abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:01:58 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220907628
quote:
Paniek bij station Winterthur in Zwitserland: man (31) roept ’Allahu Akbar’ en steekt meerdere mensen neer

Winterthur- Een groot gebied bij station Winterthur in Zwitserland is afgesloten, nadat een man donderdagochtend meerdere mensen met een mes heeft aangevallen. Daarbij vielen drie gewonden.

Het steekincident op het treinstation van Winterthur wordt behandeld als terroristische daad, laat de politie weten. De vermoedelijke dader komt uit Winterthur en had eerder propaganda verspreid van terreurorganisatie IS.

De man van middelbare leeftijd zou in Winterthur, ten noorden van Zürich, om 8.30 uur ’Allah Akbar’ hebben geroepen en daarna meerdere omstanders met een mes hebben bedreigd. Dat meldt een ooggetuige aan Zwitserse krant Tages-Anzeiger. Op beelden is te zien dat hij daarna weg rent langs een klas met schoolkinderen. De kinderen bleven ongedeerd.

https://x.com/NilsFiechte(...)eer%2F153714265.html

[x]https://twitter.com/NilsFiechter/status/2059919707528892927[/x]

Meerdere getuigen bevestigden dan de man rondliep op het station en plots mensen aanviel. Door het voorval zijn drie gebieden rondom het station, voornamelijk de verschillende doorgangen, afgesloten. Mogelijk heeft de man op meerdere plekken mensen neergestoken.

De politie heeft het station afgesloten en doet onderzoek. Een woordvoerder van de politie van Zürich meldt aan Zwitserse krant Blick dat er drie personen (28, 42 en 52) gewond zijn geraakt en naar het ziekenhuis zijn gebracht. Een van de slachtoffers raakte zwaargewond.

De vermoedelijke dader, een 31-jarige Zwitser, werd op het station gearresteerd. Het is nog niet duidelijk wat zijn motief was.

https://www.telegraaf.nl/(...)-neer/153714265.html
Vergeet het niet: islam is vrede.
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:03:31 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220907640
Als je roept dat God groot is en je vervolgens dood en verderf gaat zaaien, dan is Shaitan jouw God.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:07:54 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220907663
Ik krijg dat filmpje niet netjes in die post :?

Kan iemand het anders het even proberen svp.
pi_220907666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Vergeet het niet: islam is vrede.
Waar wil jij dat dit keer de discussie over gaat?
pi_220907667
Zal wel te maken hebben met een te lage suikerspiegel.
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:09:31 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220907669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waar wil jij dat dit keer de discussie over gaat?
Awareness.

Dat mensen stoppen met het steken van hun hoofd in het zand.
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:10:27 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220907674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:07 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg dat filmpje niet netjes in die post :?

Kan iemand het anders het even proberen svp.
Steekpartij zie je toch niet.
Je ziet hem alleen weg rennen met zijn Kirk Hammet kapsel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220907679
Well well well.
U MAD?
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:13:24 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220907697
quote:
"OMG, another islamic knife attack"

  donderdag 28 mei 2026 @ 19:15:39 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220907712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:07 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg dat filmpje niet netjes in die post :?

Kan iemand het anders het even proberen svp.
twitter
pi_220907716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Awareness.

Dat mensen stoppen met het steken van hun hoofd in het zand.
Ah. Hetzelfde als altijd dus.
pi_220907723
The religion of peace strikes again
pi_220907724
Culturele verrijking. Zoals Timmermans zou zeggen: "Diversiteit is onze kracht."
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:18:55 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220907729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah. Hetzelfde als altijd dus.
Het is jammergenoeg nog steeds nodig inderdaad.
pi_220908304
Gelukkig kennen ze in Zwitserland het (bindend) referendum, de vraag is dus:
"willen jullie meer of minder instroom van dit soort mensen"
dan gaan we (de Zwitserse regering) daar voor zorgen!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:12:16 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220908326
Precies 1 jaar na Blatten. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220908327
De Zwitserse grenzen zitten toch aardig dicht hoor.
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:05:00 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220908758
Een stukje culturele verrijking.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:55:33 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220908978
De gewenning begint al aardig in te kicken.

De overheid krijgt toch nog gelijk.
pi_220909182
Huh dat doen ze anders nooit!?
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:46:08 #22
486919 Swango
Just saying
pi_220909231
'De vermoedelijke dader komt uit Winterthur en had eerder propaganda verspreid van terreurorganisatie IS.
'.

'De vermoedelijke dader, een 31-jarige Zwitser, werd op het station gearresteerd. Het is nog niet duidelijk wat zijn motief was'.

Dat is toch niet zo moeilijk te raden wat zijn motief was? Ik denk zomaar, ongelovigen doden, net zoals IS met de christenen en Jezidi's heeft gedaan. Of zit ik er nu flink naast?
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:48:01 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220909243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
De Zwitserse grenzen zitten toch aardig dicht hoor.
Moet je nagaan wat voor risico die gasten brengen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 22:51:00 #24
236264 crew  capricia
pi_220909259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
De Zwitserse grenzen zitten toch aardig dicht hoor.
Zwitserland is gewoon aangesloten bij het Schengengebied, waardoor grenscontroles tussen dat land en de EU-lidstaten zijn opgeheven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220911555
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland is gewoon aangesloten bij het Schengengebied, waardoor grenscontroles tussen dat land en de EU-lidstaten zijn opgeheven.
Kom je wel eens in Zwitserland?
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 11:37:02 #26
236264 crew  capricia
pi_220911565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:35 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Kom je wel eens in Zwitserland?
Vakanties ja. Ben gek op de bergen. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220911575
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Vakanties ja. Ben gek op de bergen. O+
Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat je de grens oversteekt van Nederland naar Belgie?

Okay, niet ieders paspoort wordt gecheckt. Maar er wordt wel degelijk in de gaten gehouden of ze verdachte situaties zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2026 11:40:26 ]
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 11:42:12 #28
236264 crew  capricia
pi_220911593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat jede grens oversteekt van Nederland naar Belgie?

Okay, niet ieders paspoort wordt gecheckt. Maar er wordt wel degelijk in de gaten gehouden of ze verdachte situaties zien.
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220911619
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Ja, dat zei je al en dat weet ik.

Is ook maar net wat je onder controle verstaat natuurlijk.

Maar zo soepel als het gaat van Nederland naar Belgie, waar je eigenlijk niet eens merkt dat je de grens over gaat, gaat het van Duitsland naar Zwitserland niet. Altijd wel een tijdje in de rij staan.

Van Italie naar Zwitserland idem dito.
pi_220911623
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
N=1. Er zijn zeker wel controles bij de Zwitserse grenzen. Dat jij het niet krijgt betekent niet dat ze iedereen zomaar doorlaten.
pi_220911630
Allah met z'n dikke lul
pi_220911795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:17 schreef Fietsenrek het volgende:
Culturele verrijking. Zoals Timmermans zou zeggen: "Diversiteit is onze kracht."
Timmermans mag dienen als vleesschild de speknek
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:13:55 #33
486919 Swango
Just saying
pi_220911818
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Was dat na 2008?

Ik ben in 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:14:27 #34
236264 crew  capricia
pi_220911833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:

[..]
Was dat na 2008?

Ik ben 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.

Maar goed. Als je tegenwoordig naar DL reist en terug voor de boodschappen heb je ook al kans op controles. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:17:05 #35
486919 Swango
Just saying
pi_220911886
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.
Ja, dat is na 2008, wel fijn dat het dan niet meer zo streng is :)
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:19:45 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220911911
Ik heb wel degelijk een aantal keer mijn paspoort moeten tonen bij de Zwitserse grens.
Huilen dan.
pi_220911930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:

[..]
Was dat na 2008?

Ik ben in 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
Ik schat 2018, 2019 met mijn broer naar de Mille Miglia in Italie geweest. Door omstandigheden in een huurauto. Op het laatste traject in Duitsland voor Zwitserland stond (volgens de navi) een fikse file dus een alternatieve route gevolgd, door Frankrijk.
We kwamen dus ook van Frankrijk Zwitserland binnen. Mooi dat we er uitgepikt werden. Paspoorten, rijbewijs, alles ging mee het kantoor in. Vrouw met een (vermoedelijke) drugshond bij de auto, helemaal gecheckt.

2 jaar geleden met de auto van m'n broer weer naar de MM. We gingen kamperen dus er lagen nogal wat spullen nogal chaotisch in de achterbak zonder dekzeil er over. Mooi dat de douanier even vroeg wat we daar in die kofferbak hadden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2026 12:23:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')