abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220929348
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik bedoel het abortus standpunt/wetgeving.

Waarom wil je bepalen wat iemand anders doet in een dergelijke situatie.

Dat ze dit willen uitruilen voor steun lijkt me inderdaad een uitgelezen kans.
Ik kan me herinneren dat het willen terugdringen van abortuscijfers en wat het kabinet hier aan ging doen zo’n beetje het hoofdpunt was van Stoffer tijdens het debat over de regeringsverklaring.

Ik weet niet meer precies wat z’n argumentatie was want het is inderdaad een beetje een standpunt waarvan je gaat ‘Err oke… maar hoe zie je dat voor je zonder draconische maatregelen :') Wat wil je nou precies?’
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 15:15:55 #127
375570 crew  Cyan9
pi_220929396
Ik zou het heel kwalijk vinden als D66 (maar ook CDA en VVD) hier in mee gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220929563
quote:
85s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:15 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zou het heel kwalijk vinden als D66 (maar ook CDA en VVD) hier in mee gaan.
De vraag is wat er is om in mee te gaan. Is er een wetsvoorstel? Is er een opzet voor een onderzoek? Wat wil SGP?

Als ze SGP mee kunnen krijgen door een miljoentje of twee toe te zeggen naar onderzoek ofzo dan kan het het wel waard zijn. Maar meer dan dat kan niet en zouden ze ook niet moeten doen.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:18:31 #129
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220929968
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:08 schreef vPlien het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat het willen terugdringen van abortuscijfers en wat het kabinet hier aan ging doen zo’n beetje het hoofdpunt was van Stoffer tijdens het debat over de regeringsverklaring.

Ik weet niet meer precies wat z’n argumentatie was want het is inderdaad een beetje een standpunt waarvan je gaat ‘Err oke… maar hoe zie je dat voor je zonder draconische maatregelen :') Wat wil je nou precies?’
Stijgende abortuscijfers staan ook progressieve partijen niet om te juichen, maar zij zien dan wel een heel andere weg voor zich. Zoals voorlichting op scholen en anticonceptie in basispakket (en minder armoede!), wat juist de conservatieven en reactionairen frustreren en SGP absoluut op tegen is.

Ook hier weer het geijkte patroon van rechtse krachten die expres een probleem c.q. voldongen feit scheppen om daarna met de botte bijl en 'hard aanpakken' het probleem (niet!) op te lossen.

We moeten iig niet in het frame trappen dat progressieven meer abortus willen (net zoals: meer vluchtelingen - ook niet waar)
Graag Verwijderen
  zondag 31 mei 2026 @ 16:24:38 #130
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220930003
Premies zijn van werknemers

Door alle sluiproutes, belastingcadeautjes en financiële vluchtheuvels is het belastingstelsel in Nederland een stuk minder progressief dan het oogt. Vooral de rijken profiteren – en de bedrijvenlobby wil dat graag zo houden.
https://www.groene.nl/artikel/premies-zijn-van-werknemers
Graag Verwijderen
  zondag 31 mei 2026 @ 16:46:56 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220930102
Geertje stuurt aan op een Entlösung:



Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220930165
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ander onderwerp

Waarom verliezen linkse partijen op het onderwerp wonen aan populistische partijen? Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ik heb wat Wilders stemmers gesproken (2023, 2025) en zij vinden wonen met stip een 1. Onderwerp

Natuurlijk speelt een deel van de media ook een rol die het framed als asielzoekers krijgen een gratis huis (de meeste moeten jaren wachten, wat in het niets valt met tientallen jaren een wachtrij)
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 31 mei 2026 @ 17:00:39 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220930201
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:

Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220930250
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
Sure thing. We zagen het in het debat op tv Wilders vs Timmermans over afschaffen van het eigen risico.

Toch kunnen er tientallen miljarden naar ASML, Tata Steel, Shell, Booking, de NAVO maar als het gaat om wonen, goede zorg of sociale zekerheid dan is er geen geld.

D66 en Pro lijken gewoon net zo neoliberaal als de VVD. Een echte linkse partij (zoals de SP is) zou tegen de NAVO norm zijn om Trump zijn donateurs te spekken. Pro is dat niet.
pi_220930267
Geert is een haatzaaier
  zondag 31 mei 2026 @ 17:18:15 #136
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220930295
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Tja,zijn concurrentie op rechts is meer in het nieuws, dus dan moet hij overtoepen…
pi_220930509
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
Wat is het eerlijke verhaal?
pi_220930998
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat is het eerlijke verhaal?
Het eerlijke verhaal is dat iedereen weet dat er sneller meer huizen gebouwd moeten worden, maar net als op vrijwel alle onderwerpen is het land volledig vastgeroest. Het eerlijke verhaal is dat politici hier geen oplossingen voor hebben maar net doen alsof dat wel zo is. Links al helemaal niet, omdat elke keer als er ook maar een bedrijf ergens in de keten winst dreigt te maken er meteen een extra maatregel moet komen. Rechts doet daar dan vervolgens niet aan omdat niemand inmiddels door de bomen het bos meer kan zien, en omdat rechts ook te veel verantwoordelijkheden overgeheveld heeft naar compleet incompetente gemeenten.

En zo krijg je dus geen vooruitgang en zelfs achteruitgang zoals die walgelijke huurwet van Hugo de Jonge, die niet alleen miljarden kapitaalvernietiging en minder huizenbouw tot gevolg heeft maar ook starters zonder rijke ouders nog minder opties geeft.

Zowel linkse als rechtse partijen stemden voor dat gedrocht.

Maar dit is allemaal veel te genuanceerd natuurlijk, het is veel lekkerder om gewoon de onderbuik te laten spreken en rechts cq links overal de schuld van te geven.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:18:50 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220931117
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het eerlijke verhaal is dat iedereen weet dat er sneller meer huizen gebouwd moeten worden, maar net als op vrijwel alle onderwerpen is het land volledig vastgeroest.

Het eerlijke verhaal is dat politici hier geen oplossingen voor hebben maar net doen alsof dat wel zo is. Links al helemaal niet, omdat elke keer als er ook maar een bedrijf ergens in de keten winst dreigt te maken er meteen een extra maatregel moet komen. Rechts doet daar dan vervolgens niet aan omdat niemand inmiddels door de bomen het bos meer kan zien, en omdat rechts ook te veel verantwoordelijkheden overgeheveld heeft naar compleet incompetente gemeenten.

En zo krijg je dus geen vooruitgang en zelfs achteruitgang zoals die walgelijke huurwet van Hugo de Jonge, die niet alleen miljarden kapitaalvernietiging en minder huizenbouw tot gevolg heeft maar ook starters zonder rijke ouders nog minder opties geeft.

Zowel linkse als rechtse partijen stemden voor dat gedrocht.

Maar dit is allemaal veel te genuanceerd natuurlijk, het is veel lekkerder om gewoon de onderbuik te laten spreken en rechts cq links overal de schuld van te geven.
nou de ruimtelijke ordening is door de VVD met het beleid van Stef Blok bij de provincies neergelegd en hij heeft het Ministerie van R en O opgeheven, dus de overheid kan niets meer dan zoete broodjes bakken en de provincies hebben totaal geen zin in woningbouw anders dan voor hun achterban en beleidsvrienden

ook het sluiten van de bejaardenhuizen was een verkeerde beslissing in die periode

en de 3 grote linkse steden hebben ook nauwelijks zin in woningbouw

Binnenstedelijk bouwen is zeer kostbaar en heel moeilijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220931140
In deze linkse stad (Nijmegen) wordt er flink gebouwd
  zondag 31 mei 2026 @ 19:27:25 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220931205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Vreemd, in de tweets van Wilders wordt niets over 'negers' gezegd namelijk, wel over het wangedrag van jongeren in Parijs, waarvan wederom een heel groot deel met een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrika.

Waarom maak je daar vervolgens een argument over 'negers' van als dit in de tweet helemaal niet wordt gezegd? Bovendien is het nogal smerig om hier het woord 'endlösung' voor te gebruiken, want dat wijst op de plannen van Nazi-Duitsland voor de fysieke vernietiging van de Joodse populatie van Europa. Letterlijk niemand steekt hier in op een vernietiging van wie dan ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220931273
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:20 schreef Cupfighter het volgende:
In deze linkse stad (Nijmegen) wordt er flink gebouwd
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:46:05 #143
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220931412
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
Tja, allerlei partijen weigeren de stikstofuitstoot flink te beperken, dat vertraagt nogal…
  zondag 31 mei 2026 @ 19:48:50 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220931452
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, in de tweets van Wilders wordt niets over 'negers' gezegd namelijk, wel over het wangedrag van jongeren in Parijs, waarvan wederom een heel groot deel met een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrika.

Waarom maak je daar vervolgens een argument over 'negers' van als dit in de tweet helemaal niet wordt gezegd? Bovendien is het nogal smerig om hier het woord 'endlösung' voor te gebruiken, want dat wijst op de plannen van Nazi-Duitsland voor de fysieke vernietiging van de Joodse populatie van Europa. Letterlijk niemand steekt hier in op een vernietiging van wie dan ook.
Sure.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220931487
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
Nijmegen Noord is nieuw en in de Winkelsteeg gaat ook een nieuwe wijk komen

Los daarvan wordt er in de bestaande wijken ook gebouwd
  zondag 31 mei 2026 @ 20:36:03 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220931823
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nijmegen Noord is nieuw en in de Winkelsteeg gaat ook een nieuwe wijk komen

Los daarvan wordt er in de bestaande wijken ook gebouwd
we moeten niet meer in laaggelegen gebieden bouwen, dus Nijmegen eo is wel goed

Almere en Eemvallei is fout , in groene hart bouwen ook en dat rare plannetje van D66 in het markermeer bouwen is helemaal gestoord
alles links van Utrecht ligt zeeer diep onder NAP
Alles achter de heuvelrug is prima

Als de eerste bank voorwaarden gaat stellen omtrent NAP hoogte , dan kan het doorslaan
quote:
AI-overzicht
Zoetermeer ligt grotendeels onder het Normaal Amsterdams Peil (NAP). Het maaiveld bevindt zich gemiddeld op circa -3 tot -6 meter NAP, wat betekent dat de stad flink onder de zeespiegel ligt.

indebuurt.nl +2
De hoogte verschilt echter per polder en wijk:
Diepe polders: Wijken zoals De Leyens liggen bijvoorbeeld op ongeveer -4 meter NAP. In sommige andere peilgebieden kan dit lokaal zelfs oplopen tot -6 meter NAP.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2026 20:41:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 mei 2026 @ 21:09:56 #147
13309 nostra
ask why
pi_220932023
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:
Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben.
De grammofoonplaat "ons verhaal is het echte verhaal, maar de mensen zijn te dom om het te begrijpen dus daarom verliezen we steeds" wordt wel erg vermoeiend.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220932050
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers".
Ik heb de filmpjes niet bekeken, maar heb het vermoeden dat ze daar over het algemeen niet zo donker zijn :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 31 mei 2026 @ 22:00:12 #149
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220932328
quote:
81s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De grammofoonplaat "ons verhaal is het echte verhaal, maar de mensen zijn te dom om het te begrijpen dus daarom verliezen we steeds" wordt wel erg vermoeiend.
De goedkope praatjes zoals het verwijderen van eigen risico, asielnoodwet en dergelijke ook, om vervolgens veel zetels te krijgen en het niet te doen omdat de realiteit toch wel wat lastiger is.

De politiek is sowieso erg vermoeiend tegenwoordig.
pi_220932631
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Sure thing. We zagen het in het debat op tv Wilders vs Timmermans over afschaffen van het eigen risico.

Toch kunnen er tientallen miljarden naar ASML, Tata Steel, Shell, Booking, de NAVO maar als het gaat om wonen, goede zorg of sociale zekerheid dan is er geen geld.

D66 en Pro lijken gewoon net zo neoliberaal als de VVD. Een echte linkse partij (zoals de SP is) zou tegen de NAVO norm zijn om Trump zijn donateurs te spekken. Pro is dat niet.
De ene is neoliberaal met een progressief randje. De ander progressief met een neoliberaal randje.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')