User under construction
pi_220914159
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:33 schreef nostra het volgende:
Three teenage boys convicted of the rape and serious sexual assault of girls as young as 14 in England were given fines of £26 (¤30) each and rehabilitation orders, according to information uncovered by the Guardian newspaper.

The three separate cases all took place over the past year in north-east England. They were tried under youth court rules that deal with suspects aged 17 or under and place a greater emphasis on rehabilitation than adult courts.

One victim, who was 15 when she was raped, said: “It feels like he just got away with it.” She added she was “scared” she would bump into her attacker and that such sentences would give boys like him, who were a danger to women and girls, a sense of impunity.

https://www.irishexaminer.com/world/arid-41853747.html

Normaal nog te voorzien van commentaar, maar ik laat het bij :')
26 pond! Zelfs bij de hoeren zijn ze duurder uit. Wat houdt ze tegen het weer te doen?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:50:17 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220914162
26 pond. Daar haal je 2 biertjes en een cola voor in Londen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220914167
Titel klopt niet.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:51:04 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220914170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:50 schreef Gia het volgende:

[..]
26 pond! Zelfs bij de hoeren zijn ze duurder uit. Wat houdt ze tegen het weer te doen?
Het valt me mee dat die meiden niet beboet zijn voor het tegenstribbelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:52:36 #10
3542 Gia
User under construction
pi_220914185
Minderjarigen jongens kunnen gewoon voor 26 pond lekker rondneuken. De OvJ is dan de pimp bij wie ze af moeten rekenen.
pi_220914196
De meisjes c.q. vrouwen zijn op deze manier gewoon vogelvrij verklaard.

Wat een ongelooflijke schande. Geen woorden voor verder.
pi_220914212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
26 pond. Daar haal je 2 biertjes en een cola voor in Londen.
Of een minderjarig mokkel kennelijk.
pi_220914251
De volksvernedering moet door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:04:30 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220914273
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Of een minderjarig mokkel kennelijk.
Dat ligt geheel aan je kleur en culturele achtergrond.

Bij het ticken van de juiste boxes ga je gerust 5 jaar de cel in.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220914286
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
quote:
During the sentencing hearing on Thursday, a 15-year-old boy was handed a three-year youth rehabilitation order with 180 days of supervision and surveillance after being charged with the rape of each of the two girls as well as two charges for indecent images.

A second 15-year-old was given the same sentence for three charges of rape against each of the two victims and four counts of taking indecent images in relation to filming of the incidents, while a third boy, 14, was given a youth rehabilitation order for 18 months for two charges of rape in the January incident by encouraging the second defendant and an offence of indecent images.

The emotional and mental capacity of each of the boys was highlighted during the sentencing, with the court hearing that all three had conditions that affected their maturity.

The court heard that the first 15-year-old had been diagnosed with ADHD as well as anxiety, the second 15-year-old had an IQ in the “bottom 1% of his contemporaries” and had also been diagnosed with ADHD, while the 14-year-old was described as having “mild cognitive impairment”.

Judge Nicholas Rowland told the defendants: “I have to remember that you are not small adults. I have to think how likely you are to do serious things again and I need to make sure you do not do serious things again in the future.”

He added: “I should avoid criminalising these children unnecessarily and understand the effects of their behaviour and support their reintegration into society” and said that “peer pressure played a large part in what went on”.


[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 29-05-2026 17:15:17 (Link gewijzigd) ]
pi_220914293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat ligt geheel aan je kleur en culturele achtergrond.

Bij het aanvinken van de juiste vakjes ga je gerust 5 jaar de cel in.
Die prijs geldt alleen voor jong, getint, brocolli-kapsel?
Dat riekt naar discriminatie.
pi_220914308
Wow -O-

Sprakeloos.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220914343
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een stuk genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

ADHD, laag IQ, peer pressure. Tuurlijk, als dat allemaal het geval is, is het veel minder erg toch?

Maar dit zegt toch ook wel wat, uit het artikel:

"Youth courts are normally closed to the press and public. But specialist advisers to the young girls in the three newly revealed cases were so appalled by the sentences they decided to expose the alleged lenient punishments being passed in youth courts for serious sexual offences."
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:12:07 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220914347
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een stuk genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Ah, duidelijk.

Zij zijn natuurlijk de échte slachtoffers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:12:52 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220914353
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een stuk genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Hoe bestaat het dat je dit goedpraat, dan ben je toch wel een onmens geworden hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:16:08 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914394
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:



Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220914422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:52 schreef Gia het volgende:
Minderjarigen jongens kunnen gewoon voor 26 pond lekker rondneuken. De OvJ is dan de pimp bij wie ze af moeten rekenen.
Minderjarige meisjes ook, alleen bieden die zich nooit aan voor 26 pond...

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 29-05-2026 20:07:30 ]
pi_220914447
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:

[ afbeelding ]

Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
w/ Je bent welkom in mijn land w/
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:20:28 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220914475
Naar de hoeren gaan is duurder, we kunnen dus concluderen dat het VK dit gedrag wil stimuleren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220914543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:11 schreef Bargehassus het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:12 schreef thedeedster het volgende:
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:28:09 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914579
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Mensen die tegen ontmenselijkende, op industriële schaal, decannialange massaverkrachtingen zijn wegzetten als onderbuik primaten.

Dapper :).

Typisch, maar dapper.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220914584
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Wat vind je van deze quote dan? Ook die mensen vonden het bizar genoeg om dit naar buiten te brengen. Blijkbaar toch echt wel uitzonderlijk.

"Youth courts are normally closed to the press and public. But specialist advisers to the young girls in the three newly revealed cases were so appalled by the sentences they decided to expose the alleged lenient punishments being passed in youth courts for serious sexual offences."
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:30:07 #28
3542 Gia
User under construction
pi_220914600
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Even opgezocht wat het in principe inhoudt:
quote:
Een Youth Rehabilitation Order (YRO) is de belangrijkste taak- en gedragsstraf voor jongeren tussen de 10 en 17 jaar in het Verenigd Koninkrijk. In plaats van detentie krijgen jongeren hiermee een op maat gemaakt reclasseringsprogramma opgelegd, gericht op herstel, het veranderen van crimineel gedrag en het voorkomen van recidive.
De straf vervangt verschillende oudere jeugdstraffen en wordt door de rechter samengesteld uit een keuzemenu van maximaal 18 verschillende eisen en voorwaarden. De gekozen maatregelen moeten passen bij de ernst van het misdrijf en de specifieke persoonlijke omstandigheden van de jongere.
De rechter kan een YRO opleggen voor een periode tot maximaal drie jaar. Veelvoorkomende voorwaarden binnen de straf zijn:

Supervisie: Verplichte begeleiding en regelmatige gesprekken met een casemanager van de lokale Youth Offending Team (YJS).
Curfew (Avondklok): De jongere moet zich tijdens bepaalde uren op een specifiek adres bevinden, vaak gecontroleerd met een elektronische enkelband.
Onbetaalde arbeid: Jongeren van 16 en 17 jaar kunnen worden verplicht om tussen de 40 en 240 uur onbetaald werk in de gemeenschap te verrichten.
Behandeling: Verplichte deelname aan verslavingszorg (drugs/alcohol) of therapie voor de geestelijke gezondheid.
Programma's en educatie: Deelname aan speciale trainingen die gericht zijn op het inzien en veranderen van crimineel gedrag.
Uitsluiting of verbod: Het niet mogen betreden van bepaalde locaties (exclusion) of het verbod op het uitvoeren van bepaalde activiteiten.

Bij zeer ernstige misdrijven waarbij de jongere anders een celstraf zou krijgen, kan de rechter een zwaardere variant opleggen: de YRO with Intensive Supervision and Surveillance (ISS). Dit is de strengste straf die kan worden gegeven voordat een jongere daadwerkelijk in een jeugdinrichting (detentie) wordt geplaatst
Tja, met een enkelband om zullen ze het de periode van hun straf niet meer doen. Maar daarna kunnen ze weer.

Dit soort straffen kunnen ook in een gesloten internaat. Is m.i. veel beter.
pi_220914608
quote:
He added: “I should avoid criminalising these children unnecessarily and understand the effects of their behaviour and support their reintegration into society” and said that “peer pressure played a large part in what went on”.
Dit kan echt niet. Wanstaltige schoffering van het slachtoffer.
pi_220914639
Die Britten leren dat natuurlijk van ons. Michael P (verkrachtte meerdere vrouwen voor Anne Faber), Joran van der Sloot (zonder Peter R de Vries ermee weggekomen) en we hebben zelfs in de Tweede Kamer een heus iemand bij de PVV die zijn handjes schijnbaar nergens kan thuishouden en waar vrouwen niet meer mee mogen omgaan.

Waren er maar rechtse partijen aan de macht die iets gaven om vrouwenrechten.

P.s: En natuurlijk die kansenparel die geneeskunde studeert in Belgie. Wat is daarmee gebeurt?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:35:42 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220914656
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Ah tuurlijk. Het is stukken geraffineerder. Een goed functionerende rechtsstaat geeft een boete van 26 pond voor dit soort vergrijpen.

Immers, niets primaatachtig aan het groepsverkrachten van minderjarige meisjes.

Het is de onderbuik.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220914665
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef Bargehassus het volgende:
Wat vind je van deze quote dan? Ook die mensen vonden het bizar genoeg om dit naar buiten te brengen. Blijkbaar toch echt wel uitzonderlijk.

"Youth courts are normally closed to the press and public. But specialist advisers to the young girls in the three newly revealed cases were so appalled by the sentences they decided to expose the alleged lenient punishments being passed in youth courts for serious sexual offences."
Ja, dat kan natuurlijk. En als de openbaar aanklager het daarmee eens is kan die in hoger beroep gaan, zo te lezen gaat dat ook gebeuren. Maar dat doet niets af aan de absurditeit van de reacties in dit topic.
pi_220914777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Dapper :).

Typisch, maar dapper.
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:47:13 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914788
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
Nobel hoor, de slachtoffers zullen je dankbaar zijn :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:51:27 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220914828
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
Over de rug van een vijftienjarig meisje dat is verkracht, jij held, wees er maar trots op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220914954
30 pond boete, die jongens hebben wel een zware straf gekregen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:32:09 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220915085
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Ga je schamen. :{w
En nou wieberen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:46:43 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, ik was daar de topic starter van. The UK on the brink of collapse heette dat. Was niemand het mee eens natuurlijk. Gevalletje BNW zeg maar.

NWS / The UK on the brink of collapse #2
[..]

Zou je niet eens willen vragen of die weer open kan? Ik vond het best interessant om te volgen.

Weet niet in welke mate het ontspoort is. Lijkt me niet onherstelbaar gezien die post van Jippie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:50:14 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220915197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:46 schreef inslagenreuring het volgende:
Zou je niet eens willen vragen of die weer open kan? Ik vond het best interessant om te volgen.

Weet niet in welke mate het ontspoort is. Lijkt me niet onherstelbaar gezien die post van Jippie.
@Jippie Mag dat topic weer open svp?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:55:36 #40
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_220915240
Het zou je kind maar zijn.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:57:53 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220915256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Het zou je kind maar zijn.
Ja, zo iemand zie je niet zo gauw meer in een AZC werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:58:47 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220915260
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Wat laag deze.
Net zo laag als deze rechter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:59:25 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220915266
Holy fucking shit.

Als vader ga je achter dit tuig aan, kan niet anders. Dit is geen 'recht'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220915317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
en we hebben zelfs in de Tweede Kamer een heus iemand bij de PVV die zijn handjes schijnbaar nergens kan thuishouden en waar vrouwen niet meer mee mogen omgaan.


Dion Graus bedoel je zeker?
Deze man is helemaal niet vervolgd of veroordeeld.

Bijna elk topic moet je ook bevuilen met je anti-PVV-plasje, die je ook nog eens verzint...
pi_220915330
quote:
https://www.courthousenew(...)g-teen-rapists-jail/

[..]

However, the sentences provoked a severe backlash, and after several days’ consideration, Attorney General Richard Hermer — the government’s chief legal adviser — decided to refer them to the Court of Appeal in London for potentially being “unduly lenient.”

“There has understandably been a huge amount of public interest, and concern, at this horrific case,” he said in a statement. “I directed my officials to work urgently, to allow me to consider this decision swiftly, and to begin to bring closure to the victims and their families.”

His office added: “The Court of Appeal will now decide whether the sentence imposed was unduly lenient, and whether to increase the existing sentence.”

Prime Minister Keir Starmer told broadcasters Tuesday that this was “clearly the right outcome.”

Saying he found the case “distressing as a politician” and “as a father,” the British leader praised the “courage” of the victims, one of whom spoke out against the sentences in a high-profile interview.

[..]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220915545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dion Graus bedoel je zeker?
Deze man is helemaal niet vervolgd of veroordeeld.

Bijna elk topic moet je ook bevuilen met je anti-PVV-plasje, die je ook nog eens verzint...
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:39:44 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
Geheel offtopic verder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220915592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
Zo he, en nu is het OM corrupt...
Jij durft...
Kun je dat onderbouwen misschien?

:')
pi_220915747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zo he, en nu is het OM corrupt...
Jij durft...
Kun je dat onderbouwen misschien?

:')
Dat schrijf ik niet.

Ik schrijf dat ze "fouten" hebben gemaakt.
pi_220915774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Je verdedigt de rechtsstaat niet. Maar de primitieve criminelen die zedenmisdrijven plegen. Onder de banner van de rechtsstaat.
Waar verdedig ik de daders? Ik verdedig de rechtsstaat. Ik heb er vertrouwen in dat een Britse rechter tot een weloverwogen uitspraak komt, passend binnen de kaders van de rechtsstaat. Met die overwegingen hoef je het natuurlijk niet eens te zijn, maar dat verdient een steviger onderbouwing dan “Schande!1!1! :(“.

Kijk eens naar hoe het in Nederland gaat, ik zie kundige rechters die enerzijds rekening houden met de noodzaak tot bestraffen maar anderzijds oog hebben voor de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220915810
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:

[ afbeelding ]

Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
Waar "zie jij dit toevallig net voorbij komen"?
:')
pi_220915991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat schrijf ik niet.

Ik schrijf dat ze "fouten" hebben gemaakt.
quote:
en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
Dus?
Onderbouw het eens.
pi_220916053
Een hoer verdient nog meer :')
pi_220916070
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vrouwenhatend VK is compleet de weg kwijt. Rechter kon zich zeker goed inleven in de hormoonhuishouding van deze goedwillende knapen.
In Islamitische landen zijn de rechten van (westerse) vrouwen nou eenmaal niet zo belangrijk.
pi_220916082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:34 schreef Toine51 het volgende:

[..]
[..]
Dus?
Onderbouw het eens.
Waarom moet ik onderbouwen dat ze "fouten" hebben gemaakt?

Dat is namelijk een feit. Of lees jij geen kranten?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:48:26 #56
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220916109
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waar verdedig ik de daders? Ik verdedig de rechtsstaat. Ik heb er vertrouwen in dat een Britse rechter tot een weloverwogen uitspraak komt, passend binnen de kaders van de rechtsstaat. Met die overwegingen hoef je het natuurlijk niet eens te zijn, maar dat verdient een steviger onderbouwing dan “Schande!1!1! :(“.

Kijk eens naar hoe het in Nederland gaat, ik zie kundige rechters die enerzijds rekening houden met de noodzaak tot bestraffen maar anderzijds oog hebben voor de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220916122
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waar verdedig ik de daders? Ik verdedig de rechtsstaat. Ik heb er vertrouwen in dat een Britse rechter tot een weloverwogen uitspraak komt, passend binnen de kaders van de rechtsstaat. Met die overwegingen hoef je het natuurlijk niet eens te zijn, maar dat verdient een steviger onderbouwing dan “Schande!1!1! :(“.

Kijk eens naar hoe het in Nederland gaat, ik zie kundige rechters die enerzijds rekening houden met de noodzaak tot bestraffen maar anderzijds oog hebben voor de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220916348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom moet ik onderbouwen dat ze "fouten" hebben gemaakt?

Dat is namelijk een feit. Of lees jij geen kranten?
Welke krant lees jij dan? De Speld?
Ik lees nergens dat ze expliciet fouten hebben gemaakt...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:50:33 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220916757
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Spoor jij wel helemaal? Gvd zeg ....... Rechters zijn uiteraard onaantastbaar en hebben altijd de waarheid in pacht 8)7 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 29-05-2026 23:05:06 ]
"Hoka Hey!"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:04:50 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220916815
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Kowloon het volgende:
de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn.
de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn - dat je dit werkelijk uit je bek krijgt bij verkrachtingen van minderjarige meisjes :R ADHD en allerlei andere psychologische flauwekul zijn tegenwoordig al voldoende om er zo vanaf te komen. Ze zijn nergens toe in staat maar het verkrachten van een jong meisje lukt nog net. Compleet omgekeerde en absurdistische gedachtengang dit!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:18:41 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220917006
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:

[ afbeelding ]

Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
Als je een volk volledig de mond wil snoeren en weerloos wil maken dan moet je vreemdelingen ongestraft hun dochters laten misbruiken en mishandelen. Hiermee castreer je ze psychologisch en kun je te later zonder weerstand opruimen.
Dit is allemaal psychologische oorlogvoering.
The End Times are wild
pi_220917028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je een volk volledig de mond wil snoeren en weerloos wil maken dan moet je vreemdelingen ongestraft hun dochters laten misbruiken en mishandelen. Hiermee castreer je ze psychologisch en kun je te later zonder weerstand opruimen.
Dit is allemaal psychologische oorlogvoering.
BNW is een paar deurtjes verderop.

8)7 8)7 8)7
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:52:11 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220917224
Voor slachtoffers is het al heel zwaar om, na wat er gebeurd is, aangifte te doen met alle stress en herbeleving van trauma dat daarbij hoort. Als dit dan het resultaat is, verdwijnt de wil vanzelf. Ik verheug me nu al op de statistieken dat verkrachting steeds minder vaak voorkomt, gebaseerd op het aantal aangiften.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:58:24 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220917231
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

:') ADHD en tyfusdom. Is dat de nuance waarmee we dit moeten begrijpen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220917248
quote:
85s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor slachtoffers is het al heel zwaar om, na wat er gebeurd is, aangifte te doen met alle stress en herbeleving van trauma dat daarbij hoort. Als dit dan het resultaat is, verdwijnt de wil vanzelf. Ik verheug me nu al op de statistieken dat verkrachting steeds minder vaak voorkomt, gebaseerd op het aantal aangiften.
Je moet geen aangifte doen maar die idioten zelf aanpakken. Ik ben vanaf 2014 online niet te volgen, want ik heb geen mobiel.

Niemand verkracht mijn dochters. Ik mis wat strijdkracht van mijn generatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 30-05-2026 01:16:38 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:56:56 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220917356
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:

[ afbeelding ]

Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
En alles omdat westerse meiden nog minder waard zijn dan een hond in de ogen van de islam.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220917365
Engeland :') :') :') :') :')

Het meest mensonterende land van Europa. Dit kan echt niet.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:02:29 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917540
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
De luxe om vanuit een ivoren toren hierover op de meest tenenkrommende naïve wijze te discussiëren hebben de slachtoffers dan weer niet.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:07:36 #69
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917546
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
Haal jezelf van dat voetstuk. De meeste mensen hier zijn hoog opgeleid en goed geïnformeerd.

Ik snap dat het lastig is voor mensen van jouw signatuur maar probeer eens in discussie te treden onder de aanname dat je met gelijkwaardigen in discussie treedt.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:13:51 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220917548
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Haal jezelf van dat voetstuk. De meeste mensen hier zijn hoog opgeleid en goed geïnformeerd.

