abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:08:47 #51
441859 crew  Lenny77
pi_220921614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een secundaire levensbehoefte. Net zoals sociaal contact een secundaire levensbehoefte is.

Verder niet relevant in de zin van ‘dan moet de partner maar zin maken’, maar het is voor veel mensen weldegelijk een deel van de mentale gezondheid.
Eens.
Er werd echter primair gezegd ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220958021
Het hoort natuurlijk wel bij een relatie. Als je je corveediensten niet verricht, moet je natuurlijk niet raar op kijken dat je partner, als die wel wil, buiten de deur gaat scharrelen.
pi_220958233
Dit is waarom trouwen voor een man geen enkele nut meer heeft. Je kocht de koe van haar vader, vervolgens moet je alsnog naar de supermarkt voor de melk.

Alle gekheid op een stokje. Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn verandert de hormoonhuishouding bij vrouwen drastisch.

Joogle:

quote:
De hormonale veranderingen rondom het moederschap verlagen de zin in seks (het libido) bij de meeste vrouwen aanzienlijk, vooral in het eerste jaar na de bevalling. Deze daling is een biologisch en evolutionair functioneel mechanisme om het lichaam te laten herstellen.

De hormonale veranderingen rondom het moederschap zijn ingrijpend en kennen verschillende fases:

De zwangerschap: De aanmaak van oestrogeen en progesteron stijgt tot ongekende hoogtes. Dit is nodig om de placenta in stand te houden en de baby te laten groeien.

De bevalling en kraamperiode: Zodra de placenta wordt geboren, is er sprake van een abrupte daling in zwangerschapshormonen. Tegelijkertijd stijgen hormonen als prolactine (voor de borstvoeding) en oxytocine (het knuffel- en hechtingshormoon).

Hoge Oxytocinespiegels: Dit hechtingshormoon piekt tijdens het knuffelen en voeden van de baby. Het verzadigt de behoefte aan fysieke intimiteit, waardoor de drang naar seksuele intimiteit afneemt

Daarnaast, slaapgebrek, mentale belasting, overprikkeling, onzekerheid over eigen lichaam.
God is echt wel een lomperd dat hij vrouwen zo heeft gemaakt he oww :waves vist:
pi_220958510
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:19 schreef Spring_Sale het volgende:
Dit is waarom trouwen voor een man geen enkele nut meer heeft. Je kocht de koe van haar vader, vervolgens moet je alsnog naar de supermarkt voor de melk.

Alle gekheid op een stokje. Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn verandert de hormoonhuishouding bij vrouwen drastisch.

Joogle:
[..]
God is echt wel een lomperd dat hij vrouwen zo heeft gemaakt he oww :waves vist:
Vanuit biologisch standpunt natuurlijk zeer logisch. Het primaire doel van de mens is voortplanting. Als een vrouw dat doel heeft bereikt wordt het primaire doel verzorging van de jongen. Seks is niet meer 'nodig', evolutionair gezien heb je je taak volbracht.

Dat gezegd, kinderen nemen is wel echt de beste manier om je (seks)leven 18 jaar lang te verzieken. Ik begrijp vanuit de bodem van mijn hart niet waarom iemand daar ooit vrijwillig voor zou kiezen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220958582
nvm
pi_220958612
Koekoek
pi_220959508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:48 schreef Halcon het volgende:
Het hoort natuurlijk wel bij een relatie. Als je je corveediensten niet verricht, moet je natuurlijk niet raar op kijken dat je partner, als die wel wil, buiten de deur gaat scharrelen.
Krijg je daarmee als laaglibido partner niet alleen maar minder zin als er zo'n enorme druk op ligt? Oh jee het is alweer anderhalve week geleden, we moeten weer anders gaat hij of zij straks nog vreemd! Is nu niet echt waar je bloed sneller van gaat stromen. En de soort seks die hier uit voortkomt kan ook nooit de soort seks zijn waar degene die wel zin heeft per se naar op zoek is.
blablablabla
pi_220959585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Krijg je daarmee als laaglibido partner niet alleen maar minder zin als er zo'n enorme druk op ligt? Oh jee het is alweer anderhalve week geleden, we moeten weer anders gaat hij of zij straks nog vreemd! Is nu niet echt waar je bloed sneller van gaat stromen. En de soort seks die hier uit voortkomt kan ook nooit de soort seks zijn waar degene die wel zin heeft per se naar op zoek is.
Als je dat punt bereikt in je relatie dan moet je er ook gewoon een punt achter zetten (van beide kanten). Ik hoef geen seks met iemand die dat als 'moetje' ervaart. Dat is één van de meest niet sexy dingen die ik me kan bedenken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220959657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:09 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Als je dat punt bereikt in je relatie dan moet je er ook gewoon een punt achter zetten (van beide kanten). Ik hoef geen seks met iemand die dat als 'moetje' ervaart. Dat is één van de meest niet sexy dingen die ik me kan bedenken.
Vooral voor vrouwen maar ongetwijfeld ook bij mannen is zin in seks meer iets als eb en vloed. Dat komt en gaat als het ware.

Laag libido is volgens de nieuwste psychologische inzichten niets iets waarmee mensen geboren worden maar een primair gevolg van lichamelijke en psychologische omstandigheden waarin je verkeert, tenzij je aseksueel bent maar dan weet je dat over het algemeen wel van jezelf.

Dus als jij even je niet lekker in je vel voelt zitten of slecht slaapt zal je minder zin hebben. Als je jezelf er op zulke momenten toe gaat zetten omdat er een seksuele schuld is of in elk geval dat soort gevoelens kan ik me goed voorstellen dat er aversie onstaat of tenminste seks als een moetje. Want laten we eerlijk zijn dat is het dan ook. Je doet het om je partner tevreden te houden en misschien wel uit angst voor vreemdgaan. Wat waarschijnlijk alleen maar resulteert in nog meer afkeer van seks, of erger nog je partner.

Terwijl als je op die momenten kijkt wat je nodig hebt het misschien verstandiger is om even afstand te nemen seksueel en die gevoelens bespreekbaar te maken in plaats van je er over heen te zetten en het maar gewoon te doen omdat het er bij hoort.
blablablabla
pi_220959671
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Vooral voor vrouwen maar ongetwijfeld ook bij mannen is zin in seks meer iets als eb en vloed. Dat komt en gaat als het ware.

Laag libido is volgens de nieuwste psychologische inzichten niets iets waarmee mensen geboren worden maar een primair gevolg van lichamelijke en psychologische omstandigheden waarin je verkeert, tenzij je aseksueel bent maar dan weet je dat over het algemeen wel van jezelf.

Dus als jij even je niet lekker in je vel voelt zitten of slecht slaapt zal je minder zin hebben. Als je jezelf er op zulke momenten toe gaat zetten omdat er een seksuele schuld is of in elk geval dat soort gevoelens kan ik me goed voorstellen dat er aversie onstaat of tenminste seks als een moetje. Want laten we eerlijk zijn dat is het dan ook. Je doet het om je partner tevreden te houden en misschien wel uit angst voor vreemdgaan. Wat waarschijnlijk alleen maar resulteert in nog meer afkeer van seks, of erger nog je partner.

Terwijl als je op die momenten kijkt wat je nodig hebt het misschien verstandiger is om even afstand te nemen seksueel en die gevoelens bespreekbaar te maken in plaats van je er over heen te zetten en het maar gewoon te doen omdat het er bij hoort.
Mensen communiceren niet genoeg met elkaar. Dit soort dingen kun je zo makkelijk oplossen en begrijpelijk maken voor de ander door gewoon met elkaar te praten :N
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220959691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Mensen communiceren niet genoeg met elkaar. Dit soort dingen kun je zo makkelijk oplossen en begrijpelijk maken voor de ander door gewoon met elkaar te praten :N
Helemaal mee eens. Maar zullen veel mensen niet willen. Niet bespreekbaar maken want je moet je enorm kwetsbaar opstellen en niet willen aanhoren want ze denken dat het aan hun ligt.

En dan krijg je van die seks omdat het er bij hoort en dat verneukt (pun intended) alle gevoel van lust natuurlijk helemaal
blablablabla
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:04:11 #62
483584 incel
they/them
pi_220994864
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al Bundy vergeten? ;)
Ik dacht vroeger alitjd dat dat was omdat z'n vrouw oud was en hij een veel lekkerdere dochter had
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')