abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220913363
Laatst had ik een gesprek in mijn vriendenkring over filosofie, maar opeens word ik geconfronteerd met diverse misvattingen, zoals 'wat als filosofie niet bestaat' of 'filosofie is maar wat woorden'. _O- _O- STEMcels hebben echt geen conceptie wat het betekent om realiteit in een originele manier te analyseren, het is altijd maar voorgekauwde clichés verpakt als een soort pseudo-intellectualisme.

Mijn indruk dat filosofie niet serieus wordt genomen, werd alleen maar versterkt toen ik voor mijn onderzoek naar een universitair docent ging. Toen werd ik geconfronteerd met 'ik vind filosofie onzin en het is maar woorden, dus wat heb je eraan'. _O- _O- Hoe kan je een universitair docent zijn en dat vinden :') Filosofie is de moeder van alle wetenschappen, en zonder filosofie heb je ook geen natuurkunde, wiskunde, en andere takken in de wetenschap. Jouw werk hangt af van Plato, Socrates, Kant, en diverse andere filosofen die de wereld direct of indirect hebben veranderd. Wat een mentale armoede zeg.

Dit is waarom we nu al decennia vastlopen met een nieuwe theorie dat kwantummechanica en de algemene relativiteitstheorie verzoend, of dat er nog geen theorie van het bewustzijn is, want ook binnen de filosofie heb je over het paard getilde debielen die zichzelf heel wat vinden en met grote argumenten komen, terwijl de premissen vanaf het begin al verkeerd waren.. :')

Klacht: Mensen die te achterlijk zijn om de kracht van de filosofie te waarderen :')
Subklacht: Filosofen die slop als een soort epifanie representeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door OnzekereDude op 29-05-2026 15:26:10 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 29 mei 2026 @ 15:11:40 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_220913379
Werd je er onzeker van?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220913426
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:11 schreef Innisdemon het volgende:
Werd je er onzeker van?
Zeker!
pi_220913908
filosofie is denken in complotten
ik haat wappies :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 16:24:02 #5
441859 crew  Lenny77
pi_220913958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:18 schreef Viesdik het volgende:
filosofie is denken in complotten
ik haat wappies :')
Jij haat jezelf?? :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 16:24:44 #6
441859 crew  Lenny77
pi_220913960
Het is maar woorden....
Zo een rare zin
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220914067
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij haat jezelf?? :o
Behalve mezelf :D
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220914163
Jammer dat je collega’s jou met je master filosofie niet op waarde kunnen schatten bij het PostNL-sorteercentrum.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:56:49 #9
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220914218
'Over het paard getilde debielen'.

Zozo, bescheiden Plato, vertel het dan maar. Ben één en al oor.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Redactie Frontpage vrijdag 29 mei 2026 @ 17:08:23 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_220914309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:21 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Zeker!
Zeker, je werd er onzeker van?

Ingewikkeld :P
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:41:05 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220914703
Filosofie kan leuk zijn maar niet te lang. Dan wordt het gezeur.
pi_220916185
Eens met de klacht ^O^

Pas als je filosofisch onderlegd bent weet je wat analyse en kritisch denken inhoudt. De rest is geestelijke armoe, die niet voorbij de grenzen van hun eigen uitwerpselen kunnen denken. Daarom praten ze zoveel poep.

Filosofie, wetenschap en kunst: ooit gingen ze min of meer hand in hand om grenzen van de realiteit te overstijgen en de menselijke geest te verkennen. Nu is het niet meer dan een retorisch middel om ideologie kracht bij te zetten.
pi_220916652
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:59 schreef Cockwhale het volgende:
Eens met de klacht ^O^

Pas als je filosofisch onderlegd bent weet je wat analyse en kritisch denken inhoudt. De rest is geestelijke armoe, die niet voorbij de grenzen van hun eigen uitwerpselen kunnen denken. Daarom praten ze zoveel poep.

Filosofie, wetenschap en kunst: ooit gingen ze min of meer hand in hand om grenzen van de realiteit te overstijgen en de menselijke geest te verkennen. Nu is het niet meer dan een retorisch middel om ideologie kracht bij te zetten.
Deze man snapt het _O_

Tegenwoordig heb je van die bullshit zoals gender studies of critical culture theory :') Het zijn van die mensen, met name de dames, die een groot ego hebben en zichzelf willen verheerlijken dat ze een hoger moraal kompas hebben dan de doorsnee persoon, terwijl ze in de werkelijkheid eerder in de laagste deciel zitten ten opzichte van het gemiddelde _O-
pi_220916658
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:50 schreef Cruzinats het volgende:
Jammer dat je collega’s jou met je master filosofie niet op waarde kunnen schatten bij het PostNL-sorteercentrum.
Het enige wat ik sorteer is jouw postgeschiedenis op FOK!, en daar word ik zelf niet vrolijk van.
pi_220935678
Stond die Universitair Docent bij je op de camping? Treurige homofiele soof
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220958505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:07 schreef OnzekereDude het volgende:
Laatst had ik een gesprek in mijn vriendenkring over filosofie, maar opeens word ik geconfronteerd met diverse misvattingen, zoals 'wat als filosofie niet bestaat' of 'filosofie is maar wat woorden'. _O- _O-
Klinkt een beetje als Wittgenstein 1 en Wittgenstein 2 :P
pi_220968472
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:39 schreef Multatilu het volgende:
Stond die Universitair Docent bij je op de camping? Treurige homofiele soof
Toevallig wel ja, met een blikje Heineken bier en een bierbuikje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')