Ik snap dat het lastig is voor mensen van jouw signatuur maar probeer eens in discussie te treden onder de aanname dat je met gelijkwaardigen in discussie treedt.
Dat je nog in discussie gaat met zo'n hg? Dat is zo'n zolderkamer autist die volledig van de werkelijkheid afstaat 🤮

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 30-05-2026 08:17:09 ]
"Hoka Hey!"
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:34:58 #71
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220917585
quote:
The emotional and mental capacity of each of the boys was highlighted during the sentencing, with the court hearing that all three had conditions that affected their maturity.
Conditie in kwestie: mentaal gehandicapt zijn door de bekende Islamitische inteeltcultuur.
Blaf me vol
pi_220917590
quote:
85s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor slachtoffers is het al heel zwaar om, na wat er gebeurd is, aangifte te doen met alle stress en herbeleving van trauma dat daarbij hoort. Als dit dan het resultaat is, verdwijnt de wil vanzelf. Ik verheug me nu al op de statistieken dat verkrachting steeds minder vaak voorkomt, gebaseerd op het aantal aangiften.
Zoiets werd vorig jaar al zichtbaar toen twee slachtoffers van de grooming gangs zich terugtrokken omdat het hof nog steeds zaken bagatelliseerde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:51:05 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917607
quote:
85s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor slachtoffers is het al heel zwaar om, na wat er gebeurd is, aangifte te doen met alle stress en herbeleving van trauma dat daarbij hoort. Als dit dan het resultaat is, verdwijnt de wil vanzelf. Ik verheug me nu al op de statistieken dat verkrachting steeds minder vaak voorkomt, gebaseerd op het aantal aangiften.
Wat linkse politici dan weer gebruiken om iedereen de mond mee te snoeren die kritisch is over andere culturen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:03:42 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220917624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:13 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat je nog in discussie gaat met zo'n hg? Dat is zo'n zolderkamer autist die volledig van de werkelijk afstaat 🤮
Spreek de naam snel uit en je hebt kloon.

Duidelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:07:17 #75
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917632
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Spreek de naam snel uit en je hebt kloon.

Duidelijk.
Dit was vroeger een VVD'er die spijtoptant is geworden.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:12:27 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220917641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit was vroeger een VVD'er die spijtoptant is geworden.
Ach, onderhand neem ik bijna niemand hier nog serieus. Maar dat mag de pret niet drukken. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:17:06 #77
29768 TAmaru
pi_220917667
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?

1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:

[ afbeelding ]

Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar" :r.
Hij heeft blijkbaar wel levenslang gekregen, net als een paar anderen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_child_sex_abuse_ring
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:18:48 #78
29768 TAmaru
pi_220917675
Wat mij betreft ben je op je 14e gewoon verstandig genoeg om als volwassene berecht te worden, als je ook volwassen genoeg bent om een meisje te kunnen verkrachten. Daar past maar één straf: de doodstraf.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:18:36 #79
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220918241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Richestorags het volgende:
30 pond boete. Als het volk het heft in eigen handen neemt, zijn die magistraten ook aan de beurt. Echter zijn ze daar zelf debet aan met zulke verlakkerij.
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.


Als slachtoffer 5000 investeren in een Serviër die dit probleem oplost.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:21:55 #80
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220918257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Richestorags het volgende:
30 pond boete. Als het volk het heft in eigen handen neemt, zijn die magistraten ook aan de beurt. Echter zijn ze daar zelf debet aan met zulke verlakkerij.
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.


Als slachtoffer 5000 investeren in een Serviër die dit probleem oplost.
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Heel eerlijk dit maakt het er niet perse beter op.
Het zijn ook nog eens laaggeletterde mongolen waarvan je geen verbetering mag verwachten dan zou je juist langer de cel in moeten om de maatschappij te beschermen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:23:10 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220918263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.


Als slachtoffer 5000 investeren in een Serviër die dit probleem oplost.
De Westerse bestuurders lijken heel slecht door te hebben dat abstracte waarden in de praktijk botsen met beleefde ervaringen van mensen: of het nou om mishandelingen, ernstige auto-ongelukken door wegpiraten, verkrachtingen, asiel of wat dan ook gaat.

Of ze hebben het wel door maar kijken neer op gepeupel dat daar nog inhangt en niet transcedent ernaar kan kijken. Ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 30-05-2026 09:36:29 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:44:55 #82
379097 Kowloon
pi_220921500
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heel eerlijk dit maakt het er niet perse beter op.
Het zijn ook nog eens laaggeletterde mongolen waarvan je geen verbetering mag verwachten dan zou je juist langer de cel in moeten om de maatschappij te beschermen.
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.

Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:59:58 #83
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220921569
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.

Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
In ontwikkeling tot nog meer veekrachtigen ja HG!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:00:31 #84
379097 Kowloon
pi_220921570
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:07 schreef Richestorags het volgende:
Haal jezelf van dat voetstuk. De meeste mensen hier zijn hoog opgeleid en goed geïnformeerd.

Ik snap dat het lastig is voor mensen van jouw signatuur maar probeer eens in discussie te treden onder de aanname dat je met gelijkwaardigen in discussie treedt.
Dat destilleer ik niet uit de toch primaire en impulsieve reacties in dit topic. Van de intellectuele top verwacht ik juist abstractievermogen, ruimte voor twijfel en open staan voor diverse opvattingen.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:06:36 #85
441859 crew  Lenny77
pi_220921602
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.

Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
Heb je dat stukje gelezen wat ze precies hebben gedaan? Het gaat niet om een impulsieve daad, snel in en uit, omdat ze geil puberaal zijn he? Dit was puur en absoluut sadisme..
Met je passende straf voor monsters in ontwikkeling :')

Die meisjes zullen na 18 en 36 maanden vast ook wel weer normaal met hun leven kunnen omgaan *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:43:19 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220921822
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat destilleer ik niet uit de toch primaire en impulsieve reacties in dit topic. Van de intellectuele top verwacht ik juist abstractievermogen, ruimte voor twijfel en open staan voor diverse opvattingen.
Ruimte voor twijfel, zoals dat een boete van 26 pond wellicht wat absurd is?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:50:37 #87
-1 #ANONIEM
pi_220921875
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:18 schreef TAmaru het volgende:
Wat mij betreft ben je op je 14e gewoon verstandig genoeg om als volwassene berecht te worden, als je ook volwassen genoeg bent om een meisje te kunnen verkrachten. Daar past maar één straf: de doodstraf.
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.

@Lenny77 : ;(
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:52:46 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921895
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Dat is natuurlijk alsnog veel te laag voor zulke vormen van criminaliteit, daar zou minstens 15 a 20 jaar op moeten staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:53:53 #89
441859 crew  Lenny77
pi_220921906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:50 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.

@:Lenny77 : ;(
Mja het ging mij meer over volwassen daden, volwassen berechting.

Maar nogmaals: Jongens van die leeftijd die dat soort sadistische dingen doen? Daar zit wel meer los dan een ADHD of dom schroefje ;(

De vraag is of je dat soort psychopathie nog geheeld krijgt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:57:03 #90
-1 #ANONIEM
pi_220921932
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja het ging mij meer over volwassen daden, volwassen berechting.

Maar nogmaals: Jongens van die leeftijd die dat soort sadistische dingen doen? Daar zit wel meer los dan een ADHD of dom schroefje ;(

De vraag is of je dat soort psychopathie nog geheeld krijgt.
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar met kinderen op deze leeftijd moet je het zeker proberen, vind ik.

Om dan meteen de doodstraf te geven vind ik veel te ver gaan. Vanwege je like dacht ik dat je daar voor was.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:02:50 #91
441859 crew  Lenny77
pi_220921971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:57 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar met kinderen op deze leeftijd moet je het zeker proberen, vind ik.

Om dan meteen de doodstraf te geven vind ik veel te ver gaan. Vanwege je like dacht ik dat je daar voor was.
Dan hoop ik dat ze geïnterneerd blijven als blijkt dat het onherstelbaar is ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:06:12 #92
-1 #ANONIEM
pi_220921997
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan hoop ik dat ze geïnterneerd blijven als blijkt dat het onherstelbaar is ;(
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:25:38 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220922222
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.
Vergeet het maar. Er zijn teveel do-gooders.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:29:34 #94
441859 crew  Lenny77
pi_220922275
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:29:49 #95
441859 crew  Lenny77
pi_220922280
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vergeet het maar. Er zijn teveel do-gooders.
Maar helaas ook dit -O-
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 mei 2026 @ 03:38:58 #96
29768 TAmaru
pi_220925998
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:50 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.

@:Lenny77 : ;(
Nou mij niet hoor. Kijk over 20 jaar maar eens wat er van dit soort "kinderen" geworden is. Het zal niet veel goeds opleveren. Beter zijn we die meteen kwijt.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  zondag 31 mei 2026 @ 07:01:11 #97
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220926270
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 03:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou mij niet hoor. Kijk over 20 jaar maar eens wat er van dit soort "kinderen" geworden is. Het zal niet veel goeds opleveren. Beter zijn we die meteen kwijt.
Inderdaad, hoe naief kun je zijn. Dit is schorem van de ergste soort en dan de illusie hebben dat die nog te "behandelen" zijn 🤣🤣🤣
"Hoka Hey!"
  zondag 31 mei 2026 @ 07:01:55 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220926271
"Hoka Hey!"
  zondag 31 mei 2026 @ 07:11:35 #99
480553 Kickinalfa
pi_220926279
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-ligt-gevoelig.html

Op nu stond ook een artikel, het probleem wat hier wordt blootgelegd is wel dat er met een compleet verkeerde houding naar dit soort zaken wordt gekeken.

Als de experts die dit soort zaken beoordelen zaken stellen als

"
Ze hebben baat bij een pedagogische straf."

"Daardoor kan het zijn dat jongeren van nu dingen als normaal beschouwen die dat eigenlijk niet zijn." Dat vraagt om hulp, vindt hij.

Er gaat veels te veel uit van hulp aan daders.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:04:33 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220927025
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.

Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
Dit zou onbeperkte tbs moeten zijn totdat ze geen psychopaten meer zijn. Drie jaar is veel te kort.

Je snapt toch ook wel dat dit de slachtoffers te kort doet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 31 mei 2026 @ 09:59:37 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220927420
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit zou onbeperkte tbs moeten zijn totdat ze geen psychopaten meer zijn. Drie jaar is veel te kort.

Je snapt toch ook wel dat dit de slachtoffers te kort doet.
En de maatschappij. Wat mij nog het meest bevreemdt in dit soort zaken is het toekomstdenken. Er mist enige vorm van onderbouwing hoe de maatschappij hiermee redelijkerwijs enigszins kan verwachten dat er niet nog twee andere meiden worden verkracht.

Twee nieuwe trauma's, twee nieuwe families die overhoop liggen. Dat kan dus ook helemaal niet. Er is geen enkele deugdelijke onderbouwing voor wie hierbij gebaat is. Geen enkele onderbouwing waarom zij magisch hun leven gebeterd zouden hebben gebeterd hierna. Rechters laten dit keer op keer na.

Mijn conclusie is, als je dit niet kunt, kies dan voor de maatschappij en sluit sommige mensen zoals jij zegt zolang op tot ze geen gevaar meer vormen. Meestal is dat als het testosteronniveau is gedaald, dus pas na het 40e levensjaar. Ik neem liever de maatschappij in bescherming dan dat ik barmhartig ben naar dit soort jongens. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:10:00 #102
220444 HSG
pi_220927481
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vrouwenhatend VK is compleet de weg kwijt. Rechter kon zich zeker goed inleven in de hormoonhuishouding van deze goedwillende knapen.
Nou geen vrouwenhatend maar hoogstwaarschijnlijk zijn de daders geen boze witte jongens maar jongens van een anders cultuur en geloof. Daar maken ze een minder groot probleem van.
Corporate translator
  zondag 31 mei 2026 @ 10:11:29 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220927493
Derdewereldland.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:25:55 #104
508677 DobbyDobby
pi_220927601
Verkrachten is dus goedkoper dan naar de hoeren.

Engeland :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')