abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220890359
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe dan weer...

Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.

Bizar...
En ook nog door rood.

Wat verschrikkelijk triest weer. :'(
pi_220890366
Twee volwassen in de bus kan ook wijzen op vervoer van kinderen met een beperking / gedragsprobleem.
Is het dan stennis in die bus dan ben je als chauffeur ook sneller afgeleid.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:13:07 #28
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890370
quote:
Ik dacht eerder aan een 9 persoonsbusje. maar gezien de achteras met dubbele wielen hadden hier dus veel meer mensen in kunnen zitten..
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:14:41 #29
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220890376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
Waarschijnlijk hun eigen regels. Volgens de wet mag iedereen dat met een rijbewijs B tot 9 personen.

Edit: Ik zie nu ook dubbel lucht achter. Regels daarvoor zijn geloof ik anders
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:15:55 #30
3542 Gia
User under construction
pi_220890385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als je voor een taxibedrijf werkt zal dat wel ja. Probleem is alleen dat veel scholen het zelf faciliteren en dus zonder blauwe platen rijden, en daarmee genoeg hebben aan een B rijbewijs en een VOG.
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch. Ik weet niet of er degelijke wetgeving voor is. Zou m.i. wel moeten. Schoolkinderen vervoeren moet niet iedere idioot mogen doen.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:19:09 #31
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch. Ik weet niet of er degelijke wetgeving voor is. Zou m.i. wel moeten. Schoolkinderen vervoeren moet niet iedere idioot mogen doen.
Tja.. Maar zo te zien is dat hier sowieso niet van toepassing gezien het een aardig groot voertuig betreft. Dus die zal wel de papieren hebben
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:19:18 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220890405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]

Op de foto's lijkt vooral de cabine verwrongen, en het passagiersgedeelte redelijk intact? Hopelijk valt het voor de kinderen mee dan.
De klap is gigantisch. Bij te hard remmen bij normaal rijden ga je al naar voren. Zo'n klap op de zijkant doet geen fijne dingen met je nek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220890406
Liveblog:

https://www.hln.be/buggen(...)n-gesloten~ab27c125/

Hier word je ontzettend verdrietig van ;(
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:20:43 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220890415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:12 schreef cinderloom het volgende:
Twee volwassen in de bus kan ook wijzen op vervoer van kinderen met een beperking / gedragsprobleem.
Is het dan stennis in die bus dan ben je als chauffeur ook sneller afgeleid.
quote:
Federale politie: "Bus reed voor school van buitengewoon onderwijs"

Het minibusje dat door de trein werd gegrepen, was onderweg voor een school van het buitengewoon onderwijs. Dat bevestigt An Berger van de federale politie. “Het gaat voornamelijk om kinderen uit het middelbaar onderwijs.” Over de precieze toestand van de slachtoffers wil de politie op dit moment nog geen details vrijgeven. “De familieleden worden nu eerst persoonlijk ingelicht”, klinkt het. “Zij worden momenteel opgevangen en begeleid in een school in de buurt.”
HLN

Het is inderdaad speciaal onderwijs.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:20:57 #35
3542 Gia
User under construction
pi_220890418
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarschijnlijk hun eigen regels. Volgens de wet mag iedereen dat met een rijbewijs B tot 9 personen.

Edit: Ik zie nu ook dubbel lucht achter. Regels daarvoor zijn geloof ik anders
Zomaar een vacature van een taxibedrijf in mijn stad:

https://www.vanhelvoorttaxi.nl/vacatures/leerlingenvervoer/

quote:
Wij bieden:

Een zelfstandige route.
Een eigen voertuig aan huis.
Een flexibel rooster van 15 tot 20 uur per week, met mogelijkheid tot uitbreiding.
Werkdagen van maandag tot en met vrijdag, van ongeveer 07:00 tot 09:00 en 14:00 tot 16:00.
Vrij in de weekenden en vakantieperiodes.
Een opleiding tot chauffeur.
Het dikgedrukte betekent niet 'rijles'.
pi_220890438
Bah bah bah.... Verschrikkelijk...
pi_220890493
"De bestuurder van het busje zou uit het voertuig gekatapulteerd zijn."

De gruwel. :'(
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:46:21 #38
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890566
quote:
"Twee kinderen, begeleider en chauffeur overleden"

Volgens federaal minister van Mobiliteit Jean-Luc Crucke stierven bij het ongeval vier personen. "Het gaat om twee kinderen, de bestuurder van het schoolbusje en de begeleider", reageert hij bij RTL. De minister bevestigt daarnaast dat de spooroverweg wel degelijk gesloten was op het moment van de klap. “We hebben beelden die dat aantonen”, aldus Crucke.
https://www.hln.be/buggen(...)~ab27c125/?slug_rd=1
pi_220890585
quote:
;(

De vraag is hoe de andere kinderen er aan toe zijn ;( Wat een drama dit.
pi_220890615
Hij reed niet haaks de overgang op, maar reed op een parallelweg en sloeg ineens naar links.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220890673
Bah, altijd vreselijk om te lezen.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 12:22:35 #42
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
HLN

Het is inderdaad speciaal onderwijs.
Bij de laatste update spreken ze weer over een lagere school.

  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:24:26 #43
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_220890763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:15 schreef Gia het volgende:
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch.
Zoals ik al bij de foto's van het ongeval dacht, gaat het inderdaad om leerlingenvervoer voor het buitengewoon onderwijs. Voor reguliere scholen bestaat doorgaans geen georganiseerd vervoer.

Er zijn te weinig van die scholen en ze zitten vaak dan ook niet zomaar in de buurt; zeker in buitenstedelijk gebied komt het voor dat leerlingen meerdere uren in zo'n bus heen en terug zitten. Als je als ouder een kind hebt dat op het buitengewoon onderwijs is aangewezen, heb je vaak weinig andere opties.

Bovendien heb je natuurlijk net zo veel of weinig inzicht in de kwaliteiten van de chauffeur als wanneer je een normale stadsbus of taxi in stapt. Doorgaans worden dit soort diensten inderdaad uitgevoegd door onderaannemers van De Lijn, de busmaatschappij in Vlaanderen. Je gaat er dus vanuit dat deze mensen voldoende opgeleid en ervaren zijn.

Maar ja, ook professionale chauffeurs maken fouten of kunnen onwel worden. Vreselijke situatie voor iedereen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:26:09 #44
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:22 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Bij de laatste update spreken ze weer over een lagere school.

[ afbeelding ]
Kinderen op busje zijn leerlingen van school Richtpunt campus Buggenhout
De kinderen die op het busje zaten, zijn leerlingen van Richtpunt campus Buggenhout, een school voor buitengewoon onderwijs. De directie heeft intussen een mail uitgestuurd naar alle ouders om hen in te lichten.

Bron VRT

Gaat om middelbaar onderwijs voor jongeren met gedragsproblemen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:40:59 #45
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220890850
Verschrikkelijk. :'(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220890918
Overleden kinderen zijn 12 en 15 jaar ;(
pi_220890972
De Belg is nu live met het journaal.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220891161
In de liveblog zie je een filmpje met hoe het ongeluk is gebeurd en het is echt bizar. Trein komt eraan, terwijl busje links afslaat de spoorbaan op. Je zou zeggen dat de bestuurder de trein gezien moet hebben.
pi_220891173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overleden kinderen zijn 12 en 15 jaar ;(
En de volwassenen? Net zo belangrijk.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:39:40 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220891271
Ook vijf kinderen raakten zwaargewond, maar hun situatie is stabiel

Naast de vier dodelijke slachtoffers zijn er bij de klap ook vijf kinderen zwaargewond geraakt. Parketwoordvoerder Lisa De Wilde bevestigde dat zij naar het ziekenhuis zijn overgebracht, maar dat hun situatie momenteel wel stabiel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')