En ook nog door rood.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe dan weer...
Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.
Bizar...
Ik dacht eerder aan een 9 persoonsbusje. maar gezien de achteras met dubbele wielen hadden hier dus veel meer mensen in kunnen zitten..quote:
Waarschijnlijk hun eigen regels. Volgens de wet mag iedereen dat met een rijbewijs B tot 9 personen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch. Ik weet niet of er degelijke wetgeving voor is. Zou m.i. wel moeten. Schoolkinderen vervoeren moet niet iedere idioot mogen doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Als je voor een taxibedrijf werkt zal dat wel ja. Probleem is alleen dat veel scholen het zelf faciliteren en dus zonder blauwe platen rijden, en daarmee genoeg hebben aan een B rijbewijs en een VOG.
Tja.. Maar zo te zien is dat hier sowieso niet van toepassing gezien het een aardig groot voertuig betreft. Dus die zal wel de papieren hebbenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch. Ik weet niet of er degelijke wetgeving voor is. Zou m.i. wel moeten. Schoolkinderen vervoeren moet niet iedere idioot mogen doen.
De klap is gigantisch. Bij te hard remmen bij normaal rijden ga je al naar voren. Zo'n klap op de zijkant doet geen fijne dingen met je nek.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto's lijkt vooral de cabine verwrongen, en het passagiersgedeelte redelijk intact? Hopelijk valt het voor de kinderen mee dan.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:12 schreef cinderloom het volgende:
Twee volwassen in de bus kan ook wijzen op vervoer van kinderen met een beperking / gedragsprobleem.
Is het dan stennis in die bus dan ben je als chauffeur ook sneller afgeleid.
HLNquote:Federale politie: "Bus reed voor school van buitengewoon onderwijs"
Het minibusje dat door de trein werd gegrepen, was onderweg voor een school van het buitengewoon onderwijs. Dat bevestigt An Berger van de federale politie. “Het gaat voornamelijk om kinderen uit het middelbaar onderwijs.” Over de precieze toestand van de slachtoffers wil de politie op dit moment nog geen details vrijgeven. “De familieleden worden nu eerst persoonlijk ingelicht”, klinkt het. “Zij worden momenteel opgevangen en begeleid in een school in de buurt.”
Zomaar een vacature van een taxibedrijf in mijn stad:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hun eigen regels. Volgens de wet mag iedereen dat met een rijbewijs B tot 9 personen.
Edit: Ik zie nu ook dubbel lucht achter. Regels daarvoor zijn geloof ik anders
Het dikgedrukte betekent niet 'rijles'.quote:Wij bieden:
Een zelfstandige route.
Een eigen voertuig aan huis.
Een flexibel rooster van 15 tot 20 uur per week, met mogelijkheid tot uitbreiding.
Werkdagen van maandag tot en met vrijdag, van ongeveer 07:00 tot 09:00 en 14:00 tot 16:00.
Vrij in de weekenden en vakantieperiodes.
Een opleiding tot chauffeur.
https://www.hln.be/buggen(...)~ab27c125/?slug_rd=1quote:"Twee kinderen, begeleider en chauffeur overleden"
Volgens federaal minister van Mobiliteit Jean-Luc Crucke stierven bij het ongeval vier personen. "Het gaat om twee kinderen, de bestuurder van het schoolbusje en de begeleider", reageert hij bij RTL. De minister bevestigt daarnaast dat de spooroverweg wel degelijk gesloten was op het moment van de klap. “We hebben beelden die dat aantonen”, aldus Crucke.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buggen(...)~ab27c125/?slug_rd=1
Bij de laatste update spreken ze weer over een lagere school.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
HLN
Het is inderdaad speciaal onderwijs.
Zoals ik al bij de foto's van het ongeval dacht, gaat het inderdaad om leerlingenvervoer voor het buitengewoon onderwijs. Voor reguliere scholen bestaat doorgaans geen georganiseerd vervoer.quote:
Kinderen op busje zijn leerlingen van school Richtpunt campus Buggenhoutquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Bij de laatste update spreken ze weer over een lagere school.
[ afbeelding ]
En de volwassenen? Net zo belangrijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overleden kinderen zijn 12 en 15 jaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |