abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220867001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:32 schreef Mrmime het volgende:
Hier gewoon op de bult. Maar vind het wel een mooi moment voor de nieuwe Garmin Venu 4. Dus die ga ik zeker kopen.
Mij bevalt ie heel goed. Ik heb de 45mm versie. In het zilverkleurig. Die versie met dat citroenbandje, maar daar heb ik een paar andere voor gekocht, want zo'n plastic bandje jeukt mij. 😶
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220867007
Is mijn eerste smartwatch en überhaupt mijn 1ste horloge, dus geen vergelijkingsmateriaal, maar hij bevalt echt goed. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 12:54:01 #28
5428 crew  miss_sly
pi_220867023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is het voordeel van niet van de spaarrekening hoeven, allemaal één pot nat toch?
Ja, het is meer dat anders dat geld ook voorlopig naar de spaarrekening zou zijn gegaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220867052
Ik overweeg deze:

Xenith Workstation AQ32 Essential - Ryzen 9 9950X3D (2.781,79 Incl. 21% BTW)

https://azerty.nl/product(...)medium=cpc&utm_term=

Ik wil eigenlijk iets met een threadripper 16 cores alleen dan moet men denken aan minstens het dubbele qua prijs. En zoveel scheelt dat ook weer niet in paardekrachten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220868168
iets voor de verduurzaming van mijn woning...

whahaha nee natuurlijk niet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:44:21 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220868461
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:59 schreef Bart2002 het volgende:
Ik overweeg deze:

Xenith Workstation AQ32 Essential - Ryzen 9 9950X3D (2.781,79 Incl. 21% BTW)

https://azerty.nl/product(...)medium=cpc&utm_term=

Ik wil eigenlijk iets met een threadripper 16 cores alleen dan moet men denken aan minstens het dubbele qua prijs. En zoveel scheelt dat ook weer niet in paardekrachten.
Wat ga je daarmee doen? Je bent een van de weinige fokkers die geen game computer koopt wanneer die een zware Windows pc kopen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:45:16 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220868479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:43 schreef hoechst het volgende:
iets voor de verduurzaming van mijn woning...
Levert meer op dan aandelen
pi_220868540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat ga je daarmee doen? Je bent een van de weinige fokkers die geen game computer koopt wanneer die een zware Windows pc kopen.
Schaken in de zin van het bouwen van een NNUE evaluatie. Dat is een statistiek ding. De input voor een neuraal netwerk. Dat gaat dan om self play partijen van een (mijn) schaakengine vanuit geselecteerde stellingen (dat laatste is de echte kunst). Je moet dan denken aan om te beginnen 64 miljoen partijen vanuit die posities.

Die NNUE evaluatie zorgt vervolgens voor een enorme boost in speelsterkte. Denk aan 600 tot 1.000 elopunten.

Je hebt dan een snelle numberchruncher nodig met veel geheugen zodat je b.v. 32 instanties tegelijk kunt lanceren zonder dat het ontploft. En je geen maanden onderweg bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 23-05-2026 17:16:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:23:10 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220869048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Schaken in de zin van het bouwen van een NNUE evaluatie. Dat is een statistiek ding. De input voor een neuraal netwerk. Dat gaat dan om self play partijen van een (mijn) schaakengine vanuit geselecteerde stellingen (dat laatste is de echte kunst). Je moet dan denken aan om te beginnen 64 miljoen partijen vanuit die posities.

Die NNUE evaluatie zorgt vervolgens voor een enorme boost in speelsterkte. Denk aan 600 tot 1.000 elopunten.

Je hebt dan een snelle numberchruncher nodig met veel geheugen zodat je b.v. 32 instanties tegelijk kunt lanceren zonder dat het ontploft. En je geen maanden onderweg bent.
Interessant
En dat is CPU intensief, als in, niet GPU?
pi_220869082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Interessant
En dat is CPU intensief, als in, niet GPU?
De partijen spelen is puur CPU. Het statistiek gedeelte met de resultaten (de partijen) is voornamelijk GPU maar dat kan ik uitbesteden gelukkig. Dat is weer een kwestie van 4090 en the works. Zeer luxe GPU's zijn daar weer voor nodig. Het is al met al niet heel milieubewust helaas. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:34:25 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220869127
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De partijen spelen is puur CPU. Het statistiek gedeelte met de resultaten (de partijen) is voornamelijk GPU maar dat kan ik uitbesteden gelukkig. Dat is weer een kwestie van 4090 en the works. Zeer luxe GPU's zijn daar weer voor nodig. Het is al met al niet heel milieubewust helaas. :)
Ik googelde het ff, interessante materie hoe gespecialiseerd computer schaken inmiddels is.
Ik mij Deep Blue nog herinneren, Zelfs een goedkope laptop van nu zou, zo lees ik, Deep Blue verpletteren. De moderne schaak-engines zijn naar schatting 700 tot 800 Elo-punten sterker dan de supercomputer uit 1997. Deep Blue zou tegen een moderne pc geen schijn van kans meer maken. Vooral omdat de AI algoritmes zo goed zijn geworden.
Leuk, wist ik niet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:40:03 #37
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220869166
Heb mezelf op 2 paar sneakers getrakteerd, volgende week ga ik een mobiele airco kopen en de rest gaat op de spaarrekening.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220869178
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik googelde het ff, interessante materie hoe gespecialiseerd computer schaken inmiddels is.
Ik mij Deep Blue nog herinneren, Zelfs een goedkope laptop van nu zou, zo lees ik, Deep Blue verpletteren. De moderne schaak-engines zijn naar schatting 700 tot 800 Elo-punten sterker dan de supercomputer uit 1997. Deep Blue zou tegen een moderne pc geen schijn van kans meer maken. Vooral omdat de AI algoritmes zo goed zijn geworden.
Leuk, wist ik niet.
Ja dat klopt helemaal. Je moet b.v. 600 elo sterker zien als dat speler A van B wint met een score van 98 (winst) -2 (verlies of 4 remises) uit 100 partijen. Dus in die orde van grootte. Ik vind het trouwens geen AI maar gewoon neuraal netwerk. Alleen wat er in het interne precies gaande is en hoe het zo komt tot een bepaalde score voor een stelling is min of meer magie. Technisch is het helemaal begrepen in de zin van hoe je het maakt maar hoe het brein tot iets komt is niet volledig bekend. Wat we weten is dat statistiek heel goed werkt samen met big data dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220869183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:40 schreef StateOfMind het volgende:
mobiele airco
Daar zou ik nog maar eens rustig over nadenken... De bezitters worden doorgaans niet erg blij daarmee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:48:44 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220869215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daar zou ik nog maar eens rustig over nadenken... De bezitters worden doorgaans niet erg blij daarmee.
Alles beter dan dat het nu is.

Bovenwoning recht op het zuiden, geen zonwering, geen airco (mag niks aan de gevel, huur).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:54:48 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220869256
Ik weet het nog niet zeker, mogelijk screens voor onze aanbouw en sowieso aanvullen van onze spaarpot want we zijn net terug van vakantie.
Resistance is futile.
  Moderator / Colorchick zaterdag 23 mei 2026 @ 17:54:53 #42
382129 crew  Donna
pi_220869258
Ik heb net een nieuwe auto dus ik vul de spaarrekening aan.
pi_220869352
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alles beter dan dat het nu is.

Bovenwoning recht op het zuiden, geen zonwering, geen airco (mag niks aan de gevel, huur).
Het is een beetje off-topic maar dat staat te bezien, dat je niks "mag" en het maar 45 graden binnen moeten laten worden. Dit mag volgens mij niet meer. De verhuurder moet zijn huurder beschermen. Maar dus warmte eruit krijgen die er al in is (wegens geen zonwering) is een onmogelijke opgave voor een mobiele airco. M.i. zouden die dingen niet meer verkocht mogen worden wegens het schertsgehalte. Voor een airco met split unit is hetzelfde trouwens ook zeer lastig, het is vechten tegen de bierkaai als de warmte niet geweerd wordt door enige bescherming. Als de zon vol op het glas, het dak en de muren staat is het een wat kansloze zaak.

https://www.woonbond.nl/t(...)anpak-hitte-in-huis/
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220869375
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb net een nieuwe auto dus ik vul de spaarrekening aan.
Een leuk bakkie? Wat voor 1? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:15:06 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220869511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dat klopt helemaal. Je moet b.v. 600 elo sterker zien als dat speler A van B wint met een score van 98 (winst) -2 (verlies of 4 remises) uit 100 partijen. Dus in die orde van grootte. Ik vind het trouwens geen AI maar gewoon neuraal netwerk. Alleen wat er in het interne precies gaande is en hoe het zo komt tot een bepaalde score voor een stelling is min of meer magie. Technisch is het helemaal begrepen in de zin van hoe je het maakt maar hoe het brein tot iets komt is niet volledig bekend. Wat we weten is dat statistiek heel goed werkt samen met big data dus.
Neural networks zijn een vorm van AI, maar dat terzijde.
Big Blue was destijds op het niveau van Kasparov, maar nu draai je dus op een betaalbaar workstation iets wat een keer of 50 sterker speelt?
Zit al sinds midden jaren 90 professioneel in de IT en nog langer aan de computer, maar blijf positief verrast hoe ver het gaat. Schaken was nooit mijn ding, maar wel erg interessant hoe goed schaakcomputersoftware inmiddels is.
Go schijn nog lastiger te zijn dan schaken. Studievriend van mij was daar mee bezig (software). Google vertelt me dat ook daar inmiddels de computer beter is dan grootmeesters
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:17:13 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220869533
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alles beter dan dat het nu is.

Bovenwoning recht op het zuiden, geen zonwering, geen airco (mag niks aan de gevel, huur).
Hier zoemt de airco zachtjes. Heerlijk
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:24:42 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220869572
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier zoemt de airco zachtjes. Heerlijk
Die in mijn auto ook.

Denk dat ik zo maar een ijsje ga halen in Groningen, vanuit omgeving Nijmegen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Colorchick zaterdag 23 mei 2026 @ 18:32:59 #48
382129 crew  Donna
pi_220869667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een leuk bakkie? Wat voor 1? :)
Mercedes A klasse O+
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:37:59 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220869720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is een beetje off-topic maar dat staat te bezien, dat je niks "mag" en het maar 45 graden binnen moeten laten worden. Dit mag volgens mij niet meer. De verhuurder moet zijn huurder beschermen. Maar dus warmte eruit krijgen die er al in is (wegens geen zonwering) is een onmogelijke opgave voor een mobiele airco. M.i. zouden die dingen niet meer verkocht mogen worden wegens het schertsgehalte. Voor een airco met split unit is hetzelfde trouwens ook zeer lastig, het is vechten tegen de bierkaai als de warmte niet geweerd wordt door enige bescherming. Als de zon vol op het glas, het dak en de muren staat is het een wat kansloze zaak.

https://www.woonbond.nl/t(...)anpak-hitte-in-huis/
Interessant linkje ^O^

Ik doe er idd alles aan om de zon/warmte zoveel mogelijk buiten te houden.

Sowieso alle ramen en deuren en de gordijnen potdicht houden overdag.

Maar vroeg of laat komt de warmte toch binnen.
Heb 2 jaar geleden zo'n schaduwdoek gehad, maar daardoor had ik 3 maanden lang geen zicht naar buiten, en uiteindelijk scheelde dat hooguit een graad.

Vorig jaar warmtewerende folie op de ramen geplakt (binnenkant, want bovenwoning).
Scheelt ook maar een graad.

En omdat het deze week hier al van gisteren tot en met aanstaande vrijdag niet onder de 27 graden komt, met 3 dertigers, vrees ik dat ik straks al van eind mei tot einde zomer in een bloedhete woning leef.

Met uiteindelijk 29 tot 30 graden in de woonkamer en 30+ op de slaapkamer boven op zolder.

Daar wordt je letterlijk moedeloos van om zo een paar maanden te moeten leven.

Volgende week eens contact opnemen met de verhuurder, want ik las dit in dat artikel:

quote:
Wat kan je verhuurder doen?

Als je zelf alles hebt gedaan om hitte in huis te voorkomen en te beperken, maar het blijft te heet, dan kun je vragen of de verhuurder je kan helpen.

De verhuurder kan vaste zonwering aan de buitenkant van de ramen plaatsen, zoals zonneschermen, markiezen, lamellen of luiken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220870005
De Belastingdienst :r

En nog een nieuwe jas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')