abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220898101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, maar de burger moet er voor opdraaien....
:')
Dat hoeft dus niet, maar zal wel zijn waar het op uitdraait als je geen echte keuzes maakt en je beleid laat bepalen door de lobby van vervuilende bedrijven.
What Would Goku Do
pi_220898121
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:43 schreef rival het volgende:

[..]
Ik denk dat dit te hoog gegrepen is voor jou.
Is dat handig, een spiegel voor je beeldscherm? :')

Hoe moeilijk is het nou eigenlijk? Nederland is een land dat bij uitstek baat heeft bij het voorkomen van een te snelle zeespiegelstijging (om maar één voorbeeld van mogelijke risico's te noemen), komt nogal ongeloofwaardig over als we dan China of India vragen iets te doen waar we zelf te beroerd voor zijn, of niet?

Als je het niet kunt volgen, stip dan aan waar je het niet meer snapt, ik wil het best in kleinere stapjes uitleggen.
What Would Goku Do
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:18:52 #53
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220898124
Ik betaal helemaal nergens meer voor :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:21:05 #54
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je je leesbril op had gezet kon je letterlijk één post boven de post die je nu quote lezen wat ik van dat getal vind.
Je brabbelt wat over fossiele subsidie. Wat moet ik daar uit halen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220898143
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:18 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is dat handig, een spiegel voor je beeldscherm? :')

Hoe moeilijk is het nou eigenlijk? Nederland is een land dat bij uitstek baat heeft bij het voorkomen van een te snelle zeespiegelstijging (om maar één voorbeeld van mogelijke risico's te noemen), komt nogal ongeloofwaardig over als we dan China of India vragen iets te doen waar we zelf te beroerd voor zijn, of niet?

Als je het niet kunt volgen, stip dan aan waar je het niet meer snapt, ik wil het best in kleinere stapjes uitleggen.
Zelfs dat was al niet te begrijpen voor je? Arm kind.
pi_220898177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je brabbelt wat over fossiele subsidie. Wat moet ik daar uit halen?
Er staan twee zinnen in mijn post. Moet ik het voortaan bij één zin houden om te zorgen dat je het nog kunt bevatten? Hier ik help je even voor deze post:

'Er staan twee zinnen in mijn post'
Toelichting: daarmee bedoel ik de post waarin ik reageerde op die 0,0000036 ofzo graden.

'Moet ik het voortaan bij één zin houden om te zorgen dat je het nog kunt bevatten? Hier ik help je even voor deze post'
Toelichting: ik krijg het idee dat een post met meer dan één zin je de pet te boven gaat. Ik weet dat ik hier twee zinnen in één keer toelicht, maar ze staan zeer sterk met elkaar in verband dus volgens mij kun jij dit.
What Would Goku Do
pi_220898193
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:21 schreef rival het volgende:

[..]
Zelfs dat was al niet te begrijpen voor je? Arm kind.
Ik leg jou iets uit wat je schijnbaar te ingewikkeld is, en dan reageer je met iets wat niet eens ingaat op wat ik zei? Mag je van je begeleider wel alleen het internet op?
What Would Goku Do
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:29:22 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er staan twee zinnen in mijn post. Moet ik het voortaan bij één zin houden om te zorgen dat je het nog kunt bevatten? Hier ik help je even voor deze post:

'Er staan twee zinnen in mijn post'
Toelichting: daarmee bedoel ik de post waarin ik reageerde op die 0,0000036 ofzo graden).

Moet ik het voortaan bij één zin houden om te zorgen dat je het nog kunt bevatten? Hier ik help je even voor deze post:
Toelichting: ik krijg het idee dat een post met meer dan één zin je de pet te boven gaat.
Je kunt toch ook gewoon antwoord op de vraag geven wat je vindt van zo'n verwaarloosbare stijging?

In plaats van wat activistisch gewauwel over "fossiele subsidie" :').
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220898236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt toch ook gewoon antwoord op de vraag geven wat je vindt van zo'n verwaarloosbare stijging?

In plaats van wat activistisch gewauwel over "fossiele subsidie" :').
Helaas is het je dus niet gelukt twee zinnen tegelijk te ontleden. Ik zal een nieuwe post aanmaken waarin ik antwoord op je vraag geef in één zin, moment.
What Would Goku Do
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:33:14 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220898258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je daar naar moet kijken, nog los van of dat cijfer correct is.

Je hebt 8,3 miljard wereldburgers en iedereen zal z'n steentje moeten bijdragen.
Of dat nu iemand in Liechtenstein, Nederland of China is.

Daarnaast is onze footprint per inwoner een stuk groter dan die van een Toeareg die in Noord-Afrika leeft.
Denk niet alleen aan de vervuiling hier maar ook aan alle producten die we in het (soms verre) buitenland voor ons laten produceren en transporteren.


Als je gaat sorteren op grootte van land, dan zal ieder land stellen "er is een groter land, laten zij het maar doen" tot je bij het grootste land uitkomt dat zegt "als jullie niets doen, doen wij ook niets".
Kan best wezen, moeten we dan gaan leven als een touareg? Onze civilisatie maar afbreken en weer gaan leven als de jagers en verzamelaars die wij ooit waren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220898260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt toch ook gewoon antwoord op de vraag geven wat je vindt van zo'n verwaarloosbare stijging?

In plaats van wat activistisch gewauwel over "fossiele subsidie" :').
We hadden meer geld uit moeten geven om meer verschil te maken.
What Would Goku Do
pi_220898272
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef viagraap het volgende:

[..]
We hadden meer geld uit moeten geven om meer verschil te maken.
Ja, de overheid had meer geldbomen moeten planten inderdaad.
pi_220898274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik leg jou iets uit wat je schijnbaar te ingewikkeld is, en dan reageer je met iets wat niet eens ingaat op wat ik zei? Mag je van je begeleider wel alleen het internet op?
Je quote mijn post maar aan de inhoud was duidelijk te zien dat je het niet helemaal begrepen had.
Het is blijkbaar voor jou niet eens te bevatten dat anderen zelf beslissingen maken. :D
pi_220898288
Het begint hier zo langzamerhand wel te tochten met al die 'open deuren' onderzoeken.

En al die miljarden voor minimale klimaatimpact slaan ook nergens op. Dat je vervuiling wil verminderen kan ik nog in komen (hoewel qua vervuiling NL echt een laffe hond is naar grote bedrijven toe), maar al die maatregelen voor het klimaat zelf = koekoek.
pi_220898296
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef viagraap het volgende:

[..]
We hadden meer geld uit moeten geven om meer verschil te maken.
Ah, nu weet ik waar je ons kwijt raakt.

We kunnen niet méér goed maken dan wat we bijdragen. ;)
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:39:05 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898317
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef viagraap het volgende:

[..]
We hadden meer geld uit moeten geven om meer verschil te maken.
Het is alleen geen kwestie van geld er tegenaan smijten en het probleem is vanzelf opgelost.

Vooral niet bij zo'n kikkerland als Nederland waarvan de wereldwijde invloed op het klimaat (zoals reeds aangetoond) marginaal is.

Voor de rest vind ik het behoorlijk ironisch dat de groene gekken opteren voor de VVD-aanpak van geld tegen problemen aanflikkeren.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220898339
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef rival het volgende:

[..]
Je quote mijn post maar aan de inhoud was duidelijk te zien dat je het niet helemaal begrepen had.
Het is blijkbaar voor jou niet eens te bevatten dat anderen zelf beslissingen maken. :D
Welke anderen? Leg anders zelf eens uit wat je bedoelt want je bent totaal onduidelijk. Speciaal voor jou heb ik het op een rijtje gezet:
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:48 schreef rival het volgende:
Taks hier, taks daar. En ergens anders op de wereld nemen ze 7 nieuwe kolencentrales in gebruik.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dit ja. Blijkbaar moet deze stip op de wereldkaart het verschil gaan maken terwijl andere landen er een zooi van maken. Dat we bewust zijn van de wereld om ons heen is prima, en er valt heus wat te verbeteren. Maar de overheid moet eens de oogkleppen af doen en ophouden met dat hypocriete gedoe. En die Jetten kliek is van de ergste soort.
- Op deze posts reageerde bianconeri met de opmerking: Dus omdat iemand anders slecht is, moet je zelf ook maar slecht zijn?

- Daarop reageerde jij met de opmerking dat het te hoog gegrepen is voor bianconeri.

Als ik vervolgens uitleg wat bianconeri zegt reageer jij met de vraag of 'dat' te moeilijk was? Snap je het zelf nog? Volgens mij niet namelijk.
What Would Goku Do
pi_220898351
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:37 schreef rival het volgende:

[..]
Ah, nu weet ik waar je ons kwijt raakt.

We kunnen niet méér goed maken dan wat we bijdragen. ;)
Heh? :') We kiezen er elk jaar voor om 45 miljard aan olie op het vuur te gooien, en jij zegt dat we niet meer kunnen doen?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is alleen geen kwestie van geld er tegenaan smijten en het probleem is vanzelf opgelost.

Vooral niet bij zo'n kikkerland als Nederland waarvan de wereldwijde invloed op het klimaat (zoals reeds aangetoond) marginaal is.

Voor de rest vind ik het behoorlijk ironisch dat de groene gekken opteren voor de VVD-aanpak van geld tegen problemen aanflikkeren.
Het is inderdaad geen kwestie van geld smijten, er moeten fundamentele veranderingen plaatsvinden. Die kosten nu eenmaal geld. Verder is de VVD volgens mij vooral de partij van kapotbezuinigen geweest.
What Would Goku Do
pi_220898357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:40 schreef viagraap het volgende:

[..]
Welke anderen? Leg anders zelf eens uit wat je bedoelt want je bent totaal onduidelijk. Speciaal voor jou heb ik het op een rijtje gezet:
[..]
[..]
- Op deze posts reageerde bianconeri met de opmerking: Dus omdat iemand anders slecht is, moet je zelf ook maar slecht zijn?

- Daarop reageerde jij met de opmerking dat het te hoog gegrepen is voor bianconeri.

Als ik vervolgens uitleg wat bianconeri zegt reageer jij met de vraag of 'dat' te moeilijk was? Snap je het zelf nog? Volgens mij niet namelijk.
Weer mis. Maar je probeert het leuk hoor ;)
pi_220898365
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:42 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heh? :') We kiezen er elk jaar voor om 45 miljard aan olie op het vuur te gooien, en jij zegt dat we niet meer kunnen doen?
Jeetje. Probeer het nog eens vanaf het begin. Misschien dat het kwartje valt
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:44:42 #71
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_220898366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:52 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Hoho , er zit nog een andere kant aan het verhaal.
Nederland is erg dichtbevolkt en per persoon stoten wij hier veel meer uit dan gemiddeld, m.a.w. we zijn piepklein maar stoten veel meer uit dan normaal.
Verder is hier ook nauwelijks bos of natuur om de uitstoot te compenseren en is de waterkwaliteit in heel Nederland ronduit slecht.

Als je op die manier gaat kijken, per capita, dan is het eigenlijk helemaal niet raar.

Staat los van of ik het eens ben of we er zo veel geld in moeten pompen.
In de landen om ons heen zijn meer dan genoeg bossen. De wind houdt bij de grens niet ineens op met waaien, hoor. ;)
pi_220898378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:43 schreef rival het volgende:

[..]
Weer mis. Maar je probeert het leuk hoor ;)
Daarom ook de vraag of je het nog eens uit kunt leggen, want blijkbaar hebben woorden een totaal andere betekenis bij jou dan bij mensen die wel kunnen lezen. Wat klopt er niet aan de opvolging van posts die ik je gaf? Welke andere conclusie dan 'rival lult maar wat of heeft een zeer slecht geheugen' moet iemand er uit halen?
What Would Goku Do
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:46:11 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220898379
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:42 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heh? :') We kiezen er elk jaar voor om 45 miljard aan olie op het vuur te gooien, en jij zegt dat we niet meer kunnen doen?
[..]

Exact.
https://nederlandinbeeld.org/kosten
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220898385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:44 schreef rival het volgende:

[..]
Jeetje. Probeer het nog eens vanaf het begin. Misschien dat het kwartje valt
Als jij weigert uit te leggen hoe je hersenen werken blijven we in een cirkeltje gaan, waarin vooral jij er nogal slecht uitziet.
What Would Goku Do
pi_220898391
quote:
@rival kijk er is nog zat ruimte op de begroting
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')