abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220900035
Ik doe maar wat. Kwam deze clip tegen.
Redbone.

Een eendagsvlieg uit de jaren 70.
Echte volbloed (nou ja zoiets dan) indianen.

Foutje uit de clip: Lolly was geen zangeres. Hij was een zanger.
Wat iedereen ook kan zien.

Bekijk deze YouTube-video

Straks meer.

Mijn bedoeling is dus om mensen in Amerika een stem te geven die nu nooit meer gehoord worden.

Deze mensen hebben hun hele leven, hun hele cultuur vernietigd zien worden door de hebzucht van de witte man.

Ik wil geen discussie over goed of fout, het is voor mij al jaren duidelijk wie goed is en wie fout.

Maar gewoon de alledaagse verhalen van een vergeten volk.

De Amerikaanse Joden dus zogezegd.
pi_220900048
Bekijk deze YouTube-video

Marlon. Een man naar mijn hart. O+
pi_220900053
Tot zover. Ik merk dat er verdomd weinig materiaal is over deze kwestie.
pi_220900150
Bekijk deze YouTube-video

Een hele speelfilm. Soort Roots Wij Zwarten, maar dan op zijn Sioux of zo.
Afijn, ik heb het boek (Originele Engels maar ook een Nederlandse vertaling).

Prachtig boek. Film vond ik wat minder omdat er Engels gesproken werd.
Maar goed, het verhaal van een natuurvolk dat dus medogenloos wordt uitgeroeid door het 'beschaafde' ras.
pi_220900238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Een hele speelfilm. Soort Roots Wij Zwarten, maar dan op zijn Sioux of zo.
Afijn, ik heb het boek (Originele Engels maar ook een Nederlandse vertaling).

Prachtig boek. Film vond ik wat minder omdat er Engels gesproken werd.
Maar goed, het verhaal van een natuurvolk dat dus medogenloos wordt uitgeroeid door het 'beschaafde' ras.
He. Met Robert Beltran.
Chakotay van Star Trek Voyager.
pi_220900270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:14 schreef marc0871 het volgende:

[..]
He. Met Robert Beltran.
Chakotay van Star Trek Voyager.
Klopt. Daar was hij ook een indiaan. Of een buitenaardse equivalent van een indiaan.

Er zijn wel meer beroemde 'Indianen' in deze film hoor.

Will Sampson bijvoorbeeld. Hij was de Chief in 'One flew over the cuckoo's nest'.
pi_220900368


Lees dit boek.
En snap dan dat de huidige problemen van de westerling (het verliezen van je eigen cultuur enz.) echt niet zo uniek zijn.

Bedenk ook dat de witte man en witte vrouw een hele hoop rotzooi heeft veroorzaakt door het niet erkennen van andere beschavingen.
pi_220900412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar goed, het verhaal van een natuurvolk dat dus medogenloos wordt uitgeroeid door het 'beschaafde' ras.
Eens.
Maar onderling waren de stammen van de native Americans ook geen lieverdjes hoor. Dat wordt nog wel eens iets teveel geromantiseerd.
pi_220900441
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Echte volbloed (nou ja zoiets dan) indianen.
Ik heb het al eens eerder genoemd: dit waren.... Mexicanen. Alleen de bassist of wat was 25% Indiaan.

De kwestie qua Indianen is zeer beschamend en bloederig. En de Mexicaanse Redbone heeft dat handig opgepikt. Ik wil niet zeggen uitgebuit. Maar helemaal zuiver was het niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220900474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:39 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Eens.
Maar onderling waren de stammen van de native Americans ook geen lieverdjes hoor. Dat wordt nog wel eens iets teveel geromantiseerd.
Klopt. Ze waren ook ontzettend wreed. Ook ten aanzien van de eigen vrouwen en dochters.
Ik wil het ook niet romantiseren, maar ik wil wel dat dit volk genoegdoening krijgt.
Per slot van rekening is Amerika hun land. Hun geboortegrond. Hun cultuur.

En wat zien we nu? Hollywood. Walt Disney. D. Trump. Big Mac. Een smerige en enorme achterbakse politiek.
Bidden voor de camera en achter de schermen worden er mensen gearresteerd, mishandeld en soms vermoord.

Amerika is niks anders dan een eerste 'derde wereld land'.
  donderdag 28 mei 2026 @ 00:09:05 #14
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_220902514
Bekijk deze YouTube-video

quote:
McKennan 'Ken' Pomeroy is a Native American folk singer-songwriter of Cherokee descent from Oklahoma.
Pomeroy was raised in Moore, Oklahoma. She is a member of the Cherokee Nation.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_220903253
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_220906802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik heb het al eens eerder genoemd: dit waren.... Mexicanen. Alleen de bassist of wat was 25% Indiaan.

De kwestie qua Indianen is zeer beschamend en bloederig. En de Mexicaanse Redbone heeft dat handig opgepikt. Ik wil niet zeggen uitgebuit. Maar helemaal zuiver was het niet.
Ik snap wat je bedoelt. Maar Mexicanen zijn toch een gemengd ras. De oorspronkelijke Mexicaanse indianen mengden zich met de Spaanse veroveraars.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:25:29 #17
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220921676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik doe maar wat. Kwam deze clip tegen.
Redbone.

Een eendagsvlieg uit de jaren 70.
Echte volbloed (nou ja zoiets dan) indianen.

Foutje uit de clip: Lolly was geen zangeres. Hij was een zanger.
Wat iedereen ook kan zien.

Bekijk deze YouTube-video

Straks meer.

Mijn bedoeling is dus om mensen in Amerika een stem te geven die nu nooit meer gehoord worden.

Deze mensen hebben hun hele leven, hun hele cultuur vernietigd zien worden door de hebzucht van de witte man.

Ik wil geen discussie over goed of fout, het is voor mij al jaren duidelijk wie goed is en wie fout.

Maar gewoon de alledaagse verhalen van een vergeten volk.

De Amerikaanse Joden dus zogezegd.
Trump is druk bezig met het deporteren van alle illegale immigranten, zelfs als ze binnen de VS geboren zijn.
Columbus was de eerste illegale immigrant, en vele miljoenen volgden, met hun nakomelingen nu woonachtig binnen de US . Zal hij de eerste of de laatste illegale immigrant zijn die het Noord-Amerikaanse continent verlaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')