abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220894562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Kottnauer het volgende:
Continu alles op de lange baan schuiven. Eerst moesten we anderhalf jaar wachten op dat godvergeten migratiepact. En nu dat er is weer 7 maanden uitstel.

Let op: rond december 2026 komt er weer een andere konijn uit de hoge hoed waardoor het allemaal nog uitgesteld moeten worden.

Intussen blijven de volgeladen bussen ons land binnenrijden.
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?
pi_220894582
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?
Dat kwam door de Nationale Sabotage Club van Pietertje.
pi_220894589
Zou overigens wel komisch zijn als er een terugkeerhub in Rwanda komt. Een Rwanda deal waar D66 altijd zo op tegen was.
pi_220894718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat kwam door de Nationale Sabotage Club van Pietertje.
Gelul.
pi_220894993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!
D66, gewonnen met een zeer lage “winst” (dit keer toevallig genoeg door externe factoren) wist niet te regeren met een meerderheid, heeft zijn eerste kamer niet onder controle of vindt het wel best zo (laat ik in het midden) en verandert de wet zodanig dat zelf de nummer twee en inbrenger van het voorstel zich genoodzaakt voelde om tegen te stemmen (of dit verstandig is laat ik in het midden). Lever de democratie!
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220895052
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul.
Strenge wetten zijn allemaal tegengewerkt.
Zelfs de laatste asielwet nog uit de hoed van pvv is weggestemd door D66 terwijl ze pvv framen dat gedaan te hebben door slinks juist waar het om gaat proberen aan te passen.
We weten het allemaal, D66 wou nooit een harder beleid
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 00:28:27 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220895137
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Doen ze zelf niet.
Zat welkom in mijn landers en banen voor ze. Toch de keuze maken in de oude gemeenschap te blijven en uit de staatsruif te blijven vreten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220895165
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:49 schreef KareldeStoute het volgende:
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?
Omdat die lafbek van een Omtzigt z'n keutel introk omdat het allemaal ineens te streng zou zijn.
pi_220895463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 00:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doen ze zelf niet.
Zat welkom in mijn landers en banen voor ze. Toch de keuze maken in de oude gemeenschap te blijven en uit de staatsruif te blijven vreten.
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.
En je ziet gelijk dat dat werkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 00:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Omdat die lafbek van een Omtzigt z'n keutel introk omdat het allemaal ineens te streng zou zijn.
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.
pi_220895872
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.
En je ziet gelijk dat dat werkt.
[..]
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.
Liever wat prutsen maar wel in de goede richting dan dit.
En dan de schuld bij normale Nederlanders neergooien: jullie radicaliseren, toename polarisatie en die bullshit.

Mag het ook niet meer horen.
Vakman pur sang
  Redactie Sport woensdag 27 mei 2026 @ 08:53:24 #186
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220895876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Liever wat prutsen maar wel in de goede richting dan dit.
En dan de schuld bij normale Nederlanders neergooien: jullie radicaliseren, toename polarisatie en die bullshit.

Mag het ook niet meer horen.
Maatregelen die bij de rechter geen stand houden en dan kunnen we weer lekker klagen over dat de politiek niks doet was een leuke rubriek geweest.
Daarom wilde Sint Pieter maatregelen die wel stand gingen houden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:33:41 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220896114
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.
En je ziet gelijk dat dat werkt.
[..]
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.
Hoe exact gaat dat die hordes gasten aan het werk zetten die alleen komen parasiteren?
Daarvoor heb je ook een bepaalde politieke wil nodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:37:17 #188
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220896130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maatregelen die bij de rechter geen stand houden en dan kunnen we weer lekker klagen over dat de politiek niks doet was een leuke rubriek geweest.
Daarom wilde Sint Pieter maatregelen die wel stand gingen houden.
De activistische rechtspraak op dit dossier is een volgende struikelblok ja.
  Redactie Sport woensdag 27 mei 2026 @ 09:38:33 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220896140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De activistische rechtspraak op dit dossier is een volgende struikelblok ja.
Die moeten de kleine lettertjes in al die verdragen gewoon opvolgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220896165
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul.
Dat is een sterk argument. Ik denk er nu opeens anders over.
pi_220900185
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe exact gaat dat die hordes gasten aan het werk zetten die alleen komen parasiteren?
Daarvoor heb je ook een bepaalde politieke wil nodig.
Over welke “parasiterende hordes” heb je het concreet?
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 19:05:25 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220900193
Eritreeers enzo lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:07:48 #193
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220900208
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Als ze illegaal Europa binnen kunnen sluipen dan kunnen ze ook wel terug in hun eigen land komen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220900222
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:17:31 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220900248
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Die komen echt wel terug als ze dat zelf willen, natuurlijk. Al die landen die ze niet aannemen die kunnen ze ineens wel als toerist ontvangen, bijvoorbeeld.

Tevens heb je dan het signaal dat Gekke Henkie ze niet meer gaat bedbadbroden, met een geldbedrag sponsort om alsjeblieft toch weg te gaan of zelfs het vervoer regelt. Als je ergens via 10 landen hebt kunnen komen, dan heb jij aantoonbaar de vaardigheden om zelf je vervoer en verblijf te regelen.

Nu zijn er vast weer schrijnende gevallen van mensen die echt in de penarie zitten, geen kant op kunnen etc., maar daar is asiel dus voor bedoeld, welkom. Die komen dan door de procedure.

Het klinkt natuurlijk te simpel en mooi om waar te zijn, dus we zullen vast tegen haken en ogen aan gaan lopen, maar in de tussentijd heb je niet die aanzuigende werking en het totale onvermogen om er iets aan te doen.
pi_220900293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:05 schreef sp3c het volgende:
Eritreeers enzo lijkt me
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt

quote:
Het aandeel statushouders met werk als voornaamste inkomstenbron loopt voor cohort 2014 gestaag op tot 38 procent negen jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning. Voor de statushouders uit 2015 en 2016 zien we vergelijkbare patronen. Hoewel steeds meer statushouders een (deeltijd) baan hebben, leveren die banen vaak onvoldoende inkomsten op. Hierdoor kan een uitkering ook voor deze groep de voornaamste inkomstenbron zijn.

Bij personen uit Eritrea is dat nog een stuk hoger: 61 procent van de Eritreeërs die in Nederland verblijven heeft werk als belangrijkste inkomstenbron negen jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning.
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 19:26:58 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220900302
Breken ook de halve stad af als ze elkaar tegenkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220900305
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?
Zeker wel. Daarnaast zijn er ook niet altijd functionerende regimes of überhaupt diplomatieke betrekkingen.
pi_220900311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:26 schreef sp3c het volgende:
Breken ook de halve stad af als ze elkaar tegenkomen
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:31:44 #200
117098 Hathor
Effe niet
pi_220900333
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.
Blijf lekker dromen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')