https://www.nu.nl/politie(...)k-van-vakbonden.htmlquote:Het kabinet haalt het plan om de AOW-leeftijd per 2033 sneller te laten stijgen van tafel. Op die manier hoopt minister van Sociale Zaken Hans Vijlbrief de vakbonden weer omtafel te krijgen voor een groter sociaal akkoord te sluiten.
Dat melden bronnen aan RTL Nieuws en de NOS dinsdag. Het kabinet komt hiermee vooral de werknemers tegemoet. Vakbonden protesteerden fel tegen de nieuwe maatregel van het minderheidskabinet van D66, VVD en CDA.
Ook werkgevers zagen het niet echt zitten, omdat de politiek, werkgevers en werknemers na jaren van overleg juist afspraken hadden gemaakt over onder meer de AOW-leeftijd.
Het kabinet wilde maatregelen nemen tegen de oplopende kosten van de vergrijzing. Het verhogen van de leeftijd voor het staatspensioen is er daar een van en zou op termijn een kleine 3 miljard euro moeten opleveren.
In het parlement was er ook nauwelijks steun. In de Tweede Kamer werd nog afgesproken om het voorstel wat te verzachten. In de Eerste Kamer was een meerderheid ronduit tegen de verhoging.
Daarmee was de AOW-verhoging gedoemd te mislukken, nog voordat er een officieel een voorstel was ingediend.
De inkomensafhankelijke AOW...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Dat zou zo maar eens kunnen.quote:
Flopkabinet Rob Jetten is een betere benaming. Nog 0 progressie op welk agendapunt dan ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Zoiets dergelijks lijkt mij onvermijdelijk. Er komt dan een periode van het herverdelen van welvaart naar het herverdelen van 'armoede', vooral de middenstand zal in armoede vervallen, iets wat bij onze oosterburen al duidelijk waarneembaar is.quote:
Fiscaliseren van AOW is ook nog een optie.quote:
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:
Nu nog de WW en WIA voorstellen van tafel.
Eens. Dat omslagstelsel gaat niet genoeg opbrengen tzt. Dankunnen de rijkaards straks pochen dat ze geen AOW nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Fiscaliseren van AOW is ook nog een optie.
Dat niet alleen werkende de premie betalen maar ook pensionados zelf (deels)
https://esb.nu/grote-inko(...)moeten-gaan-betalen/
Nog minder dan schoof/wilders.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:58 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Flopkabinet Rob Jetten is een betere benaming. Nog 0 progressie op welk agendapunt dan ook.
Die hebben Nederland niet langer nodig en ik verwacht dan ook dat het uitvlaggen al voorbereid wordt en aankomende jaren een onderwerp wordt wat de aandacht gaat trekken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dan kunnen de rijkaards straks pochen dat ze geen AOW nodig hebben.
Nope, zowel de WIA als de WW staan niet langer onder het beheer van de werkgevers. Dat heeft de overheid naar zich toegetrokken. Nu de overheid er een potje van potverteren van heeft gemaakt willen de werkgevers het beheer weer terug. Er zit ondertussen circa 40 miljard in de WIA pot. Die gelden worden echter direct doorgesluisd om overheidstekorten te dekken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.
quote:is arbeidsongeschiktheidspremie een 'spookbelasting', omdat het geld wordt gebruikt om gaten in de begroting te dichten. De overheid legt zo de rekening oneerlijk bij bedrijven.
Onzin.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.
0, nakkes, nada. En de verontwaardiging? Die blijft uit. Bij Schoof werden er nu al mensen virtueel gelynched door met name linkse kiezers en nu? Oorverdovende stilte.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:45 schreef Nexum het volgende:
Is er iets wat dit kabinet al wel voor elkaar heeft gekregen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |