Laatst had ik een gesprek in mijn vriendenkring over filosofie, maar opeens word ik geconfronteerd met diverse misvattingen, zoals 'wat als filosofie niet bestaat' of 'filosofie is maar wat woorden'.

STEMcels hebben echt geen conceptie wat het betekent om realiteit in een originele manier te analyseren, het is altijd maar voorgekauwde clichés verpakt als een soort pseudo-intellectualisme.
Mijn indruk dat filosofie niet serieus wordt genomen, werd alleen maar versterkt toen ik voor mijn onderzoek naar een universitair docent ging. Toen werd ik geconfronteerd met 'ik vind filosofie onzin en het is maar woorden, dus wat heb je eraan'.

Hoe kan je een universitair docent zijn en dat vinden

Filosofie is de moeder van alle wetenschappen, en zonder filosofie heb je ook geen natuurkunde, wiskunde, en andere takken in de wetenschap. Jouw werk hangt af van Plato, Socrates, Kant, en diverse andere filosofen die de wereld direct of indirect hebben veranderd. Wat een mentale armoede zeg.
Dit is waarom we nu al decennia vastlopen met een nieuwe theorie dat kwantummechanica en de algemene relativiteitstheorie verzoend, of dat er nog geen theorie van het bewustzijn is, want ook binnen de filosofie heb je over het paard getilde debielen die zichzelf heel wat vinden en met grote argumenten komen, terwijl de premissen vanaf het begin al verkeerd waren..

Klacht: Mensen die te achterlijk zijn om de kracht van de filosofie te waarderen

Subklacht: Filosofen die slop als een soort epifanie representeren.
[ Bericht 2% gewijzigd door OnzekereDude op 29-05-2026 15:26:10 ]