He. Met Robert Beltran.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Een hele speelfilm. Soort Roots Wij Zwarten, maar dan op zijn Sioux of zo.
Afijn, ik heb het boek (Originele Engels maar ook een Nederlandse vertaling).
Prachtig boek. Film vond ik wat minder omdat er Engels gesproken werd.
Maar goed, het verhaal van een natuurvolk dat dus medogenloos wordt uitgeroeid door het 'beschaafde' ras.
Klopt. Daar was hij ook een indiaan. Of een buitenaardse equivalent van een indiaan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
He. Met Robert Beltran.
Chakotay van Star Trek Voyager.
Eens.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar goed, het verhaal van een natuurvolk dat dus medogenloos wordt uitgeroeid door het 'beschaafde' ras.
Ik heb het al eens eerder genoemd: dit waren.... Mexicanen. Alleen de bassist of wat was 25% Indiaan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Echte volbloed (nou ja zoiets dan) indianen.
Klopt. Ze waren ook ontzettend wreed. Ook ten aanzien van de eigen vrouwen en dochters.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Eens.
Maar onderling waren de stammen van de native Americans ook geen lieverdjes hoor. Dat wordt nog wel eens iets teveel geromantiseerd.
quote:McKennan 'Ken' Pomeroy is a Native American folk singer-songwriter of Cherokee descent from Oklahoma.
Pomeroy was raised in Moore, Oklahoma. She is a member of the Cherokee Nation.
Ik snap wat je bedoelt. Maar Mexicanen zijn toch een gemengd ras. De oorspronkelijke Mexicaanse indianen mengden zich met de Spaanse veroveraars.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder genoemd: dit waren.... Mexicanen. Alleen de bassist of wat was 25% Indiaan.
De kwestie qua Indianen is zeer beschamend en bloederig. En de Mexicaanse Redbone heeft dat handig opgepikt. Ik wil niet zeggen uitgebuit. Maar helemaal zuiver was het niet.
Trump is druk bezig met het deporteren van alle illegale immigranten, zelfs als ze binnen de VS geboren zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik doe maar wat. Kwam deze clip tegen.
Redbone.
Een eendagsvlieg uit de jaren 70.
Echte volbloed (nou ja zoiets dan) indianen.
Foutje uit de clip: Lolly was geen zangeres. Hij was een zanger.
Wat iedereen ook kan zien.
Bekijk deze YouTube-video
Straks meer.
Mijn bedoeling is dus om mensen in Amerika een stem te geven die nu nooit meer gehoord worden.
Deze mensen hebben hun hele leven, hun hele cultuur vernietigd zien worden door de hebzucht van de witte man.
Ik wil geen discussie over goed of fout, het is voor mij al jaren duidelijk wie goed is en wie fout.
Maar gewoon de alledaagse verhalen van een vergeten volk.
De Amerikaanse Joden dus zogezegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |