Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Iemand die zich heeft laten prikken en verder een andere kijk heeft op de gebeurtenissen maar mij niet gaat proberen te overtuigen of me voor van alles en nog wat uit maakt zal ik dan ook geen schaap noemen. Als je anders denkt hierover dan ik is dat prima zolang je mij met rust laat. Doe ik dat andersom ook.
Maar iemand die al gelijk met de term 'wappie' begint zodra iemand een andere kijk heeft dan diegene... fuck you. Dan ben je echt geen fatsoenlijk antwoord meer waard.
Bijvoorbeeld figuren die liepen te zeiken dat ze niet naar de kroeg konden omdat de regering de belangen van mensen met een zwakke gezondheid net even wat belangrijker vond.quote:
Dat staat je vrij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.
Ik ken mensen die zeer weloverwogen zich niet hebben laten vaccineren en dat waren geen wappies maar gewoon goede argumenten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.
Het maakt weinig indruk verder, maar you do you.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:23 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zeker en ik geef mijn ongezouten mening.
Dat zal me echt een rotzorg zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Sja, daar geef ik je gewoon gelijk in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld figuren die liepen te zeiken dat ze niet naar de kroeg konden omdat de regering de belangen van mensen met een zwakke gezondheid net even wat belangrijker vond.
Het maakt zeg maar geen indruk. Gelukkig heeft zo'n figuur 0,0 te vertellen over wat er wel en niet mijn lijf in gaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het maakt weinig indruk verder, maar you do you.
Dat jij dat zegt, zal mij een rotzorg zijnquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
en wie onzin verkondigt laat ik verbaal alle hoeken van het forum zien.
Vaccinaties hebben wereldwijd al meer dan twee eeuwen een enorme daling veroorzaakt in sterfte door infectieziekten. Het effect is historisch goed gedocumenteerd. Wie zijn deze onbekende mensen om het beter te weten dan de medische wetenschap?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken mensen die zeer weloverwogen zich niet hebben laten vaccineren en dat waren geen wappies maar gewoon goede argumenten.
Was t niet onbekend dan? Niet dat we jaarlijks zoiets als corona hebben en we precies weten wat te doen toch..quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Er werd tijdens debatten waarin vragen niet beantwoord werden al enthousiast verwezen naar de corona enquete waarin de onderste steen boven zou komen.
Arib moest met ambtsmisdrijven door de kamervoorzitter weggewerkt, het coronasceptische kamerlid is al uit de commissie gestapt omdat hij niet alle relevante stukken mocht inzien en niet iedereen onder ede mocht horen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
En jij denkt dat ik tijd ga verspillen aan govern-me-harder-daddy-schaapjes![]()
Je vergeet even voor het gemak dat een deel van deze vaccinaties geen traditionele vaccinatie was maar 1 die vrij nieuw was en nog niet echt in de praktijk toegepast, daarnaast vergeet je ook niet alle vaccinaties ook werken of zonder bijwerkingen zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Vaccinaties hebben wereldwijd al meer dan twee eeuwen een enorme daling veroorzaakt in sterfte door infectieziekten. Het effect is historisch goed gedocumenteerd. Wie zijn deze onbekende mensen om het beter te weten dan de medische wetenschap?
De mRNA-techniek achter vaccins zoals die van Pfizer/BioNTech en Moderna was niet ineens uit het niets ontstaan in 2020. Onderzoekers werkten er al tientallen jaren aan. De ontwikkeling en toelating gingen uitzonderlijk snel door de pandemie en enorme investeringen. Geen enkel vaccin is 100% zonder risico of 100% effectief. Dat geldt ook voor klassieke vaccins. De afweging is altijd: wegen de voordelen op tegen de risico’s? Volgens grote medische organisaties en de beschikbare data was dat voor de coronavaccins wel het geval, vooral voor het voorkomen van ernstige ziekte en sterfte tijdens de pandemie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:35 schreef raptorix het volgende:
Je vergeet even voor het gemak dat een deel van deze vaccinaties geen traditionele vaccinatie was maar 1 die vrij nieuw was en nog niet echt in de praktijk toegepast, daarnaast vergeet je ook niet alle vaccinaties ook werken of zonder bijwerkingen zijn.
Sja dat ging toch even anders in mijn herinnering. We gingen vaccineren en niet verplichten want iedereen was vrij. Toen de vaccinatiegraad wat tegenviel heeft men toen dit pressiemiddel bedacht. Tja. Dan raak je mij een beetje kwijt met die onzin. Precies die dingen waar het over zou moeten gaan maar wat niet gaat gebeuren. Ik ben zelf gevaccineerd maar hecht sterk aan de eigen beslissingsbevoegdheid over je eigen lichaam. Dat punt is voor mij heel principieel. Toen de overheid in tegenstelling tot eerdere toezeggingen toch overging op drang is er bij mij wel iets geknapt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld figuren die liepen te zeiken dat ze niet naar de kroeg konden omdat de regering de belangen van mensen met een zwakke gezondheid net even wat belangrijker vond.
Begrijp me goed, ik ben geen tegenstander van Vaccinaties, sterker ik heb me gewoon 2/3 keer laten vaccineren, mijn punt is dat ik ook de overwegingen van personen kan begrijpen waarom ze zich niet laten vaccineren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De mRNA-techniek achter vaccins zoals die van Pfizer/BioNTech en Moderna was niet ineens uit het niets ontstaan in 2020. Onderzoekers werkten er al tientallen jaren aan. De ontwikkeling en toelating gingen uitzonderlijk snel door de pandemie en enorme investeringen. Geen enkel vaccin is 100% zonder risico of 100% effectief. Dat geldt ook voor klassieke vaccins. De afweging is altijd: wegen de voordelen op tegen de risico’s? Volgens grote medische organisaties en de beschikbare data was dat voor de coronavaccins wel het geval, vooral voor het voorkomen van ernstige ziekte en sterfte tijdens de pandemie.
Ik was een van die jongeren maar waarom zouden wij vertegenwoordigd moeten zijn tegen een pandemie dat vooral ouderen treft?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een afweging geweest dat sturen op IC capaciteit de prioriteit had. Met die kale Ernst Kuipers en Gommers. Die werden opeens beroemde mensen.
De ouderenzorg, de jongeren, zijn nooit in dezelfde mate vertegenwoordigd geweest. Hun belangen werden niet of nauwelijks meegewogen.
En die afweging is ook nooit openlijk besproken, of controleerbaar geweest. Achter gesloten deuren van het OMT.
Bestaat corona?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ah, de 'iedereen die anders denkt dan ik is een wappie'-kneusjesbrigade is ook weer aanwezig.
Hmmm maar daar verdient een ziekenhuis toch niks aan? Aan 15 patienten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Die IC bedden was een complete farce. Er werden operaties afgezegd, en dat weet ik, want mijn operatie is herhaaldelijk afgezegd en uitgesteld, van hogerhand, om de druk en gevoel van urgentie er maar op te houden.
In die tijd lagen er 8 mensen met corona en 3 met verdenking van corona in het ziekenhuis van Roermond. En dan mocht mijn schouderoperatie niet doorgaan. Die data werd overigens gedeeld door het ziekenhuis zelf.
Dus omdat er in een ziekenhuis van een kleine stad amper 10 patiënten met corona lagen werden complete poli's gesloten en mochten operaties niet doorgaan. En het ziekenhuis vertelde mij dat hen dat opgelegd werd en dat het gewoon rustig was en ze prima zouden kunnen opereren, maar dit niet mochten.
Het was geen dwang, je kon kiezen overal uitgesloten te worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:46 schreef Perox het volgende:
[..]
Sja dat ging toch even anders in mijn herinnering. We gingen vaccineren en niet verplichten want iedereen was vrij. Toen de vaccinatiegraad wat tegenviel heeft men toen dit pressiemiddel bedacht. Tja. Dan raak je mij een beetje kwijt met die onzin. Precies die dingen waar het over zou moeten gaan maar wat niet gaat gebeuren. Ik ben zelf gevaccineerd maar hecht sterk aan de eigen beslissingsbevoegdheid over je eigen lichaam. Dat punt is voor mij heel principieel. Toen de overheid in tegenstelling tot eerdere toezeggingen toch overging op drang is er bij mij wel iets geknapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |